Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
stef schreef:Ik heb zelf een dijkwei gehad in het verleden (koop, zat bij het huis) en niks dan ellende. Vanaf oktober tot mei moet je de schuine kant afzetten omdat ze daar dan niet op mogen ivm kapot lopen, waardoor je ineens meer dan de helft van je landje kwijt bent...
maXcomX schreef:Ben ik helemaal mee eens!
Trouwens de prijs is te hoog, je kan er waarschijnlijk geen loopstal bouwen, te klein om te hooien (en te duur ook) en vaak mogen paarden niet op de dijk. Verder heb je veel verplichtingen (onderhoud). Eigenlijk zou je geld toe moeten krijgen. Maar ja, ik ken mensen die 20.000 Euro betaald hebben voor een parkeerplaats van 2 bij 6 meter...
jury schreef:Ik zie hier echt prijzen voorbij komen die echt niet kloppen, pas op dat je elkaar niet gek maakt met deze prijzen en geef prijzen pas door als je het echt zeker weet.
In duitsland (vooral noorden en oosten) zijn de prijzen super laag. Daar heeft een kennis nieuwe villa, met paar ha. voor 2 ton gekocht. Maar ja vind er ook eens werk.
Lynn_Nikita schreef:niet over duitsland maar werd net wel een pachtprijs van 3500 genoemd voor 1 hectare grasgrond
tenzij dat gras van goud is vreet ik een bezem als dat waar is en iemand zo gek is om dat te huren
coontje1 schreef:Ik geloof dat de grondprijs hier (flevoland) ligt op 75000Euro per Ha. De huurprijs per HA is ongeveer 3500 euro per jaar.
Als je dat voor jouw regio uitzoekt denk ik toch niet dat het teveel geld is voor dat stuk grond.