wie heeft paard/pony nog meer alleen staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:45

niet iets uit het verband trekken.ik haal geen slechtere dingen aan, om iets te verbloemen.
ik zeg alleen dat ik vind dat er ergere dingen met dieren gebeuren, die M.I. hoger op het prioriteiten lijstje moeten staan van de overheid/DB.

SuperMarion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:46

Ik zou mijn paard absoluut niet alleen neerzetten.
Eventueel gooi ik er een schaap of zo bij in.
Mijn paard staat op een pensionstal en heeft daar heel veel andere paarden waarmee hij bijna de hele middag een mooie wei deelt.
Maar mijn vriendin houd haar paard wel alleen.. Op zich vind ik het zielig, da heb ik haar ook verteld. Het paard staat de hele dag te grazen, en als ze hem thuis heeft, staat ie in een paddock dat ie voor de stal heeft, naar zichzelf te gapen in de spiegel, dat zal wel niet voor niets zijn toch?
Ik zou wel iets kopen voor je paard; al is het maar een schaap of geit of zo...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:48

Ik trek dat niet uit het verband ik vind de vergelijkingen niet kloppen. Jij vindt die zaken belangrijker, ik vind ze even belangrijk. En regels zijn er in de bio-industrie genoeg, dus staan ze ook hoger op het lijstje dan het houden van paarden waar 0 regels voor zijn. Een koe staat het meeste van zijn leven met maatjes. Dat vind ik heel wat beter dan een paard zijn hele leven alleen. ook al krijgt hij dan een menselijke knuffel.

kazary

Re: wie heeft paard/pony nog meer alleen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:49

Een schaap of een geit spreekt andere taal dan paarden onderling. En ook een schaap heeft eten en een smid nodig. Dan kun je er net zo goed een pony bij zetten.

SuperMarion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:57

Dan nog staat het paard niet alleen; hier heeft ie echt wel wat aan hoor.
Een vriend van me heeft al jaren een geit bij zijn paard in gezet, en ze zijn dikke maatjes.
Ze grazen altijd dicht bij elkaar in de buurt; ik zie toch echt liever dat dan een paard dat helemaal alleen staat omdat zo gezegt 'een geit een andere taal spreekt'
Want als je geen andere oplossing hebt wegens financien, waarom is het dan zo slecht om er een geit bij in te doen?
Een schaap kan ook, misschien is hij af toe een hoefsmit nodig, maar je kunt het terug verdienen door zn wol; en vertel me nu niet dat dat niet mogelijk is van 1 schaap want daar heb ik ook nog wel een verhaal over.

Niet alle mensen hebben het zo breed om maar gelijk twee paarden te stallen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:01

mijn verzorgshet staat alleen in de wei. Maar op stal staat ze altijd bij de andere. vind het wel sneu voor haar

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:04

Geit schaap konijn, het is geen soortgenoot. Natuurlijk is dat leuk voor het paard, maar eigenlijk heeft hij er niets aan.
Als je geen 2 paarden kunt houden dan stal je je paard toch op of als je genoeg weide hebt vraag je of iemand zijn paard bij jou neer zet.

Maar ik vind de smoes kosten raar. Een schaap/geit eet net zoveel als een shetlander. Heeft smid nodig en ook entingen. Dat scheelt in kosten niets met een shetlander. Wol terug verdienen, dat zal zoveel geld niet opleveren van 1 schaap dat daarmee de kosten gedekt zijn.

Even opgezocht wat wol oplevert. http://www.agd.nl/1069564/Nieuws/Artike ... crisis.htm
Wolhandelaren voorzien een prijsdaling van 30 tot 35 procent ten opzichte van vorig jaar. De afgelopen jaren lag de wolprijs op ongeveer 60 cent per kilo witte wol en 10 cent voor gekleurde.
1 schaap geeft ongeveer 3,5 kg wol.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:14

kijk,weer zo'n leuk antwoord. :+
laat ik nou een bok een geit en 3 schapen hebben. :D

mijn bok vreet meer dan mijn mini,das 1
kosten voor een schaap scheren,ongeveer 7,50 wol levert op,nog geen 5 euro.

lees hier nog steeds een hoop goedpraterij.
een paard hoort niet alleen!

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:20

Een paard kan prima alleen staan hoor.. Enig sociaal contact is natuurlijk wel noodzakelijk. Zo heb ik er regelmatig onze schapen bij lopen.. Maar soms heeft ze hier niet zo veel mee en jaagd ze de schapen op.

Ik ben van mening dat een paard goed alleen kan staan, als het voldoende ruimte heeft (dus niet altijd de mogelijkheid tot verveling, maar dat het zich lekker vermaakt in bijvoorbeeld de wei.) En als je het dier maar voldoende aandacht geven. Ik sla enkel een dag over zonder dat ik wat met haar doe (niet wandelen, borstelen, longeren of rijden). Dan zorg ik dat iemand anders in ieder geval haar een paar keer opzoekt.

Soms heb je gewoon niet de mogelijkheid om er een paard bij te hebben. Wat je ook zou kunnen doen is een geitje of een schaap bij je paard/pony te zetten.. Kost niks (buiten de voeding en schuilhokje om, want een geit moet naar binnen kunnen met regen omdat ze hier niet goed tegen kunnen) en je paard heeft toch wat sociale aanloop.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:22

Een mens kan ook goed alleen zijn hoor. Daarom is de isoleerel ook een middel dat dagelijks ingezet wordt en niet gezien wordt als mate van heel erge straf.

Wanneer komt die wetswijziging? Is er een petitie voor?

SuperMarion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:27

Dat is helemaal niet waar. Een schaap of geit kost de helft nog niet van wat een paard kost; daarvoor wil ik zelfs wel een onderzoek verrichten want hoe kan het anders dan dat heel veel mensen wel geiten kunnen nemen maar geen paarden?
En de kosten een 'smoes' noemen is iets wat alleen uit iemands mond kan komen die dus nog nooit echt het gevoel heeft gekent dat je gewoonweg geen paard kunt houden omdat het geld er niet is.
Ik vind dat de argumenten best egoistisch zijn gezien het feit dat je je helemaal niet in een ander zn schoenen plaatst. Jij zegt dus eigenlijk gewoonweg dat als je geen 2 paarden kunt betalen je dan maar geen paard moet nemen. Dat is vokomen belachelijk. Een geit en een paard hebben wel degelijk wat aan elkaar; al is het maar elkaars gezeldschap. Heel veel mensen doen het en heel veel paarden zijn er tevreden door, dit kun je zien aan het gedrag.
Dat je misschien iemand anders paard in hetzelfde weiland kunt zetten, dat is inderdaad misschien wel een optie; daar geef ik je gelijk in.
Maar juist omdat jij in een goede situatie zit waarbij je makkelijk paarden kunt houden betekent niet dat iedereen deze voorrecht heeft; als je het geluk hebt om land te bezitten zoals veel van mijn kennisen hier in het kleine gat waar ik woon, dan ben je 100 euro ongeveer in de maand kwijt, maar pensionstalling kost al gauw 200/300 euro.
Plus doe ik een studie richting paard en fokkerij en ik weet zeker dat ik een hoofdstuk in mijn boeken kan vinden waarin zelfs als tip staat dat als je geen paard of pony erbij kunt betalen je ook een geit of iets dergelijks erbij in kunt doen. Smoesjes? Nee, ik heb gewoon het beste voor met mijn paard, en ik kan begrijpen waarom zij het niet zou kunnen betalen.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:13

SuperMarion schreef:
Dat is helemaal niet waar. Een schaap of geit kost de helft nog niet van wat een paard kost; daarvoor wil ik zelfs wel een onderzoek verrichten want hoe kan het anders dan dat heel veel mensen wel geiten kunnen nemen maar geen paarden?
En de kosten een 'smoes' noemen is iets wat alleen uit iemands mond kan komen die dus nog nooit echt het gevoel heeft gekent dat je gewoonweg geen paard kunt houden omdat het geld er niet is.
Ik vind dat de argumenten best egoistisch zijn gezien het feit dat je je helemaal niet in een ander zn schoenen plaatst. Jij zegt dus eigenlijk gewoonweg dat als je geen 2 paarden kunt betalen je dan maar geen paard moet nemen. Dat is vokomen belachelijk. Een geit en een paard hebben wel degelijk wat aan elkaar; al is het maar elkaars gezeldschap. Heel veel mensen doen het en heel veel paarden zijn er tevreden door, dit kun je zien aan het gedrag.
Dat je misschien iemand anders paard in hetzelfde weiland kunt zetten, dat is inderdaad misschien wel een optie; daar geef ik je gelijk in.
Maar juist omdat jij in een goede situatie zit waarbij je makkelijk paarden kunt houden betekent niet dat iedereen deze voorrecht heeft; als je het geluk hebt om land te bezitten zoals veel van mijn kennisen hier in het kleine gat waar ik woon, dan ben je 100 euro ongeveer in de maand kwijt, maar pensionstalling kost al gauw 200/300 euro.
Plus doe ik een studie richting paard en fokkerij en ik weet zeker dat ik een hoofdstuk in mijn boeken kan vinden waarin zelfs als tip staat dat als je geen paard of pony erbij kunt betalen je ook een geit of iets dergelijks erbij in kunt doen. Smoesjes? Nee, ik heb gewoon het beste voor met mijn paard, en ik kan begrijpen waarom zij het niet zou kunnen betalen.

RESPECT!!! :Y)

Ik wilde het niet te hard zeggen, maar je hebt absoluut gelijk.
Ik wil ook nog iets toevoegen aan je verhaal, namelijk:

Soms zijn er ook ouders die gewoonweg geen twee paarden willen voor 1 kind!
EN... geef ze eens ongelijk.. De hele paardensport kost een vermogen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:24

Ouders? Nee die betaalde mijn lessen niet eens. Laat staan een paard.
Maar misschien moeten jullie ook iets beter lezen?
Als je geen 2 paarden kunt houden dan stal je je paard toch op of als je genoeg weide hebt vraag je of iemand zijn paard bij jou neer zet.
Dit staat er al door heel het topic heen. Niemand zegt dat je perse zelf 2 moet kopen. Het is anders op te lossen. Maar de oplossing is geen geit. En toevallig weet ik wel wat en schetlander kost en een geit.
En wil je ze goed houden dan kost dat geit ongeveer net zoveel.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:26

kazary schreef:
Ouders? Nee die betaalde mijn lessen niet eens. Laat staan een paard.
Maar misschien moeten jullie ook iets beter lezen?
Dit staat er al door heel het topic heen. Niemand zegt dat je perse zelf 2 moet kopen. Het is anders op te lossen. Maar de oplossing is geen geit. En toevallig weet ik wel wat en schetlander kost en een geit.
En wil je ze goed houden dan kost dat geit ongeveer net zoveel.

Misschien heb jij net zo goed gelezen als ik?! Ze wil haar paard aan huis! En vaak.....

IS DAT GOEDKOPER!! :Z

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:33

Wat een toon sla jij aan zeg! En wie zegt dat ik niet heb gelezen over aan huis? Maar ik ben wat verder in het denken daarover.
Het is zeker goedkoper in voer dan op een pensionstal. Maar vergeet niet je weide onderhoud te tellen. Goede afrastering te tellen. Mestafvoer te tellen. Dan ben je ineens niet zo heel veel goedkoper meer uit.

En aan huis is leuk, maar daar hoort ook een soort genootje bij (soort genoot is een paard of een pony geen geit)
Dat kan zijn in de vorm van een eigen paard of iemand die hem bij haar zet. Is je weide daarvoor te klein kun je simpelweg geen paard aan huis houden of zul je meer grond bij moeten kopen of een goede paddock of zoiets.

Dus paard aan huis goedkoper? Als je het goed doet kost het nog steeds veel geld. Doe je het half en kijk je niet naar de behoefte van het paard ben je zeker geodkoper uit.
En daarom hoop ik ook dat de wet er snel door komt dat het houden van 1 paard niet mag. Zoals veel landen gelukkig al wel hebben. Dus ga er maar van uit dat die regel hier ook komt. Neem daar nu maar vast de voorzorgs maatregeligen in, anders kost het je over een poosje alsnog veel geld. Dan kun je er beter nu al rekening mee houden.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:41

SuperMarion schreef:

lieverd....lezen.
een schaap zijn wol zou de kosten dekken,nou knap voor 5 euro per jaar.
MIJN bok kost me in voer meer dan mijn mini....
ja ik heb land,iets wat ik niet altijd heb gehad,iemand met land zal er 1 bij moeten zetten,iemand zonder land staat in pension. [vaak met en heleboel andere paardjes :+ ]
enne...geen begrip? het enigste waar ik GEEN begrip voor heb is dat mensen hun paard alleen zetten en bij hoog en laag beweren dat hun paard dat niet erg vind.
ik vind dat eerder triest.....

over jouw boeken,sterk verouderd zeker?
vroeger werd dat beweerd,zijn ze van terug gekomen.
neemt niet weg dat ik zeker van mening ben dat het bij een aantal goed werkt!
maar niet piepen over de kosten,aangevreten staart e/d.
ik heb nooit in mijn post beweerd dat een geit niet kan,het is alleen niet optimaal en niets goedkoper dan een shetje. ;)
mijn reactie ging dus juist over de kosten en de verkeerde berekening.

enne,ik heb ook droog brood gevreten hoor om vroeger mijn pony te onderhouden,die kant ken ik ook. :o

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:42

Een stukje wat ook op bokt staat:
Citaat:
Voor een schijntje een pony kopen en geen flauw idee hebben hoe het beest moet worden verzorgd. Volgens deskundigen is het dé reden waardoor viervoeters worden verwaarloosd. ‘Alsof ze alleen maar een schiftelijk cursusje paardenverzorgen hebben gevolgd.’

In een drassig tuintje van zes bij zes meter vond Arie Leijendekkers, inspecteur bij de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID), onlangs twee viezige pony’s en een ezeltje. Water dat tijdens een regenbui van een achterliggende dijk naar beneden sijpelde, stroomde regelrecht het hok in dat op hetzelfde stukje land als stal fungeerde.

Eén bui en de beesten hadden geen droge plek meer over, vertelt Leijendekkers. ‘Weinig ruimte en tot de enkels in het water. De eigenaar krijgt ze pas terug wanneer ze weer op het droge kunnen staan.’

Leijendekkers ziet vaak al aan de leefomgeving of het beest goed wordt verzorgd, want in koninklijke stallen komt hij nu eenmaal niet, zegt hij. Staat er een ‘vervallen schuur, een verveloos huis, is het weiland een bende en is er voor het paard niet genoeg te vreten’, dan weet de inspecteur genoeg. ‘Het beest is dan meestal wat mager, ziet er verre van blinkend uit en de hoeven zijn te lang.’

Steeds vaker komt Leijendekkers in actie om deze verwaarloosde of mishandelde paarden te redden van een onaangenaam bestaan. Nederland telt ongeveer 400.000 paarden en pony’s. Het aantal meldingen van verwaarlozing of mishandeling van deze beesten is in drie jaar tijd gestegen van 1730 in 2006 naar bijna 2200 vorig jaar, blijkt uit cijfers van de LID. Ongeveer de helft van die meldingen is terecht. Het gros van de beesten waarover die meldingen binnenkomen, wordt niet goed verzorgd.

Onwetendheid
Pure onwetendheid, zegt Leijendekkers, het is vaak geen kwade wil. ‘Het is alsof ze alleen maar een schriftelijk cursusje paardenverzorgen hebben gevolgd.’ Directeur van de Dierenbescherming, Frank Dales: ‘Iederéén kan tegenwoordig een pony kopen.

Meisjes van elf jaar zeuren hun vader aan het hoofd totdat ze een pony krijgen. Op hun veertiende krijgen ze verkering en kijken ze er niet meer naar om’, stelt hij. ‘Het beest wordt ergens in een weitje achteraf geplaatst of via internetwinkel Marktplaats voor een appel en een ei verkocht aan iemand die zo‘n paardje ‘ook wel leuk vindt’.’

Mensen die zomaar een paard of pony kopen, weten vaak niet hoe ze die goed moeten verzorgen, meent Dales. ‘Ze gaan ervan uit dat zo‘n dier alleen een beetje gras nodig heeft, maar denken er vervolgens niet bij na dat het ook iedere zes tot acht weken naar de hoefsmid moet.’

De onwetendheid bij mensen is groot, beaamt voormalig hoogleraar dier en recht Dirk Boon die ook zelf ‘door schade en schande is wijs geworden’. Jaren geleden kocht hij een paard maar had daarbij over het hoofd gezien dat het gezelschapsdier geen soortgenoten om zich heen had. Toen hij in de gaten had dat zijn viervoeter een maatje miste, verkocht hij het beest. ‘Maar denk maar dat genoeg paardeneigenaren niet tot dat inzicht komen’, stelt Boon.

Volgens Boon moet de overheid snel ingrijpen zodat niet langer ‘iedereen het in zijn hoofd krijgt een paard aan te schaffen’. Bovendien moet minister Verburg (Landbouw) er meer aan doen om de beesten te beschermen, vindt hij. ‘De wet laat toe dat je een pony bij wijze van spreken in de gang van je huis stalt. Daar zijn ze niet voor gemaakt.’

Wanneer klanten bij paardenhandelaar Hans Verheijen voor hun dreumes een pony‘tje willen kopen, adviseert hij hen wel eens een hobbelpaard aan te schaffen. Maar vragen of de klant wel geld heeft om zo‘n beest te onderhouden, doet hij niet meer. ‘Dan lopen ze wel naar een ander.’ Volgens Verheijen ligt daar een deel van het probleem. ‘Mensen onderschatten wat het houden van een pony kost - al snel tweehonderd euro per maand - en hebben dan opeens niet voldoende geld meer om ze te verzorgen.’

Bovendien weet je nooit precies wat het beste voor zo‘n beest is, vertelt hij. Je hebt grote paarden voor wie twee kilo brokken teveel is, terwijl een kleine pony aan vier kilo voer te weinig kan hebben. De paardenmensen van vroeger wisten dat maar nu hebben we mensen met paarden, een heel ander verhaal.’

Meer huisdieren

Hoewel de Dierenbescherming zich het meeste zorgen maakt over de manier waarop mensen met paarden en pony’s omgaan, zijn ook veel honden en katten slachtoffer van verwaarlozing of mishandeling. In 2008 kreeg de Landelijke Inspectie Dierenbescherming in totaal 7581 meldingen en klachten binnen.

Aandeel meldingen/klachten per diersoort:

Honden 33 procent
Paarden en pony‘s 29 procent
Katten 16 procent
Schapen 4 procent
Konijnen 4 procent
Runderen 4 procent
Overig (50 diersoorten)10 procent

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:00

http://www.eigenpaard.nl/welzijn+van+het+paard.aspx

Hieruit kun je concluderen dat gebrek aan kennis de meeste vormen van onjuiste behandeling of mishandeling van een paard veroorzaakt. Paarden vereisen een hele andere verzorging en huisvesting dan bijvoorbeeld honden of andere huisdieren. Met name dat paarden niet alleen gehouden kunnen worden, het zijn kuddedieren en hebben behoefte aan sociaal contact met soortgenoten.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:32

als je je paard/pony aan huis hebt, ben je altijd goedkoper uit.hoef je het zeker niet half te doen. ja, je hebt je onderhoud, en je mestafvoer e.d., maar die betaal je met pensionstalling al bij de prijs inbegrepen. maand in, maand uit.en alle extras waar je mss geeneens gebruik van maakt.en de dikke winst die ze draaien. de winst bespaar je sowieso door thuis te staan.
grond bijkopen is een kostbare zaak, en in de randstad gewoon onmogelijk.
ik vind dat niemand het recht heeft een ander te vertellen hoe die zn paard (hond/geit etc.) mag houden. ieder maakt het voor zichzelf uit, en weet heus wel wat zn dier nodug heeft..
en dan heb ik het niet over die excessen van mensen die hun dier laten verhongeren/creperen op een modderweitje.maar daar zijn instanties voor.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:42

Als je maar 1 paard houd doe je het al maar half. En hopelijk is die wet er snel en die wet bepaald toch echt hoe iemand zijn paard moet houden. Gelukkig!!
Hoe groot te stal moet zijn, dat ze niet alleen mogen staan. Dus iemand die slim is zal daar bij aanschaf van een paard nu al rekening mee gaan houden, je gaat er immers niet aan ontkomen.
Al vind ik dat de verkeerde redenatie, want voor het welzijn van je paard wil je het toch al? Niet omdat het dadelijk moet per wet?!

En klopt bij een pensionstal betaal je dat al erbij in. Maar als je dan vraagt wat kost jou paard aan huis zeggen menssen 100,- euro en zeggen dan heel hard veel goedkoper dan pension want ik betaalde 240.
Maar als je dan verder gaat vragen, wat zat er op pension bij en wat heb je aan huis erbij? Dan merk je als onderhoud en alles geteld gaat worden de bedragen ineens erg dicht bij elkaar komen te liggen.

Maar het stukje van eigenpaard.nl doet je niets ? allemaal kolder wat ze daar schrijven?
Juist voor de mensen die dat vinden is die site gemaakt. Omdat er zoveel onwetendheid is bij paardenhouders.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:34

ik vind het heel sneu als een paard alleen gehuisvest wordt, het is een kuddedier en daar hoor je rekening mee te houden.

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:36

Misschien kan je er een oud vriendje bij krijgen, een manege is altijd blij als ze een oude deos een leukere oude dag kunnen geven dan dat zij gemiddeld krijgen.... Het hoeft dan ook helemaal neit duur te zijn en wel heel gezellig voor ze! Mijn paard kan helemaal verliefd zijn op dr vrienden, dus gezelschap lijkt me altijd goed!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:48

Als er genoeg ruimte is voor een tweede dier-het liefst een paard of pony- Dan hoeft dat toch net perce ook jou dier te zijn.
Er zijn genoeg mensen die niet perce de meest luxe stalling hoeven voor hun paard. Als het paard maar niet alleen hoeft te staan.

Ken trouwens wel een verhaal van een grote fries en een kleine geit die heel veel aan elkaar hadden. Maar dat is wel een erg mens gericht paard. Hij staat nu met andere paarden en dat vind hij ook niet al te geweldig gelloof ik (hij is een beetje het sulletje van de kudde arm ding).

SuperMarion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:29

Ik ga hier niet langer op in.
Ik vind het gewoon schandalig dat mensen die gewoon het beste met hun paard voor hebben als dierenmishandelaars worden afgeschildert. Er word over gepraat alsof ze hun paarden tot op het bot hebben vermagert en met dikke infecties aan de benen buiten hebben staan.
Mijn paard staat wel op het pension; simpelweg omdat ik geen land heb. Dus beschuldig mij van helemaal niets. Mijn paard is in top conditie en hij is helemaal gelukkig. En dat komt vast omdat hij naast een paard staat in plaats van geitje, dat zal vast wel niet liggen aan het feit dat ik al mijn geld en tijd erin stop en ook vast niet door de gespecialiseerde training die we krijgen van school.
Juist ja, ik ga naar een school waar de boeken inderdaad niet goed van zijn - waar leraren geen leraren zijn want ze hebben inderdaad absoluut geen ervaring in het vak. Ik doe inderdaad een opleiding die mijn leert om mijn paarden slecht te behandelen, want dat is immers waar ik naar streef.
Ik vind het helemaal geen ramp om een andere mening te hebben. Maar ik vind het wel erg dat er mensen gewoon voor dierenmishandelaars uit worden gemaakt hier, en daar kan ik niet tegen. Want ik weet zeker dat dat oude verhaal wat er op gehangen word over "verwend meisje koopt ponytje en verwaardeloost het" dat daar hier geen sprake van is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:40

SuperMarion schreef:
Ik ga hier niet langer op in.
Ik vind het gewoon schandalig dat mensen die gewoon het beste met hun paard voor hebben als dierenmishandelaars worden afgeschildert. Er word over gepraat alsof ze hun paarden tot op het bot hebben vermagert en met dikke infecties aan de benen buiten hebben staan.
Mijn paard staat wel op het pension; simpelweg omdat ik geen land heb. Dus beschuldig mij van helemaal niets. Mijn paard is in top conditie en hij is helemaal gelukkig. En dat komt vast omdat hij naast een paard staat in plaats van geitje, dat zal vast wel niet liggen aan het feit dat ik al mijn geld en tijd erin stop en ook vast niet door de gespecialiseerde training die we krijgen van school.
Juist ja, ik ga naar een school waar de boeken inderdaad niet goed van zijn - waar leraren geen leraren zijn want ze hebben inderdaad absoluut geen ervaring in het vak. Ik doe inderdaad een opleiding die mijn leert om mijn paarden slecht te behandelen, want dat is immers waar ik naar streef.
Ik vind het helemaal geen ramp om een andere mening te hebben. Maar ik vind het wel erg dat er mensen gewoon voor dierenmishandelaars uit worden gemaakt hier, en daar kan ik niet tegen. Want ik weet zeker dat dat oude verhaal wat er op gehangen word over "verwend meisje koopt ponytje en verwaardeloost het" dat daar hier geen sprake van is.

Ik vind het eigenlijk alleen schandalig dat ernog geen wet is die het houden van paarden alleen verbied. Je mag iemand er best op wijzen dat hij/zij zijn/haar paard niet op een correcte manier behandeld. Een paard heeft gezelschap nodig. Zelfs varkens mogen bij wet niet alleen staan (behalve zeugen dieop het punt staan te werpen).
En honden worden inderdaad ook vaak alleen gehouden, maar de meeste honden hebben nog wel Dagelijks contact met soort genoten. Een paard dat alleen staat heeft dat al veel minder.
Waarom voel je je eigenlijk zo aangesproken jou paard staat toch niet alleen. En ik neem aan dat de combinatie van alle dingen die jij voor hem doet zorgen dat hij gelukkig en gezond is. Het is niet een ding dat het totale geluk bepaald. al zet je zemet zijn 20tige bij elkaar alsje ze verwaarloost zijn ze niet gelukkig. Anderom is dat ook zo.