Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:08

PaulineH schreef:
Haha goed bezig gingerale, dat zal hem leren de rest met zijn overtollige energie te plagen haha. Vind je het niet eng om hem naast de fiets te laten galopperen met oog dat hij misschien schrikt en dwars door de fiets rent? Ik fiets wel met de hond maar nog nooit met de paarden gedaan. Misschien een leuk idee voor komende zomer.

Oeh succes lynn_nikita! Ik zal voor je duimen.

Ik moet maandag weer hier naar de dokter toe. Ja het spelen is wel leuk maar het aan de kant ik vind het stom is minder leuk. Gelukkig hebben ze wel genoeg ruimte om gek te doen dus meestal valt het mee maar nu stonden ze te dicht op de omheining te ouwehoeren haha. Fijn dat je meisjes het zo goed kunnen vinden met elkaar. Ik hoop dat ze nog heel lang van elkaar mogen genieten!

Jake is inderdaad knap, ik hou zelf erg van voskleurige paarden dus dat helpt sowieso al mee. Kunnen we niet een meeting bij jou organiseren? O:)

In het begin wel hoor. Altijd afwachten hoe het gaat natuurlijk, maar ben wel vrij nuchter. Onder t zadel kan hij ook allerlei rare dingen gaan doen. Het gaat goed zolang het goed gaat. En omdat we regelmatig gaan, wordt het ook steeds gewoner en hij is best wel bomproof.
Stomme is, onderweg allerlei trekkers (gieren is weer volop bezig hiero) en in het bos super aan de sjouw tot galop aan toe. Niets aan de hand. Staat ie thuis van zn hapje te genieten en ben ik bezig zn hoeven uit te krabben, zet dat mormel zn poot op mn allerkleinste teen :?
Volgens mij lopen we meer risico op blessures en stomme acties, gewoon bij huis tijdens de standaard verzorging, dan buiten wannner we op pad zijn met die kiloknallers. Kun jij geloof ik over meepraten :+ ???

KittyDylan

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:05

Kom net thuis... <3 <3
Afbeelding

Één van de vijf stond er gewoon bij te kijken haha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:07

Met dat fietsen hield ik de paarden altijd een beetje schuin achter me. Als ze dan opzij schieten, gaan ze achter je langs.

Ja, gezellig! Bokt meeting in Amerika! Huren we gewoon een vliegtuig voor al onze paarden :+ .

Spannend Lynn. Ik hoop voor je, dat het allemaal lukt zoals jij dat in je hoofd hebt.

Het is echt bizar lekker weer buiten!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:37

Mijn ruin is met het vliegtuig hier gekomen (meegenomen van stage in Texas), dus die kan jullie er alles over vertellen :+

Ik ben twee jaar geleden in Washington state geweest, van Portland naar Seattle, toen naar Bainbridge Island en Olympic NP en toen met de boot naar Canada :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:54

Haha Hilary, klein souvenirtje :')

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:06

Ja het zonnetje schijnt hier ook lekker fabiola! Nu nog lopen en ik kan lekker longeren in de zon. Voor nu moet ik het helaas doen met mcleods daughters op de bank.

Gaaf Hilary! Wat voor stage was dat dan? Jilleroo oid?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:29

Libera, hoe ben je daar terecht gekomen? Ik zit er serieus aan te denken om die kant op te gaan. Heb onlangs een hele leuke knul leren kennen <3. Maar helaas niet om de hoek. Hij woont nu in Indiana maar wil graag terug naar Kentucky waar hij vandaan komt. Genoeg paardjes daar zou je denken. :D

Caily, ik ben echt zo blij dat het allemaal goed gaat tussen de dames. Hopelijk gaat het tussen jou en haar ook zo goed klikken. Als er een deur dicht gaat, gaat er altijd ergens een raam open. ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 17:38

Jij durft wel Kim _O- Hoe heb je hem leren kennen :)

Met Lola fietste ik ook graag, die hield het wel uit dr hoofd om mij omver te lopen, haha. Al was het soms een dikke aap. Als ik dan wilde stoppen, stopte zij net iets later waardoor ze voor mn fiets langs het gras in kon duiken :+

Kost dat niet heel veel Hilary, een paard overvliegen? Er zit een Tinkerfokker in Florida waar ik nog wel eens zaken mee zou willen doen. Keep dreaming...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:11

Lol. Via internet :+ We zijn aan elkaar voorgesteld door een gezamenlijke vriendin onder het motto van: volgens mij gaan jullie wel klikken. Geen idee hoe ze daar bij kwam O:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:21

Dat wordt een heel ander stukje rijden dan, Abby! _O- . Maar wel tof. Kentucky moet je toch leuk kunnen rijden!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:34

Bij hem in de buurt heb je ontzettend mooie trial routes om te rijden. Ik hoop er van de zomer heen te gaan om het een en ander te bekijken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 18:36

Nou ik ben benieuwd hoe je love story verder gaat :D

Wie gaat eigenlijk het volgende topic deel openen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:49

Is het alweer zover?

Ik ben ook heel benieuwd naar je nieuwe avontuur, Abby!

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:18

Zo hé Abby, dat zijn nog eens toekomstplannen! Super leuk dat het zo goed klikt. Ik vraag me nu wel eens af hoe dat verder gaat, met nieuwe mannen leren kennen. Ik hoor alleen maar gruwel over Tinder, daar ga ik maar niet aan beginnen denk ik... Kan best door als kluizenaar nml en daarnaast, je moet als man ook maar net zin hebben in 3 paarden, 3 katten en een hond..... Nahja, mn ex is deur nog niet eens uit, dus btje vroeg om daar nu mee bezig te zijn :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 19:21

Je ex is de deur nog niet uit?!

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:35

Haha, nee. Zijn sinds begin dit jaar uit elkaar en zo maar iets anders vinden for the time being, is niet zo eenvoudig. Hij heeft ondertussen een ander huis gekocht, overdracht duurt nog wel even, maar het einde is in zicht. Niet ideaal zo, maar weet ook pas sinds een week zeker dat ik hier kan blijven wonen. Dus tsja. Het zij zo

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 06:13

Succes met de verkoop van jullie huis Lynn

Jaa gezellig! Bokt meeting hier :) Zou best leuk zijn, met zn allen op buitenrit :)

Vandaag konden dan eindelijk mijn paarden voor het eerst in de wei, omheining was eindelijk klaar! Ze hadden het prima naar hun zin geloof ik!

Zal ze ook eens voorstellen...
Dit is Samson, eigenlijk het paard van mijn man maar wil hem stiekem zelf dressuur gaan starten dit jaar, hij doet het thuis zo leuk!
Afbeelding
Afbeelding

Witte pony is Daisy Mae, een arabier die is van mijn dochtertje, donkerbruine merrie is mijn 3 jarige Idaza en als laatste de vos is Jake :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 07:05

Leuk libera dat plan heb ik ook met jack. Hij is officieel het paard van mijn vriend maar ik rij hem eigenlijk altijd. Ik heb nu ook het plan om dit jaar een wedstrijd met beide paarden te rijden.

Met zijn allen bij jou op buitenrit klinkt zelfs als het zo vroeg is als een goed idee haha. Paarden genoeg zo te zien. Is jouw man Amerikaans?

Ik dacht wat een knieactie en beengebruik heeft samson maar jake loopt bijna rond met zijn hoeven in zijn oren, zijn knieactie is onovertreffelijk :D

Lastig Gingerale maar wel fijn dat het einde in zicht is en dat jij op je plek kunt blijven wonen!

Wat romantisch abbyblues! Keep us posted ♡

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:05

Wat leuk dat ook jullie partners rijden. Mijn man heeft er 1 buiten op gestapt maar ik heb nu geen braaf paard met over. Om had gehoopt dat hij de smaak te pakken zou krijgen maar helaas.

Abby succes met het daten!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:40

Lynn_Nikita schreef:
Wat leuk dat ook jullie partners rijden. Mijn man heeft er 1 buiten op gestapt maar ik heb nu geen braaf paard met over. Om had gehoopt dat hij de smaak te pakken zou krijgen maar helaas.

Abby succes met het daten!

Mijn vriend rijd maar het lukte niet zo met Kim, toevallig heeft hij gisteren een stukje gedraafd(zo ver ben ik ook ongeveer) dus ik ben trots en heb goede hoop op buitenritjes samen *\o/*

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:01

Lekker Libera, de paardjes id wei. Hoe stonden ze voorheen dan? Hoe is het weer bij jullie? Ik zie op tv heftige beelden vanwege extreme regnval en overstromingen, dam die op doorbreken stond enzo. Hebben jullie er veel last van?

Samen met partner op buitenrit, lijkt me echt zo cool!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:20

Hier rustig weer.

Met partner op buitenrit lijkt me ook leuk. Hij heeft ooit wel lessen gehad,maar te weinig tijd en andere hobbies, dus is er niet meer van gekomen. Het blijft gewoon mijn hobby.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:07

Zo, net mn dame van 17 op pad geweest. Ook naast de fiets. Wat is mn jonkie van 3 dan een makkelijk beest zeg...
Ze laat dingen zien die me onder t zadel in de verste verte nooit zijn gelukt eruit te rijden. Passage, piaffe, alsof het niets is. Alles wel met de staart op de rug en onder luid gesnuif. Weet niet of dat op de gemiddelde wedstrijd nou pluspunten of minpunten zou betekenen, maar het zag er allemaal best spectaculair uit. Ontspanning kwam zo'n km voor huis. Toch nog....had t al opgegeven...

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:12

Lijkt me heerlijk, fietsen met je paard.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:17

Op buitenrit met je partner is idd leuk! Ik ben voor hem als bijrijder begonnen en hij reed toen nog met roos dus gingen we veel samen. Toen roos met pensioen ging heb ik kliek gekocht en ging hij daarop. Sinds de verhuizing, 10 jaar geleden, is het er niet meer van gekomen.

Topic meetings altijd gezellig! Ik zet gewoon een paard bij fabster op de trailer en zie wel waar we uitkomen O:)

Waar is het zonnetje van gister gebleven? Het is hier grijs en druilerig en ik heb serieus iemand nodig om me een (virtuele) schop onder mijn kont te geven en wat te gaan doen.