Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
golden29 schreef:ja dat klopt, alleen wil ik het perse in almere.
wat dat betreft ben ik een kaatje hoor, als ik iets in me hoofd heb hahhaah.
golden29 schreef:maar even voor de duidelijkheid, ik zag ook een reactie van mensen die op een veulen van 7 mnd gingen zitten. Nou zo achterlijk ben ik niet. Ik ben iemand die dingen snel oppakt zodra het verteld of uitgelegd word. maar inderdaad boeken kunnen natuurlijk ook informatief zijn
golden29 schreef:ik denk met een paard dat je nooit uitgeleerd bent, ik vind sommige reacties hier zoals brennie heel erg overdreven. En het doet me denken aan die verwaande meisjes van de manege..... erg treurig.
Als ik had neergezet ik ga een koe kopen en ik weet weinig van de verzorging, had er geen haan naar gekraaid. Maar bij een paard lijkt het inderdaad wel alsof je alles tot in de kleinste details moet weten. Ik weet niet wat dat is met paarden.......
waarschijnlijk omdat het vroeger alleen voor de elite was, en dat sommigen mensen daar nog in voortleven. haha ik zou het anders echt niet weten
golden29 schreef:En ik heb veel berichten gelezen over een verzorgpaard, maar dat vind je ook niet makkelijk hoor.... want de eigenaar die wil juist dat er werk uit handen genomen word. En willen vaak geen ruiters die nog vanalles moeten leren
die jongen wist niks van paarden, had geen lessen of niks gehad.

en ben daarna ook veel meer boeken gaan lezen.
potverdikkie schreef:Hoi hoi,
Heb net alles **snel** doorgelezen, en het eerste wat bij mij op komt is dat iedereen lijkt te vergeten dat ze zelf ook ooit voor het eerst een paardje hebben gekochtl... en toen....
Je kan nog zoveel boeken lezen, informatie opdoen enz enz, maar uiteindelijk leer je het meeste door dingen gewoon te doen!
Het voordeel als je op een pensionstalling gaat staan is dat er altijd mensen zijn die wel al deze ervaring hebben.
Een nadeel is dat iedereen alles beter weet, daar bedoel ik mee.. de 1 zegt dit, de ander dat....
Ik denk dat het voor jou het 't handigst zou zijn dat je een bijrijder erbij neemt. En dan wel een ervaren!!
Niet iemand die een verzorgpaardjuh zoekt?? Snap je?
Een paard aanschaffen is nog niet zo makkelijk, daar alle paarden altijd braaf zijn, en alle paarden nooit wat mankeren...
Blijkt in de praktijk toch vaak anders te zijn.
Je hebt nu 2 topics geopend op bokt begrijp ik?
Open de 3e waarin je een ervaren bijrijder zoekt die jou wil helpen met jouw paard straks, en dan denk ik dat je er een hoop plezier van zult hebben!!
Succes!
Dat is altijd wel heel leuk om te zien.