Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:51

Jeetje Dais, dat is echt balen.
Bij jullie ook Boemel.
Dan zijn klushuizen niet fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:14

Mensen die zand hebben laten komen: hebben jullie dat via een loonwerker gedaan of gewoon via een leverancier? Wij kunnen zelf afgraven en weer zand bijrijden, mits het er maar ligt :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:20

Allebei.
Een loonwerker kwam met een vrachtwagen met grijperbak en loste het over het hek op een hoop in de paddock en een andere keer heb ik big-bags besteld en die werden ook over het hek neergezet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:24

Ik kon het particiculier krijgen van iemand maar moest ik vervoer betalen Nu krijg ik het gratis via grondverzet bedrijf. Ik heb echter gewoon zand, geen speciaal wit of geel zand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:31

Wij willen voor drainage zand gaan. Nu nog bedenken of we echt gaan afgraven of gaan voor de tactiek van jaarlijks er een bult opgooien. We willen voor 3 a 4 vrachtwagens gaan per jaar voorlopig.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:43

Wij konden voor de kerst gratis zand ophalen en hebben dit op de track gegooid. Gewoon op de bosgrond. Er ligt nu een mooie harde plaat maar het mengt wel met de grond. De grond is bosgrond, op zich een fijne stabiele bodem, maar met regen wel glad.
Wij willen ook een lading zand er op gooien, niet de beste oplossing, maar het is niet onze grond en we zijn aan afspraken gebonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:47

Ja wij hadden vorig jaar uit de poel een deel wit zand er op gegooid en het is 1 jaar hartstikke fijn geweest. Nadeel van afgraven is de bomen hier.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:06

Dat heb ik ook Robijntjuh. Afgraven is geen optie. Paddockplaten zijn niet toegestaan door de eigenaar. Ik heb wel een geul lopen en wil die we weer beter willen laten aflopen, zodat het water makkelijker weg trekt. Soort van wadi maken. En in die hoek ook wat wilgen planten, die staan al klaar.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:43

Dais_ schreef:
Ik heb de huisarts telefonisch gesproken en ik heb diclofenac voorgeschreven gekregen en ik moet het nog even aankijken. Maar omdat mijn voet ook raar voelt moesten we rekening houden met een mogelijke hernia. Ik moest wel proberen wat te bewegen zei hij. Dat moet ik sowieso wel ivm de paarden. Alles gaat alleen wat trager :').

Zou balen zijn! Je doet al voorzichtig lees ik, dat is goed! Soms is het even creatief zijn.
Ik ben 2x aan een hernia geopereerd (waarvan 1x een dubbele) en daarna nog 2 ruggenwervels vast laten zetten. Dagelijks rugpijn, maar het is te doen.
Als je voor een operatie wilt gaan, kan ik Dr Simons in Keulen adviseren. Geen lange wachttijd en een hele kundige arts.

Boemel sterkte voor je man!! :(:)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:39

Hier afgelopen zomer zand besteld via internet.
Werd los gestort op de oprit en hebben we toen zelf in kruiwagens geschept en naar de paddock gebracht.
Helaas kan het niet op de plek zelf gestort worden maar dit was een prima oplossing.
Was 5 kuub dus enkele uurtjes werk.
Dit jaar moet ik weer zand hebben, de zandheuvel slinkt gauw waardoor de overgang van de bestrating naar het zand te diep wordt.

@Dais, sterkte met je rug, klinkt ellendig :(:)

De matrassen worden morgen al geleverd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:01

Daar hebben wij gelukkig een loader voor :+ 96 kuub met de hand gaan we niet doen.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:40

*stille meelezer meldt zich*

Ik heb 2 maand geleden 1 volle vracht drainagezand laten storten (€300). Wij zitten op klei.
Direct op de juiste plek, de buurman heeft het met de trekker vlak getrokken. Het is een paddock van 10x35 meter ongeveer en het is wel eens nattig maar houdt zich top.
Wel laat ik denk ik nog een halve vracht komen over een paar maanden, hier en daar ligt er net wat weinig.
Het is echt een super koop, kan nu de paarden het hele jaar gewoon thuis houden.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 07:25

Ik heb afgelopen zomer 20 kuub zand laten komen via een grondverzetbedrijf. Zij hebben zand voor mij gemixt (drainagezand en nog ander zand). Mijn paddock is niet toegankelijk met een tractor, maar mijn wei die eraan ligt wel. Hij is dus met een wat kleinere combinatie gekomen zodat hij de draai mijn wei in kon maken en heeft wat vaker gereden (bedrijf is hier een km vandaan, dus was te doen). Ik heb vervolgens die volle 20 kuub naar de paddock gekruid en daar verspreid. Was een rotklus, maar ik ben er wel onwijs blij mee. Deze zomer laat ik nog eens 4 kuub komen omdat je toch altijd wat zand kwijtraakt en het inmiddels wat ingeklonken is.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:12

Hier 2x een kieper drainagezand in de paddock gegaan.
Zelf met een schaaf en een bakje op de trekker vlak gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:47

Ik laat door de loonwerker 1x per jaar een dumper met drainagezand over het hek storten. Rijden het zelf uit met tractor, bakje en weidesleep.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:19

Robijntjah schreef:
Wij willen voor drainage zand gaan. Nu nog bedenken of we echt gaan afgraven of gaan voor de tactiek van jaarlijks er een bult opgooien. We willen voor 3 a 4 vrachtwagens gaan per jaar voorlopig.

Persoonlijk ben ik er voor om het er op te gooien mits de oude laag goed droog en vlak is.
Alles wat hoger ligt blijft van nature droger en zolang de onderlaag goed stabiel is moet je daar het liefst vanaf blijven (a.i. zo laten).

Het was vannacht kouder dan gedacht en de paddock was knisperig, maar nauwelijks hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:33

De laag waar we beginnen is zeker niet droog en vlak nu. Ja het gekeerde deel wat we verder ook met rust laten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:21

Al die rugproblemen klinken niet goed :knuffel: zeker als je dan nog met een klushuis zit, pffff!

Misschien nog een goede osteopaat proberen? Hoewel die met een hernia ook niks kan doen..

Zand direct op de klei gooien zou 'k hier niet durven (want klei, dus :P ) maar als je een beetje een vlakke ondergrond hebt, waarom niet? Het zal er zeker droger van worden. Wij hebben het ooit eens gedaan met een paar kuub houthaksel maar dat werd echt één groot drama :+

@Karin: benieuwd hoe de matrassen je gaan bevallen! Maak je ook wat foto's?

Mijn nieuwe ijslandse dame (ze heet Guffý) is er *\o/* Ze kwam heel vrolijk de trailer af, heerlijk dier <3 De andere paarden waren super geïnteresseerd, zeker Elding. Het leek bijna alsof ze wist dat ze zusjes waren.. ze zitten vanaf seconde één aan elkaar geplakt. En ze lijken zo hard op elkaar! Dat wordt nog moeilijk om ze uit elkaar te houden. Elding is wat geblokter en dikker :')

Kennismaken ging erg vlot en ze staat al in de groep alsof ze niet anders gewend is <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:55

Wat een heerlijk stel Solleke <3 <3 <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:04

Thanks <3 vind het zo grappig, Noah (mijn warmbloed) en de vier dwergen _O-

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:58

Ohhh wat een heerlijke plaatjes en ze lijken inderdaad sprekend! Veel geluk met je nieuwe aanwinst :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:11

Wat een leuk stel zeg <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:13

Wat een leuk groepje zo. Fijn dat ze meteen zo goed overeen komen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:48

Wat een fijn groepje Solleke, leuk dat het gelijk zo goed ging. Geniet ze.

Zo ik heb vandaag weer 2 paarden met antiluis gedaan. Ik heb Johnny nog wat verder geschoren en ik dacht dat ik luizen zag lopen. Die is van het puntje van oren tot het puntje van zijn staart gewassen. En drooggestapt onder een fleecedekentje.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:56

Een hoop zand en een mooie kudde komt er voorbij met dwergen <3 . Helaas lees ik ook wat lichamelijke kwalen en hoop dat het snel beter de handelen is.

Vandaag was het hier mooi weer. Lekker gereden in de bak en uitgestapt aan de hand een rondje buiten met stukje bos. Jeetje wat is ze kijkerig.. niet schrikachtig maar echt groot maken, nek hoog. Naar dingen dat je denkt o jee geeft ze niks om. Grote vrachtwagen op een meter bijvoorbeeld of rammelende aanhanger. Maar ach wat zou ze graag wat harder gaan op het lege pad... wel een mooie foto kunnen maken.
Afbeelding