Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Charlottte schreef:Zeker zijn die wel bruikbaar, maar misschien waren er nog nieuwe suggesties
Van de shampoo lijkt mij ook niet zo'n goed idee, maar bijv Dettol is wel goed ?
haflinger4me schreef:Snap echt niet dat er mensen zijn die zeggen ik ga er niet aan beginnen. Het hoort gewoon bij de verzorging van je hengst/ruin en kan voor behoorlijk wat problemen zorgen als je dit niet doet. Behalve dat de koker ontstoken kan raken kan het zelfs problemen aan nieren of koliekverschijnselen geven. Dat het lijkt of het allemaal wel goed gaat als je het niet doet zegt niet zoveel. Iemand die nooit zijn tanden poetst loopt ook niet het hele jaar met kiespijn. Dat je het niet weet kun je niets aan doen , dat je het wel weet en zegt dat vind ik vies dus ik doe het niet , vind ik een ander verhaal.
AMEN! suuzepuus schreef:dettol is behoorlijk agressief. ik zu eerder vor unicura zeep gaan. is desinfecterend en zacht
_Luziream schreef:Zeep zou ik juist niet gebruiken, tast het inwendig en natuurlijk millieu van de koker aan met als gevolg dat er juist ontstekingen gaan ontstaan. Gebruik gewoon water. lauw en eventueel voor de "klontjes'wat babyolie.
vivian_ve schreef:_Luziream schreef:Zeep zou ik juist niet gebruiken, tast het inwendig en natuurlijk millieu van de koker aan met als gevolg dat er juist ontstekingen gaan ontstaan. Gebruik gewoon water. lauw en eventueel voor de "klontjes'wat babyolie.
het zou een beetje raar zijn als uncicura ontstekingen veroorzaakt terwijl deze zeep bedoelt is die tegen te gaan. unicura wordt o.a. gebruikt voor piercingwondjes. en die zonder parfum is al helemaal goed te gebruiken. ik doe het dus met unicura i.p.v alleen met water, ik vind dat de velletjes daardoor beter loslaten.
vivian_ve schreef:_Luziream schreef:Zeep zou ik juist niet gebruiken, tast het inwendig en natuurlijk millieu van de koker aan met als gevolg dat er juist ontstekingen gaan ontstaan. Gebruik gewoon water. lauw en eventueel voor de "klontjes'wat babyolie.
het zou een beetje raar zijn als uncicura ontstekingen veroorzaakt terwijl deze zeep bedoelt is die tegen te gaan. unicura wordt o.a. gebruikt voor piercingwondjes. en die zonder parfum is al helemaal goed te gebruiken. ik doe het dus met unicura i.p.v alleen met water, ik vind dat de velletjes daardoor beter loslaten.

innetrik schreef:Die van mij laat het absoluut niet toe.. Dat wordt een en al getrap
FitzChivalry schreef:ik heb elke keer als hij hem spontaan liet zakken daar het commando piemel aan gehangen(was mijn eerste ingeving.. ), en hem flink beloond..
en geloof het of niet.. hij doet het op commando..
dan haal ik er even een natte doek over, dan een beetje babyolie, en hij kan er weer tegenaan..

en wij kunnen ze teminste schoon houden en in de natuur hebben ze vaak ontstekingen . 
arnjojo schreef:Zo goed is het niet om de penis van je paard te wassen.. Wie gaat dat doen bij paarden in de natuur???
Een geluk die van mijn paard is netjes

) dus zo'n probleem is het niet bij hem. 

)