Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:42

Lynn_Nikita schreef:
Max 3 ton aan geld, afhankelijk ook wat eraan moet gaan gebeuren, meer grond altijd welkom maar vaak niet haalbaar

Ons huisje was nét geen 3 ton, met 6600m2. Lichtelijk gedateerd met wel netjes onderhouden, schoon en bruikbaar. Dus ze zijn er wel. Succes!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:42

Zo kom net wmeer van de weide af, viel eigenlijk toch best wel weer tegen in totaal 2,5 kruiwagens vol met jkk, laat staan dat je het groter laat groeien nog meer afval. 10 jaar al bezig op de weide, moedeloos wordt je ervan.

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:45

Als ik met het jkk bezig ga, verbrand ik het maar meteen denk ik, ben ik meteen overal vanaf. En het zaad verbrand ook meteen dus dat verspreid zich niet meer.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:50

Ik gooi het jkk in de gemeentekliko }:0 zaadjes komen trouwens van de gemeente af, die het zo leuk in bermen enzo hebben gezaaid. Krijgen ze met liefde het plantje van mij terug :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:52

Had je van mij het linkje nog gezien jkk steker 35,50 bij de welkoop

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:57

Ja had hem gezien, zal eens kijken wat we doen. Kom niet zo vaak meer bij de welkoop ;)

Misschien toch maar in een wat duurdere investeren.
Gisteren met maaien toch wel weer verbaasd over de hoeveelheid -O-
Maar als ik niet maai dan komt het niet goed met het gras, beetje dubbel dus.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:59

Als het te betalen is qua verzending, wil ik hem rustig naar jullie opsturen, als hij er bij onze welkoop ook is, PB.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:03

@palousa: ik heb me laten vertellen dat verbranden voor JKK beter niet kan omdat de zaadjes zo licht zijn dat ze gaan zweven door de trek van het vuur en dus niet alles verbrand.

@caily: klinkt als een leuk stekje... doe mij eens een linkje :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:07

ze zitten nu toch nog niet in het zaad?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:10

Nu nog niet nee, maar als je later in het seizoen gaat verbranden wel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:15

Ha Kirr, het is inderdaad een orachtig paardje. De gebruiksaanwijzing zou mij ook niet afschrikken (daar heb ik er meerdere van staan, dus tja...) de allergie ook niet. Maar ik zou ook wel een richtprijs willen weten. Want een hoofdprijs voor een paard waar heel veel werk in zit? Of valt dat wel mee, als je maar de gebruiksaanwijzing volgt? Want dat kan natuurlijk ook nog. Niks aan de hand met het paard, als je maar weet hoe hij werkt. En dan wil je inderdaad niet de 'van dik hout' types aan dit pasrd hebben. Dan wordt het handel of slacht. Daarom verkoop ik die rare types van mij niet. Dan maar wat meer werk (alhoewel ik toch ook wel eens graag een makkelijke zou hebben voor de buitenritjes.... <<) ).

Maar goed, vanmorgen dus weer naar bed gegaan met een zooi paracetamol, man laten voeren. Na anderhalf uur werkte de paracetamol goed, dus uit bed, paarden verder voeren en Caj aan de fiets. Het olan was eigenlijk 15 km, maar dat was onder de omstandigheden wat te hoog gegrepen, dus het is 6 km geworden. Ging nog niet eens zo slecht.

Ben de 'enge straat' op en neer geweest. Het is voor mij nog wel even zoeken hie ik haar nou goed vast kan houden. Ik heb een fiets met handremmen, zweepje mee én clicker in de hand. Dat is wel een beetje veel :+ Remmen zit er voor mij dan niet in. Op de heenweg stond ze een paar x plotseling stil. Dat was wel even een dingetje. Stond ze ineens los op straat. Gelukkig blijft ze gewoon staan := . Op de terugweg was het drammen en wilde ze niet achter me blijven. Toen ik haar pas had, deed ze dat ook met wandelen. Heb ik haar echt gewoon een paar x flink geraakt met het slingeren van het touw. De keren daarna ging het beter. En nu blijft ze keurig achter me. Ook als ze galoppeert (en ik rennen, dus). Maar met de fiets vond ik dat lastiger. Had gewoon hoofdstel in. Zweepje was niks, dus ook maar slingeren met de teugels. Miest ook weer aardig hard optreden (en dan sta ik in een drukke straat, dus voelde me wel ern beetje bezwaard... :evaw: ). Maar goed, we gaan dit vaker oefenen, dus ik hoop dat dit beter wordt.

Daarna was ik natuurlijk gedloopt. Paarden even voeren, mest weg en weer naar binnen met nieuwe paracetamol. Straks maar weer verder mesten en hooinetten vullen...

Maar het is wel echt prachtig mooi weer hoor!

Wat een fijne prijzen hebben jullie voor je huis betaald! Die prijzen liggen hier een stuk hoger. Moet je wel tussen 4-6 ton rekenen. Maar dan zit er vaak wel een ha grond bij. Maar vaak ook een agrarische bestemming.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:18

Kwestie van warm genoeg stoken :P

In de zomer zal het toch niet meevallen omdat de grond dan veel harder is, ben bang dat er dan te veel wortels achter blijven.

Dus moet me beperken tot voor en najaar.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:29

Kirr heel veel succes met de verkoop! Ik vind het een goede en duidelijke advertentie maar zou als geïnteresseerde toch ook wel willen weten wat de richtprijs is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:39

AbbyBlues schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Max 3 ton aan geld, afhankelijk ook wat eraan moet gaan gebeuren, meer grond altijd welkom maar vaak niet haalbaar

Ons huisje was nét geen 3 ton, met 6600m2. Lichtelijk gedateerd met wel netjes onderhouden, schoon en bruikbaar. Dus ze zijn er wel. Succes!

Dat weet ik, ik had ook geboden :D
was is ook 1 van de weinigen met meer grond of wat al bewoonbaar was. Zijn er nog aantal maar daar is of het huis heel klein van of moet er zoveel aan gebeuren dat je met een ton investeren nog niet klaar bent.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:46

O ja, dat klopt ja. Had je me gezegd. :+

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:48

palousa_boy schreef:
Kwestie van warm genoeg stoken :P

In de zomer zal het toch niet meevallen omdat de grond dan veel harder is, ben bang dat er dan te veel wortels achter blijven.

Dus moet me beperken tot voor en najaar.

De wortels kwamen nu juist heel goed mee met steken hoe langer je wacht groter het wortelgestel onder de grond ook wordt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:48

Snap wel het van die prijs hoor. Vorige keer had ik er wel een prijs bij en dan kreeg ik zoveel mensen die totaal niet geschikt waren. Vandaar nu enkel de melding dat hij niet in de lage prijsklasse valt.
Voor de geschikte thuis is zowat alles te overleggen als het van mij afhangt.
Plus ik denk dat het wel duidelijk mag zijn dat er voor zulk paard een aangepaste prijs nodig is.

Ik denk/hoop dat geïnteresseerden me best wel een kort berichtje kunnen sturen ivm prijs.

Hier lijkt alle JJK weg te zijn.. ik hou het goed in het oog. Staan wel veel paarse bloemetjes, ik denk een soort paarse dovennetel.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:49

500 :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:50

Nog niet!!!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:51

Bijna :')

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:54

Maar het nieuwe is toch niet klaar? ~~}>

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:54

500 vind ik ook zielig voor t paard |( . Net if ie niks waard is!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:57

Daar heeft het paard niets van in de gaten hoor Fabster :P

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:58

Lol, Fabster. Net alsof dat paard er iets om geeft wat ie opbrengt. :+
Niet de onderste prijsklasses. Dan denk ik zelf al automatisch aan 2500+. Maar daar kan ik gruwelijk naast zitten.
Vond 1000,- voor mijn goed doorgereden, doodbrave, voor de fok goedgekeurde en ervaren Belg van 7 echt een koopje. Maar Belgen zijn een beetje raar wat dat betreft.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:01

? :') hier lopen twee dingen door elkaar geloof ik.

Rachel was dan wel echt een koopje ja. Mijn ijslander van 10 jaar jonger was een stukje duurder :P