Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ilse86 schreef:Ben het dus helemaal niet met pmarena eens. In het eerste stukje op deze pagina stel je de vraag hoe je denkt dat het gaat als je een eigen paard hebt. Dan is het logisch dat je alles betaalt, want jij bent de eigenaar, dus jij hebt zeggenschap. Bij een bijrijdpaard heb je, ondanks je bijdrage, niks te vertellen. Als de eigenaar m wil verkopen, sta je alsnog met lege handen. Ondanks het werk dat je er verzet én het geldbedrag dat je betaalt.
En wat betreft dat voorbeeld van die auto: daarvoor is een alternatief. Openbaar vervoer. Dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Voor een paard is namelijk geen alternatief. Een ezel moet ook een stal en op een hond kun je niet rijden.

Brainless schreef:Vrijrijden op een manege is 6,50 - 7,50 per uur.
2x per week is 52,00 - 60,00 per maand.
Als je niet kan, hoef je ook niet te betalen.
ilse86 schreef:als je normaal gesproken geen tijd meer hebt voor je paard, verkoop je m. ik vind het vreemd om dan iemand te laten komen die m wél verzorgt en dan ook nog moet betalen omdat de eigenaardan geen tijd meer heeft. als je een manegepaard rijdt, poets en rij je alleen. uitmesten, voeren, helpen bij de dierenarts enz enz hoef je allemaal niet te doen.
?
) ilse86 schreef:dat is niet op elke manege zo. maar dan nog. ik vind geld vragen aan iemand die je paard verzorgt omdat je zelf geen tijd meer hebt, echt heel vreemd.
vind ik een rare redenatie. Natuurlijk zijn er zat die er om die reden een bijrijder hebben, maar ik ben er 1 die er 1 heeft om een hele andere reden... ilse86 schreef:als je normaal gesproken geen tijd meer hebt voor je paard, verkoop je m. ik vind het vreemd om dan iemand te laten komen die m wél verzorgt en dan ook nog moet betalen omdat de eigenaardan geen tijd meer heeft. als je een manegepaard rijdt, poets en rij je alleen. uitmesten, voeren, helpen bij de dierenarts enz enz hoef je allemaal niet te doen.

. Verder mest ik meestal uit op de dagen dat ik er ben. Dat komt neer op 3 stallen (staat ook nog een tweejarige). Dacht dat dat werk genoeg was. En dan ook nog betalen? Echt niet... 

pmarena schreef:Maar ik vind het aso om te stellen dat mensen die een bijdrage in de kosten vragen een soortemet van profiteurs zijn. Want al met al heeft de bijrijder / verzorger de grootste voordelen van de 2 als je alles op een rijtje zet , en dat mogen ze best inzien
Het is gewoon mazzel als je niet hoeft bij te dragen in de kosten. En dan toch wat geld erin stoppen door bvb. spullen te vervangen , is alleen maar logisch
compleet mee eens
Die paarden kiezen er niet voor om bij jou op stal te komen.