Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:19

Spannend boemel! Ik duim mee!

Heerlijk Belker!

Hier pony kreupel :\ niet echt slecht maar ook niet goed. Maar ik zou les hebben en dat hebben we maar niet gedaan. Gelukkig had ik er nog eentje als back up staan en kon ik toch 2 lessen doen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:53

@maartje: balen. Hopelijk snel weer beter.
@boemel: spannende tijd dus.
@belker: mooi rijden daar. Mag je daar met paard zo in of moet je toegang betalen ??

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:57

DF, is gewoon betalen, helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:14

Ik heb me weleens afgevraagd of er een meerwaarde is van ín het park of de ruimte erbuiten waar ik altijd rijd ?? Behalve dat je weer eens iets anders ziet :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:54

DubbelFun schreef:
Ik heb me weleens afgevraagd of er een meerwaarde is van ín het park of de ruimte erbuiten waar ik altijd rijd ?? Behalve dat je weer eens iets anders ziet :)

Ik ook en er is geen meerwaarde is mijn mening :+

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:33

Spannend, succes Boemel!

Lekker Belker! Haha ik had dezelfde vraag of het meerwaarde had ;-) Goed om te weten.

Hopelijk wat simpels Maartje, beterschap voor de pony. Fijn dat je toch kon lessen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:17

Spannend boemel! Wanneer staat de keuring gepland?

Lekker plaatje hoor Belker!

Balen van de slechte ervaring manzano :(:)

Balen van de kreupele pony Maartje, hopelijk snel over!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:15

Vandaag opnieuw kijkers voor Qupido. Ben benieuwd := … heb eventueel nog 2 anderen die willen kijken als dit niks wordt.

Was gisteren een beetje druk en had niet direct gereageerd op de afwijzing van de mensen die zaterdag voor Qupi kwamen kijken. En kreeg al een gepikeerd bericht over de terugbetaling van de aanbetaling, terwijl ze mij niet eens haar rek nr had gegeven etc :+ … Jemig, zij was ook degene die er zo op aandrong om een aanbetaling te doen. Wat is dat toch met dat ongeduld van mensen… ik denk dat ik in het vervolg maar geen aanbetalingen ga accepteren, wat een gedoe.

manzano schreef:
@stephanie; ik sla even over denk ik :))
Ik ben nog niet lang op zoek hoor, maar wel vreemde ervaring weer ja.

Super spannend Boemel :):)

Haha geen probleem :+
Ahh oke, nou op naar de volgende dan maar ;)

Gezellig Belker
Beterschap met de pony Maartje

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:21

De keuring is volgende week dinsdag pas.
Dus, ik heb nog een week om te stressen. :D

Deze week zit mijn vriend gedeeltelijk in België en heb ik aankomend weekend een hele lange trouwshoot staan.
Daar gaat rustig een uurtje of 20 in zitten.

Aangezien we de paarden graag rustig aan elkaar willen laten wennen en ook het hopelijk nieuwe paard willen geruststellen als ze stress heeft, leek het ons beter om het naar volgende week te verschuiven als we in rustiger vaarwater zitten. :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:30

Klinkt logisch;

Ik zie zowaar een zonnetje :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:06

Spannend de keuring. Slim om zo te plannen!!

Het zonnetje doet z'n best om er door te komen. Vanochtend ruinlief behandeld door de osteopaat. Was ook weer fijn.
Nu weer motivatie vinden om te werken :=

Eind deze week voor een tweede keer kijken bij paardje. Spannend.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:51

Wat een gedoe allemaal Stephanie.
Hopelijk vind je snel een fijn baasje.

Beterschap voor de pony Maartje.

Succes met het vinden van de motivatie Manzano! :D

Pfff wat een enorme prijsverschillen per kliniek zeg.
Het prijsverschil bij een klinische keuring en rx benen, rug hals is tussen 2 klinieken gewoon meer dan eur 450,00 :?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:38

Prijsverschil zal misschien ook aan kundigheid van de dierenartsen vastzitten??

Bij Tet heb ik namelijk SI opnieuw bekeken omdat daar artrose zou zitten en ik wilde graag weten hoe ver het was en hoe het eruit zag voordat ik erop ging zitten. Bleek dus geen artrose te zitten. Dus een DA heeft gezegd dat er artrose zat, terwijl er jaren later niks meer te zien is?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:50

Zo dat is nogal een verschil zeg! Ik heb toen bij de merrie (die ik niet meer heb) ook wat rondgebeld, maar kwam niet veel verder dan 100,- verschil.
Bij mijn ruin kon m'n eigen dierenarts het doen gezien de locatie dus heb ik niet verder gevraagd.

Op wat voor prijzen kom je uit?
Kundigheid kan zeker meespelen, al heb ik met de "dure" klinieken juist ook de minder goede ervaringen (SMDC en Wolvega).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 15:01

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 15:57

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:00

Flubberboot, ik zou de echo wellicht voor je op kunnen vragen? (Was bij de lingehoeve)

Boemel, spannend! Hoop dat ze naar jullie toe mag komen!
Manzano klinkt goed en ben benieuwd!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:02

Dame van zaterdag geconfronteerd met m'n bevindingen na de bezichtiging. Die is nu boos geloof ik :=

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:19

Het weer is vandaag echt heerlijk. Dit zijn echt van die dagen dat ik heel erg van uitmesten kan genieten :)) :+

Persoon die vandaag kwam kijken heeft afgezegd en wil verplaatsen naar donderdag. Ik ga er maar in mee, maar laat een andere geïnteresseerde woensdag komen. Moet misschien toch eens aan mijzelf denken ipv paard steeds maar gereserveerd houden om vervolgens een nee te horen.

Net even een mooi kunstwerk gemaakt van dozen en ducktape om daarin 12 dekens en 8 sjabrakken te versturen. Ik hoop dat het een beetje houdt tijdens de reis naar de nieuwe eigenaar :') … heb in elk geval weer wat extra ruimte in de zadelkamer. Kan dat mooi weer opgevuld worden :+

@boemel Ah een week is zo om. Geeft nog even tijd om de juiste DA voor de keuring te vinden dan. Dat is best een prijsverschil zeg := .

@manzano al weer een dag om naar uit te kijken :D

En ach paardenmensen… zou er maar niet te veel mee zitten. Waarschijnlijk weten ze ook wel dat ze betrapt zijn. Je ziet ze als het goed is toch niet weer.
Zo laat ik het aanbetaling incidentje ook maar van mij afglijden. Zoveel andere dingen die tijd en energie wel ècht waard zijn.

@flubberboot wat apart dat dat SI gewricht ineens geen artrose had… wel echt een keer een meevaller dan, meestal hoor je in dat soort situaties juist tegenvallers van dingen die gemist zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:34

Oh nee deze zie ik sowieso nooit meer. Was zichzelf zo aan het vastpraten dat het gewoon sneu was. Die is idd enkel boos omdat ze betrapt is. Niet mijn probleem.

Vervelend dat afspraken dan weer worden verzet! Idd gewoon verder gaan met de volgende.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:37

@boemel: een rondje bellen kan dus aardig wat opleveren.

Toen Boon eens kreupel liep heb ik ook foto's laten maken + uitverdoofd. Volgens DA had ze HKO. Toen ik die foto's eens aan een kenner liet zien als 2nd opinion zag die nergens HKO maar wel een dunne zool. Ze is nu 25 en met schoenen loopt ze nog als een tierelier :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:36

Ik kom nu uit op eur 700,00 voor een gelijkwaardige keuring als bij Den Ham.
Iets duurder dus. De afspraak staat al vast.

Ik denk niet dat je altijd kan zeggen dat een goedkopere kliniek minder goed is.
In dit geval gaat het om een relatief kleine kliniek en dus minder overhead.

Ik heb daar al eens een paard laten keuren. Dat paard was recent op een andere kliniek goedgekeurd. Dat was op een grote kliniek gebeurt. Die hadden niet gezien dat er een operatie litteken zat van waarschijnlijk een koliekoperatie. Paard was helaas niet rad in het kreupelheidsonderzoek. Ik weet dat het een momentopname is, maar toch vond ik het wel bijzonder.

Lekker boos laten zijn Manzano.

Wat een gedoe Stephanie.
Ik heb inmiddels 15 jaar geleden voor het laatst een paard verkocht. En dat was in een tijd dat de handel niet bijster goed liep.
Ik had 1 kijker uit de buurt en die heeft het paard zonder keuren gekocht.
Het paard daarvoor heb ik 21 jaar geleden verkocht. Ook aan de eerste kijker en zonder keuring. Ik kan gelukkig niet meepraten over verkoop stress. Gewoon doen wat goed voelt voor jou, maar ik zou wel transparant blijven naar je kijkers.

Wat bijzonder Flubberboot. Nee, artrose in het SI zou naar mijn weten echt niet spontaan kunnen verdwijnen.
Zou het kunnen dat er destijds een ontsteking/ irritatie zat, die aangezien is voor artrose?

Op zich wel positief dat het er niet meer zit. Loopt ze ook goed?

Bij Tess is ook artrose in het SI geconstateerd. En ook een ontsteking. Voor de ontsteking is cortisone ingespoten.
We zijn nu 4 maanden verder. Bij de laatste behandeling voelde ze juist heel goed in haar achterhand. Ook niet gevoelig op het SI gewricht.

Haar voorhand is in tegenstelling tot de achterhand nu juist slecht. Stijf en pijnlijk. Snel gestresst, onregelmatig in de wei, regelmatig aan de longe en in het bos. Haar galop is trouwens wel typisch en te linken aan SI problematiek. (Bunny hop en hals laag). De galop doen we dan ook niet meer.
Ik weet het inmiddels niet goed meer.
Paard heeft zoveel rust gehad, altijd met beleid getraind, gerevalideerd, supplementen gehad, fysio, osteopaat, equine touch. Ik zou haar verder kunnen laten onderzoeken voor de voorhand problematiek, maar eigenlijk heb ik niet het vertrouwen dat bij een nieuwe uitslag het probleem te fixen zou zijn.
Dus, ik bekijk van week tot week en soms van dag tot dag hoe het gaat.

Het doet me wel echt verdriet om te zien dat ze er zo stijf bij staat in rust of dat ze vanuit het niets op een niet blije manier begint te galopperen. Dan denk ik aan inslapen.
Een ander moment staat ze er weer tevreden bij. Ze vindt het ook echt geweldig om nog kleine bosritjes te maken.
Ik vind het wisselende beeld echt lastig.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 18:07

Oemel, dat wisselende beeld en dan weer vanuit het niets boos rondgalopperen hebben wij ook gehad. Het enige wat ik kan zeggen is dat de opluchting na het inslapen zo fijn was….. Geen zorgen meer maken, iet meer continu managen, elke dag kijken hoe zijn kop stond, wat wel, wat niet……. Wat een opluchting dat dat voorbij was. Ondanks al het verdriet en gemis van Ebo die goed was.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 18:48

Stephanie ik reserveer niks meer niet een paard niet een kastje niks meer Te vaak gehad dat ik braaf een week afwacht en andere mensen niet laat komen en ze dan afzeggen of niet op komen dagen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:31

Stephanie, hoe waren de mensen die vandaag kwamen?

Boemel. zo enorm moeilijk..... als ze steeds slecht zijn dan weet je het wel, maar als er ook goede dagen zijn is het moeilijk.

Navragen hoe duur keuringen zijn is zeker een aanrader.
vriendin liet vorig jaar ook complete keuring doen en scheelde ook 400 met someren en elders

Net even gereden.
Mijn ruintje deed enorm zijn best
Afbeelding