Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:23

Hier geen zondags ritje met het gezin en de paardjes. Het regent en heb vreselijk last van mijn astma... kan amper ademhalen. Daan is nu wel bezig prikkeldraad en schapengaas van de grootste weide aan het weghalen. Heb net wat noodzakelijk huishoud dingetjes gedaan, maar voor de rest doe ik niks.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:35

Oeh bah Chasey, dat klinkt erg naar! Komt het door het weer? Omdat het nu vochtig is? Kun je iets doen om het te verlichten? Of is het een kwestie van uitzitten en heel rustig aan doen? Heel veel sterkte in elk geval!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:43

Chasey, wat lastig!

Hier vanochtend wel een lekker zonnetje gehad maar nu is het wat wisselvallig met af en toe wat druppels regen maar vanuit het woonkamerraam gezien is de deken van mijn paard vrijwel droog dus echt hard regenen doet het niet.

Hier maar van alles aan het opruimen. Gisteren gereden met een van mijn paarden, de ander gelongeerd. Morgen hopelijk beiden weer rijden :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:46

Chasey hoop dat je je snel weer beter voelt!

Hier geen zon en gisteren ook amper.
Heb gisteren wel heerlijk buitenrit gemaakt. Moet binnenkort helaas een tijdelijke stop nemen omdat ik een mencursus ga nemen. Jammer, maar ik kan mijn favo ventje daarna weer lekker zien. (Paard dat ik rijd is van een manege)

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:00

Een virtuele schop is onderweg natalie O:) Ik wil juist super graag wat doen. Helemaal nu mijn exbijrijdster zo stoer is dat ze zelf al alleen stukjes naar buiten gaat met haar paard! Echt zo knap want toen ze hier begon was ze best wel onzeker. Nu stuurt ze heel trots foto's van waar ze al is Afbeelding

Mijn vriend kan beter rijden dan ik en hij doet het maar zo weinig. Dat vind ik soms wel echt super jammer. Buitenritten vind hij dan nog wel leuk maar in de bak vind hij echt niets meer aan.

Afbeelding
Afbeelding

Brr astma lijkt me echt verschrikkelijk.. Met duiken ook zo vreselijk gevoel als je wel ademt maar niet genoeg zuurstof meet krijgt. Is het daarmee te vergelijken chasey? Heb je ook een puf die je kunt gebruiken? Lekker rustig aan doen en je laten verwennen :(:)

Hier ook vrijwel droog. Vanmorgen wat miezerig maar niet zo erg. En ik zit toch verplicht binnen dus liever rotweer dan prachtig buitenritweer O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:32

Hier ([***]), nu mooi droog en zelfs een klein zonnetje *\o/* . Ik heb vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en ben met mijn jonkie naar de rijvereniging gereden (trailer) waar een wedstrijd was......

Jonkie reageert heel heftig op vreemde paarden en dingen, maar het moest er nu maar eens een keer van komen. Het opzadelen ging redelijk rustig, uiteraard was ze steeds afgeleid door alle paarden die op en af trailers kwamen, rondliepen en naar de rijhal vertrokken, maar ik kreeg het voor elkaar om haar in redelijke rust op te zadelen.

Daarna naar de buitenbaan gewandeld en daar aangekomen was mevrouw "not amused", want alle wedstrijdpaarden verdwenen ín de manege en zij moest in haar up (met mij) buiten blijven. Ik ben de baan in gegaan, achter mij afgesloten (je weet het maar nooit }> ) en toen heel resoluut opgestapt. Sinds ik in dec weer aan mijn schouder ben geholpen heb ik voor de zekerheid een halstertouw om haar hals met rijden en ik ben erg blij dat ik die er nu ook om had :j :j :j . Ik heb een paar flinke sprongen uit weten te zitten, het waren echt van die "4 hoeven van de grond" sprongen, maar daarna was het over en heb ik heerlijk kunnen rijden. Weliswaar stond (zat) ik op scherp, want er hoefde maar iets te zien of te horen te zijn en ze spande weer flink op, maar na een minuut of 10 was de spanning eraf en reed ik zo lekker dat ik eraan denk om zelfs maar weer eens een startkaart aan te gaan vragen!

Nu lekker douchen en met een pot thee op de bank. Gisteravond/vannacht laat geworden, hadden een uitje van onze buurboer, lasergamen, eten, escaperoom en uiteraard de nodige alcoholische versnaperingen verwerkt. Ben een klein beetje brak, maar heb een heerlijk gevoel aan vanmorgen overgehouden.

Leuke foto's Pauline!
Chasey sterkte. En Abby veel geluk in de liefde :+: !!

En uiteraard wens ik alle nieuwe aanmelders van de laatste tijd ook een warm welkom *\o/*

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:05

Natalie36 schreef:
Topic meetings altijd gezellig! Ik zet gewoon een paard bij fabster op de trailer en zie wel waar we uitkomen O:)
.

_O- jij bent ook een mooie! Maar pas maar op, want ik heb ook nog een rit bij jou op mijn programma staan. Moet alleen even tijd hebben. De weekenden beginnen al weer aardig vol te raken.

Gatver Chasey! Astma lijkt me inderdaad vreselijk. Hopelijk gaat t snel over.

PaulineH, nu is een mencursus mss ook wel wat voor jou. Als iemand je helpt met inspannen, kun je zelfs met een mank poot nog wel wat doen met je paard.

Ik had gisteren eigenlijk les, maar Sjaak mort eerst naar de osteo en mijn auto is terminaal. Daar zet ik geen trailer meer achter. Manlief had zijn auto mee, dus heb t maar een x over geslagen. Wel met de fiets naast dochter meegereden. Had zij nog wel een buitenritje.

Vandaag maar wat klusjes in de tuin. Beetje rommelen. Ook wel eens lekker.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:39

Je bent welkom hoor fabster! Ben wel benieuwd hoe het qua tempo gaat met caj en kliek. Maar dat zien we wel als we bij caily zijn.

Thanx voor de schop Pauline! Het heeft gewerkt. Met esra gewandeld en twix gelongeerd. Net wat gegeten en ga zo met kliek naar het bos.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:13

Kliek is heel snel toch? Geeft niks. Ik ren wel bij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:52

Ook al hoor ik hier natuurlijk al een tijdje niet meer mee te praten;

Tijdelijke paarden zijn net opgehaald door hun nieuwe eigenaren. Dus ben nu officieel paardloos.
Ik heb het met liefde gedaan, maar voor mij is nu wel duidelijk dat het niet mijn ding is, voor de paarden van een ander zorgen.
Het hunkeren naar een eigen dier werd er alleen maar groter door.
Dus nu alsnog cold turkey helemaal stoppen met paarden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:49

Ik was vandaag net weer voor je aan het rondvragen, MiniMeEnLona. Toevallighoorde ik dat iemand wat paarden weg moet doen ivm lichamelijk ongemak. En ik weet dat zij grote paarden heeft.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:51

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen zonder paarden ;)
Wij doen er niet gek veel mee maar zou toch ook niet zonder willen. Toevallig gisteren en vandaag even een poets uurtje gehad omdat het zulk lekker weer was en dat is dan toch ook wel weer lekker als therapie tussen het werken door :)
Zeker het trekpaard, daar kun je uren mee bezig zijn zonder dat ze het vervelend vind, al is er na 10 minuten weinig meer te poetsen. Als je dan je hand maar beweegt, dan draait ze zelf wel naar het plekje wat ze lekker vind :D

Morgen komt er hier weer een projectje om zadelmak te maken, ben benieuwd wat het gaat brengen. Hij heeft niet zo'n hele makkelijke rug dus ben benieuwd of hij daar last van gaat krijgen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:55

Helemaal niets meer? Zal wel rustig worden dan, meer vrije tijd.

Succes met het beleren palousa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:20

Niet palousa boy. Geen idee wat ik nu moet gaan doen. Het is 10 jaar een dagtaak geweest en de laatste 5 maanden toch altijd nog dagelijks een ochtendje wat je alles bij elkaar bezig was...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:26

Mini me ook dubbel gevoel nu.hoop dat er toch nog iets op je pad gaat komen je weet het maar nooit. Met paarden van anderen durf je ook minder een band op te bouwen omdat je weet dat het tijdelijk is. Dat maakt ook een groot verschil.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:47

Maar waarom niet? Van je eigen moet je ook ooit afscheid nemen....

Even een geluk momentje spammen *\o/*

Zó trots op haar <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:40

Voor mij persoonlijk wel. Ik vind en eigen paard of " verzorg paard" qua gevoel toch anders.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:40

Ah, ik weet zelf niet hoe het gevoel van een verzorgpaard is.. :o

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:20

@solleke: ojeetje wat erg met die prikpaaltjes :oo

afmeting: wij hebben een perceel van 1.2 ha, daarvan zal ongeveer 8000 m2 voor de paarden zijn.

lampen: ik moet ook nog nadenken over lampen en inderdaad hier moet je een vergunning aanvragen voor lichtmasten (die ik overigens niet eens wil), wij zijn alternatieven aan het bedenken. Zijn er mensen die hier vanaf de grond de bak stralen? dus over het zand heen zeg maar?

Ik heb gister en pony gekocht voor mijn dochter. Het is een Dartmoor geworden. Echt super leuk ding. Ben benieuwd of dat zo blijft :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:32

Jenny_S schreef:
lampen: ik moet ook nog nadenken over lampen en inderdaad hier moet je een vergunning aanvragen voor lichtmasten (die ik overigens niet eens wil), wij zijn alternatieven aan het bedenken. Zijn er mensen die hier vanaf de grond de bak stralen? dus over het zand heen zeg maar?

Op een eerdere pensionstal zaten TL bakken horizontaal onder de bakrand geschroefd. Ik moet even op mijn andere laptop graven of ik er toevallig een foto van heb.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:55

Bij lage verlichting moet je wel opletten dat het niet verblind want dat is erg storend.
Het hangt ook een beetje af hoe groot je bak is, anders zou je het idd gewoon met tl balken of van die grote ver/breed stralers (die vierkante lampen die heb je tegenwoordig ook op led met mits je de duurdere hebt, mooi licht). Maar ik weet niet of die ver genoeg komen als je ze schuin genoeg zet zodat ze je niet verblinden. Je kunt moeilijk altijd met zonnebril rijden :+

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:13

Ben erg benieuwd. Inderdaad de hoogte is wel van belang. Paard moet er ook geen last van hebben.
Bak is 20 bij 40

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:49

pfff wat is paarden aan huis soms loodzwaar! laatste dagen al uren bezig geweest om mesthoop die al 1 jaar ligt uit te rijden over weide en tuin, allemaal met mestvork en kruiwagen, echt zo zwaar werk!! lamme armen van gekregen!! nog iemand die daar zo mee zwoegt of hebben jullie allemaal een tractor voor dit soort werk? heb echt mest te veel, zet het overal op sites en facebook, eindelijk eens iemand die vorige week reageerde, zou zaterdag om 9 uur komen, niemand gezien :-(

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:58

Mijn vader heeft paar weken terug een tractortje en kar van werk geleerd en met de hand de mesthoop leeg geschept :)
Uitgereden over het land.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:21

ik doe zulke dingen echt niet met de hand.

Alles wat je met oliedruk kunt doen moet je niet met bloeddruk doen zeggen ze hier altijd.