Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:z'on paard zou gewoon 24/7 in de wei moeten staan met een ander paard....een rotzak die hem in het begin even op z'n plaats zet,aangezien hij iedereen aanvalt.....
geerke schreef:en als je het eerst probeert met een draadje ertussen?
of een gemene shetlander die mogelijkheden heeft om te vluchten onder een draad door die ietsje hoger staat?
Ikima schreef:Geerke, als je het filmje bekeken hebt dan kun je zien hoe heftig dit paard staat te weven. Dit gedrag is al zo ingebakken bij dit paard, dat krijg je er nooit meer uit en zeker niet in een paar weken.
Dit paard is al zo versleten aan de benen en dat is al reden genoeg is om het paard meteen terug te brengen, nu kan het nog.
superwoman schreef:Heb je nu al gebeld dat je haar komt terug brengen en wanneer, want dit moet je niet gaan overleggen...
Gewoon terug brengen!
Zij heeft dat verzwegen en de tijd dat ze bij jou staat is in haar voordeel!
Urielle schreef:Ik vraag me af of dit paard uberhaupt terugkan hoor, daar zitten best haken en ogen aan.
Verkoper moet dat soort dingen melden maar koper moet onderzoek doen. Koper heeft een paard gekocht waarvan al bekend is dat het een gebrek heeft (de knieeën, is de binnenkant ook onderzocht of is er afgegaan op de mooie blauwe ogen van verkoper?), koopt dus tegen beter weten in ene paard wat al afgekeurd is, en dat in een prijsklasse waarin je redelijkerwijze kunt verwachten dat er iets mis is met het paard. Een braaf paard in de grote maat, met papieren en het leek me op de foto best een mooi paard, dat koop je niet ingereden en braaf voor 2000 Euro.![]()
Volgens mij is het bij particulieren ook: wie eist bewijst. Zaak dus om de communicatie met verkoper te bewaren, die heeft (gelukkig voor jou!) bevestigd dat het paard daar ook al weefde.
De vraag is of je er een hele juridische rataplan van wil maken, kost ook klauwen vol met geld waar alleen de advocaten beter van worden. Als verkoper moeilijk doet, zou ik dit paard gaan inruilen op een ander paard bij een handelaar. En gezien de gebreken zul je er echt niet veel voor terugkrijgen.
Ikima schreef:MAAR 2000,- euro maakt hier niets uit, of hij nu 2000,- of 20.000,- gekost heeft, de dierenartskosten bijven hetzelfde.
Voor die andere problemen kun je hem niet terugbrengen want dat kon je tijdens de koop zien.
Het is mij alleen nog niet duidelijk of de verkoper iets over het weven heeft vermeld, als dit niet het geval is dan MOET de verkoper hem terug nemen.