Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ik ben me al aan het orienteren en denk dat dat ook mijn voorkeur geeft!
manueeltje82 schreef:Ik vind een binnenbak wel heel fijn voor als het weer slecht is. Daar kun je ook de paarden in los laten toch? Dus doe mij maar de binnenbak
lynne8 schreef:Zomer+ winter weidegang en buitenbak. Helemaal niks mis mee, het gaat om je paard. Paarden horen buiten te staan en lekker te kunnen grazen, vind ik persoonlijk. Dus de keuze is snel gemaakt
Chris_Luxz schreef:vooral dat laatste vindt ie vast onmisbaar?De mijne gaat zomers maar een halve ochtend op de wei en de rest haalt hij zn frisse neus en beweging in de molen of paddocs. 24/7 stilstaan is uit den boze. En het hangt allemaal af waar je je paard voor houdt. Ik als wedstrijdruiter moet geen paard hebben dat iedere dag buitenkomt, dan is ie niet "scherp" genoeg op wedstrijd en bovendien moet ik 'm dan 2x scheren in de winter. Om mijn paard optimaal te kunnen trainen geef ik de voorkeur aan een binnenbak (met goed bodem!) omdat ik een hekel heb aan regen en wind. Maar heb jarenlang in een buitenbak moeten rijden, geen problemen mee gehad...alleen dat het altijd ging regenen als ik begon met opzadelen.
Overigens vindt ik sommige reacties erg kort door de bocht als je denkt dat het beter is voor je paard als het dagelijks buiten moet staan. Mentaal blijven ze helder genoeg door de afwisseling in de training door bv een buitenrit als ik merk dat ie te lauwtjes wordt.
Mijn paard heeft in de jaren dat ik 'm heb nooit last van rariteiten gehad. Wordt dagelijks na de training gewassen met warm water en onder het solarium gezet tbv zn spieren.
Chris_Luxz schreef:Kan ik dan opmaken dat jij je paard recreatief houdt of er helemaal niet mee rijdt als je vindt dat hij buiten hoort te staan om zich hele dagen lekker te vullen met gras? Hoefvergroeiingen? Mok? Hoefbevangen? Weke straal? andere rariteiten?
sflj schreef:Chris_Luxz schreef:vooral dat laatste vindt ie vast onmisbaar?De mijne gaat zomers maar een halve ochtend op de wei en de rest haalt hij zn frisse neus en beweging in de molen of paddocs. 24/7 stilstaan is uit den boze. En het hangt allemaal af waar je je paard voor houdt. Ik als wedstrijdruiter moet geen paard hebben dat iedere dag buitenkomt, dan is ie niet "scherp" genoeg op wedstrijd en bovendien moet ik 'm dan 2x scheren in de winter. Om mijn paard optimaal te kunnen trainen geef ik de voorkeur aan een binnenbak (met goed bodem!) omdat ik een hekel heb aan regen en wind. Maar heb jarenlang in een buitenbak moeten rijden, geen problemen mee gehad...alleen dat het altijd ging regenen als ik begon met opzadelen.
Overigens vindt ik sommige reacties erg kort door de bocht als je denkt dat het beter is voor je paard als het dagelijks buiten moet staan. Mentaal blijven ze helder genoeg door de afwisseling in de training door bv een buitenrit als ik merk dat ie te lauwtjes wordt.
Mijn paard heeft in de jaren dat ik 'm heb nooit last van rariteiten gehad. Wordt dagelijks na de training gewassen met warm water en onder het solarium gezet tbv zn spieren.![]()
En het contact met soortgenoten? Jouw paard heeft dan toch weinig meer gemeen met het 'wezen paard?' zoals ik het lees komt een paard als deze echt op de 2e plaats en zijn jouw wedstrijden belangrijker. Dan kun je beter een fiets nemen, in mijn ogen, want echt paard mag ie nauwelijks zijn. Ik vind dat erg triest, sorry. Vraag me ook af of je je wel eens hebt verdiept in wat een paard nou eigenlijk voor een dier is. Het lijkt in ieder geval alsof jij het slechts als een sportattribuut ziet.
meissielief schreef:Chris_Luxz schreef:Kan ik dan opmaken dat jij je paard recreatief houdt of er helemaal niet mee rijdt als je vindt dat hij buiten hoort te staan om zich hele dagen lekker te vullen met gras? Hoefvergroeiingen? Mok? Hoefbevangen? Weke straal? andere rariteiten?
Net of alle paarden hoefvergroeiingen , mok , hoefbevangen. weke straal, andere rariteiten krijgen![]()
Voor als je het nog niet wist , al eeuwen zijn paarden buitendieren, de mens heeft besloten dat een paard in een stal moet staan.
Al vraag ik mij persoonlijk af hoeveel paard je paard nog is als het 24 uur per dag op stal staat en er alleen uit komt om te trainen
.
Chris_Luxz schreef:En een paard 24/7 in een box laten staan is verre van paardwaardig. Mee eens.
Of heb jij een box van 20x40? Needje schreef:Chris_Luxz schreef:En een paard 24/7 in een box laten staan is verre van paardwaardig. Mee eens.
23/7 is ook niet paardwaardigOf heb jij een box van 20x40?
Chris_Luxz schreef:Gelukkig zijn niet alle paarden hetzelfde qua karakter, daarbij is het zo dat niet alle paarden blij zijn als ze de gehele dag buiten moeten stan. Die oude sokken van mij lopen 's ochtends net zo rustig de weide in en wachten rond 13:00u altijd rustig bij het hek tot ik ze naar binnen haal.
Overigens zijn schrammetjes ook te voorkomen...