Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:18

Is een 'gezonde ziekte'... :)

Hier net een zonnetje, dus maar even naar buiten en Boon een paar rondjes laten galopperen en de paddock geharkt, want na haar galopjes zitten er nogal gaten in :) , en daarna de oprit geveegd.
We hebben onze beweging dus wel weer gehad :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:39

Jeetje Jade wat een werk. Zo bezig en dan brand, dat is echt oliebol.
Gefeliciteerd, fijne maanden toegewenst met hopelijk weinig klachten.

Ik ben vandaag bij mijn jonkie geweest. Die doet het goed. Nu in huis dweilen. Morgen longeer ik Elsa wel. Vandaag al te donker.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:40

Hier de sneeuw gelukkig weggesmolten maar het miezert/regent volgens mij wel al de hele dag dus het is overal drijfnat.

DA is geweest en het is een lichte infectie in het oog maar de traanbuis was niet verstopt dus dat was positief. Maar hij heeft toch een oogzalf gekregen en ontstekingsremmers of zoiets (was er zelf niet bij) die hij drie dagen moet krijgen.
En hij moest zijn vliegenmasker op om te voorkomen dat hij er aan gaat schuren of zoiets dus meneer staat in de stromende regen in januari met zijn vliegenmasker op nu buiten. Maar goed, alles voor het goede doel.

Belde mijn moeder om te vragen waar ik de vliegenmaskers had liggen... Uh ja, die had ik gewassen maar waar waren ze ook al weer terecht gekomen... Die verwacht je niet nodig te hebben in januari.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:19

Prairy schreef:
Tip voor als de stuccer komt, neem vooraf overal foto's van, vooral van de elektra! En laat ze de stopcontact open maken of houden. Ze hebben er een handje van om te alles dicht te zetten want lekker makkelijk en te zeggen dat je het makkelijk kunt vinden als het droog is. Dat is dus niet waar. Ik ben blij dat ik toendertijd gezegd heb dat ze ze moeten zoeken en open maken en dat ik foto's had.

Mijn collega heeft dat dus niet gedaan en die is nu flink aan het vloeken, zeker omdat hij ook al een deel geverfd had...

Lorette, veel sterkte gewenst.

Bierdopjes in die stopcontacten dan hoor je ze rammelen als je er met magneet overheen gaan en weet je ook waar ze zitten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:27

Handig !!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:52

Slimme LN.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:26

Lynn_Nikita schreef:
Prairy schreef:
Tip voor als de stuccer komt, neem vooraf overal foto's van, vooral van de elektra! En laat ze de stopcontact open maken of houden. Ze hebben er een handje van om te alles dicht te zetten want lekker makkelijk en te zeggen dat je het makkelijk kunt vinden als het droog is. Dat is dus niet waar. Ik ben blij dat ik toendertijd gezegd heb dat ze ze moeten zoeken en open maken en dat ik foto's had.

Mijn collega heeft dat dus niet gedaan en die is nu flink aan het vloeken, zeker omdat hij ook al een deel geverfd had...

Lorette, veel sterkte gewenst.

Bierdopjes in die stopcontacten dan hoor je ze rammelen als je er met magneet overheen gaan en weet je ook waar ze zitten

Dat klinkt als evaringsdeskundige :Y) ?

Ik had gelukkig een stukadoor (vorige huis) die zó netjes was. Die hield de stroomdozen netjes vrij (deels, dus niet te vroeg gestopt met stuc smeren.
Was echt een geschikte man.
(Heb hem toen ook maar frikandellenbroodjes, saucijzenbroodjes en flink wat koffie gegeven, want mijn vader had me gewaarschuwd dat ze zeldzaam zijn in die uitvoering :+)

@jade; nieuwe inzaai gesloopt. Oei zonde! Grote weide of niet? Gewoon te kort gegraasd of kapot gelopen?
Wij hebben rond mei 2020 ingezaaid, 2x gehooid nu (nouja, kuil/voordroog) En gaan er dit voorjaar waarschijnlijk eerst nog schaapjes op laten. Dan nog eens hooien en de winter door, en dan in 2022 na de 1e snede pas de paarden erop waarschijnlijk..

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:51

Ik kan me goed voorstellen dat je even niks meer dan strikt noodzakelijk doet Lorette :(:)

Jeetje wat een gigantisch project Jade, vind het knap dat jullie daar zo mee aan de slag zijn gegaan!

Gelukkig slechts een lichte infectie Marloes! Die zalfjes geven vaak wel snel resultaat, hopelijk is hij in no time weer helemaal de oude.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:53

'onze' stucadoors hadden netjes een gaatje overgelaten bij alle stopcontacten. We waren er alleen eentje kwijt nadien. Maar de timmerman had die per ongeluk voorzien van OSB beplating, dus dat was nog even spannend met terugboren.. Uiteindelijk wel gelukt...

Ik heb ook even mijn merrie gelongeerd vanmiddag. linksom begonnen, maar ze reageerde als een dooie pier... Toch nog maar even de andere kant op dan... nou daar zat het knopje. Er moest even 10 weken aan energie uit ofzo. Vier benen de lucht in, idiote sprongen alle kanten op en gewoon uitkijken dat ze niet onderuit ging. Soms moest ik even de andere kant opkijken... Maf beest, 29 jaar he...

Shetje heeft ook weer zijn best moeten doen met zijn pennymeisje. Hij wilde niet meewerken, maar wel even flink de bak door galopperen. Was best bezweet. Kwam ik net de stal binnen om te voeren, was ie echt helemaal doorweekt, alsof ie in de stortregen had gestaan. Echt heel gek. Toch maar even zweetdeken opgedaan...Moet zo toch nog hooi voeren...

Vliegenmaskers gooi ik na de wasbeurt in de dekenkist, bij de rest..
Wel fijn dat het meevalt Marloes. Maar wat een gek moment voor oogontstekingen. Enig idee hoe dat kan? Ik associeer dat vooral met de vliegenperiode..

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:07

Haha 29 jaar en dan zo fris, daar kun je alleen maar heel gelukkig van worden denk ik :)

Onze opa is ook alweer 28 jaar <3

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:09

Is die foto 15 jaar oud? :P

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:34

Haha nee die is vrij recent :P Hij is precies een dag eerder geboren dan ik, we zijn echt samen opgegroeid dus voor mij wel heel bijzonder dat hij er nog steeds is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:35

Wat een leeftijden. Ik hoop echt dat mijn Modesta er over 10 jaar ook nog is <3

Wij zijn komende september 10 jaar een combinatie.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:46

Wauw wat ziet die er goed uit zeg!! _/-\o_

De een-na-oudste hier vandaag ook weer een rondje laten lopen, 21 nog maar.. maar zo gek als een deur _O- En m'n jonge broekie van 6 keek ernaar alsof ie water zag branden :')

Handige tip met het bierdopje! +:)+

Hier november 2019 ingezaaid en voorjaar 2021 hopelijk de paarden erop :D Gras is wel echt heel mooi en vol nu <3

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:49

Laurie, die ziet er nog super uit voor zo'n mooie leeftijd!

Greendragon, ik was er helaas niet bij toen de DA kwam dus ook niet zelf gesproken en kunnen vragen. Mijn moeder was er en daar kwam het niet bij op om dat te vragen. De traanbuis was iig niet verstopt gaf ze aan. Ze had ook geen beschadigingen aan het oog gezien. Maar ik vrees dat dit er weer zo'n eentje wordt, geen idee waar het vandaan komt of wat hij heeft gedaan...
Ik vind het ook rare tijden voor oogontstekingen vandaar dat ik de DA heb gebeld. Gisteravond heb ik hem toevallig helemaal gepoetst omdat de hoefsmid vandaag ook kwam en toen was er niets mis mee. Maar het hele ooggebied is dik, ook het ooglid boven en de huid eromheen enzo. Bij vliegen zie ik vaker dat er vocht uit het oog komt maar er komt niets aan vocht/pus uit. Ooglid is helemaal droog, hij traant ook niet. Maar het ziet er overduidelijk ongemakkelijk uit. Hij krijgt sowieso ook ontstekingsremmers een paar dagen en hij had een injectie gehad. Net met binnen halen wel even gekeken en het oog is verder open dan vanochtend maar duidelijk gevoelig en de zwelling is niet minder dan vanochtend.

Ik heb geen dekenkist dus daar zijn de vliegenmaskers niet te vinden :+ En we hebben een tijd terug de hele stal leeg gehaald omdat ze toen het staldak hebben geïsoleerd en daarbij zijn ook wat dingen verplaatst/op andere plekken teruggezet. Maar er zijn er twee gevonden. Eentje zit nu in de was en de andere heeft hij op.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:52

Merrie bij ons had in de zomer ook een stevige oogontsteking. Waarschijnlijk gestoten of ergens langs geschurkt, er zat een krasje op het oog. Dikke oogleden en traanoog, ze hield ‘m liever dicht dan open. Maar ze was wel (tegen verwachting in) heel makkelijk en braaf met schoonmaken en zalven. Ze stopte zo ongeveer haar oog in je hand als je met het schoonmaakdoekje en de zalf aankwam.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:01

Akshy, 3e huis wat k volledig verbouw, bij het eerste inderdaad moeten zoeken naar de stroom. Bijna paniek maar toen bleek dat de elektricien er een sticker opgeplakt te hebben waardoor een alarm piepte toen hij er met een metertje overheen ging. Nu wij ( nou ja, manlief) de stroom doet en wij dat aparaat niet hebben werkt een magneet en iets rammelends zoals schroef of bierdopje ook prima

Mijn Nikita is nu 26 en 23 jaar bij mij met een tussenjaar dat ze verkocht is ( en weer teruggekocht. Mijn dochter is ook naar haar vernoemd, 2 letters minder. Mooie foto Laurie, ziet er goed uit

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:03

Ik ga straks het proces oogzalf aan, als ik moet voeren, hij blijft wel heel rustig staan toen ik net keek dus ik heb ergens hoop. Schoonmaken hoef ik gelukkig niet te doen want er komt niets uit het oog.

Als ie echt gek gaat doen dan pak ik helaas de praam. Ik kan met mijn enkel maar heel minimaal belasten dus mocht het niet lukken op de poetsplaats dan zet ik er even de praam op.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:11

Hopelijk lukt 't gewoon Marloes, succes!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:16

wow Laurie, wat ziet die er nog goed uit! ook helemaal geen grijze haren! en wat fijn dat hij zo lang mee gaat.

bedankt voor de stuc tips :D

marloes, hopen dat hij een beetje meewerkt, dat maakt t allemaal net wat makkelijker

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:24

Phoe jullie gaan hard!
Moe na een dag klussen, dus even vluchtig gelezen.

Wat erg een brand in huis!
Zag prachtige sneeuwfoto's voorbij komen. Stiekem een beetje jaloers :o

Dan een paard met een oogprobleem. Ook niet fijn. Ik ben naast zalven altijd wel fan van afgekoelde kamillethee. En dan deppen met een verbandgaasje.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:30

Met afgekoelde kamillethee heb ik ook een keer een oogje weer helemaal beter gekregen :j

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:22

Succes met oog Marloes. Hier wel vaker bij paarden gezien in de winter hoor. Kan door stoten en harde wind wil dan ook wel eens mee spelen. Daar helpt vliegenmasker vaak ook bij met de genezing. Als lastig gaat wil het nog wel eens helpen als je je voet op het touw zet zodat ze hoofd niet omhoog kunnen doen.

WoW wat is opa knap Laurie, daar kan menig (jonger) paard een voorbeeld aan nemen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:18

@laurie: wat een prachtig paard en wat een uitstraling. Die geef je echt geen 28 !!

Hier was alles goed bevroren inkl. paddock ;( , dus het is echt wel meer dan -2 geweest. Meteen maar de aansteker meen aar buiten genomen en dat was in de grote hooibak ook nodig. De binnenbakken wilden nog wel open.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:42

Brrrrm het heeft gevroren ligt een dun laagje ijs op alle en het begint mistig te worden.
Le van dochtertje is ook afgezegd, mijne ook dus ik denk dat zij vandaag met de oude merrie weer aan de slag mag. Helaas geen tuig meer voor haar, ze was met pensioen en alles lag al jaren stof te vegen maar de laaatste keren liep ze eigenlijk goed en leek zij het ook leuk te vinden.
Mijn eigen zadel past redelijk goed, moet alleen telkens de beugels wisselen ( rotwerk) van mijn beugels naar korfjes) en eens een hoofdstel gaan knutselen. Heb haar bit nog wel ergens liggen en her en der onderdelen. Nu rijdt ze met een halster en teugels eraan maar nu ze ook steeds vaker los gaat rijden is een echt hoofdstel misschien wel fijner. Is een oude merrie met echt merrie karakter maar met rijden ontzettend voorzichtig, wel voorwaarts maar zal niet snel bokken of gek doen. De lespony helaas wel.
Vorige keer is ze er voor de 2e keer afgevallen in korte tijd , beide keren terwijl ze aan de longe zat omdat die erg gemeen bokte ( om niks)
Helaas is er geen andere lespony daar en twijfel ik nu als dit nog eens gebeurd om elders te gaan lessen, moet wel veilig voor haar blijven Ik les al niet thuis met haar shet omdat ik die niet vertrouw.
Een echte rijpony kopen is voor nu nog geen optie, daar rijdt ze nog niet goed genoeg voor en met mijn merrie is het de vraag of ze het vol blijft houden