Wat betalen jullie voor jullie pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

savath

Re: Wat betalen jullie voor jullie pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 06:57

als hier de nieuwe stallen af zijn,is er plaats voor enkele pensionpaarden.
wat wij bieden
verlichte buitenpiste(niet gedraineerd)
swinters hoog droog veld dat volledig als piste gefreesd enzo wordt,nooit water in,maar geen verlichting
stallen van 3 op 4 of wel van 3 op 3meter
dagelijks uitgemest,drie maal daags ruwvoeder(smorgens kuil,smiddags snijmais en biet en of wortelen,s'avonds kuil), 2 maal daags krachtvoer.
Mooie stalling met hoogte van het dak op 5 meter dus geen dempig hok.
Paarden komen elke dag buiten,somers van 9 tot 8 ofwel dag en nacht,naar wens.
Swinters paddoks of weide van 9 tot 2 uur snamiddags.

We doen alles officieel,en vragen 250 euro per maand ,twee maandelijks ontwormen inbegrepen en twee maal per jaar enten inbegrepen.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:12

jesito schreef:
Wat een belachelijk hoge prijs en voor veel dingen moet er ook nog bijbetaald worden zoals weidegang enzo.
En dan ook nog extra betalen voor wat hooi, voor die prijs van 355 euro vind ik toch dat het standaard pakket kompleet moet zijn met meerdere keren per dag hooi.
Dit zijn stallingen met veel accomodatie maar als je daar vraagt wat een paard moet eten weten ze het volgens mij niet eens.
Ik zou hier nooit willen staan dan verkocht ik nog liever mijn paard.
Sorry als het bot overkomt, maar op dit soort plekken gaat het naar mijn idee niet meer om het paard maar om de luxe.

Al moet ik 500.- betalen (dat betaal ik in de zomermaanden incl verzekering voor mijn paard) dan zou ik nog nooit mijn paard verkopen. Ik heb voor hem gekozen met de wetenschap dat de stalling in onze regio gewoon heel duur is. Het is iets waar je zelf voor kiest.
Ik moet idd veel betalen maar daarentegen kan ik me geen betere zorg voor mijn paard wensen dan de stal waar ik nu sta. Mijn paard heeft nat kuil nodig, en voila de volgende dag stond er een bak om het kuil in te laten weken en had hij een aangepast voerkaartje.

Ik betaal veel maar ben zéér tevreden over mijn stal Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:30

Patriciavt schreef:
jesito schreef:
Wat een belachelijk hoge prijs en voor veel dingen moet er ook nog bijbetaald worden zoals weidegang enzo.
En dan ook nog extra betalen voor wat hooi, voor die prijs van 355 euro vind ik toch dat het standaard pakket kompleet moet zijn met meerdere keren per dag hooi.
Dit zijn stallingen met veel accomodatie maar als je daar vraagt wat een paard moet eten weten ze het volgens mij niet eens.
Ik zou hier nooit willen staan dan verkocht ik nog liever mijn paard.
Sorry als het bot overkomt, maar op dit soort plekken gaat het naar mijn idee niet meer om het paard maar om de luxe.

Al moet ik 500.- betalen (dat betaal ik in de zomermaanden incl verzekering voor mijn paard) dan zou ik nog nooit mijn paard verkopen. Ik heb voor hem gekozen met de wetenschap dat de stalling in onze regio gewoon heel duur is. Het is iets waar je zelf voor kiest.
Ik moet idd veel betalen maar daarentegen kan ik me geen betere zorg voor mijn paard wensen dan de stal waar ik nu sta. Mijn paard heeft nat kuil nodig, en voila de volgende dag stond er een bak om het kuil in te laten weken en had hij een aangepast voerkaartje.

Ik betaal veel maar ben zéér tevreden over mijn stal Lachen

Dat is waar jullie weten dat het daar heel duur is, maar mij zou dat echt te duur worden.
Daarbij hecht ik meer waarde aan voldoende ruwvoer en weidegang dan aan een solarium en stapmolen.
Maar goed dat is ieder voor zich.
Maar voor mij zou de gein er handig vanaf zijn.
Want als je voor ieder ditje en datje bij moet betalen zit je al ongeveer op 400 euro, daar staan mijn twee pony's twee maanden van.

En daarbij vind ik dat voor dat geld ook wel wat service verwacht mag worden, maar als ik om zaagsel of iets vraag of hooi nat maken zal daar bij mij op stal ook niet moeilijk over gedaan worden en ik betaal de helft van jouw voor twee pony's.

Is toch prima als jij en je paard het er naar jullie zin hebben Haha!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:39

Ik betaal 155 per maand daar zit bij in:

Stro
Ruwvoer
Weidegang zomer 24/7 winter van 's morgens vroeg tot donker
Binnen/buiten zetten in de winter maar ze mogen ook in de overdekte paddock blijven 's nachts
Zadelkast
Ik moet zelf uitmesten maar je kan het ook laten doen dan kost het 30 per maand extra

Zelf betalen:
Brok
Trailer 125 per jaar

Verder zitten we aan het bos en kan ik me vermaken met 35km aan ruiterpad.
Mijn paard heeft het er ontzettend naar haar zin en ik ook!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:49

jesito schreef:
Dat is waar jullie weten dat het daar heel duur is, maar mij zou dat echt te duur worden.
Daarbij hecht ik meer waarde aan voldoende ruwvoer en weidegang dan aan een solarium en stapmolen.
Want als je voor ieder ditje en datje bij moet betalen zit je al ongeveer op 400 euro, daar staan mijn twee pony's twee maanden van.

En daarbij vind ik dat voor dat geld ook wel wat service verwacht mag worden, maar als ik om zaagsel of iets vraag of hooi nat maken zal daar bij mij op stal ook niet moeilijk over gedaan worden en ik betaal de helft van jouw voor twee pony's.

Aja, helaas is het in onze regio stervens duur.. heb ik niet om gevraagd maar heb er wel bewust voor gekozen om mijn paard te kopen Knipoog
Ik hecht ook weinig waarde aan een stapmolen, beter nog, die van mij gaat er niet in
Ook het solarium gebruik ik niet, ik heb een mooie zweetdeken en kan prima zelf stappen met mijn paard tot hij droog is Haha!
En ik hecht onwijs veel waarde aan ruwvoer en weidegang.. mja op dit moment is deze stal het beste wat ik mijn paard kan bieden Bloos

Als ik mijn paard met goede faciliteiten goedkoper had kunnen stallen, had ik dat misschien wel gedaan. Dit is echter voor mij de beste optie op dit moment en aangezien ik dit makkelijk kan betalen is het voorlopig zoals het is.

Maar ben het onwijs met je eens dat het een behoorlijke prijs is Bloos

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:54

Patriciavt schreef:
jesito schreef:

Aja, helaas is het in onze regio stervens duur.. heb ik niet om gevraagd maar heb er wel bewust voor gekozen om mijn paard te kopen Knipoog
Ik hecht ook weinig waarde aan een stapmolen, beter nog, die van mij gaat er niet in
Ook het solarium gebruik ik niet, ik heb een mooie zweetdeken en kan prima zelf stappen met mijn paard tot hij droog is Haha!
En ik hecht onwijs veel waarde aan ruwvoer en weidegang.. mja op dit moment is deze stal het beste wat ik mijn paard kan bieden Bloos

Als ik mijn paard met goede faciliteiten goedkoper had kunnen stallen, had ik dat misschien wel gedaan. Dit is echter voor mij de beste optie op dit moment en aangezien ik dit makkelijk kan betalen is het voorlopig zoals het is.

Maar ben het onwijs met je eens dat het een behoorlijke prijs is Bloos

Vind het knap dat je dat kunt op jouw leefdtijd dat vergt toch verantwoording, petje af.
Was even in je profiel aan het spieken.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:54

ik betaal 125 kale huur.
daar komt nog hooi stro en bix bij da zit ik ongeveer op 165 uro per maand.

Voor mijn shet betaal ik 25 kale huur,
die staat bij mijn pony in de stal.

dan krijg ik van mijn verzorger 25 per maand voor de stalling, dus ben ik voordeze 2 pony's zo een 200 kwijt. ( ruig voerend )

wat ik heb ?
een prachtig grote stal
mooi afgezet weiland
mooi grote groepsverband paddock
Binnen & Buiten zeten + voeren.
mooie Grote buitenrijbak
Mesthoop
Kantine met eigen kasten
Voer n hooi opslagruimte waar een apparte zadel ruimte in zit.

dat was he wel zo een beetje Lachen

dan heb ik nog 2 shets thuis staan en daar ben ik zo een 25 tot 50 euro aan kwijt.

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:56

Ik betaal straks 320 euro alles inclusief, en daarvoor heb ik een mega binnenbak een mega buitenbak, weiland in de zomer, paddocks in de winter longeerkraal.

solarium afspuitplaats met warm water.
en hele mooie ruime stallen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:01

Ik vind het wel echt te gek voor woorden dat je soms gewoon op €400 euro uitkomt zónder weidegang?
Mijn pony staat de hele dag buiten (die wordt ook stapelgek binnen) en dan betaal ik echt niet veel geld Vork Maar ik stel ook erg weinig eisen aan mijn stal, dat scheelt misschien ook wel. Bij mij bevriezen de leidingen in de winter, is de stal niet zo groot, moet zelf voeren en water geven. Maar daarentegen zie ik wel dat mijn pony daar gelukkig is en dat ze zich veel prettiger en veel meer op haar plek voelt dan op een grotere pensionstal.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:11

BrittKitt, zo'n stal als die jij beschrijft, hebben we bij ons in de buurt niet eens Nagelbijten / Gniffelen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:16

Ik betaal voor een kale stal 65 euro incl 2x per dag voeren en 5 dagen in de week op de paddock.
Iedereen heeft een eigen paddock waar als je geluk hebt nog wat te knabbelen op staat Knipoog
Hooi kost 3,15 voor een kleine baal en stro 1,55 ook een kleine baal.
Voer haal ik bij een dierenvoerbedrijf en ben zo'n 30 euro extra kwijt per maand.

Totaal ongeveer 150 tot 160 euro incl alles per maand Ja

Dan heb ik geen goede rijbak maar wel op 10 min draven bos/hei enz.

Een binnenbak hebben de buren en daar kan je voor 5 euro per uur rijden als het niet te druk is Ja

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:19

Is ook bij een appelboer in de 'achtertuin' Vork

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:30

Nou ik denk dat ik de "hoofdprijs" betaal..... Ik betaal €460,- per maand (met hulp van mijn ouders) en ik krijg daarvoor:
- weidegang, dagdeel
- 3 x brok per dag
- 1 x hooi per dag
- uitmesten
- binnenbak
- buitenbak (verlicht)
- 2 paddocks

Ik betaal, vind ik zelf, veels te veel....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:33

Nou dat vind ik wel ja Nagelbijten / Gniffelen
Zeker als er maar 1 keer per dag hooi wordt gegeven en 3x per dag brok? Lijkt mij een beetje de verkeerde volgorde?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:48

BrittKitt schreef:
Nou dat vind ik wel ja Nagelbijten / Gniffelen
Zeker als er maar 1 keer per dag hooi wordt gegeven en 3x per dag brok? Lijkt mij een beetje de verkeerde volgorde?

klopt idd niet, dat kan niet goed zijn voor de darmen

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:55

Bij ons betaal je voor een ponybox € 200,- en voor een paardenbox € 220,-. Onze stal ligt in de kop van Noord-Holland (Obdam)

Ik heb mijn pony, haflinger (de kleinste pony van stal Vork ) gewoon lekker in een paardenbox staan en betaal dus €220,- per maand en daarvoor krijg ik:

- 2 maal daags voer (je kunt zelf de hoeveelehid aangeven)
- Onbeperkt hooi of kuil (hierbij kun je ook weer zelf de hoeveelheid aangeven en of je liever hooi hebt of kuilgras)
- Binnenbak
- Buitenbak
- Uitrijmogelijkheden in de polder
- Gratis gebruik van de trailer
- Binnen en buiten zetten
- Eigen paddock of samen met andere paardjes, net wat je wilt
- Mogelijkheid tot weiland in de zomer
- Kantine met koffie/thee
- Poetsplaats met warm water
- Zadelkast in een afgesloten ruimte
- Er wordt uitgemest (ookal doen we het vaak zelf, een kleine moeite)
- Gewoon een gezellig plekje Haha!

Onze paardjes staan zoveel mogelijk lekker buiten zolang het weer het toelaat. In de winter gaan ze savonds hun warme stalletje in en zomers blijven ze vaak buiten. Wel koop ik zelf musli als beloning na het rijden, maar dat is ieders eigen keuze natuurlijk.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:10

Maaikyhj

vindt jou stalprijs wel normaal Lachen..
IK DENK DAT IK MAAR GA VERHUISZEN HAHA :p

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:45

Levita schreef:
Nou ik denk dat ik de "hoofdprijs" betaal..... Ik betaal €460,- per maand (met hulp van mijn ouders) en ik krijg daarvoor:
- weidegang, dagdeel
- 3 x brok per dag
- 1 x hooi per dag
- uitmesten
- binnenbak
- buitenbak (verlicht)
- 2 paddocks

Jezus, cristus, mozes, ik val bijna van mijn stoel.
En alweer maar 1x per dag ruwvoer, dat slaat toch nergens op.
De basisbehoefte van een paard is ruwvoer en hier wordt gewoon niet aan voldaan.
Nee ik zou dit niet eens kunnen betalen, maar ik zou het ook niet willen betalen.
Die moeten er toch echt wel flink winst op maken, dat kan niet anders.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:06

Levita schreef:
- weidegang, dagdeel
- 3 x brok per dag
- 1 x hooi per dag
- uitmesten
- binnenbak
- buitenbak (verlicht)
- 2 paddocks

Dat is echt een belachelijke prijs!
Diegene die dergelijke prijzen durft te vragen loopt zeker mijlenver naast zn schoenen en zou zich kapot moeten schamen. Zeker de voorzieningen die je noemt zijn gewoon 'standaard', niets bijzonders... Nee, dit zijn rasechte bloedzuigers, geldwolven, op een niet-realistische wijze.

reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:10

170 euro all in en de hele dag naar buiten alleen zelf uitmesten

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:16

Ik betaal voor
- stal 3,5 x 3,5
- weidegang (elke dag, ook in de winter)
- longeerring/buitenbak
- hooi
- stro onbeperkt
- zelf uitmesten en paard binnehalen, maar is geen probleem als ie s nachts buiten blijft.
- wordt 2x per dag gevoerd (ruwvoer en krachtvoer)

140 euro.

Moet dan wel nog voer etc betalen. Het scheelt voor mij wel dat ik de kosten deel met iemand anders.
Op 5 min afstand van de velden en bossen, ik kan er makkelijk 4 uur buiten gaan rijden zonder grote wegen tegen te komen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:19

madamX schreef:
Levita schreef:
- weidegang, dagdeel
- 3 x brok per dag
- 1 x hooi per dag
- uitmesten
- binnenbak
- buitenbak (verlicht)
- 2 paddocks

Dat is echt een belachelijke prijs!
Diegene die dergelijke prijzen durft te vragen loopt zeker mijlenver naast zn schoenen en zou zich kapot moeten schamen. Zeker de voorzieningen die je noemt zijn gewoon 'standaard', niets bijzonders... Nee, dit zijn rasechte bloedzuigers, geldwolven, op een niet-realistische wijze.

Nou dat mijlenver naast de schoenen lopen valt nog redelijk mee. Maar ik ben daarom nu op zoek naar iets leuks en betaalbaars Knipoog Het allerbelangrijkste is voor mij dat mijn paard de wei op kan (ook als het regent, ze is niet van suiker). Liefst de hele dag en 's nachts op stal. Dus als iemand wat weet in en rond Arnhem, graag een pb'tje als het kan! Haha!

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:51

Tat_jana schreef:
Maaikyhj

vindt jou stalprijs wel normaal Lachen..
IK DENK DAT IK MAAR GA VERHUISZEN HAHA :p

Ik ben dan ook wel erg blij met ons stekkie!! Zowel ik als mijn pony hebben het er naar ons zin en dat vind ik ook erg belangrijk! Als ik zie wat er hier op maneges aan stalhuur gevraagd wordt, daar schrik je van, €330 euro is niets en dan mag je paardje 1 uurtje per dag naar buiten. Het ziet er daar enorm luxe uit maar dat ziet mijn pony echt niet hoor!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:24

Wat wij hebben op stal?

Ruime stallen.
3x daags hooi en basisbrok.
zomer en winter weidegang. van 9-16.30 ongeveer.
solarium
2 spuitplaatsen
stapmolen(buiten gebruik,niemand gebruikt hem)
paddock
longeerton
2 rijbakken.
bos op 15 min stappen.
Binnen en buiten zetten geregeld.
elke dag uitgemest en opgestrooid.
Liefde voor het paard voorop.

250 pm. incl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:38

160 in de maand is het voor Sheila (pony). Voor paarden iets meer. Stalprijs wordt ook nog verhoogd binnenkort.

We hebben:
- Ruime box ('s winters 's nachts/ slecht weer)
- Veel verschillende weides ('s winters overdag, 's zomers 24/7)
- 'Spuitplaats'
- Bix 2x & hooi 2x & onbeperkt stro
- Buitenbak (20x30)
- Longeercirkel
- Graspaddocks
- Kantine en toilet
- Grote eigen kast
- Zelf mesten, anders tegen betaling gedaan
- Binnenhalen/ buitenzetten wordt gedaan
- Redelijke uitrijmogelijkheden in de polder
- Ruiterwinkel op terrein