manzano schreef:Ja lijkt me heel erg zwaar ja.
Misschien tip (nu het nog kan) om ook stuk staart te bewaren. Mocht je er ooit iets mee willen voor bijv. een sieraad kan dat beter met staarthaar dan manen heb ik me laten vertellen door een goudsmid die dat soort dingen

maakt.
Oh dat wist ik niet. Goede tip. Onze buurman heeft haar zojuist naar de weg verplaatst. Ben hem echt onwijs dankbaar. Maar dan zal ik vanavond wel even bij de staart kijken als er niet allemaal mensen langsgaan. Ik woon namelijk echt aan de hoofdweg van het dorp. En vind het wel een beetje bezwaarlijk om dat op klaarlichte dag te doen.
DuoPenotti schreef:Ja dat is helemaal erg als ze dan op een plekje liggen waar je niet makkelijk bij kunt.
Fijn dat je buren willen helpen. Dat zou ik zelf ook echt niet kunnen
Ja klopt, op zich was het machinaal wel te doen. Ze lag in de bak, maar wel helemaal aan de verkeerde kant.
Ja ben hem echt heel dankbaar. Ik breng hem wel even een kratje bier van de week. Hij zei dat het niet hoefde, maar hij bespaard mij op deze manier echt wat extra leed.
@zapje: bij het vlinderen van de vloer niet helemaal strak/glad laten vlinderen. Als dat wel gebeurt wordt er soms ook wel eens structuur aangebracht op de vloer. Daar heb je verschillende methodes in. Zelf heb ik in de loopstal ook een gedeelte matten, maar onze vloer is niet super glad, ook niet na regen.
Wij hebben het 15cm dik. Dat is ook voldoende om met groot apparatuur erover heen te rijden. Bij ons loopt de betonvloer af op een goot met een afschot van 2%. Hier ben ik nog elke dag blij mij!
We hebben het grootste gedeelte van de vloer zelf gelegd /voorbereid 150m2. Alleen het storten en vlinderen hebben we door een bedrijf laten doen.
We hebben geen mestplaat, maar brengen het altijd op de kar weg naar een mestplaat van een boer in de buurt. Die hebben een hele mooie vind ik zelf. Die is wel hoog (2m) maar loopt een beetje schuin af naar de achterkant. Dit is voor een groot bedrijf, dus wellicht kan een lagere wel, maar is af laten lopen wel een idee?Aan de voorkant hebben ze een half beton goot van zo’n 15x20 diep/breed. Voor een mestplaat heb je trouwens een speciaal beton mengsel die aan bepaalde eisen moet voldoen. Die is iets duurder dan wat je gebruikt voor de ‘gewone’ vloer.