Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
detour schreef:Klinkt toch best goed!
Maar ik zou geen pennymuts wezen als ik je niet zou adviseren: Schaf een Shet aan, dan heeft je paardje een soortgenootje. Ze zijn geweldig!
eilleen333 schreef:Of een paard dat wel bereden kan worden en dan hem dan uitleasen. Ben je ook niet altijd alleen op stal.
detour schreef:Was jij diegene met dat derde paardje?
madamX schreef:Ik denk dat ik hier heel goedkoop paarden hou.... ongeveer € 50,- per maand. Maar voordat je zo goedkoop kan werken moet je wel investeren, en dan praat je over bedragen richting een miljoen....
Citaat:Die investering zal je dan toch in je kostenplaatje mee moeten nemen lijkt mij.
Buiten die investering om, ben ik heel benieuwd hoe jij een paard voor € 50,- per maand kan houden, of zijn het shetlanders en lopen ze 24/7 buiten?
russel schreef:Nou miljoen vind ik wel overdreven hoor..., oke ik moet ook investeren in een goede rijbak en paddock en volgend jaar wil ik zand/zwarte grond laten storten op de kleigrond van de wei. Maar dan blijf je bij een paar duizend euro hoor.
suus_ schreef:Op de wei gooien met stal en ruwvoer is imo de goedkoopste en relaxte oplossing.
Niet van die achterlijk dure spullen kopen, en alleen wat funtionele dingen en niet 100 dekjes en andere troep.
Voor paarden moet je wel altijd geld achter houden. Lekker hypocriet als je je paard laat afmaken omdat je geen geld hebt om het beter te maken......
Imo moet je het eigenpaard-gebeuren dan maar lekker achter je laten
JoyCiej007 schreef:Geen paard is het goedkoopst.
En daarna komt het 'natuurlijk houden' van paarden.........
Zelf bekappen, af en toe zelf voor DA spelen, 24/7 op de wei met schuilstal, en weinig materiaal nodig om mee te werken.
astridjhu schreef:detour schreef:50 euro in de maand in de winter en herfst? Wat is dat voor weitje? Schuilen? Beschutting? Ruwvoer? Winter?..
Ik vind dit een beetje naief.
Mijn paard heeft zelfs méér voor mínder
Mijn paard heeft gratis stalling. En ze heeft hierbij:
Eigen wei (Een bunder).
Eigen stal (Zon 4 bij 8 meter ofzoMet uitzicht door de hele stal, kalveren, stier, nog wat koetjes).
Hooi zoveel als ik wil.
Stro zo veel als ik wil.
Al het kuil mag ik zo pakken zoveel als ik wil.
Zeg mij nu maar eens of mijn paard te kort komtEn dat voor mínder dan die vijftig euro die jij opgeeft
Ik heb alleen hoefsmid/dierenarts kosten.
madamX schreef:Citaat:Die investering zal je dan toch in je kostenplaatje mee moeten nemen lijkt mij.
Buiten die investering om, ben ik heel benieuwd hoe jij een paard voor € 50,- per maand kan houden, of zijn het shetlanders en lopen ze 24/7 buiten?
Die investering zit ook in het kostenplaatje, net zoals rente, afschrijving, verzekering, onderhoud, energie, etc.
Nee, het zijn geen shetlanders; allemaal pensionpaarden, geen ponies. Het vereist wel een heel andere aanpak dan de gangbare paardenhouderij.