Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:08

Hier 2 grote plassen in de paddock, maar ze kunnen weer op de track lopen, dus beweging genoeg.
Ik kan nu iig geval zien waar ik voor meer afschot moet zorgen :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:21

Echt alles staat blank hier en het komt met bakken uit de hemel -O-

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:25

Twijfels, twijfels ga ik naar de binnenbak of neem ik de gok op een rondje bos? Eerst maar mijn kopje thee opdrinken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:28

Natalie36 schreef:
Twijfels, twijfels ga ik naar de binnenbak of neem ik de gok op een rondje bos? Eerst maar mijn kopje thee opdrinken :D

Ik weet niet hoe hard het bij jou waait, maar ik moet voor een rondje bos met de trailer op pad. En met windkracht 8 en windstoten kracht 10, ga ik niet met de trailer op pad -O- . En in de manege is een wedstrijd vandaag. Daar kan ik lopend naar toe.

Bij ons heeft het net ook weer gegoten. Blegghhhh |( |( |(

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:30

Hier is het nog steeds droog en rond de 18 graden.
Vrijdag voorspellen ze pas een beetje regen en na dat weekend gaat de temperatuur ineens drastisch naar beneden naar 4 of 5 graden met nachtvorst.
De paarden halen we dus ook weer naar huis zodat we niet zo veel hoeven te sleuren met het spul, en ons oudje in de gaten kunnen houden of daar een deken op moet of niet.
Dan gaan ze over een paar maanden weer naar de andere wei.

De winterbanden ook maar weer tevoorschijn halen :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:36

Hier ook zwemles voor de paarden

Afbeelding

Afbeelding

Ze staan nu in de wei, die is nog steeds groen en redelijk droog, paarden gaan doorgaans alleen stapvoets door de weide dus hoop dat het groen blijft.

Ik ga als het droog is even longeren, alhoewel, eerst uitmesten. Verder vooral heel veel tijd om binnen te zitten, opruimen, studie bezig, en bijlezen. Ik denk dat ik mijn dag wel door kom!

Kirr, hoe gaat het met jouw puppypalominopaard nu hij weer thuis is? Weer helemaal zichzelf of heeft hij wel eea over gehouden aan het gebeuren?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:38

Hier ook regen en storm, ik ga vanmiddag naar het bos (1 km langs een stil weggetje) en het blijft de hele dag regenen dus we worden hoe dan ook nat maar ik wil beide paarden even rijden. :') Het meisje die regelmatig op mijn merrie meegaat kan eindelijk weer mee vandaag na een drukke studieperiode dus we gaan gewoon! :P Paarden staan nu in de plensbuien op het hoge stuk gras, ik zet ze een uur voor we gaan rijden even op stal om wat op te drogen (ze hebben wel dekens op maar toch) en na het rijden mogen ze op de paddock.

Ik ga een cappuccino maken en lig al een paar uur heerlijk op de bank met de kat en series. :+

edit: ooooh wat een natte wei!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:41

*zoekt het topic weer op na de vakantie*
Hier ligt in iedere paddock maar 1 plas. Van voor naar achteren! :roll:
Meer dan 30mm regen in de afgelopen 24 uur en er komt nog veel meer aan als ik buienradar zo eens bekijk...

Na vorige week zondag terug te zijn gekomen van de vakantie heb ik mijn drachtige merries weer 's nachts op stal staan. Betekent alleen dat ze overdag in de paddock niet kunnen schuilen. Ze staan nu wel buiten hooi te eten maar denk dat ik ze maar vroeg binnen haal. Hier worden ze ook niet blij van...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:42

Het blijft de hele week nog zo inderdaad.. maarrrr, daarna een iets kouder en rustiger weerbeeld als ik het moet geloven..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:43

@caily: dat is wel een heftige plas water daar. Je zou haast willen dat je huis wat hoger stond :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:43

Woooow Caily, dat is serieus zwemles ;) ! Kan je ze geen snorkeltje geven?

Kristel jij bent echt een bikkel, ik kan mijzelf er niet toe zetten om in de regen en wind te gaan rijden, maar ik ben dan ook een watje.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:46

Niet mijn wei hoor, dit stuk gebruik is als paddock. Is eerste jaar dat ik dat zo probeer en heb ook niks aan de grond laten doen eerst, we hebben doorgaans best goede grond dus waarom werk doen als het misschien niet nodig is? Ik vind dit zelf nog wel meevallen, ze hebben genoeg ruimte om droog te staan. Maar dwars erdoor was de kortste weg naar mij en de wei. Ik heb liever zo een laagje water erop dan een dikke modderbende. Het is er omheen en op de bodem gewoon nog stevige grond, ik kan (zolang ik niet door de plas ga) nog steeds op mn gympen voeren en mesten zonder natte sokken te krijgen. Als dit op den duur wel veranderd in een modderpoel weet ik voor volgend jaar dat ik de grond los maak of misschien laat keren (we hebben hier prachtige zandgrond; onze gekeerde bak ik mooier dan menig gedraineerde, en die van de buren net zo). Ben wel blij dat ik het geknoeide hooi om de bakken heen niet heb opgeruimd, dat is ook een mooie stevige laag :+

Als dat huis onder loopt ga ik enkel lachen, ik ben niet de eigenaar ;)
Laatst bijgewerkt door Caily op 15-11-15 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:47

Haha, en ik ben ook wel een die-hard want ik vind paardrijden gewoon te leuk. :') En de paarden vinden de slagregen natuurlijk niet leuk maar in het bos merk je daar niks van.. en droge kleren heb je ook zo weer aan. Het rijden gaat de hele week al zo fantastisch deze week, dinsdag weer les dus wil vandaag nog even wat doen met ze. Bijrijder lest op de merrie dinsdag en moet er weer even wat feeling mee krijgen. (en haar spieren ook haha). De paarden doen niks op storm gelukkig, ze lijken dat altijd wel lekker te vinden, neuzen in de wind en wilde fjordenkuiven die heen en weer flapperen. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:50

Met deze wind ga ik echt niet het bos in, mij te veel takken die op 'halfzeven' hangen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:51

Oh haha, modder is inderdaad erger, wij hebben hier ook geen modder gelukkig, aan de overkant wel, ben blij dat we een paddock hebben waar ze op kunnen. Die heeft ook wel plassen nu maar het is een harde leemgrond zeg maar dus de paarden zakken er niet in weg en er zijn ook droge stukken.

We hebben sloten die nogal zijn dichtgegroeid, zou het zichtbaar helpen om die te snoeien? Vorig jaar wel braaf gedaan en het staat op de planner voor komende tijd maar ik dacht er vanmorgen opeens aan, zag op sommige stukken bijna geen water in de sloot maar wel ernaast.. hahaha.. dus snoeien en met de bosmaaier er langs zou misschien nog wat verbetering kunnen geven..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:52

Dapper kristel! Ik begin dr niet aan vandaag.

Paarden op de wei zetten was een uitdaging. Moet ff stukkie lopen en toet was opweg naar de wei al 3 x opgestegen. Ook in de wei was het oppassen..Door de wind kregen ze losse beentjes :D

Ik heb ook een natte paddock..heb de sloot even verder gevuld Door een geul te graven. Nadeel is dat er dan ook zand mee weg stroomt..nu dus een heuveltje in de sloot

kristelhans

DubbelDun schreef:
Met deze wind ga ik echt niet het bos in, mij te veel takken die op 'halfzeven' hangen.

Wij hebben een rondje om het bos heen zeg maar, die kies ik inderdaad vandaag, brede zandpaden die altijd goed begaanbaar zijn en veiliger dan in het bos.

Anoniem

Hihihi, zie die kuiven helemaal voor me. Mijn merrie maakt ook niks van de storm gelukkig, maar die plensregen heb ik echt geen zin in en zij ook niet.... hoogstwaarschijnlijk gaan we dan achterstevoren over straat, want mevrouw wenst niet met haar snoetje in de regen te lopen. Of een druppel in haar oren te krijgen.

Caily wat grappig dat de grond gewoon hard blijft. En inderdaad, als ze plek genoeg hebben om droog te staan dan zou ik er ook even niets aan doen.

Oh manlief gaat net even kijken hoe de "verse" greppels het doen, er was nl een "gaatje" in de bewolking :D , ik zie hem nu lopen en het zeikt hier als een malle }> , stiekem moet ik er een klein beetje om lachen want ik zei dat hij beter na 12.00 even kan gaan kijken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-15 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:54

Proberen wat vaker mee te lezen en te reageren hier.

Bij iedereen zo n vreselijk weer. Hier net zo. Mijne kennende willen niet eens in de blub paddock vandaag. Heb nog 3 pony s buiten lopen, die zullen nu wel gaan balen. Beetje water vinden ze niet erg, maar aan een stuk door hebben ze liever niet. Straks maar een flinke bult voordroog gaan bijvoeren. Dat hun motortje wat blijft branden. Eigenlijk had ik ze liever binnen gehad, maar we zijn nog aan de stallen aan het klussen, tussenschot te weinig geleverd waar we op wachten en de beugels ol alles vast te maken zijn er ook nog niet. Wel proberen om alvast de steenschotten vast te zetten, dan kan de voorwand er mss morgen in.

Rijden wordt em niet vandaag maar hij moet nog weer een keer zn rug behandeld dus dat doen we mooi vandaag even. Komende week toch niet veel tijd dus dan heeft ie een lekker rustig weekje.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:54

Ieris dat ziet er heerlijk uit! Slim met die vloerbedekking, dat word nog eens een echte trend. :’)
Mooi ruim ook, groot stuk voor de paardjes.
Gezellig Kirrr, de honden lekker buiten en er bij. Gaaf hoofdstel ook! :oo Klinkt goed van die gooseneck, lijkt me prettig voor jezelf en het paard! Fijn dat de training goed ging dat mag wel als je er zoveel moeite voor doet. :P
PPPeet dat klinkt goed zo’n baas! :D Je werkt vanuit huis of begrijp ik ’t nou verkeerd?

En was het inderdaad stormklaar Dubbeldun? Heeft alles het overleefd?

Ik heb gisteren mijn vriend de paarden laten doen, muhahaha. En nu is het hier heerlijk droog. Regen? Niks te zien. En de wind droogt alles lekker. Wel een flinke wind trouwens, hihi. Sinterklaasweer noem ik dat.
Sure-lee dan zou ik ook inderdaad niet gaan, maar soms is het wel vervelend dan had je er zo’n zin in en dan gaat ’t niet door..
Kristelhans jij bent druk bezig!
Leuk ohjajoh, ik hoop dat het klikt en dat je er een goede verzorger aan hebt!
Abbyblues daar word je hard van! :’)

Oh Ammiette, dat verklaard een hoop. Ik moet toegeven dat ik ponylief naast de fiets nog veel te vaak moet corrigeren, die wil altijd maar zo ver vooruit lopen als het touw toestaat. :o
xLilith wat een verhaal… Wat erg dat het zo moet gaan. Ik hoop dat jullie er gewoon sterker uitkomen!
[***] dat is om jaloers van te worden! Wauw zeg. Wij gaan de paddock ook nog uitbreiden, maar drainage gaat niet echt mogelijk zijn denk ik.
Haha caily doe ze flippers aan dan verspreiden ze hun druk en trappen ze niet zoveel kapot. :P

MarijeR dat is eh een flink plas…. Aquatraining vandaag?

Ik ga zo dus wel een flinke buitenrit maken want dat had ik mijn oudste stiefdochter beloofd en die moet en die zal. Haar pony zal wel mopperen. :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:00

Hier zijn de paarden ook in de tent verdwenen en die komen er pas weer uit als ik ergens anders de hooitnetten ga vullen :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:02

Toen ik op stal kwam stonden beide dames buiten in de dikste plas te spetteren. Beide compleet verzopen. Mogelijkheid om in de stal te staan...doen ze dus niet.

Ze waren veel te blij met hun weer oude situatie, ze hebben amper hooi gegeten, wat binnen hing hihi.
Goed dieet zo

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:12

Bij jou bevalt de vloerbedekking dus prima DubbelDun :)

Jeetje wat een barre weersomstandigheden overal. We hebben ook zo'n mooi najaar gehad, het kon gewoon niet goed blijven gaan :')

[***]: Super paddock dus :D

kristalhans is gewoon de diehard hier :D

Caily wat een natte bende zeg! Ik hoop voor je dat het inderdaad heel blijft.

Haha karev, jij hebt dus zeepaardjes.

Hier is het droog, het waait alleen echt vreselijk hard. Toch maar niet met de trailer op pad vandaag waarschijnlijk. Gisteravond en vannacht heeft het hier wel gigantisch geregend, maar alles is nog zo goed als droog :) De winterwei, waar de paardjes nu lekker op staan, is helemaal droog :D Nu maar hopen dat het zo blijft, want de voorspellingen zijn niet best voor de komende dagen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:17

Dank zij de vloerbedekking kon ik vanochtend een flinke plas zo wegvegen zonder al te veel zand in mijn afvoerputje te krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:20

DubbelDun schreef:

Precies DD! Daarom ben ik ook niet gegaan, die vliegen om je oren op het moment denk ik, plus dat het spekspiegelglad is met het vele blad op de grond...