Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:18

Solleke, leuk huisje! Is niet zo ver van ons af.
Ik duim mee!

Hier ook gezocht naar +5000m².
Wij hebben bijna 6000m² grond, waarvan 18are bouwgrond en de rest landbouwgrond.
Wel beetje vreemde vorm waardoor we achteraan 3500m² wei hebben. (ingezaaid voor de winter)
In onze straat is nu net een 7000m² ingezaaid.

Als er iets met meer grond en dichter naar mijn werk te koop komt hebben we daar altijd interesse in.
Bij schoonmoeder ligt nog een stuk van 8000m² wei en niet zo ver van mijn werk hebben we nog een stuk van 5000m². Bedoeling is van binnen een paar weken de paarden daarnaar te verhuizen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:25

DubbelDun schreef:
@Solleke_Noah: leuk pand, heeft wel mogelijkheden. Apart dat die zij-nok een heel andere kleur heeft.
De badkamer kan ik nog wel mee leven, maar al dat steen in de woonkamer (en ook die ronde vormen) is minder mijn ding :D

Het huis is nog maar deels gevoegd :D de rest moet nog gevoegd, vandaar kleurverschil. Mensen zijn midden in een renovatie gaan scheiden...

Kirr: dankjewel! Hebben jullie ondertussen al iets op het oog?

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:32

Ah vandaar :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:36

We zitten nog met 1 pand in ons hoofd, maar dat is een moeilijk verhaal op allerlei vlakken. Maar staat al hele tijd te koop, dus misschien is het er nog tegen dat we de oplossing gevonden hebben.

Maar ik blijf wel kijken of er nieuwe dingen op komen. Maar omdat we zo regio gebonden zitten is dat niet zo vaak.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:51

Haha, Daan-O, ik heb meerdere paarden met een gebuiksaanwijzing (geleverd in het chinees, natuurlijk....). Het is even puzzelen, maar komt vanzelf goed.

Bennet weer het bed in gegaan, zo betoerd. 2 paracetamol. Man de paarden hooi laten geven. Begin in weer een beetje bij te trekken, dus ben bang dat ik toch wat moet gaan doen. Dus ik hijs me zo het bed uit. Wat een ellende. Hoop dat het een beetje bij trekt, want ik woubdus met Caj gaan fietsen....

Solleke, ik duim voor je met je huis.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:52

Knuff Fabster. Wordt een hele mooie dag vandaag dus ik hoop dat je er een beetje va kunt genieten.
Ik zit in ieder geval binnen de hele dag. -O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:54

Beterschap beiden :(:)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:14

Hier ook weer eens last van m'n hoofd, als ik die toch eens zou kunnen wisselen..
Gister begin van de middag voelde ik het al opkomen, maar toch maar gaan maaien op de wei. Dus weer 4 uur in de trekker gezeten en daarna ben ik maar op de bank gaan liggen :7

Maar jullie ook beterschap.

Grond is hier een apart verhaal. Het is niet erg duur vergeleken met nl. Maar als het te koop komt, heeft de huurder eerste recht, daarna de buren (in volgorde wie er met het meeste land grenst aan het stuk dat te koop is). Maar er is ook een organisatie die gaat over de verkoop van land, en is er om de kleinere bedrijven te beschermen, en te zorgen dat hun ook nog een kans maken om het stukje land te kunnen kopen. Die zetten de grotere bedrijven gewoon een aantal jaar in de wacht om het zo maar te zeggen. Als die organisatie het vrij geeft, dan mag iedereen het weer kopen.
Ook houden ze de prijzen die gevraagd worden in de gaten.

Meer land is fijn, maar het is ook een hoop meer werk ;) zeker als het niet allemaal bij elkaar ligt. Momenteel probeer ik ongeveer 9,5 ha bij te houden.
3 ha aan huis, dat is eigenlijk weinig werk op maaien onder de draden na.
4,5 ha op 5 minuten rijden van huis. Daarvan is nu ongeveer 1,5 ha afgezet voor de paarden, de rest moet nog maar dat is erg veel werk door alle bramenstruiken en struiken waar ik met het draad doorheen moet.
En dan nog 2 ha die ik alleen maai, hier komen schapen op en wil ik hooi vanaf halen (ooit). Hier moet naast het maaien nog gaas omheen komen en moet nog een berg jkk weghalen voor er hooi vanaf gehaald kan worden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:26

Morgen , was verrast door het prachtige weer en eerlijk gezegd geeft buienradar ook helemaal niet zo'n slecht weer aan voor de komende dagen.
Kouder maar geen vorst ofzo.

fabster betersch :(:) ap

Ik heb 6000 meter, waarvan 30 are boswei voor de paarden en een rijbak/paddock van 25 x 45m.
Ze kunnen altijd onder een afdak staan van 16m x 3 m wat aan de rijbak vast zit maar savonds gaan ze op stal(groot woord voor een afdak met wat zijmuurtjes).
Zo kan ik ze ieder nog apart bijvoeren naar behoefte.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:34

Beterschap allemaal!

Hier erg lekker weer, paardjes net weer even allemaal onder de deken vandaan gehaald. Heerlijk om te zien hoe ze dan genieten, allemaal gelijk aan de rol.

Ik vind op stal toch wel fijn. Idd allemaal hun eigen voerbehoefte waar je dan aan kunt voorzien en ik vind een plekje tegen slecht weer toch wel erg fijn. We hebben nu nog de b-pony van mijn dochter in een schuilstal staan, we kwamen een stal te kort omdat ze door is gegaan naar een grotere pony. Prima oplossing, maar wel gelijk vergelijk natuurlijk met een stal en een schuilstal. Doe mij dan toch maar de stal.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:04

Hier is vriend terug aan het werk. Wel weer 'vreemde' uren. Dus weer helemaal aanpassen.
Vrijdag al een huwelijksfeest gehad, dus heel korte nacht. Dan weer drukke dagen.
Moest het gisterenavond ook bekopen, migraine tot en met.
Waar ik nu de nasleep nog van voel en vanavond weer vergadering tot na 22uur. %)

Onder het mom van 'soms is het toch allemaal wat veel', toch de moed gevonden om mijn palomino terug te koop te zetten. Wel met een heel duidelijke advertentie (denk/hoop ik).
Als die nu eens een prachthuisje zou vinden dan zijn dat weer een heleboel zorgen minder.

Veel beterschap aan iedereen hier en de anderen, geniet van de zon!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:10

Ik wil graag een inloopstal die wel dicht kan, zodat ze inderdaad apart kunnen staan of eten als dat nodig is.
ik vind 2 hectare al erg veel klinken voor 2 pony's, dus ik ga voor minder :')

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:17

Oh Kirr wat is het een plaatje zeg. <3
Heel erg duidelijke omschrijving! Hoewel ik bang ben dat je er heel veel mensen mee gaat afschrikken is dat denk ik ook wel een beetje jouw bedoeling. Ik hoop dat nu die ene juiste persoon er tussen gaat zitten.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:24

kirr sterkte met de verkoop!
Aan de eene kant heb ik de neiging om hem van je over te kopen omdat ik zeker weet dat ik wel met hem door 1 deur zal kunnen.
Vind het zo sneu dat hij maar geen fijn plekje vindt en kwa behuizing zit hij hier ook goed met overdag buiten en snachts open stallen.
Zulke paardjes heb ik juist graag, heb daar iets mee maar ik heb nu een fijne kleine kudde en mijn man ziet me aankomen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:27

Haha, ik dacht ook al: dat is een paard wat ik best graag zou willen hebben... en ik denk dat ik ook best met hem door één deur kan. Alleen heb ik hier al mijn eigen uitdaging staan en heb ik bewust gekozen voor maar één rijpaard.
Als ik zoiets tegenkwam als Walter op leeftijd is en Lirina er niet meer is, dan zou ik het zeker overwegen :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:38

Als ik die boerderij zie met 2,2 hec. voor nog geen 300.000,- Wat een koopje. Dan wil ik ook nog wel verhuizen!

Waar zit nu de gemiddelde weidegrondprijs op?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:42

Afschrikken is inderdaad wel een beetje de bedoeling. :+
Ik denk dat er een heleboel mensen zijn die er een enorm fijn paard aan zullen hebben. Maar niet iedereen is op zoek of is de geschikte moment, zoals jullie ook al zeggen.
Vorige keer was een goede les.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:48

Anke schreef:
Als ik die boerderij zie met 2,2 hec. voor nog geen 300.000,- Wat een koopje. Dan wil ik ook nog wel verhuizen!

Haha, die prijs gaat nog wel omhoog gaan, is na de eerste zitdag, over twee weken gaat het bieden verder :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:50

Dat is wel een nadeel van bieden.
Eigenaar vangt zo wel het meeste dat haalbaar is.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:12

Succes Kirr! Beter eerlijk toch om een passend baasje te vinden, ik heb ook een paard met een verleden gehad, met het eerlijke verhaal terug genomen en na een tijd weer terug verkocht aan degene van wie ik hem had. Maar voor zo'n paard is het wel moeilijker een plekje te vinden en ik begrijp heel goed dat je hem niet aan iedereen mee wilt geven. Maar misschien om het jezelf makkelijk te maken, zou je geen prijs noemen? Ik vind hem moeilijk in te schatten wat jij er voor zou willen hebben. Hij heeft geen papieren (voor de boshopper geen punt, maar die zoek je niet, voor de mensen die wedstrijdgericht zijn of erg into de quarters wel een punt), stofallergie en een flinke gebruiksaanwijzing zo te lezen, maar hij zit niet in de lagere prijsklasse. Persoonlijk zou ik dan niet snel reageren, het klinkt toch alsof hij in de stevigere prijsklasse zit en hij heeft dan wel veel minpunten. Niet als aanval bedoeld, maar mijn gevoel bij je advertentie en misschien een tip.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:22

Maar juist daardoor zal Kirrr waarschijnlijk enkel reactie ontvangen van degene die voor hém valt en voor hém kiest. En niet vanwege zijn prijs of zijn papier. Zoals ze al schrijft is er geen haast bij.

Paarden houden. Ik weet een huis op 4000m2 waarop twee paarden gehouden worden. Hierbij is 2500m2 voor de paarden. Rijbak 15 x 50 waar de paarden ook los in staan, schuur met 2 boxen, poetsplaats, zadelkast etc. en hooizolder. Dan paddockje 300m2, stukje verharding en nog 1500m2 gras.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:30

Het is ook maar net wat je de paarden wil geven. Wil je ze het hele jaar door op gras laten staan heb je gemiddeld genomen 3000m2 per paard nodig.
Als je ze alleen maar bewegingsvrijheid wilt geven en kwa voer op hooi of brok of wat dan ook zet, dan kun je al met veel minder uit de voeten.
Persoonlijk zou ik nooit minder dan 2000m2 willen. Dat s toch gevoelsmatig wel het minimum wat ik vind dat een paard nodig heeft om zich lekker te kunnen bewegen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:33

Anke schreef:

Hier rond de 5- / 6- per m2

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:34

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:35

Sow wat een omschrijving erbij, hoop dat een geschikte eigenaar zich meld. Persoonlijk zou ik al afhaken
mijn reactie kwam tegelijk met mighty, ook vanwege haar redenen zou ik afhaken, problemen geen probleem, maar is redelijk kleinm stofallergie, geen boshoppers ets.
Staan ook "genoeg' andere paarden met minder "eissen
ik begrijp jou en het is zeker niet aanvallend bedoeld maar of je zo de meeste geschikte persoon aantrekt weet ik niet

Qua grond, nu heb ik vlak aan huis 80 are, met nieuw huis zoeken wij minimaal 3000m2
Max 3 ton aan geld, afhankelijk ook wat eraan moet gaan gebeuren, meer grond altijd welkom maar vaak niet haalbaar