Pensionstallen in de randstad->DRAMA

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:35

Romeo2007 schreef:
Ooo als ik het zo lees, wat heb ik dan een goede stal!

Stal ligt in 't Gooi naast Weesp. Binnenbak, buitenbak, stapmolen, 15 paddocks en erg mooie stallen. Ook wordt er dagelijks gemest en binnen buitgezet. Inclusief krachtvoer €265 in de zomer weiland en in de winter van 9 tot 13.00 in de paddock
Ben er erg blij mee en mijn paard ook 8-)

Zo te lezen is de randstad zo slecht nog niet ;)
Hier in het noorden kost stalling met binnenbak vaak ook al tussen de 200 en 275 euro, en dan zijn er vaak niet zoveel paddocks (vaak ook geen) en meestal ook geen weidegang in de winter.

Lekker Romeo2007, dat ze zo de hele ochtend buiten staan in de winter bij jullie. Dan 's middags of 's avonds nog even lekker rijden of longeren en je paard is er elke dag lekker even uit geweest en je kunt hem altijd voldoende beweging geven, mede door de binnenbak.
Denk dat weidegang in de winter heel erg afhankelijk is van de soort bodem. Zandgrond wil al veel beter dan veen of klei. En inderdaad of stallen bereid zijn te investeren in paddocks, zoals bij jullie stal.

Pradaatje, Loonse en Drunense Duinen, klinkt zanderig, klopt dat? Echt super als je 's winters ook droge en stevige weidegrond aan kan bieden!

Pradaatje

Re: Pensionstallen in de randstad->DRAMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:39

Dat klopt :j 1 van de grootste duin gebieden van Nederland :)
Ja heb het echt geweldig!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 23:49

JoyceB: mee eens!

En daarnaast, je kunt je paard toch naast zijn krachtvoer zoveel hooi geven als hij op kan? Dat hoef je niet in zes voerbeurten te doen, en dan heeft hij toch de hele dag wat te eten.

Paulientjee schreef:
hmm.. mijn vriend woont in nieuw-vennep. [wat ook daar ergens is xD]
en hij had het er over dat er best wel heel veel stallingen en maneges zijn.
ik heb er overigens een de beurt van zijn huis al 2 gezien.

kan je nergens langs de rand van de stad je pony kwijt?
Lijkt me echt lastig voor je.
succes!

Er kunnen ook wel veel stallen zijn maar je wil toch ook graag een stal waarbij je paard niet de hele dag in een 3 bij 3 box staat maar overdag naar buiten kan ;) Daar ontbreekt het vaak aan jammer genoeg.

x_fann schreef:
in maasdijk ! ik woon zelf bij de veiling in de buurt in 't westland.
het is hier echt een ramp de meeste pensionstallen hebbben niet eens weiland , alleen een rijbak ! en dan betaal je 330 euro daarvoor !

Daar schijnt het idd ook lastig te zijn, je hebt geluk gehad :j

Pradaatje: dat wil ik ook!! Ook geweldig dat je zo in de duinen zit. Ik kan nu wel naar het strand maar daarvoor moet je eerst een stuk langs de weg.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:33

Ik heb tot voor kort altijd in Brabant (baarle-nassau) gewoond en stond daar op een pensionstal met all-weather buitenbak, waar de paarden 's winters van 9 tot 5 naar buiten gingen (wel op zand, maar grote stukken) en zomers 24/7 als je dat wilde naar buiten gingen, half gras, half zand. Daar hadden de paarden altijd hooi tot hun beschikking, en betaalde je voor volpension € 200,--

Nu ben ik gaan samenwonen in Den Hoorn (bij Delft) en sta ik op een stal waar ik 160,-- moet neertellen voor een kale stal. De paarden worden in de winter door de weeks 1 uur per dag buiten gelaten in kleine paddock (€ 1,-- per keer) en zomers komen ze halve dagen op de wei, mits het niet te nat is!! Ik moet verder alles zelf doen, en dus ook nog betalen voor stro, hooi en krachtvoer. De bak is bovendien niet eens all-weather...
Ik heb nu besloten om naar een andere stal hier in de buurt te gaan, met binnenbak, stapmolen, solarium, mooie buiten en longeerbakje waar de paarden zomers vrijwel hele dagen naar buiten gaan, en 's winters elke dag in de stapmolen worden gezet. Je mag ze zelf dan nog loslaten in de longeerbak.
Ik ga hier wel 380,-- voor betalen, daar zit alles bij (ook trailer) maar moet dan nog wel zelf uitmesten....

Ik heb echt een aantal stallen in de omgeving hier bekeken, en het is hier erg moeilijk om een fijne stal te vinden waar de paarden zomers en winters buiten komen!

Verschil met mijn oude omgeving is dat hier veel vraag is en weinig ruimte cq. aanbod in verhouding, en dat je hier te maken hebt met laaggelegen leemgrond, die heel snel nat is (voor paarden echt niet te doen) terwijl we in Brabant op zandgrond stonden, die lopen ze 's winters ook wel kapot, maar dan is er verder weinig aan de hand....

Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat we ca. 3 jaar hard gaan sparen en dan gauw weer naar Brabant verhuizen!!

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:49

TS; je weet van tevoren dat het bij ons in de regio prijzig is.. Ik begrijp dat er echt wat stallen zijn die wat betreft kosten de pan uitrijzen, waarvan jij zegt dat je dat niet kan betalen. Maar wat dan als je paard wat krijgt en er een dierenarts aan te pas moet komen? Ja sorry maar dat is dan weer mijn argument..

Wat hier ook al een paar keer gezegd is, de situaties zijn overal anders!! Waarom denk je dat je in Brabant je paarden 24/7 goed kan houden buiten? En hier in de Randstad beter niet/nauwelijks? Bij ons is het één en al bagger, dus een hele andere grond kwaliteit vergeleken met Brabant.
Ik hoorde pas iemand die in Friesland woont commentaar leveren over de prijzen hier in de randstad vergeleken bij hun. In die regio heb je op elke hoek een stal zitten en de omstandigheden zijn er gewoon anders. Onder andere het werkaanbod en inkomens zijn er minder/anders dan hier en dat vergeten mensen..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 01:01

De prijzen zijn behoorlijk ja, opzich niet erg want dat weet je hier.
Maar ik zou er dan wel mijn paard voor buiten willen hebben overdag in de winter.

Wij staan op een camping op de veluwe, uurtje rijden van huis.
Hier in de omgeving staan werkelijk níks buiten, en hoe verder je de veluwe naderd met zandgrond hoe meer dieren je buiten ziet staan.
Waar hier de dieren allang weer op stal staan staan ze daar nog heel lang buiten.
Daar staan dieren veel eerder weer op het land en gaan er later weer van af.
o.a. 2 pony's. Het vroor toen dan wel de grond was prima, het was niet eens stukgetrapt.
Dat hoef je hier niet te proberen.
Hier in de buurt staan ook een stel pony's 24/7 op het land met schuilstal. Nou je wil niet weten hoe dat land er uit ziet, één en al diepe bagger!
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 23-01-09 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 01:04

unexpected_ schreef:
TS; je weet van tevoren dat het bij ons in de regio prijzig is.. Ik begrijp dat er echt wat stallen zijn die wat betreft kosten de pan uitrijzen, waarvan jij zegt dat je dat niet kan betalen. Maar wat dan als je paard wat krijgt en er een dierenarts aan te pas moet komen? Ja sorry maar dat is dan weer mijn argument..

Wat hier ook al een paar keer gezegd is, de situaties zijn overal anders!! Waarom denk je dat je in Brabant je paarden 24/7 goed kan houden buiten? En hier in de Randstad beter niet/nauwelijks? Bij ons is het één en al bagger, dus een hele andere grond kwaliteit vergeleken met Brabant.
Ik hoorde pas iemand die in Friesland woont commentaar leveren over de prijzen hier in de randstad vergeleken bij hun. In die regio heb je op elke hoek een stal zitten en de omstandigheden zijn er gewoon anders. Onder andere het werkaanbod en inkomens zijn er minder/anders dan hier en dat vergeten mensen..

Dat stalling hier zo prijzig is, dat wist ik dus van te voren niet, zoals ik ook in mijn openingspost aangaf.
Ik heb in de 1,5 jaar dat ik mijn haflinger nu heb nog niet de dierenarts er bij hoeven halen, en als je niet al teveel pech hebt en een beetje zuinig doet met je paard kunnen dierenartskosten verwaarloosbaar zijn. Mocht mijn haflinger ooit wel iets ernstigs krijgen dan zou ik altijd nog een lening kunnen afsluiten of meer gaan werken (ik studeer nu nog en verwacht dat ik over een aantal jaar wel meer ga verdienen). Ik snap je logica trouwens niet dat je je paard net zo goed bij een dure stalling kunt zetten omdat dierenartskosten ook hoog kunnen zijn..?

En dat een goede en betaalbare paardenstalling waar je paard overdag naar buiten kan hier in de randstad veel lastiger is dan in brabant of friesland, dat is gewoon een feit. Kijk maar op marktplaats en vraag mensen er maar eens naar. Mijn ouders wonen in friesland (hebben de paarden aan huis) dus ik weet wel een beetje hoe het daar zit met stallingen. En ja ook in friesland of brabant willen de meesten de paarden nog steeds niet swinters in de wei hebben maar daar staan geen 60 paarden op een manege met maar 1 paddock. Daar is gewoon minder bebouwing en meer ruimte, het lijkt me logisch...

Linda2B: auw! 380 euro! Ik geef je groot gelijk om weer naar brabant te verhuizen ;)

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 01:05

moonfish13 schreef:
Hier in de omgeving staan werkelijk níks buiten, en hoe verder je de veluwe naderd met zandgrond hoe meer dieren je buiten ziet staan.
Waar hier de dieren allang weer op stal staan staan ze daar nog heel lang buiten.
o.a. 2 pony's. Het vroor toen dan wel de grond was prima, het was niet eens stukgetrapt.
Hier in de buurt staan ook een stel pony's 24/7 op het land met schuilstal. Nou je wil niet weten hoe dat land er uit ziet, één en al diepe bagger!

Precies, dat is dus wat ik bedoel..
Ik zou hoe goedkoop het ook mag wezen, mijn paard daar nooit op zetten.. Een uurtje of wat naar buiten prima (mits het land te doen is!), maar als ie te pletter glijd en wat breekt of wat dan ook.. nee dankje.. liever niet.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 01:09

moonfish13 schreef:

Hoelang je ze in de wei houdt hangt idd van de grondsoort af ;)

Unexpected: dat je je paard niet een blubberige en vernachelde wei zet om de wei te sparen, dat snap ik. Maar dat je dat niet doet omdat je paard zijn benen wel eens zou kunnen breken... 8)7 dat snap ik dus niet. Paarden zijn niet van suiker gemaakt. Maar jij hebt dus swinters je paard de hele dag binnen staan?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 01:11

Hinke schreef:
moonfish13 schreef:

Unexpected: dat je je paard niet een blubberige en vernachelde wei zet om de wei te sparen, dat snap ik. Maar dat je dat niet doet omdat je paard zijn benen wel eens zou kunnen breken... 8)7 dat snap ik dus niet. Paarden zijn niet van suiker gemaakt. Jij hebt dus swinters je paard de hele dag binnen staan omdat je bang bent dat hij uit kan glijden oid?

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 01:15

Pff, als ik dit allemaal lees ben ik toch wel blij met mijn stal.
Sta in rijnsburg, dus naast Oegstgeest
Een aantal paarden gaan 's ochtends naar buiten, de rest gaat even in de stapmolen zodat de stallen gemest kunnen worden. 's middags andersom. Ze staan lekker met een maatje buiten met een berg hooi. Worden buitengezet, binnengezet, alles :)! Ideaal!

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 01:17

Citaat:
Dat stalling hier zo prijzig is, dat wist ik dus van te voren niet, zoals ik ook in mijn openingspost aangaf.
Ik heb in de 1,5 jaar dat ik mijn haflinger nu heb nog niet de dierenarts er bij hoeven halen, en als je niet al teveel pech hebt en een beetje zuinig doet met je paard kunnen dierenartskosten verwaarloosbaar zijn. Mocht mijn haflinger ooit wel iets ernstigs krijgen dan zou ik altijd nog een lening kunnen afsluiten of meer gaan werken (ik studeer nu nog en verwacht dat ik over een aantal jaar wel meer ga verdienen). Ik snap je logica trouwens niet dat je je paard net zo goed bij een dure stalling kunt zetten omdat dierenartskosten ook hoog kunnen zijn..?

En dat een goede en betaalbare paardenstalling waar je paard overdag naar buiten kan hier in de randstad veel lastiger is dan in brabant of friesland, dat is gewoon een feit. Kijk maar op marktplaats en vraag mensen er maar eens naar. Mijn ouders wonen in friesland (hebben de paarden aan huis) dus ik weet wel een beetje hoe het daar zit met stallingen. En ja ook in friesland of brabant willen de meesten de paarden nog steeds niet swinters in de wei hebben maar daar staan geen 60 paarden op een manege met maar 1 paddock. Daar is gewoon minder bebouwing en meer ruimte, het lijkt me logisch...

Linda2B: auw! 380 euro! Ik geef je groot gelijk om weer naar brabant te verhuizen ;)

Ik zeg helemaal niet dat je automatisch een dure stalling moet hebben omdat je ook hoge da kosten hebt...
Blijkbaar heb ik niet goed gelezen, maar neem toch aan dat je van te voren een beetje uitzoekt met wat voor prijzen je te maken hebt in deze regio.

Ik woon in Den Haag en betaal 275 euro all in voor mijn stalling. Ik heb welliswaar geen binnenbak, maar wel een perfecte buitenbaan en land etc.
Het kan dus best in de regio.. Ik heb er best mazzel mee, ik sta bij een oudere vrouw die al 60 in de paarden zit , die dr spulletje aan huis heeft. De paarden worden echt perfect verzorgd en onderhouden door haar. Ze doet het niet voor het geld maar omdat ze er plezier in heeft en daar hou ik van. En heerlijk kleinschalig, dus geen drukte en gezeur om me heen, maar wel lekker mijn eigen ding kunnen doen.

Ik weet niet waar je al bent wezen zoeken in de regio?
Soms moet je even geduld hebben maar met goed zoeken bij kleinere plaatsjes kom je al ver..
Laatst bijgewerkt door unexpected_ op 23-01-09 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 01:19

Citaat:

Unexpected: dat je je paard niet een blubberige en vernachelde wei zet om de wei te sparen, dat snap ik. Maar dat je dat niet doet omdat je paard zijn benen wel eens zou kunnen breken... 8)7 dat snap ik dus niet. Paarden zijn niet van suiker gemaakt. Jij hebt dus swinters je paard de hele dag binnen staan omdat je bang bent dat hij uit kan glijden oid?

Nee sorry ik bedoel niet alleen maar om het feit dat ie zijn benen kan breken.. Zo achter lijk ben ik ook weer niet. B-) , bovendien zit er niks meer in het gras.. De mijne komt ook gewoon buiten hoor, ze zijn zeker niet van suiker en mogen zeker wel buiten komen.
Maar het is hier echt weleens behoorlijk extreem geweest door het natte weer, dat het echt niet bepaald veilig wordt om ze altijd buiten te laten lopen.. Dat is misschien wat beter geformuleerd.. Ik heb je maar even een pb gestuurd zodat je mijn verhaald een beetje snapt..

Maar goed we dwalen nu zo'n beetje weer af van het topic naar een penny gehalte ik vroeg heel vriendelijk waar je al hebt gezocht.. uit interesse. :evaw:

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 02:04

Idd, behoorlijk penny :+ Ik heb dit topic niet gestart om een discussie te voeren over waarom je je paard wel of niet buiten zou moeten houden.

Wat doen ze voor die 275 euro? En hoeveel uur per dag staat je paard dan buiten? Wordt dat voor je gedaan? Kun je er goed buitenritten maken?

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 04:10

Pffffff altijd lastig. Ik heb jaren op een manege gestaan. 2 binnenbakken, longeercirkel 2 buitenbakken, bos naast de deur( Na ja aangelegt park Maar tis wat!) Solarium, 2 afspuitplaatsten. Maar geen weidegang!
Ik moest voor de zomer altijd in de regio zoeken naar een zomeradres voor weidegang. moest dan in de maanden dat ik weg was van de manege mijn box doorbetalen ( 75 euro) Daar bovenop kwamen dan nog eens de kosten van de wei.
100 euro dag en nacht en met stal kwam ik op 265 euro!

Het laatste adres waar ik terecht kwam voor weidegang ben ik blijven plakken.
Keb niet meer de luxe van een binnenbak en heb geen bos meer.
Maar mijn paard wordt dagelijks of in de stapmolen gezet of in de paddock. Welliswaar niet de hele dag maar wel wat uurtjes.
Ik heb daarnaast nog met wat stalgenoten de afspraak dat we elkaars paarden buiten zetten als we er zijn.
Dus mijn paarden komen dagelijks ( in de winter) minimaal 6 uur buiten.
In de zomer gaan de de hele dag de wei op en s'nachts naar binnen.
Ik kom iedere dag bij mijn paarden en ik zie dat mijn paarden er goed staan. Ik doe wel zelf mesten.
Ik betaal 295 euro.
Ons weiland ligt op veengrond. De paarden lopen het land erg snel kapot als het drassig is. Paarden lopen gemiddeld van maart t/m oktober buiten.
Worden dagelijks voor iedereen buitengezet en weer binnen.
Maar dat is een stuk minder dan op de manege daar was ik 340 euro kwijt, kwam mijn paard niet buiten, behalve als ik kwam.
Voor de lessen moest ik nog eens 55 euro betalen dus was maandelijks 400 euro kwijt zonder dan nog de privelessen die ik eventueel nog wilde rijden en extra kosten voor slobber of iets anders.

Het is maar net wat voor iedereen persoonlijk kan en wat je wil uitgeven maar de prijzen hier in de regio zijn echt erg hoog.

Mijn 3 jarige heeft tot vorig jaar juli in drenthe gestaan. Stond daar voor 100 euro in de maand!
Kwam zomer en winter op de wei. S'nachts op stal en kreeg hooi, bix, penen of slobber en stond op stro en had zijn eigen stal.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:14

Hinke schreef:
Idd, behoorlijk penny :+ Ik heb dit topic niet gestart om een discussie te voeren over waarom je je paard wel of niet buiten zou moeten houden.

Wat doen ze voor die 275 euro? En hoeveel uur per dag staat je paard dan buiten? Wordt dat voor je gedaan? Kun je er goed buitenritten maken?

Hij krijgt 3x pd brok, hooi, wordt elke dag opgestrooid, ze doet em elke dag een poos naar buiten hoe lang ligt er maar aan. Alleen uitmesten doe ik zelf omdat dat gewoon teveel is voor haar, (ze is tegen de 70). Ze legt optijd een wormenkuur voor iedereen klaar, zorgt dat de smid er altijd weer optijd is etc.We zijn met zijn 8-en dus heerlijk rustig, je kan lekker je eigen ding doen.. En vooral belangrijk, de sfeer is er echt goed. Beter kan ik me niet bedenken.
Ik zit nog geen 5 min. van het strand vandaan. Dus voor buitenrijders ideaal..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:05

Hinke schreef:
moonfish13 schreef:

Ik heb anders ook de eerste winter hier mijn hart vastgehouden of ze niet een been zouden breken. We hadden het stuk tussen het weidehek en de bak niet om laten zetten en toen werd dat erg modderig, bij het hek zakten ze tot hun knieen weg! en als ze dan wat heen en weer drentelen voor dat hek langs, en er jaagt 1 een ander weg, dan zuigt dat behoorlijk en was echt bang dat er iets verkeerd zou gaan. En zo wordt bij ons de grond als er intensief over gelopen wordt in de winter.

We hebben toen het stuk alsnog om laten zetten, wat vervolgens drijfzand werd omdat het grondwater zich er toen in vermengde. We hebben toen rubber matten over het pad tussen bak en weidehek en de bak en schuilstal gelegd om veilig met de paarden erlangs te kunnen.

Als de voorzieningen dus nog niet voldoende goed zijn, kan ik me goed voorstellen dat je dan een keuze maakt voor de veiligheid van je paard. Maar 60 stallen en 1 paddock vind ik dan niet goed te praten. Dan kun je incalculeren dat dat echt te weinig is.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 15:39

unexpected_ schreef:
Hinke schreef:

Hij krijgt 3x pd brok, hooi, wordt elke dag opgestrooid, ze doet em elke dag een poos naar buiten hoe lang ligt er maar aan. Alleen uitmesten doe ik zelf omdat dat gewoon teveel is voor haar, (ze is tegen de 70). Ze legt optijd een wormenkuur voor iedereen klaar, zorgt dat de smid er altijd weer optijd is etc.We zijn met zijn 8-en dus heerlijk rustig, je kan lekker je eigen ding doen.. En vooral belangrijk, de sfeer is er echt goed. Beter kan ik me niet bedenken.
Ik zit nog geen 5 min. van het strand vandaan. Dus voor buitenrijders ideaal..

Zo, 70 jaar! Zij zet dus alle paarden zelf buiten?
Maar je moet nog wel elke dag komen om uit te mesten dus? En ik weet niet wat zij onder een poosje naar buiten gaan verstaat, maar de meeste stallen vinden 1 of 2 uur al een poosje en dat vind ik zelf gewoon te weinig voor mijn paard.

Joyce B:
Mijn haflinger stond vorig jaar ook in zo'n wei, dus letterlijk tot de knieen in de blubber. En dan gingen ze soms ook allemaal bij het hek staan enzo. Dat is ook niet echt ideaal, ze krijgen er mok van en ze vinden het zelf ook niet zo fijn. Maar ik ben nooit bang geweest dat ze iets zou breken oid. Het maakt denk ik ook wel uit wat voor paard je hebt, ik heb een haflinger en die zijn gewoon taai en sterk.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:19

Het is idd behelpen hier in de randstad. Ik heb nu een leuk stalletje gevonden waar ze in de zomer overdag op het land staan. In de winter is er een paddock waar je ze zelf in moet zetten. Dat betekend dat je in de winter vrij veel tijd kwijt bent, maar dat heb ik er wel voor over. Het valt me trouwens op dat je op de meeste grote maneges waar wel weidegang beschikbaar is, bijna nooit een paard buiten ziet staan...

rietenarie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:47

Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een stal in de buurt van barnedrecht maar echt niet te doen ,waar ik nu staat kunnen ze niet naar buiten en dat is echt triest ja,nu ben al in twee dagen bij 6 stallen geweest maar drie keer niks pfff

colinda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:15

zo als ik dat allemaal lees mag ik echt in mijn handen knijpen. mijn paarden staan ook in de randstad en komen heel het jaar door lekker met zijn allen buiten. Alles wordt voor me gedaan, voeren, mesten, buiten en binnen halen. En we beschikken over een super goede buitenbak.

ps voor de geinteresseerde we hebben nog 1 stal leeg voor een pony of klein paard.
€200,- per maand te rijpwetering

dijhsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:39

Er is een plek in het groen hart waar nog plaatsen zijn! *D
en ja, ook in de winter élke dag uren naar buiten, zonder extra kosten.. :9
(Wel in paddocks, s zomers dag en nacht weidegang)
kosten: 225,00 per maand, met prima verlichte buitenbaan, spuit en poetsplaatsen binnen en buiten, ruime boxen, prima sfeer..
allerlei discipline's en rassen samen op één erf! in Driebruggen, nabij Gouda/Woerden/Bodegraven
www.zeldenruststables.come2me.nl

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:50

Zeker wel gemerkt bij mijn verzorgpony!
Nu staat ze in een paddock, en moet ze 's avonds naar stal, in de winter.

Verder kan ze hele dag in paddock.
60 euro per maand, en dan alleen stalling, dus dn heb je paddock, stal, en een bak die je kan gebruiken, en springbak, poetsplaats enzoo.
is in katwijk

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 22:54

Zooo oud topic!

Hoe kom je aan zo'n stal elysepaard? 60 euro is wel heeeeel weinig!

Ik ben nu alvast een beetje op zoek naar een stal vanaf september/oktober in en om amsterdam, voor een haflinger. Ben nog niet actief op zoek, aangezien het nog een paar maanden duurt, maar ben wel vast aan het rondkijken. Iemand tips?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:57

Breek me de bek niet open! Het lijkt al helemaal onmogelijk om een stal mét goede faciliteiten voor zowel ruiter als paard te vinden voor een schappelijke prijs!

Ik woon onder de rook van Adam, en heb nu wel een fijne stal gevonden :j

Inmiddels heb ik maar aan het kortste end getrokken, minder faciliteiten voor mij en meer voor m'n paard.
Betaal €220,- per maand en dan komt ze in de winter ca 4 uur buiten (soms 2 soms 6, dit regelen we onderling dus als iemand 2 uur bij z'n paard is zet diegene mijn paard 2 uur buiten en vice versa). Zomers normale weidegang (24/7 mogelijk).
Worden ook 4x per dag gevoerd (zowel kracht als ruwvoer) eneen fijne 20x60 buitenbak die altijd rijdbaar is, tenzij er sneeuw ligt. (Plus longeerkraal die swinters getrooid wordt dus altijd betreedbaar, stapmolen, solarium, warm/koud afspuiten etc., en straks 7 paddocks voor ca 30 paarden, zijn er nu 3)