Wat is de slachtprijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 12:10

Iemand een slager (+ tel) die ik eventueel kan bellen om te vragen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:12

In Utrecht zit een goede....ik zal even verder zoeken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:17

slager Berends, uit Best. Die adverteert ook geregeld in paard & sport.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:38

Dan nog een keer voor de mensen die niet om de centen geven, en net als ik misselijk worden van het idee dat je buurman straks je paard op zit te eten... De da heeft ook zo'n schietmasker hoor! En beetje paardwaardiger dan hem laten schieten en dan opeten. Dat spuitje, tja daar kan ik best inkomen dat niet iedereen dat een goede optie vind, dan maar de kogel. Maar voor de genen die het dus niet kunnen uitstaan dat hun paard dan verorbert gaat worden. Vraag dan je da even om dat schietmasker te gebruiken. Natuurlijk alleen voor de mensen die het niet om het geld te doen is, en ook berreid zijn even veel te betalen voor de kogel als voor het spuitje.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 00:06

sherwood schreef:
Dan nog een keer voor de mensen die niet om de centen geven, en net als ik misselijk worden van het idee dat je buurman straks je paard op zit te eten... De da heeft ook zo'n schietmasker hoor! En beetje paardwaardiger dan hem laten schieten en dan opeten. Dat spuitje, tja daar kan ik best inkomen dat niet iedereen dat een goede optie vind, dan maar de kogel. Maar voor de genen die het dus niet kunnen uitstaan dat hun paard dan verorbert gaat worden. Vraag dan je da even om dat schietmasker te gebruiken. Natuurlijk alleen voor de mensen die het niet om het geld te doen is, en ook berreid zijn even veel te betalen voor de kogel als voor het spuitje.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 00:54

Zannekin"]
[quote="sherwood schreef:

[/quote]

Tja, altijd fijn om in de Bruna (bij wijze van srpeken) je paard te zien zitten in al die lijmtubes en prittstiften. Wordt er toch nog iets nuttigs met je paard gedaan ipv alleen maagvulling .

Maar wel fijn dat er in ieder geval in België niet zoveel bemoeizieke mensen wonen, kunnen wij Hollanders nog wat van leren. Gaat hier nl. al 6 pagina's over het onderwerp slachten voor het geld bij het slachthuis en dan op de boterham of "diervriendelijk" slachten via de DA en dan de lijm in. En ik denk dat de Belg in ons midden het grootste aandeel in de berichten heeft gehad. Het is toch allemaal 1 pot nat? Het is gewoon rot om je paard af te moeten laten maken, hoe je het ook wendt of keert!!!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:29

Groot gelijk in dat laatste stuk. Maar ik zou toch echt over mijn nek gaan als ook maar 1 van mijn paarden, ook al was het een verkoop paard, naar de slacht zou gaan. Het idee dat ie daarna wordt opgegeten... Ne dank u.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:41

gijsenkim schreef:
Nou euh dames, onaardige dingen zeggen mag alleen ik jaaaaaa Knipoog

Oh jaa, volgens mij zijn anderen daar veel beter in Haha!

Ontopic, sherwood, ik zou dat ook niet prettig vinden. Heb het nog niet meegemaakt, dus ik weet het niet. Ik denk niet dat het voor een paard verschil maakt, dus ik zou proberen er niet te veel bij te denken.
Ik ben helemaal niet tegen het eten van paarden. Als dat in NL op grotere schaal zou gebeuren, konden ze gewoon in eigen land blijven ipv naar Italie.

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:43

Ik zie het zo dood is dood en wat er dan mee gebeurd dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Of het nou prit wordt of biefstuk wat doet het ertoe?? Als het dood is is het jouw paard niet meer slechts een omhulsel.
Dus ga nou niet zeggen van ik slacht mijn paard niet want dan eet iemand hem op.... Ja als je m in laat slapen wordt het lijm of hondenvoer... Het is maar wat je wilt...
Wat er gebeurd als het dier dood is is voor mij niet belangrijk als het maar rustig en humaan aan zn einde is gekomen.

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:22

ik heb gehoord € 500

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:03

Nou, ik heb geen idee wat de slacht prijs is, maar ik weet hoe de topic opener zich voelt, die heeft afgelopen jaren genoeg over zich heen gehad.
Maar de Belg in ons midden heeft wel degelijk gelijk.