roosbananas schreef:xmarliez schreef:Mensen denken volgens mij dat 24/7 weidegang betekend alleen een wei???? Geen uitloopstal?? of bomen?? Ik heb nu meerdere mensen horen zeggen dat hun paard door het draad gaat om vervolgens in de stal te gaan staan..... als jullie -de eigenaren- een stal zoeken waar jouw paard 24/7 buiten staan MET uitloopstal (en uiteraard een goede bedekking) en MET bomen en MET de hele dag beschikking over ruwvoer hoor je geen een paard klagen en al helemaal niet als zin in kudde verband staan.
Een paard kan niet zonder schuilstal en sommige paarden die gaan na 1 regendrupje daar al in staan (mijn welsh) en zo zullen jullie paarden dat ook wel ervaren maar dat betekend niet dat ze na die regenbui nog steeds in de stal willen staan? dat betekend niet dat ze gráág naar de stal toe gaan omdat ze ontsnappen. Nee, dat betekend dat jij als eigenaar ze geen schuilmogelijkheid op de wei biedt
en dat heeft NIKS te met dat je paard graag in de stal staat. Ga de reden naar waarom en wanneer hij ontsnapt en in de stal gaat staan, slecht weer? Geen eten op de wei? Staat hij alleen? En los die problemen op, want daar....... ben jij als eigenaar voor.
Mijn ruin stond met zijn vriendinnetje op de wei met op de wei daarnaast nog andere paarden. Droogvoer aanwezig en hij kon schuilen tegen wind en regen. Ik begrijp niet dat mensen gewoon niet kunnen aanvaarden dat niet elk paard graag uren op de wei staat. Neen dat maakt je een slechte eigenaar. Doodgewoon lachwekkend.
Is toch mijn mening? Hoef jij het niet mee eens te zijn
.
) en zo zullen jullie paarden dat ook wel ervaren maar dat betekend niet dat ze na die regenbui nog steeds in de stal willen staan? dat betekend niet dat ze gráág naar de stal toe gaan omdat ze ontsnappen. Nee, dat betekend dat jij als eigenaar ze geen schuilmogelijkheid op de wei biedt
en dat heeft NIKS te met dat je paard graag in de stal staat. Ga de reden naar waarom en wanneer hij ontsnapt en in de stal gaat staan, slecht weer? Geen eten op de wei? Staat hij alleen? En los die problemen op, want daar....... ben jij als eigenaar voor.
(de mijne doet dat overigens niet, die strijdt en strijdt en strijdt, als je 'm te lang opsluit
). Ze hebben geen keuze en paarden kiezen over het algemeen altijd voor de makkelijkste weg (dus: berusten in de situatie). Dit heeft inderdaad helemaal niets te maken met of een paard daadwerkelijk happy is op die manier.
). Overigens is dit weer helemaal niet zo erg, hoor.