Zal dit groot genoeg zijn voor onze 2 viervoeters... ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:45

Binky_Zephyr schreef:
wij gaan dit weekend misschien even kijken..dus ook naar het huis .. dan ga ik een beslissing nemen :)

Mare je wilt dit huis puur voor de mogelijkheid tot het houden van je paardjes aan huis?
Dan zou ik verder kijken, want aangezien je zo dicht op de buren zit, is de kans bijzonder groot dat je de toekomst geen paarden mag houden daar. Er hoeft maar een buurman te verhuizen en je kan problemen krijgen...

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:40

@Pmarena

:j Beter kan ik het niet verwoorden!!

Dit kwam ook bij mij omhoog.. :o Ik heb ook dromen namelijk :D

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:44

wel groot!
maar waarom leg je er geen gras aan??

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:12

Ik heb nog even op Funda gekeken.
Naast dat ik ook vind dat de ruimte voor de pony's niet te wensen overlaat, moet je ook aan jullie zelf denken!
Het huis oogt ook niet erg groot,staar je er niet blind op om perse je dieren bij huis te hebben.
Jullie moet ook goed kunnen leven en is je ruimte nu groot genoeg, over een paar jaar kan dat heel anders zijn(lees kinderen bijvoorbeeld)
Ga een paar keer goed kijken en informeer goed bij de buren en de gemeente, je mag ook niet zomaar ergens een omheining maken.
Maar ik begrijp je wel hoor, wij zijn bijna 2 jaar aan het zoeken geweest voor geschikte woonruimte voor ons en onze paarden.
Wij hebben iets meer dan 1 hectare en met 2 paarden hebben we daar maar net genoeg aan!

BaiNar

Re: Zal dit groot genoeg zijn voor onze 2 viervoeters... ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:18

Wij hebben ook een kleine woning met tuin en 2 gedraineerde paddocks en stallen aan huis. Dus ook geen weide! In de zomer staan de paarden lekker op de weide. In de zomer hebben de buren dus ook geen last van de eventuele stank of vliegen. En in de winter staan ze lekker dichtbij in lekker droog zand... Ik vind het ideaal... alleen oud en nieuw vind ik altijd erg spannend!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:43

BaiNar schreef:
alleen oud en nieuw vind ik altijd erg spannend!!

Er zullen vast wel (pension)stallen zijn die nog ruimte over hebben mocht dat een probleem zijn.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:53

superwoman schreef:
Binky_Zephyr schreef:
wij gaan dit weekend misschien even kijken..dus ook naar het huis .. dan ga ik een beslissing nemen :)

Mare je wilt dit huis puur voor de mogelijkheid tot het houden van je paardjes aan huis?
Dan zou ik verder kijken, want aangezien je zo dicht op de buren zit, is de kans bijzonder groot dat je de toekomst geen paarden mag houden daar. Er hoeft maar een buurman te verhuizen en je kan problemen krijgen...

Dat zei ik ook al, maar TS vond dat van later zorg... Viel me op Funda wel op dat er twee nummers verderop twee huizen te koop staan... Dat lijkt het me er niet gemakkelijkelijker op maken een beetje zekerheid van je buurt te krijgen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 08:05

Sientje schreef:
Viel me op Funda wel op dat er twee nummers verderop twee huizen te koop staan...

Hmmm, daar zou ik ook wel even naar vragen dan. Veel verloop in de straat wil meestal zeggen dat er iets aan de hand is, wat kan variëren van burenruzies tot bepaalde plannen met de straat waar mensen het niet mee eens zijn ed.

EllyC

Re: Zal dit groot genoeg zijn voor onze 2 viervoeters... ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 08:14

Ik heb zelf een tuin van 40 meter lang, totaal 700 m2.
Hier staan 2 stallen op en een opslag van 3 x 4,5. Daarnaast een paddock van 12 x 15, carport trailer en poetsplaats.
Dit gaat prima.
Afbeelding

Met jouw perceel moet dit dus ook lukken maar voor gras is het echt te klein.
Bedenk wel dat alles officieel aangevraagd moet worden. Kijk dus in het bestemmingsplan of je een paddock mag maken (is bouwvergunninsplichtig) en of je schuren als berging te boek staan of als stal.
Als dit niet het geval is dan heb je dus een probleem als 1 vd buren gaat klagen en gezien de toch wel veel buren die je heb zou ik dit een te groot risico vinden.