Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:28

Caily schreef:
Ik kan niet tegen een dag binnen zitten, dat blijkt maar weer. Alle meubels anders en kerstboom weer tevoorschijn getoverd. En dat terwijl ik juist over the top Sinterklaas vier dit jaar :+

:') :')

Caily

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:37

500 *\o/*

Ik heb mijn ruin vorige week (of de week daarvoor?) van de ijzers gehaald omdat ik toch weinig buiten kom met hem nu en hij ze al 2 keer kwijt/los had. Ik zoek een bijrijdster voor hem omdat hij bij mij echt tweede keuze is, ondanks zijn geweldige karakter vind ik meer dan een beetje basic werk niet zo motiverend met een paard van een ander en bovendien compleet ongeschikt voor de endurance. Maar met mijn "nieuwe" aanwinst wordt het anders, die is echt van mij en wil ik "ooit" echt gaan starten, kan ook een stuk makkelijker alleen van huis en heeft ook een stuk meer potentie, gewoon veel meer mijn ding. Maar madam komt hier nieuw en ik weet dat ze goed kan slaan, naar andere paarden. Ze heeft nog nooit ijzers gehad, dus beter is om als het nodig is, na de winter te beginnen. Dan is de rangorde hier wel bepaald en geen geglibber en geglij meer met ijzers. Dus ik ga vurig hopen dat haar hoeven goed genoeg zijn om zonder beslag het asfalt aan te kunnen, in ieder geval de komende maanden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:43

*\o/* Jeuh...500 alweer.

Ik rijd in de winter net zo vaak als in alle andere jaargetijden...niet :+ bij mij zijn ze wel weiland-decoratie :P
Kan ook niet tegen de hele dag binnen..maar hier staat alles nog op dezelfde plek.Maar een volledige rustdag ingeplanned.Bank-decoratie :+

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:44

Paardlief heeft hier ook een berenvacht maar krijgt ook een heerlijke regendeken op. Het mietje vind het heerlijk en ik doe wel braaf een half uur uitstappen.
Bos vandaag toch maar niet gedaan, rustig de binnenbak in. Maakt trouwens niet uit is allebei een kwartier stappen dacht alleen dat ik binnen minder last van de elementen zou hebben. En ik had gelijk.
Wat een water bij iedereen! Lekker om te zien dat ik niet de enige ben die zwemvliezen voor de paarden moet gaan kopen . Gelukkig werkt de drainage. Net nog even met vriendje overlegt wanneer de schuilstal komt en het plan blijft zsm. Hij had alleen een of ander verhaal over beton en water en temperatuur waar hij rekening mee moet houden. Paardjes en ik wachten dus nog in spanning af!
Respect voor iedereen die wel het bos in is gegaan! Volgende week doe ik ook weer mee

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:53

Oh, 500 pagina's, dat ging makkelijk! :+

Tinky, bankdecoratie zijn is heerlijk! Ik hou d'r van!

Net het echtpaar binnen gehaald en met hoofdlampje keutels opsporen hahaha, afgelopen 2 dagen was ik steeds 1 hoop vergeten, ben benieuwd of ik ze nu allemaal had. :+ Oma staat lekker aan het emmer speedibeet en smakt dan echt als een malle, alles zit eronder!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:56

Ojee ho stop ik moet de OP nog afmaken. :oo

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:00

Oh, moet er al een nieuw topic komen? :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:09

kristelhans schreef:
Oh, 500 pagina's, dat ging makkelijk! :+

Tinky, bankdecoratie zijn is heerlijk! Ik hou d'r van!

Niet als het "moet",ik ben bijna vergroeid met mijn bank %)

Jah...ging snel :D ,al 500 pagina's...was het al bekend wie het nieuwe topic gaat openen?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:09

Zoiets goed? Nog suggesties?

Welkom!
Droom jij er ook van om:
-Elke ochtend wakker te worden van gebonk omdat je paarden 5.30 een prima tijd voor eten vinden?
-Daarna niet meer terug je bed in te kunnen omdat je zo hard naar paard meurt dat je partner je er weer uit schopt?
-3 keer op een dag poep te scheppen en te vegen omdat dat van jezelf gewoon moet, en het kan?
-Daardoor amper meer aan rijden toe te komen?
-Of dat dan maar tussen het koken, honden uitlaten en andere bedrijven door te doen?
-Of zelfs tegelijk, 2 paarden of paard en hond wandelen?
-Steeds als je 1 klus af hebt weer 2 nieuwe op je lijst te kunnen zetten?
-Tientallen meters greppels te graven in de strijd tegen het water?
-Op een feestje in de avond altijd eerder weg te moeten om te voeren?

Dan is dit topic de plaats waar je moet zijn!

Twijfel je nog? Bedenk dan of je kunt lachen om de volgende situatie, als het de jouwe zou zijn:
Een extra stroomdraad spannen, omdat de shetlander anders steeds ontsnapt. Om 12 uur in de nacht. Op oud en nieuw.
Kun je dit handelen? Dan welkom!!!
Een groot deel van de in het vorige topic verzamelde tips kunt u hier vinden, van accu’s en boermannen tot zand en zadelkamers. Mochten er ook in dit topic nog handige tips voorbijkomen, en dat denk ik wel, voel je dan vrij om ze er bij te zetten in ons paarden aan huis alfabet.

https://docs.google.com/document/d/1CZ6 ... rZSg/edit#

Ons vorige topic begon op 16 december en op 15 november behaalden we de 500 pagina’s. Dat is mooi, en daar gaan we ook nu weer voor. Veel kletsplezier! :D

Kort maar krachtig leek me maar als iemand nog leuke dingen weet voor in 't bovenste lijstje... :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:10

Hihi, leuk gedaan!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:11

Deze moet in de op als je 't mij vraagt :P

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:12

_O- Die foto moet zeker in de OP

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:13

Tinky12 schreef:
_O- Die foto moet zeker in de OP

foto = story of our life

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:14

Het spaceship van Shirley! :+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:14

Maar is het nou wel of niet de bedoeling dat er een deel 2 komt? En dan gewoon weer hier? :oo
Wie voelt zich geroepen om 'm te openen? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:22

Heeeeeeerlijke opening gypsy : <3 <3 <3 .

Ik heb mij vandaag totaal nutteloos gevoeld omdat ik voor het eerst sinds bijna een jaar gewoon bijna helemaal NIETS heb gedaan, behalve stallen mesten, bak mesten en slepen in de stromende regen en zojuist mijn knollies heb binnen gezet en de drijfnatte dekens een plek om te drogen heb gegeven.

DD ik ben het met je eens hoor, lekker binnen. Kristel leuke foto's en fijn dat het mee is gevallen, ijzers doe ik sinds een jaar of helemaal niet meer aan en scheren ook niet. Voorheen kreeg mijn merrie een"kale kano", maar die had het in de winter zo vaak koud, dat ik die gewoon lekker laat zweten (in deze periode) en op laat drogen zonder zweet deken. Ze voelt zich daar prima bij, geen kolieken meer in de winter en geen enkel probleem om nadat ze goed is uitgestapt gewoon met haar natte vel lekker in het droge zand te rollen en dan heerlijk verder te drogen.

Nu heerlijk gegeten met vader en moeder (een paar flessen rode wijn genuttigd) en nu lekker nog even hangen op de bank. Daarna lekker naar bed en morgen weer heerlijk rijden in de binnen manege.

Voor nu: Welterusten!

En gypsy, super leuk begin van een vervolg topic!!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-15 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:27

Als het niet hoeft gaan we gewoon door toch?

Ik heb het hooi net naar binnen verplaatst. Wilde er eentje bij halen, maar ze waren uit verkocht. Mijn paardjes helemaal blij. Ze willen zelfs de bak niet in met dit weer. Af en toe zie ik ze even in de paddock verschijnen. Rosie gaat ook in de stal lekker liggen ook als de anderen erbij in staan. Het lijkt erop dat het voordroog hooi nu begint te stabiliseren. Ze krijgen nu zo'n 6 kruiwagen op een dag. Rosie krijgt nog 2x veulen brok en Marinka krijgt 2x wat pulp om zo ook haar magnesium te geven. Ze eet niet meer alles op. Ze vind de voordroog lekkerder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:28

Zolang er geen mod is om de boel dicht te gooien zo ik hier lekker door gaan.
In andere (HK) topics waar ik in zit is het de eerste poster die de 500e blz opent; dus Kristalhans mag de eer :D

Net de hoeven even bekeken en die zijn mooi droog en super schoon. Is die nattigheid toch nog ergens goed voor :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:42

Nou ik heb nog steeds geen rust in mn kont. Jammer dat ik de stappenteller weer van de app heb gegooid, normaal zit ik rond de 30.000 stappen, ben benieuwd hoeveel ik er vandaag gehad zou hebben, denk als het 2.000 zijn geweest dat het veel is. Maandag is theoriedag op school, weer hele dag stil zitten, bah. Gelukkig mag ik wel op de fiets heen en terug en natuurlijk uitmesten, en ik hoop dan savonds op een droge lucht dat ik nog kan rijden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:33

Gypsy +:)+

Caily, 30.000 stappen normaal? :wow:
Dat geeft de stappenteller hier nooit aan...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:37

Haha, ik zit nooit stil en werk bij McDonald´s, nou dan ren je je rot hoor :') Tijdens longeren sta ik ook niet stil kwam ik van de week achter :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 07:38

Gypsy schreef:
Maar is het nou wel of niet de bedoeling dat er een deel 2 komt? En dan gewoon weer hier? :oo
Wie voelt zich geroepen om 'm te openen? :o

Ik dacht dat jij m ging openen :o

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 07:58

Leuk geschreven Gypsy!! 500 pagina's al :wow:

Ik ben helemaal enthousiast geworden over jullie vloerbedekking in de paddock, aangezien het nu met alle regen weer modderig is geworden snel voor de paddock van Bo (die is het modderigst) oud stuk vloerbedekking regelen. Volgens mij hebben Bo haar 'echte' baasjes nog oude stukken vloerbedekking op de zaak, dus snel maar weer eens daar gaan buurten :D

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:08

Heel leuk gedaan Gypsy!

Poeh inderdaad wat een water.. mijn kleine shet vindt het nodig om in plaatsen te rollen 8)7
Heerlijke foto's Kristelhans. Zo heel nat ziet dat pad er ook niet uit eerlijk gezegd!

Iets te snel met verzenden:
Ben benieuwd hoe het nu met jouw bak is gesteld Daan. Werkt de drainage?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:10

De paden zijn altijd goed hier, gelukkig! Bos op zandgrond, zo fijn!