Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Silence schreef:anneliesdj overdrijven is natuurlijk ook een vak![]()
Om half 3 komt er niemand meer bij zijn paard, meestal is het uiterlijk 22.30 (zomer) ook gewoon stil op stal, maar je hebt wel de vrijheid.
Ik zelf zou mijn paard niet stallen op een plaats waar ik alleen mag komen als de staleigenaar daar zin in heeft.
Als hij in het weekend om 19.00 dicht wil voor zijn rust, had ie in mijn ogen maar een andere baan moeten kiezen.
Het is toch van de zotte dat je niet bij je paard kunt wanneer je wilt.
Lijkt wel één of andere instelling met bezoekuren....

esther1987 schreef:og de vreemdste dingen...
of de paarden volgende week in ene andere weide kunnen lopen, of ze aankomende week een extra baal vlas kunnen krijgen. wat er gebeurd als de leidingen bevriezen...ga zo maar door. eigenlijk vragen die je de volgende dag ook wel kunt stellen. of op het memobord kunt schrijven.
Dat soort dingen zou je ook kunnen voorkomen door duidelijke communicatie van jou kant. Wij wisten al voordat het ging vriezen hoe het zou gaan met de leidingen. (Dit even als makkelijk voorbeeldje nu met de vorst) esther1987 schreef:og de vreemdste dingen...
of de paarden volgende week in ene andere weide kunnen lopen, of ze aankomende week een extra baal vlas kunnen krijgen. wat er gebeurd als de leidingen bevriezen...ga zo maar door. eigenlijk vragen die je de volgende dag ook wel kunt stellen. of op het memobord kunt schrijven.
Breghje schreef:esther1987 schreef:og de vreemdste dingen...
Maar zijn dat de mensen die overdag werken en die niet op een vroegere tijd kunnen en dus aan de avond vast zitten? Want als je de pensionhouder niet ziet omdat die 's avonds niet op stal komt, kan ik me voorstellen dat er toch vragen zijn die een keer gesteld moeten worden. Dan kan je wel zeggen dat kan de volgende dag, maar als je dan weer alleen op de avond kan... Het kan ook via sms, ben ik met je eens, doen wij hier ook.
Maar over die leidingen zou ik zelf ook zo snel mogelijk duidelijkheid willen hebben aangezien het me dan niet duidelijk zou zijn hoe mijn paard zijn drinken krijgt. En dát kan geen dag wachten....Dat soort dingen zou je ook kunnen voorkomen door duidelijke communicatie van jou kant. Wij wisten al voordat het ging vriezen hoe het zou gaan met de leidingen. (Dit even als makkelijk voorbeeldje nu met de vorst)

esther1987 schreef:Breghje schreef:
Maar zijn dat de mensen die overdag werken en die niet op een vroegere tijd kunnen en dus aan de avond vast zitten? Want als je de pensionhouder niet ziet omdat die 's avonds niet op stal komt, kan ik me voorstellen dat er toch vragen zijn die een keer gesteld moeten worden. Dan kan je wel zeggen dat kan de volgende dag, maar als je dan weer alleen op de avond kan... Het kan ook via sms, ben ik met je eens, doen wij hier ook.
Maar over die leidingen zou ik zelf ook zo snel mogelijk duidelijkheid willen hebben aangezien het me dan niet duidelijk zou zijn hoe mijn paard zijn drinken krijgt. En dát kan geen dag wachten....Dat soort dingen zou je ook kunnen voorkomen door duidelijke communicatie van jou kant. Wij wisten al voordat het ging vriezen hoe het zou gaan met de leidingen. (Dit even als makkelijk voorbeeldje nu met de vorst)
ben zeker met je eens dat dat niet kan wachten, maar op zo'n moment kun je het ook aan stalgenoten vragen die het wel weten of een smsje sturen oid. daarnaast lijkt het me vrij logisch dat elk paard gewoon water krijgt, ook al zijn de leidingen bevroren.
Succes
Nikkerr schreef:Wij hebben gewoon contracten voor al onze pensionklanten en deze moeten ze onder tekenen. Hierin staat werkelijk alles over hoe de dingen geregeld zijn. De regels staan er duidelijk in beschreven, afspraken omtrent enten wormen en echt alles! Sommigen vinden dit overdreven maar zonder handtekening kom je niet bij ons op stal. En houdt je je niet aan de afspraken, en verbeterd dit nog niet na waarschuwingen dan kun je vertrekken, omdat je getekend hebt hebben wij dat recht. Bovendien is het op die manier ook veel beter geregeld met verzekeringen. Wij hebben het contract op latten stellen in samenwerking met iemand van de paardenverzekering een (hippisch) advocate en mijn ouders. Ideaal.