pensiongasten gedragen zich als aandeelhouders!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: pensiongasten gedragen zich als aandeelhouders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:26

Bij ons mag je 's avonds best blijven, maar hij heeft liever niet dat er na 10en nog mensen aankomen en uitgebreid gaan werken. Ik heb het wel gehad dat ik ook voor de paarden van een zwangere stalgenote zorgde, en dat ik om 11 uur 's avonds nog stond te poetsen. Tijd vergeten, kan gebeuren, vond hij ook helemaal niet erg. De hond slaat bij ons altijd aan, maar zodra hij je herkend issie stil. Ook gebeurd het dat ik er 's morgens om half 8 al sta als ik naar een keuring moet ofzo.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:39

tja over openingstijden kan je lang napraten maar de eigenaar van de stal bepaald en als jij je daar niet in kan vinden moet je maar ergens anders gaan staan

ik moest ook na 3 jr op een vrije stal gestaan te hebben wennen aan de za en zo dagen tot 1900 uur
maar het went echt,ik heb er 3 jr gestaan.
nu sta ik erg rustig en heb geen bijrijdsters meer ,ik kom nu overdag
en omdat wij s`avonds rust willen voor de paarden is het na 2000 uur klaar dan hebben ze hun voer voor de nacht en gaat het licht uit.

en ik voel me hier prima bij. Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:50

Maar goed. Concreet:
-Je zegt dat er al in ieder gebouw een plakaat met de regels hangt. Dan zou ik er dus in iedere zadelkamer eentje bij hangen, boven de rieken/bezems nog eentje, bij de ingang van de bak. Zorg dat je iedere keer een andere volgorde hebt. Onbewust lees je namelijk dingen, en neem je het op.

-Het idee van de kruiwagen en de mestboy naast de bak is een goede. Dit maakt het makkelijker om te mesten. Het is misschien niet helemaal wat je wilt, maar dan hoef je nog maar 1x per dag die kruiwagen te legen ipv de halve bak door te moeten.

-Je kunt een (onopvallende) bewakingscamera ophangen voorlopig. Hierdoor kun je toezicht houden op de bak, en eventuele mensen die zich niet aan de regels houden erop aanspreken.

-Als je mensen aanspreekt op hun gedrag, neem ze dan echt helemaal appart. Vaak voelen ze zich aangevallen of vernederd als je ze aanspreekt waar hun vrienden bij zijn.

-Zorg dat er altijd voldoende stro beschikbaar ligt. Als er per persoon betaald wordt zou je kunnen zeggen dat er voor 8 uur 's avonds een nieuwe baal gevraagd moet worden, en dat ze anders de volgende dat weer een kans hebben.

-Ook de vragenbox is een goed plan, maar let op dat dit geen klaagbox wordt. Een whiteboard is makkelijker, omdat dan de vraag en het antwoord duidelijk te lezen zijn voor iedereen.

-Geef tijden aan dat ze jullie mogen storen. Helaas moeten dit wel ruime tijden zijn. Van 8.00 tot 21.00 is bijvoorbeeld vrij reëel. Wat je wel kunt doen is aangeven dat je tussen 11.30 en 13.00 en tussen 17.30 en 18.30 alleen voor noodgevallen gestoord wilt worden omdat je dan eet. Wees hier consequent in, als ze wel komen, vraag ze dan vriendelijk om later eventjes terug te komen.

-Je kunt ervoor kiezen om bijvoorbeeld een uur per dag in de kantine te gaan zitten. Werk lijsten bij, werk voerschema's uit, en wees beschikbaar.

-Goed voorbeeld doet goed volgen. Zorg dat 's morgens voordat je klanten komen de gangpaden aangeveegt zijn, de bak schoon is, dat je zelf geen spullen laat slingeren enz. Als je gevoerd hebt, veeg het gangpad eventjes aan. Zorg ook dat dingetjes als een kapotte lamp of een lege batarij in een klok snel vervangen worden, liefst dezelfde dag nog.

-En stel grenzen. Als je echt last hebt van mensen, wees dan niet bang om ze weg te sturen. Het is Jouw bedrijf Jouw leven, Jullie moeten daarmee verder. Die stallen krijg je wel weer vol, er zijn altijd mensen opzoek naar een nieuwe stalling.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 30-12-08 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:59

Ik heb self-service gestaan, en daar lag altijd een pak hooi en een pak zaagsel klaar. Wij kochten zelf brok en als de eigenaar moest voeren zette hij op het memobord dat bij de stallen hing, dat je voer op was. We zetten altijd bep. berichten op het bord, wat dus ook door iedereen werd gelezen en ook gebruikt. Heel makkelijk.

Dan stond er ook wel eens, huppeldepup wil je je mest opruimen na het rijden? Vaak de zelfde namen, en het werkte wel, ook deden de pensionklanten dat van anderen. Dit consequent blijven doen en consequent de zelfde blijven aanspreken, dat gaat zeker op een moment goed.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:08

Wat Vjestagirl zegt klinkt ook goed. Je moet je ook voorstellen dat vele klanten zelf een baan hebben en hun paard hun hobby en vrije tijd is. Als jullie overdag hebben gewerkt is te begrijpen aan de ene kant dat je in de avond geen last wilt hebben, maar begrijp dan ook dat je klanten niet anders dan de avond kunnen komen. Op mijn vorige stal zat inderdaad de eigenaresse elke avond een uurtje in de kantine een bakkie koffie te drinken om zo beschikbaar te zijn voor iedereen. Zo zijn exacte voertijden ook super handig, dan weet iedereen wanneer iemand is om aan te spreken (heb een schurft hekel aan als klanten zelf gaan voeren of als eigenaren het door kinderen laat doen, doe het altijd zelf zodat je goed overzicht hebt hoe de conditie is van de paarden die daar staan).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:28

Wat je ook nog kunt doen, is een lijst ophangen waar mensen zelf hun ideeën voor nieuwe regels op kunnen schrijven. Het is duidelijk dat ze zich niet aan jouw regels willen houden. Laat ze maar met ideeën komen. Als ze dingen opschrijven, kijk er dan serieus naar. Streep niet direct dingen weg, maar kijk hoe je het zo aan kunt passen dat jullie er allemaal tevreden mee kunnen zijn.

Of print een lijst met jouw regels uit, met onder iedere regel ruimte om commentaar te schrijven.

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 13:32

er staat al jaren een kruiwagen met greep bij de bak maar het wordt amper gebruikt.
ene memobord hebben we, maar toch komen de mensen blijkbaar liever aan de deur omdat ze dan meteen antwoord hebben.
een zadelkamer hebben we niet, ikedereen heeft een eigen kast.
zelf geven wij wel het geode voorbeeld, het erg ligt er netjes bij, en de gangen ook.
zodra de mensne komen ligt er in de gangen en op het erf mest, hooi, stro en wat al niet meer.
we hebben al meerdere malen vriendelijk verzocht om een kruiwagen te gebruiken als je hooi haalt.
wij zijn er echt wel van bewust dat je rotzooi op het erf heb met paarden. maar er hoeft imo geen mest op het erf te liggen.
voor de rest gaat het nu al wel beter, we hebben de brievenbus bij ons aan de schutting bevestigd en overal nieuwe stalregelementen opgehangen.
gister ook een aantal goede gesprekken gehad, en ben redelijk tevreden met het resultaat...tot nu toe.
het lijkt in ieder geval dat de mensen iets netter beginnen te worden.
misschien was het wel gewoon een keer nodig om de regels nog een keer door te nemen ofzo?
naja we zullen zien hoe lang ze het volhouden.
volgende weke komt de nieuwsbrief uit, waarin iedereen nog even wordt gewezen op de regels, met de mededeling dat we allemaal dezelfde hobby hebben en het elkaar gewoon wat makkelijker moeten kunnen maken.

bedankt voor alle tips, vind het erg interessant om te lezen hoe het er bij jullie ana toe gaat en wat jullie iedeeen zijn!
superbedankt allemaal! OK dan!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:43

zo zie je maar dat veel mensen andere gedachtes hebben wat moet kunnen op een stalling. Natuurlijk hoor je rekening te houden met wensen van die mensen en is het fijn om je wat aan te passen. Belangrijkste is de duidelijkheid over de regels wat er zijn op JOUW stal. Als mensen komen vragen voor stalling zou ik dus ook gelijk de regels uitleggen en de "openingstijden". Zo weten ze vooraf of ze het eens zijn ermee en of het verstandig is om erbij te komen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:58

wat ik gemerkt heb is dat mensen je uitproberen. Voet bij stuk houden en niet over je heen laten lopen. Het heeft hier zeker een jaar tijd nodig gehad voor alles ging zoals wij het wilde.
En natuurlijk stoot je dan sommige tegen de neus maarja er zal toch duidelijkheid moeten komen.

Wij hadden bijv een regel gemaakt ivm niet betalende klanten dat klanten vooraf moesten betalen ipv de 1 voor en de ander na en weer een ander die zo weg ging.
iets heel normaals, betalen moet je toch. Sommige vonden het belachelijk en gingen ergens anders heen. Terwijl het iets heel normaals is.
Als mensen verwend zijn doordat ze altijd alles zelf mochten beslissen dan is het altijd een ommekeer als er regels komen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:03

nou weggaan omdat je vooraf moet betalen vind ik wel heel zeurderig. Betaal mijn huur ook vooraf.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:06

Silence schreef:
anneliesdj overdrijven is natuurlijk ook een vak Tong uitsteken

Om half 3 komt er niemand meer bij zijn paard, meestal is het uiterlijk 22.30 (zomer) ook gewoon stil op stal, maar je hebt wel de vrijheid.
Ik zelf zou mijn paard niet stallen op een plaats waar ik alleen mag komen als de staleigenaar daar zin in heeft.
Als hij in het weekend om 19.00 dicht wil voor zijn rust, had ie in mijn ogen maar een andere baan moeten kiezen.
Het is toch van de zotte dat je niet bij je paard kunt wanneer je wilt.
Lijkt wel één of andere instelling met bezoekuren....

Wat is overdrijven dan? Kan me voorstellen dat de eigenaar niet steeds zijn bed uit wil om te kijken wie er nu weer bij zijn paard gaat kijken om 11 uur of half 12 's avonds. Als je er nog bent en je gaat een keer wat later weg is het niet zo erg lijkt mij maar je gaat toch niet om 11 uur nog rijden ofzo.

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 14:10

wij hebben er opzich geen probelem mee als er om 10 uur nog mensen op het erf zijn.
maar ze moeten wel kunnen begrijpen dat we dan geen zin meer hebben om mensen aan de deur te hebben.
dat ze bij hun paard willen is begrijpelijk, maar ik vind niet dat de pensionhouder om 10 uur nog in staat hoeft te zijn om kleine vragen te beantwoorden.
voor een spoedgeval mag je ons altijd uit bed bellen, maar niet voor die kleine dingetjes.
in de inster is het natuurlijk ook anders...dan rijden mensen niet meer zo laat op de avond.
zomers komt het hier regelmatig voor dat mensen om 10 uur nog gaan rijden.
zelf rij ik dan ook liever later ivm de warmte waar ik slecht tegen kan, maar om 10 uur stap ik niet meer op het paard.
wel komt het regelmatig voor dat mensenn die in ene late manegeles rijden pas tegen 11 uur half 12 terug komen, maar dat is bekend....en daar doe je niks aan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:11

ik begrijp niet wat ze dan aan jou moeten vragen elke keer zo laat?

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 14:13

og de vreemdste dingen...
of de paarden volgende week in ene andere weide kunnen lopen, of ze aankomende week een extra baal vlas kunnen krijgen. wat er gebeurd als de leidingen bevriezen...ga zo maar door. eigenlijk vragen die je de volgende dag ook wel kunt stellen. of op het memobord kunt schrijven.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:16

dat zijn idd dingen wat makkelijk op een memobord kunnen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:17

Daar moet je dan gewoon heel duidelijk in zijn. Ik heb gemerkt dat wat je ook zegt mensen blijven het toch proberen tot je voet bij stuk houd dan is het af gelopen.

Schrijf anders op het memo bord dat ze daar hun vragen kunnen stellen (of overdag aan jou) en dat ze alleen voor dringende zaken mogen aanbellen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:18

esther1987 schreef:
of de paarden volgende week in ene andere weide kunnen lopen, of ze aankomende week een extra baal vlas kunnen krijgen. wat er gebeurd als de leidingen bevriezen...ga zo maar door. eigenlijk vragen die je de volgende dag ook wel kunt stellen. of op het memobord kunt schrijven.

Maar zijn dat de mensen die overdag werken en die niet op een vroegere tijd kunnen en dus aan de avond vast zitten? Want als je de pensionhouder niet ziet omdat die 's avonds niet op stal komt, kan ik me voorstellen dat er toch vragen zijn die een keer gesteld moeten worden. Dan kan je wel zeggen dat kan de volgende dag, maar als je dan weer alleen op de avond kan... Het kan ook via sms, ben ik met je eens, doen wij hier ook.

Maar over die leidingen zou ik zelf ook zo snel mogelijk duidelijkheid willen hebben aangezien het me dan niet duidelijk zou zijn hoe mijn paard zijn drinken krijgt. En dát kan geen dag wachten.... Knipoog Dat soort dingen zou je ook kunnen voorkomen door duidelijke communicatie van jou kant. Wij wisten al voordat het ging vriezen hoe het zou gaan met de leidingen. (Dit even als makkelijk voorbeeldje nu met de vorst)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:21

esther1987 schreef:

wat daartegen help is iedere keer als ze zoiets doen duidelijk zeggen dat je daar nu geen antwoord op geeft, maar dat als ze het op het memo bord schrijven je er morgen een antwoord bij zult zetten. Als je dat consequent volhoud dan houden ze wel op met aan de deur komen.

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 14:22

Breghje schreef:
esther1987 schreef:

Maar zijn dat de mensen die overdag werken en die niet op een vroegere tijd kunnen en dus aan de avond vast zitten? Want als je de pensionhouder niet ziet omdat die 's avonds niet op stal komt, kan ik me voorstellen dat er toch vragen zijn die een keer gesteld moeten worden. Dan kan je wel zeggen dat kan de volgende dag, maar als je dan weer alleen op de avond kan... Het kan ook via sms, ben ik met je eens, doen wij hier ook.

Maar over die leidingen zou ik zelf ook zo snel mogelijk duidelijkheid willen hebben aangezien het me dan niet duidelijk zou zijn hoe mijn paard zijn drinken krijgt. En dát kan geen dag wachten.... Knipoog Dat soort dingen zou je ook kunnen voorkomen door duidelijke communicatie van jou kant. Wij wisten al voordat het ging vriezen hoe het zou gaan met de leidingen. (Dit even als makkelijk voorbeeldje nu met de vorst)

ben zeker met je eens dat dat niet kan wachten, maar op zo'n moment kun je het ook aan stalgenoten vragen die het wel weten of een smsje sturen oid. daarnaast lijkt het me vrij logisch dat elk paard gewoon water krijgt, ook al zijn de leidingen bevroren.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:29

esther1987 schreef:
Breghje schreef:

ben zeker met je eens dat dat niet kan wachten, maar op zo'n moment kun je het ook aan stalgenoten vragen die het wel weten of een smsje sturen oid. daarnaast lijkt het me vrij logisch dat elk paard gewoon water krijgt, ook al zijn de leidingen bevroren.

Ben ik ook met je eens, maar als die het ook niet weten of er niet zijn... Wij hebben een stalhulp die nu de paarden in de ochtend water geeft, degenen die binnenzetten geven ook weer water rond 16.00 uur en ik geef ze in de avond vanaf 19.30 als ik er ben nog een keer water. Omdat onze ph ook werkt. Maar als jij geen stalhulp hebt en overdag werkt kán ik me er iets bij voorstellen dat men toch even zeker wil weten hoe en wat als het nergens al opgeschreven zou staan. Dat het voor jou niet meer dan logisch is is uiteraard super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:59

Ik herken dit zelf heel erg, maar dan vanuit de klanten gezien.
Op onze manege waren al 15 jaar dezelfde eigenaren, zij stopten en er kwamen nieuwe (jonge, jullie leeftijd) mensen om de stal te managen. De vorige eigenaren waren heel losjes en alles mocht, iedereen regelde alles zelf. De nieuwe eigenaren wilden de boel (begrijpelijk) wat meer in de hand houden.
Dit is helemaal mis gelopen, niet alleen door de pensionklanten, en niet alleen door de eigenaren maar door een combinatie. Bijvoorbeeld:
-De nieuwe eigenaren wilden graag vanalles veranderen en verbeteren. Prima, fijn! Maar kondig dat even aan, bijvoorbeeld "volgende week komt er een nieuwe bodem in de bak, je kunt dan niet rijden" in plaats van gewoon te beginnen. Daar sta je dan als ruiter met een paard dat je wil rijden, als je het een week eerder had geweten had je wat anders kunnnen regelen.
-Het voerschema veranderde compleet van de ene op de andere dag. Het werd beter (meer ruwvoer en beter verspreid over de dag)! Maar zomaar iets omgooien zonder de klanten in te lichten is niet netjes, en zomaar een voerschema omgooien zonder de paarden de kans te geven om te wennen is niet goed.
-Iedereen verplichten om met een cap en veilig schoeisel te rijden (super) maar vervolgens zelf in een volle bak manegelessers zonder cap en op sokken op een paard stappen
-'s ochtends je paard op de wei zetten en hem daar 's middags niet aantreffen, omdat het blijkbaar handiger is om de andere wei te gebruiken.
-Door deze dingen raakten de klanten steeds geirriteerder en reageerden ook steeds bozer, waarop de eigenaren zich aangevallen voelden en

Hoewel ik wel lees dat het bij jou heel anders gaat, wil ik je toch wat meegeven: communiceer!! Ook over dingen die jou niet interessant lijken!
-zeg/schrijf op dat je eraan hebt gedacht dat de waterleiding kan bevriezen, en wat je eraan doet
-vertel wanneer je iets gaat veranderen, bijvoorbeeld aan de stal die je wil veranderen, wanneer komt er zwaar materieel waar mensen met rijden misschien last van hebben
Als je dit ruim van tevoren meld komen mensen ook niet bij je aan de deur
-spreek mensen aan die spullen vernielen, was het een ongelukje? wat gebeurde er precies? Heb het er voor die tijd niet over met andere mensen, roddels gaan snel! "De eigenaar is boos op jou omdat die hindernisbalk stuk is, terwijl je paard gewoon viel, ze is zo onredelijk!!" Dat soort praatje moet je voorkomen

verder:
-realiseer je dat je te maken hebt met mensen voor wie hun paard/pony hun dierbaarste bezit is!! Mensen zijn snel op hun teentjes getrapt als ze bang zijn dat er iets met hun diebare paard/pony gebeurd!
-zorg dat je overdag en 's avonds even op stal bent, de drempel om even wat te vragen/zeggen is dan veel kleiner. En zorg dan ook dat je echt even tijd hebt om een praatje te maken. Wij gingen zelf op een gegeven moment ook vanalles aan de deur vragen, omdat de eigenaren bijna nooit op stal te vinden waren als wij er ook waren. En om nou elke dag 3 vragen op het bord schrijven (bij wijze van spreken) die drempel is ook vrij hoog.
-organiseer (desnoods wekelijks) een "spreekuur" zodat mensen hun verhaal kwijt kunnen en jij kunt vertellen hoe de zaken ervoor staan. Als dit uit de hand loopt kan je ook individueel afspraken maken met mensen, zo stoken ze elkaar niet op en voelen ze zich minder snel aangevallen. Realiseer je dat er veel veranderd voor de pensionklanten en dat je zelf ook fouten maakt. Vertel dat ook tegen je klanten en vraag wat zij vinden dat anders/beter kan. Jij kan dan vervolgens vertellen waarom je iets doet, en of hun idee misschien beter is en je dat voortaan doorvoert, of dat je je eigen idee beter vind want.....Zelfs wanneer je hun ideeen niet doorvoert snappen mensen beter waarom je iets doet zoals je het doet en is het voor hen makkkelijker te accepteren
-maak duidelijk wanneer je beschikbaar bent voor vragen, en wanneer mensen je niet mogen storen
-Houd je aan je eigen regels!

Je zegt verder dat de pensiongasten zich gedragen als aandeelhouders, eerlijk gezegd vind ik dat ze daar gedeeltelijk ook gelijk in hebben. Zij betalen stalgeld aan jou, en verwachten daar een normale service voor. Het is niet zo dat jij zo lief bent om hun toe te laten en ze je dankbaar moeten zijn. Als klanten ontevreden zijn dan is het juist goed dat ze dat zeggen, ook al voelt het op dat moment niet zo. Het is natuurlijk geen vrijbrief om te vernielen, of zich onbeschoft te gedragen! Dat kan absoluut niet. Ze horen zich aan jou regels te houden, maar het zijn geen gasten. Het zijn klanten!
Ik bedoel dit laatste deel (de rest trouwens ook) niet aanvallend, maar hoop dat je het ook van de andere kant kan bekijken. Ongetwijfeld doen je pensionklanten dingen die niet door de beugel kunnen, maar wat kan je zelf beter doen?

ik hoop dat je er wat aan hebt zo Lachen Succes Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-12-08 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:05

Wij hebben gewoon contracten voor al onze pensionklanten en deze moeten ze onder tekenen. Hierin staat werkelijk alles over hoe de dingen geregeld zijn. De regels staan er duidelijk in beschreven, afspraken omtrent enten wormen en echt alles! Sommigen vinden dit overdreven maar zonder handtekening kom je niet bij ons op stal. En houdt je je niet aan de afspraken, en verbeterd dit nog niet na waarschuwingen dan kun je vertrekken, omdat je getekend hebt hebben wij dat recht. Bovendien is het op die manier ook veel beter geregeld met verzekeringen. Wij hebben het contract op latten stellen in samenwerking met iemand van de paardenverzekering een (hippisch) advocate en mijn ouders. Ideaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:06

Nikkerr schreef:
Wij hebben gewoon contracten voor al onze pensionklanten en deze moeten ze onder tekenen. Hierin staat werkelijk alles over hoe de dingen geregeld zijn. De regels staan er duidelijk in beschreven, afspraken omtrent enten wormen en echt alles! Sommigen vinden dit overdreven maar zonder handtekening kom je niet bij ons op stal. En houdt je je niet aan de afspraken, en verbeterd dit nog niet na waarschuwingen dan kun je vertrekken, omdat je getekend hebt hebben wij dat recht. Bovendien is het op die manier ook veel beter geregeld met verzekeringen. Wij hebben het contract op latten stellen in samenwerking met iemand van de paardenverzekering een (hippisch) advocate en mijn ouders. Ideaal.

Dat heeft zij ook. Ook wettelijk waterdicht op laten stellen enz enz enz. Maar als menzen zich er niet aan houden...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:13

wijs je ze de deur. Wij hebben echt zeer zelden gedoe met onze klanten.

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 15:15

het vervelendste is denk ik toch wel dat de mensen zich teveel met onze situatie bemoeien.
we zitten in verbouwing en moeten nog meerdere vergunneingen krijgen voor we mogen beginnen.
dit is best veel gedoe, maar daar hebben de meeste mensen hier geen begrip voor.
ze willen de nieuwe stal zo snel mogelijk, wat ik heel goed begrijp hoor.
maar imo hoeven ze niet van het hele traject op de hoogte te zijn wanneer we wat hebben gedaan en met wie we wat besproken hebben.
wel hebben we duidelijk een planning gemaakt en bekend gemaakt, dit is erg globaal maar de mensen pinnin zich echt op een datum vast.
we hebben ook gezegt dat we niet kunnen zeggen wanneer alles af is. de verbouwing zelf is nog wel een keer gedaan, maar wat er allemaal aan vooraf gaat realisseerd men zich niet.
en van hun kant snap ik het ook wel een beetje want je ziet niks gebeuren, maar wij zijn wel ontzettend druk met de plannen.
we hebben al redelijk wat vertraging opgelopen, wat voor ons natuurlijk ook erg vervelend is.
maar we krijgen regelmatig de vraag hoe de zaken er voor staan.
en worden ze boos wanneer het niet volgens schema loopt.
ze hoeven niet op de hoogte te zijn van onze financiele situatie maar verwachten dat wel van ons, en dat is iets waar ik me het meest ana irriteer....juist omdat alles al 10x beter is tov vroeger.
en ook omdat het ze gewoon niks aangaat