Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:00

Selka schreef:
Had voor nu een 7paards vrachtwagen met chauffeur gehuurd maar jouw tip is inderdaad niet gek. Als ze hier staan maar eens gaan proberen.

Op youtube staat een soort cursus van eddy modde. Bij mijn paard was het ook angst. Deze methode werkt heel paardvriendelijk en inmiddels kent mijn paard het kunstje en loopt hij na een paar keer vragen er zo op. En zelf sta je dan buiten. Kan het van harte aanbevelen.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:17

Wat vervelend Selka! Beterschap!

Als je de trailer open in de wei/paddock wilt zetten om te oefenen, let er dan wel op dat er een auto/tractor voor moet staan. Een losse trailer kan namelijk kantelen als er gewicht op de klep staat en hij met de dissel nergens aan vast zit.

Wat een ellende he, met die droogte. Hier ook aan het puzzelen waar we de paarden zetten als ze het laatste stuk strookbegrazing gehad hebben. De paddock heeft eigenlijk de hele dag wel schaduw, maar het overige zand wordt ontzettend heet gedurende de dag. Dus we laten toch maar een stuk wei open, hebben ze wat meer schaduwplekken. Het gras groeit nu toch niet...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:38

Selka schreef:
Antheman ze staan nu nog in berkel-enschot en ze moeten naar Tiel. Maar gezien we al jaren proberen denk ik dat we hem gewoon uiteindelijk naar Annemarie moeten brengen zodat hij daar intern zit. Voor nu gaat het geld naar de verbouwing etc dus dat moet even wachten. Lief aangeboden, dankjewel!

Graag gedaan :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:07

Hier staan de paarden vannacht voor het eerst buiten. De merries zien er mooi kalm uit, maar het baasje daarentegen := Duimen jullie mee dat ze er morgen nog staan?? :')

Het zal allemaal wel meevallen hoor, maar stiekem toch wel spannend zo’n eerste nacht niet op stal zetten. Ik had ze nu al twee dagen in de middag weer binnengehaald en dan in de avond weer even naar buiten. Maar het wordt steeds heter en daziger dus vandaar dat ik toch voor de nachten buiten heb gekozen. Anders worden de uurtjes dat ze buiten staan wel heel spaarzaam. Morgen maar eens aan het puzzelen hoe ik dat overdag mooi kan regelen met inloop naar de stal. Vandaag had ik iets heel provisorisch gemaakt, maar dat is geen blijvende oplossing.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:16

Antheman schreef:
Selka, waar zit jij ook alweer? Evt wil ik je wel helpen met trailerladen.

Dat bedacht ik me ook...geloof niet in mijn regio.

Wel echt balen zeg!

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:17

Tiel is niet naast de deur

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:19

Leuk puppies die binnenkort worden opgehaald

Wow klein zwart puppietje naar junior! Stout...een schelp minder.

Handig zo die rupsen.

Gelukkig hele hooivoorraad ligt er al.

Droogte is nu extreem.
Ideaal om te hooien.
Een ramp voor de nieuwe snede.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:19

Vandaag weer gejureerd. Zo leuk om te doen!
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:23

Slmt9, zal eens kijken. Bedankt voor de tip.
MM, leven ze nog en heb jij wat geslapen? :D
Leuk Anke! Grappig ook de begonia's? voor je hokje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:41

Geraniums :D :D :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:32

Hahaha dat maakt het nog leuker. (en zo ver mijn fantastische planten kennis ;) )

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:46

Geen bloementype. Dus wat het waren...geen idee.
Wel mooi inderdaad

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:50

*\o/* 29 grote pakken van eigen land. Buurman was zelf ook verbaasd. Ik had gehoopt op 10. Hij heeft maar iets meer dan een ha gemaaid. Alles is keurig verpakt en droog. Super blij!

Heeft iemand ze buiten liggen met zeil/net er overheen? Zo ja, welk spul? Wij moeten dat nog kopen en ik heb geen idee.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:33

Ik heb Marinka ook een tijd in de trailer gevoerd. Ik had er geen auto voor. Zette bij de achterklep een stapel zware grote stenen. Dan kon huj niet kiepen.
De methode van Eddy Modde heb ik ook gebruikt. Is een fijn systeem. Maar Marinka had op een gegeven moment ook wel even een zetje nodig. Want toen was ze echt niet bang meer maar ging een beetje testen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:31

Altijd wat met hooi. De 27 pakken die ik vorige maand alvast in de trailer opgeslagen had zitten vol schimmel. Ik hoop dat de andere 300 pakjes die bij een kennis liggen niet zijn gaan schimmelen anders kom ik echt in de problemen. Het is te droog voor een 2e snee nu.
Ik doe dit al jaren zo een Nog nooit problemen mee gehad. Misschien toch net te vochtig geweest om zo op te slaan
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 02-07-18 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:32

Wauw selka. Meevaller! Met opslag zet ik ze altijd op pallets maar onder een afdak. Met zeil zou ik bang zijn dat er vocht onder komt

MizzMontana Montana alles goed gegaan?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:43

Oh wat balen van het hooi. Hopelijk de anderen niet inderdaad. Is alles verschimmeld? Of alleen witte uitslag.

Ik ben net een klein stukje met Rosie aan de wandel geweest. Ze liep nog niet echt mooi mee. Maar nu kunnen we mooi verder oefenen. Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:47

Wat zuur Lynn_Nikita, hooi is duur zat!

Ze kijkt in ieder geval ondeugend de camera in kvulden :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:48

kvulden schreef:
Oh wat balen van het hooi. Hopelijk de anderen niet inderdaad. Is alles verschimmeld? Of alleen witte uitslag.

Ik ben net een klein stukje met Rosie aan de wandel geweest. Ze liep nog niet echt mooi mee. Maar nu kunnen we mooi verder oefenen. [ [url=m/BSwkWl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Muf, ontzettend stoffig van binnen en buiten helemaal grijs/wit

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:59

Wit is niet erg. Mijn paarden zijn er gek op. Maar moet niet omslaan naar zwart.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:00

Oh jakkes. Vervelend zeg. Hopelijk is de grote lading hooi in orde.

Hier wordt het binnenkort spannend. Om de 1e rol te openen vd nieuwe oogst.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:38

Eww, wit voer ik ook niet... schimmel is schimmel

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:25

Ze stonden er nog vanochtend! :D
Volgens mij hebben ze het heerlijk gehad buiten. Ik ben al de hele dag aan het uitdenken hoe ik een 24/7 buiten met toegang tot de stal kan realiseren zonder al te veel aanpassingen.

Vrijdag gaan we kijken bij een manege die er mee gaat stoppen voor een pony. Via via te horen gekregen. Ben benieuwd of het wat is.

Selka wat fijn dat je zo’n goeie hooi opbrengst hebt :)

Lynn balen van de schimmel... duimen dat de rest wel goed is gebleven.

Wat een leukerd heb je daar Kvulden!

Hier vanavond 275 baaltjes op zolder gepakt. Zal wel spierpijn hebben morgen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:20

Selka,wij deden er altijd van die grote kuilkleden overheen. Ik ga er vanuit dat jouw balen in plastic zijn verpakt? Als ze niet zijn verpakt zou ik geen zeil overheen doen, denk dat, dat gaat schimmelen.

Oh balen Lynn, zou het hooi dan te nat geperst zijn? Ik voer zeker geen hooi dat beschimmeld is, ook geen witte schimmel.

Die Rosie! Mooi hoofd <3

Ha, MizzMontana, lekker aan het sjouwen geweest? Wij hadden er laatst 233 en het viel mij eerlijk gezegd erg mee met de spierpijn.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:53

Het wit is geen schimmel. Het is een vorm van oxidatie. Er zijn veel mensen die dit wel voeren. Als ik hooi neerleg waar ergens van dat wil op zit. Zoeken ze dit er gewoon uit.

Ja Rosie groeit echt uit als een leukerd. Ze is wel een echte boef. Ik ga nu voorzichtig met haar aan het werk.