Geld kwijt of nog andere opties?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:52

Ik geloof best dat ieder verhaal 2 kanten heeft en ik geloof ook prima dat er mensen zullen staan die het er wel goed hebben. Maar is dat niet overal het geval? Verder geloof ik ook alle reacties die hier worden geplaatst over slechte afhandeling. Iedereen is toch zeker vrij om zijn persoonlijke ervaringen te delen?

Spuckyboy: ik geloof best dat je het daar prima hebt, totdat je weggaat waarschijnlijk...

Tot slot wil ik nog wel zeggen dat Nienke dit topic heel netjes heeft aangepakt, zij heeft absoluut niet als eerste namen genoemd (dat heeft iemand anders gedaan) en het feit dat de stalling, spuckyboy en dan nog die zogenaamde advocaat ineens gaan reageren heeft deze situatie gemaakt zoals het nu is (behoorlijk hysterisch).

Daarbij kan Spuckyboy allerlei verwijten maken aan het adres van Nienke maar eerlijk gezegd is dat behoorlijk off-topic, erg kinderachtig en nutteloos. Mij boeit het i.i.g. niets en ik geloof er overigens ook niets van. Wie naar de ander wijst, wijst met 3 vingers naar zichzelf.

Mijn advies, houd ermee op want jullie maken het zelf echt van kwaad tot erger! Ga maar eens googlen! Dan kom je o.a. bij dit topic uit. Goede klandizie i.i.g.!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:53

Ik heb het topic gelezen en moet zeggen dat de reacties van de stal het niet beter maken... dom dom...

NienkeKara en de rest, veel sterkte!
Hoop ook dat jullie alsnog het geld terug krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:55

@PIB

Nogmaals het is nooit maar dan ook nooit mijn bedoeling geweest om deze stal slecht te maken!!
Ik wil enkel mijn centjes terug en aangezien het juridisch loket mij niet verder konden helpen heb ik het hier geprobeerd. Immers komen hier vele mensen die eens een ander licht op deze zaak schijnen en daarom met bruikbare info voor mij komen.

De tevreden huurders mogen zeker spreken maar moeten mij niet onterrecht zwart maken.

Q@ De rest, bedankt voor de reacties en Denise verwoord heel netjes wat er hier idd gaande is momenteel! Bedankt daar voor.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:56

Ik vind het gewoon een beetje zielig wat hier in het duits is geschreven door iemand. Het gaat om het geld terug krijgen en niet hoe de ts met haar paard om zou gaan ...

Het is precies wat iemand eerder schreef, bij vertrek en de pensionklant die weg gaat moet nog iets betalen gebeurd dat voor of op de dag van het vertrek. Waarom zou het andersom niet ook zo zijn?

Ik vind het excuus van de stalhouder erg zwak. Ik ben benieuwd of je je geld nog terug krijgt.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:59

Anoniem schreef:
@PIB

Nogmaals het is nooit maar dan ook nooit mijn bedoeling geweest om deze stal slecht te maken!!
Ik wil enkel mijn centjes terug en aangezien het juridisch loket mij niet verder konden helpen heb ik het hier geprobeerd. Immers komen hier vele mensen die eens een ander licht op deze zaak schijnen en daarom met bruikbare info voor mij komen.

De tevreden huurders mogen zeker spreken maar moeten mij niet onterrecht zwart maken.

Q@ De rest, bedankt voor de reacties en Denise verwoord heel netjes wat er hier idd gaande is momenteel! Bedankt daar voor.

Ik geloof dat je mijn woorden een beetje verkeerd interpreteert;) De haakjes lijken misschien idd wat negatief, maar dit is totaal niet zo bedoelt. Jij hebt netjes betaald, en jij moet netjes het geld wat van jou is terug. Punt;)

Anoniem

Re: Geld kwijt of nog andere opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:16

Sorry, eventjes verkeerd begrepen.
Wordt ook zoveel geschreven dat ik het niet helemaal meer bij hou momenteel!

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:16

SDHam schreef:
Waarom is mijn bericht verwijdert kunnen jullie geen kritiek verdragen. Ik blijf erbij dat dit niet zo geregeld moet worden maar persoonlijk. Tevens is het ook een feit dat dit valt onder smaad en ook gevolgen financieel kan hebben voor de plaatsers van de negatieve berichten over deze STAL. Moch je hier meer info over willen verwijs ik jullie naar een letselschade advocaat.

Smaad en een letselschade advocaat, sorry ik leg de link niet helemaal. Of eigenlijk helemaal niet. Een letselschade advocaat behartigd de belangen van iemand die letsel heeft opgelopen als gevolg van een ongeluk. En dan ook verwijzen naar slachtofferhulp??? Wat zijn dit, verkapte bedreigingen? Voor zover ik heb gelezen heeft TS geprobeert zich afzijdig te houden van de gang van zaken op die stal en zich gericht op het feit dat ze nog geld moet krijgen en wat de mogelijkheden hiertoe zijn. Smaad is dan m.i. wel wat ver gezocht.

Ik werk met een stuk of 20 advocaten en geen van allen zou zich op deze wijze uiten en zeker niet via zo'n forum. Zelfs de studenten die een snuffelstage komen lopen kramen nog niet zulke onzin uit. En hebben ook niet zo'n beroerde gramatica en spelling.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:20

Wij }:0 kunnen geen berichten verwijderen dat kan alleen een moderator 8-)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:23

Spuckyboy schreef:
Man sollte immer beide Seiten hören. Nienke spricht hier von einem unmöglichen Verhalten der Betreiber, dabei legt Sie selber solch ein Verhalten an den Tag. Als Sie mit ihrem Pferd ankam, war das Pferd mit 3 Decken eingedeckt und das Pferd war nicht geschoren (weis man hier warum man Pferde eindeckt, welcher Sinn dahinter steckt ?).
An einem noch kühlen Tag hatte Nienke Reitstunde, das Pferd war sehr verschwitzt. Nienke ging in die Waschbox und spritzte das Pferd mit Wasser ab, ohne das Pferd abzuziehen und trocknen zu lassen, stellte sie es klitschnass auf die Weide. Am nächsten Tag als wir unser Pferd von der Weide holten, bemerkten wir das hier Pferd am husten war, warum wohl ?
Ich könnte hier noch andere Sachen erzählen, lasse es aber lieber. Es macht keinen guten Eindruck sich hier auszulassen, und selber macht man Fehler die auf die Gesundheit des Pferdes geht.
Mann sollte bedenken, wenn man andere Menschen "angreift", sollte man selber erstmal auf sich schauen und überlegen ob man ohne Fehler ist.
Dies alles ist nicht auf das Thema Geld bezogen, sondern auf das, was da herum geschrieben wird/wurde.

Wenn es hier um das Thema Geld geht, dann würde ich mich auch nur auf dieses Thema konzentrieren und nicht Menschen persönlich angreifen.
Sonst könnte man den Anschein haben, dass sich einige zusammmen geschlossen haben und aus persönlichen Gründen diese Betreiber deformieren wollen.

In Deutschland gibt es ein Sprichwort:" Wer ohne Fehler ist der werfe den ersten Stein"

Dies ist an die Aussenstehenden gerichtet, die nichts mit dieser Sache zu tun haben, damit diese sich einen komplettes Bild machen können und nicht nur einseitig.
Ich kenne keinen Stall, wo man nur positives darüber hört und alles super ist. In jedem Stall gibt es mal ärger und es gehen Leute.
Gruß

Je kan blijkbaar nederlands lezen, dus doen dan alsjeblieft een poging om het te schrijven of op zijn minst in het engels.

Spuckyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:33

@all
Ich stehe in keinem Verhältnis zu den Betreibern, bin nur ein Einstaller.
Ich habe auch keine Partei ergriffen, für niemanden.
Ich habe nur geschrieben, das man Sachlich darüber schreiben sollte und nicht persönlich werden und bei dem Thema bleiben sollte.
Aber, wenn einer hingeht und sich als Opfer darstellt in allen Belangen, wie man dort mit Pferden angeblich umgeht und selber grobe Fehler macht, ist das nicht korrekt. Und dabei habe ich auch keine Partei bezogen.

Ich habe mich in keiner Zeile zu dem Thema Geld geäußert, weil das eine Sache ist zwischen denen.
Gruß

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:35

Hey nienke, en de rest.

Wat jammer dat het zo moet gaan via bokt. Ik kan begrijpen dat jij je geld terug wilt hebben, en ik heb er verder weinig mee te maken hoe dit allemaal gaat. Net zo min als alle andere mensen die dit lezen en niet weten wat er allemaal is gebeurt.
Ik kan me ook goed voorstellen dat je hulp nodig hebt maar kan je dan niet beter contact opnemen met een deskundige?
Zo komen er alleen maar negatieve verhalen in de lucht wat helemaal niet nodig had hoeven zijn..

Verder kan ik je helaas niet helpen met je probleem, ik hoop iig dat het goed komt voor beide partijen....

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:46

Hallo Allemaal,

Ik weet dat ik zojuist pas ben aangemeld dus niet meteen denken dat ik iets geks wil omdat daar eerder over geschreven wordt. Heb meer belangstelling in het Chio bij ons in de buurt en de info hierover. Wil wel even zeggen dat ik een tijdje geleden op deze stal ben geweest om me om te zien.( Ben niet alleen daar geweest hoor op meerdere plaatsen met eigenlijk de gedachte als mijn paard het maar goed heeft) Nou is dit te ver weg voor mij omdat, ik in Kerkrade woon. Eigenlijk vond ik het er allemaal wel netjes uitzien en zij waren ook heel aardig tegen mij.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:04

Ik was gewoon een stille meelezer, die geen partij koos en meedacht met wat de TS zou kunnen doen, maar na de reactie van de stalhoudster, de 'letselschade advocaat' en dan nog een Duitser die Nederlands kan lezen maar niet wil typen, vind ik dat 'de stal + aanhang' zich wel in een erg slecht licht heeft gezet...

@Spuckyboy: Ik doe niet eens de moeite om je tekst te vertalen, maar op je andere posts die iemand anders vertaald heeft, wil ik wel even reageren. Al had de TS haar paard geschoren buiten gezet zonder deken (wat niet verantwoord is, maar goed, dat weet iedereen ;) ), dan NOG heeft ze recht op haar geld, jij komt aan met waardeloze argumenten, hoe iemand zijn paard verzorgt, doet er niet eens toe!

De TS heeft dit topic zeer volwassen geopend, en dan gebeurt er zoiets... Ik weet in ieder geval op welke stal ik nooit zal staan :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:15

@ wannabe letselschadeadvocaat:
Smaad en letselschade advocaat. Laat me niet lachen... :))
Ow, sorry, ik moet toch lachen. :D

Als je niet eens wat wat je eigen beroep inhoud, hoe kun je dan overtuigend overkomen? En dan helemaal met zo'n spelling.

@Duits pratend persoon:
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen. Zo zeggen we dat in Nederland. Het gaat er helemaal niet om hoe de topicstartster met haar paard om is gegaan. Dat is totaal offtopic. Het gaat erom dat ze nog geld terugkrijgt van de stalhouders. Je geeft zelf aan daar niets over te zeggen te hebben. Conclusie...?

TS: Ik hoop dat je je geld nog terugkrijgt.
Je bent niet onredelijk, je dient gewoon te krijgen wat jou toekomt, ongeacht wat. Dat is wat jullie afgesproken hebben.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:24

Sorry, maar ik vind dat het nu wel erg hatelijk word allemaal. Ik weet zeker dat net niet nienke's bedoeling was om elkaar hier af te katten. Laten we dat dan ook achter wegen laten.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:28

Regelmatig om 2 uur 's nachts even bellen met de vraag of ze dat geld even willen overmaken morgenochtend :D

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:38

@ TS: ik heb niet je hele topic doorgelezen, maar het komt erop neer dat je nog geld moet krijgen van die stal.
Ik heb zelf in zo'n zelfde situatie gezeten, echter niet met een stalling maar met een werkgever. Ik had daar ontslag gekregen, maar moest mijn overuren nog uitbetaald krijgen ( zwart), er waren iedere keer smoesjes, of hij was er niet als ik belde. Nu heb ik hem op zijn gsm misschien wel 10 keer gebeld, ook op tijden die niet zo netjes zijn. ( zondagavond 10 uur, s'morgens 7 uur. ) maar uiteindelijk was hij me zo beu, dat ik meteen langst kon komen om me geld te halen. Heb mijn geld gekregen, en er daarna nooit meer iets van gehoord. ;-)

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:55

ik heb het topic al een paar dagen geleden een keer gelezen en ik val vandaag echt zowat van verbazing van mijn stoel af.

Letseladvocaat zijn en nog niet eens grammaticaal een fatsoenlijke zin kunnen schrijven. Duitse mede-pensionklanten die spontaan beginnen te reageren. Ik krijg zo'n beetje het gevoel dat onze stalbazin het heet krijgt onder d'r voeten. Eenmaal is het wel zo, dat bij het intypen van de stalnaam dit topic snel omhoog zal komen schieten bij google. Lekkere slechte reclame zo voor een stal.

Voor de afhandeling van de openstaande gelden heeft TS volgens mij meer als voldoende stappen ondernomen. Maar ik zou na een dergelijke aanval richting mijn adres, toch eens overwegen om een advocaat daadwerkelijk in de arm te nemen. Zoals gezegd, zal bokt de identiteit van de gebruikers hier vrij moeten geven voor een politie-onderzoek lijkt me. Dat er laster aan jouw naam wordt toebedeeld lijkt mij ook een duidelijke zaak. En je hebt openstaande gelden. Daarbij komt nog eens, dat je paard niet correct is verzorgd overeenkomstig het geslote contract. Je hebt in mijn ogen dus ook een sterke zaak zo.

Maar ach, ik ben maar een simpele bouwkostendeskundige, die ernstig onder de maat presteerd qua Nederlandse taal. Die alles op z'n JanBoerenFluitjes bekijkt en die hier op z'n minst de moeite probeert te nemen om een fatsoenlijk begrijpbaar (in NL) stukje neer te zetten.

Spuckyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:26

[quote="Gast3901"]Zal het verhaal even kort proberen uit te leggen

In februari ben ik met mijn paard naar een stal verhuisd in Maria Hoop (Limburg). Ik moest toen vooruit ruim 200,- aan inentingen/ontwormingen en borg (50,-) betalen. Er werd netjes bij vermeld dat als ik zou vertrekken en niet alle inentingen en ontwormingen zouden zijn gegeven ik dit geld natuurlijk( ) terug zou krijgen inclusief de borg.
Alles werd heel profesioneel en helder uitgelegd en had er dus alle vertrouwen in dat ik dit geld dus ook terug zou krijgen. :Y) Ik ging er overigens niet van uit dat ik daar weg zou gaan maar bleek helaas toch anders te verlopen. Mijn paard werd er in mijn ogen niet goed verzorgd en hoorde later ook van andere dat ze regelmatig in de avond geen voer kregen, ook stonden ze meer op stal als buiten en heeft mijn paard een wormbesmetting daar opgelopen omdat ze niet adequaat is ontwormd. Tevens heeft ze mok opgelopen door de vieze stal en heb ik het idee dat ze is gaan hoesten door de sterk aanwezige amoniak damp. Ik zal daarnaast maar niet beginnen over de dingen die ze bij mede stalgenoten hebben geflikt (sorry, ander woord kan ik er echt even niet aan geven)

@nienkekara
Du schreibst selbst, dass dein Pferd gehustet hat. Deiner Aussage zufolge durch Amoniakdämpfen verursacht. Unser Pferd steht ebenfalls seit Februar auf diesem Hof. Sogar im gleichen Stall haben sie gestanden. Ich habe bis heute keinerlei Amoniakgeruch feststellen können, wenn ich die Stallgasse betreten habe. Geschweige den in der Box. Daher kann ich mir beim besten willen nicht vorstellen, dass der Husten durch Amoniakdämpfe verursacht wurde. Deshalb hatte ich die Vermutung angestellt, dass der Husten eventuell dadurch entstanden sein könnte, dass du deine Stute nass auf die Weide gestellt hast, obwohl es von den Temperaturen doch noch wirklich recht frisch war.

Anfang Februar sind die Pferde definitiv entwurmt worden. Als wir unseren Vertrag mit dem Stallbetreiber abgewickelt haben, lagen die Wurmkuren schon bereit. Habe den Stallbetreiber auf die Wurmkuren angesprochen, weil unsere Stute Fremden gegenüber sehr skeptisch ist und ich daher diese lieber selbst geben wollte. Daraufhin sagte mir der Stallbetreiber, dass sie die Wurmkuren immer zusammen mit Mash verfüttern. Würden die Pferde nicht regelmäßig entwurmt werden, würde unsere Stute bestimmt nicht top aussehen. Hatte vor 2 Wochen einen Tierarzt aus der Tierklinik in Echt da, weil unsere Stute ein tränendes Auge hatte. Habe ihn dann auch mal nach einem Blutbild für unsere Stute gefragt (Zur jährlichen Kontrolle). Er sagte mir, dass das Pferd in einem einwandfreiem Zustand sei und Top aussehe und somit sei es unnötig ein Blutbild machen zu lassen. Somit kann es nicht sein, das die Pferde nicht regelmäßig entwurmt werden. Wäre dies nicht der Fall, wäre bestimmt nicht nur deine Stute betroffen gewesen.

Ich kenne keinen Stall, wo so stark danach geschaut wird, dass die Pferde alle den gleichen Impfstatus haben und mindestens 6 mal im Jahr gemeinsam entwurmt werden.

Es ist auch normal, dass die Pferd drinnen stehen, wenn der Stallbetreiber die Weiden düngt, kälkt, etc. Man sollte doch froh sein, dass es noch Stallbetreiber gibt, die sich auch um eine ordentliches Weidemanagment kümmern. An den Tagen, an denen die Pferde drinnen stehen, gibt es über den ganzen Tag verteilt immer wieder Silage oder Heu. Somit haben sie über den ganzen Tag verteilt immer was zu fressen. In der Zeit des Fellwechsels, wo Pferde ja eher zum abnehmen neigen, bekommen sie sogar extra Portionen zu fressen (Mais, Kraftfutter, mehr Heu oder Silage). Und dies ohne dafür extra bezahlen zu müssen. Wo gibt es den sowas heute noch??

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:27

Google Translate voor de Duitse tekst:

Je schrijft dat je paard heeft gehustet. Uw verklaring dat veroorzaakt door Amoniakdämpfen. Ons paard is ook beschikbaar sinds februari in deze binnenplaats. Zelfs in dezelfde stal, hebben ze bekend. Ik heb tot nu toe geen Amoniakgeruch gemerkt toen ik in de kraam steegje deed. Laat in het vak. Daarom kan ik het beste wil niet voorstellen dat de hoest veroorzaakt door Amoniakdämpfe. Dat is waarom ik had het vermoeden dat de hoest kan worden veroorzaakt als gevolg zou kunnen zijn dat uw paard naar de weide in het wet've gevraagd, terwijl de temperaturen zijn nog heel vers was.

In het begin van februari, het paard was zeker entwurmt. Zoals ons contract met de kraam exploitanten hebben voltooid, de worm kuren waren al klaar. Heeft de kraam exploitanten in de worm behandelingen genoemd, omdat onze merrie aan vreemden is zeer sceptisch, en daarom heb ik liever dit ook wilde. Dan vertelde me de kraam exploitanten dat zij worm behandelingen altijd vergezeld door mash voeding. Als het paard niet regelmatig entwurmt onze merrie zou niet boven kijken. Had 2 weken voor een dierenarts van de dierenkliniek in Echt daar, omdat onze merrie had waterige ogen. Heb hem dan soms na een merrie het bloed aan onze vraag (voor de jaarlijkse inspectie). Hij vertelde mij dat het paard in een gezonde conditie en dat ziet er boven en het is dus onnodig beperkende bloed genomen. Dus het kan niet zo zijn dat de paarden niet regelmatig entwurmt. Als dit niet het geval was, zou bepalen niet alleen uw merrie zijn aangetast.

Ik weet het niet een schuur, waar zo veel dan landgenoten is dat alle paarden hebben dezelfde vaccinatie en ten minste 6 maal per jaar gezamenlijk entwurmt worden.

Het is ook normaal dat het paard binnen, toen de kraam te bevruchten weiden, kälkt, enz. Je moet gelukkig maar nog kraam exploitanten die ook een fatsoenlijke grasland beheer zorg. Op de dagen waarop de paarden binnen, er zijn de hele dag weer kuilvoer of hooi. Dus nu ze zijn verspreid over de hele dag altijd iets te eten. Op het moment van de jas, waar paarden de neiging af te nemen, zodat hellend, krijgen ze nog extra porties te eten (maïs, voeder meer hooi of kuilvoer). En dit zonder extra te betalen om te hebben. Wanneer er nog iets?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:31

Echt vervelend dat duits steeds en het gaat totaal offtopic.
Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt als TS bij deze stal en samen met mij zijn er toen nog 3 andere mensen vertrokken.
Maargoed de vraag was hoe ze haar geld terug krijgt en niet over hoe wie en wat het paard verzorgde.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:40

Volgens mij wordt het tijd voor een slotje :+ dan kan TS rustig haar zaak afhandelen....dit is nu verspilde energie gaat nergens meer over

Spuckyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:40

Sicher geht es hier nur um das Geld. Aber wer hat denn mit den anderen Unzulänglichkeiten angefangen ????

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:24

Waarom zijn de stalomstandigheden genoemd? dat hoort bij je verhaal dat je doet.
Er worden als je komt afspraken gemaakt en dan denk je echt dat je super staat met je paard. Dan blijkt dat niet zo te zijn en ga je weg. Dan ga je weg en wordt je geld achtergehouden. Dan open je een topic en vraag je of anderen ervaringen hebben en hoe je je geld kunt terugkrijgen. Daar gaat dit topic over. Wie heeft een soortgelijke ervaring en wie weet hoe je dit oplost?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:26

Ik zou niet meer reageren op Spuckyboy (door niemand).
Iemand die Nederlands kan lezen of het zich voor laat lezen, kan ook de moeite nemen om het, of zelf in het Nederlands er neer te zetten, of diezelfde persoon die het vertaald het er te laten neer zetten.

Vind dat dit aardig uit de hand loopt en dat het niet on topic blijft. Jammer.
Nogmaals voor een ieder: TS vraagd om mogelijkheden / tips t.a.v. van een geldprobleem met een pensionstal. Laten we het daar dan ook bij houden, ongeacht of haar kant van het verhaal klopt of niet, dat is niet aan ons om dat te bepalen.
Succes, ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen voor je.