pharagirlke schreef:Je hebt nog niet geleerd hoe de vacht van een paard werkt vermoed ik?Lezen is verder ook je beste vak niet kennelijk, want ik zeg nergens dat enkel scheren me dwars ligt, wat me dwars igt zijn die paarden die geheel kaal verschijnen: geen haartjes meer aan de hakken die voorkomen dat er water in hun koten komen, geen haartjes meer in de oren die voorkomen dat er vocht en andere vuiligheid in die oortjes raken, geen voelsprieten meer die voorkomen dat ze hun hoofd stoten in het donker. Een geschoren staartwortel (wat ik overigens afgrijselijk vind maar goed, da's smaak). Dat zijn geen paarden meer.
Die van mij worden ook niet geschoren omdat het niet nodig is. Ik ken er zat die ook paarden hebben waarbij het niet nodig is maar die het toch doen "voor het mooie"
Maar wat heeft dat te maken met je mening dat het volgens jou geen paard meer is?
Paard zelf zal zich nog steeds een paard voelen hoor!
Hoezo niet lezen? Ik ging op je reactie in van het "Dat jij dat geen paard meer noemt"
Of dat nu bijna kaal of helemaal kaal is, maakt mij niks uit: paard = en blijft een paard!
Zeker als het gaat om haar, wat weer aan groeit
Wat een drama!
Leuk om te weten dat deze paard naar mijn ervaring echt geen last hebben van; water in de koten (wordt netjes afgedroogd en lopen in een "droge" bak);geen oorproblemen hebben; geen wondjes hebben van het stoten; deken met staartflap....
Ik zie het probleem daar dus echt niet van! Of je het wel of niet mooi vind is imo gewoon erg persoonlijk.
Lezen is verder ook je beste vak niet kennelijk, want ik zeg nergens dat enkel scheren me dwars ligt, wat me dwars igt zijn die paarden die geheel kaal verschijnen: geen haartjes meer aan de hakken die voorkomen dat er water in hun koten komen, geen haartjes meer in de oren die voorkomen dat er vocht en andere vuiligheid in die oortjes raken, geen voelsprieten meer die voorkomen dat ze hun hoofd stoten in het donker. Een geschoren staartwortel (wat ik overigens afgrijselijk vind maar goed, da's smaak). Dat zijn geen paarden meer.
Kan het nog nuttelozer.

), maar onbewust speelt persoonlijke voorkeur in uiterlijk toch echt een grote rol. Is gewoon de menselijke psyche, kun je niks aan doen.
dus mens/dier vergelijk gaat ook niet altijd op he