kristientjjx schreef:nicole3939 schreef:Ik heb dit al eerder gezegd, waarom moet iedereen die zijn paard binnen heeft staan zichzelf verdedigen tegen mensen die dit zielig vinden. Je maakt toch zelf uit wat jij het beste voor je paard vindt?
Ik ben het helemaal met je eens.. Iedereen heeft een eigen manier op zijn paard te verzorgen en een paard raakt het wel gewoonIk denk dat iedereen het beste wil voor zijn/haar paard
Er is toch wel een wezenlijk verschil tussen een fulltime stalpaard (en die ken ik helaas nog steeds te veel) en een paard wat bv alleen 's nachts op stal staat, in mijn ogen.
Het eerste vind ik absoluut een no no, omdat een paard gewoon niet gemaakt is om urenlang op stal te staan. Heel simpel, verdiep je in het wezen paard. Het tweede is best wat voor te zeggen in bepaalde gevallen, i.v.m. met bv veiligheid of bij een ouder paard etc. etc. Daar kan ik echt geen probleem van maken, als ze maar een groot deel van de dag lekker buiten kunnen staan met andere paarden en wat eten (gras of ander ruwvoer).
Maar zoals je op zoveel stallingen ziet, dat paarden echt superlang op stal staan, nee, dan wil je in mijn ogen niet het beste voor je paard.
Dat een paard het gewend/gewoon raakt, nou, ik kan je vertellen dat de mijne dus zo'n geval is die dat never nooit niet gewoon zal raken om lang op stal te staan.
En ik ben blij toe, want hij geeft tenminste nog aan wat hij er van vindt. Paarden die dat niet meer doen, tja, ik kan daar niet zo vrolijk van worden, heel eerlijk gezegd.
Ik denk dat iedereen het beste wil voor zijn/haar paard