Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yvvv schreef:Arabesk, je zegt het zelf al: GOED BIJHOUDEN.
Dat is voor sommige mensen nog weleens een probleem, waardoor de paarden staan te soppen in hun eigen (+ dat van andere paarden) stront en pies.
Yvonne86 schreef:Ik heb hele goede verhalen gehoord over een Hit-actief stal.
Zeker omdat de paarden vrij rond kunnen lopen en de gehele dag ruwvoer kunnen eten.
Dit ligt dichtbij hun natuurlijke gedrag.
Het enige nadeel is dat je paard iets meer kans heeft op een wondje of iets dergelijks door een ander paard. Maar dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen.
Als bij mij in de buurt een Hit-actief stal zou zijn, dan zou ik er direct gaan staan.
Wesseltje schreef:Yvonne86 schreef:Ik heb hele goede verhalen gehoord over een Hit-actief stal.
Zeker omdat de paarden vrij rond kunnen lopen en de gehele dag ruwvoer kunnen eten.
Dit ligt dichtbij hun natuurlijke gedrag.
Het enige nadeel is dat je paard iets meer kans heeft op een wondje of iets dergelijks door een ander paard. Maar dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen.
Als bij mij in de buurt een Hit-actief stal zou zijn, dan zou ik er direct gaan staan.
Wondjes heb je met paarden die alleen overdag buiten staan in groepen ook.
Ik vind een hitactief stal een goed concept, ben bij de Maesberg wezen kijken, Mansour en de Wolfskuil.
Ziet er prima uit (vooral die laatste kon ik niks negatiefs ontdekken), en er moet natuurlijk nog wel hier en daar wat verbeterd worden, maar het is dan ook nog geen concept wat hier al jarenlang word gebruikt, dus waar nog heel wat in verbeterd kan worden.
Ik denk dat de paarden die zo worden gehouden, prima in hun vel zitten.