Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:24

Tinky12 schreef:
Beetje appelsap erdoor wil ook wel helpen.

Ga ik ook eens proberen ja. Was al aan het denken een appeltje erin te doen

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:33

Misschien spuit het vultuutje wat water over haar neus en drinkt ze daarom niet.
Vanille-extract gebruik je om te bakken. Ik heb het in zo'n miniflesje zitten.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:38

DubbelDun schreef:
Misschien spuit het vultuutje wat water over haar neus en drinkt ze daarom niet.
Vanille-extract gebruik je om te bakken. Ik heb het in zo'n miniflesje zitten.

Oh gewoon extract wat wij ook gebruiken dacht speciaal voor paarden. Ga eens proberen. En eens leeg laten lopen opnieuw en kijken hoe hij vult.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:56

DubbelDun schreef:
E-bike :D

Ahhh een fiets waar je altijd wind mee bij hebt.
Heb er ook 1 sinds vorig jaar, erg blij mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:22

Ik heb hem nu een paar maanden en ik had het veel eerder moeten doen :D

@ohjajoh6: ik ben even in de oude-vijlen voorraad gedoken en je krijgt een originele Amerikaanse Save Edge :D , verder kwam ik nog een paar Kerckhaerts en Dick's tegen. Dat zal je wel niks zeggen :D
Hij is wat roestig dus misschien lust ie wel een slokje cola :D of even een staalborstel er overheen halen :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:25

Blue was ook een ramp met de electrische drinkbak.
Heb op bootcamp een week met emmers gesleept.
Kraantje spoot heel hard en hij schrok zich iedere keer een ongeluk.
Dronk dus het bakje leeg en deinsde dan achteruit.

Het jaar daarop stond hij in een andere stal daar en toen had hij het vrij snel door, gelukkig.

Woehoe vandaag voor het eerst mijn rijlaarzen weer aangekregen *\o/*
Sinds mijn kuitbeen breuk kregen ik ze niet meer aan, enkel te dik en stijf.
Eerst dacht ik nog , dat komt wel, maar het werd toch wel vervelend dus gaan oefenen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:27

Dat heeft dan duidelijk goed geholpen :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:46

Heb je dr nog 1 die scherp is en je kwijt wil dd? :D Ik heb nu een dicks maar gebruik alleen de fijnste kant. Die is stomp.

Opbouwen ging hier vrij vlot. Had ze al op "oud " gras gehad. Nu staan ze al weer 2 weken op de wei. Maar max van 7.30-16 ivm de lijn..:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:02

Oh dat zegt mij idd helemaal niets eigenlijk.
Maar vind het wel fantastisch dat je dit zo even doet DD! <3 *\o/* _/-\o_
Ga gelijk een fles cola halen van de week... :D

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:15

Ja hoor ik heb de moed gevonden
Afbeelding
Stal schoon
Afbeelding

Afbeelding
Trailer gespoten... Maandag al
Afbeelding
Vloertje schoon
Afbeelding
Vrouwtje wat ben je aan het doen?

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar idd correspondent geworden sinds vorige week of zo... Maar ik moet nog benaderd worden voor ik echt in actie kom.
oliebol man wat een klus, mijn benen hangen eraan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:33

Grote schoonmaak!

Gras: heb vorige maand tijdens de eerste warme regenbui overal kunstmest gestrooid. Dus dat heeft goed geholpen.
Probeer dit jaar om de weilanden minder kaal te laten eten. Dan groeit het wellicht sneller/makkelijker.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:41

Anke ik ben het zelfde van plan... Vorig jaar uiteindelijk 24/7, ik heb nu voorgenomen elke dag een uurtje of 6 tot 8 ( beetje afhankelijk van mijn werktijden), hoop zo ook langer met mijn gras te doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:42

Zó! Goed bezig!

Ik krijg er vandaag weinig uit. Futloos en pijn in mijn buik, enorm moe.

Maar mezelf toch gedwongen wat met de paarden en honden te doen. Het is tenslotte nú mooi weer. Volgende week is het weer herfst.

Dus gewandeld met de honden en dochter had de bpony aan de hand mee.

Met de Belg weer begonnen met 'ruitermak' maken. Ben weer op hem gaan hangen. Vond hij wel ok. Wat gymoefeningen en klaar. Oude ruin alleen eat activiteitsoefeningen. Hij voelt zich ook niet zo heel best, dus niet overdrijven maar. Beetje gym en opdracht was actief stappen, benen optillen en gewicht naar de achterhand. Ging goed, dus na kwartiertje ook wel weer mooi geweest. Sjaak wat gymmen aan de hand en richting piaff. Ging ook goed, dus ook zo klaar.

Als laatste had ik dus de Belg. Dus ik maak m los en gooi de bak weer open. Komt Sjaak altijd snel nog even kijken of er nog koekjes te scoren valt. Zodra ik de heuptas met koekjes om heb, wijkt hij niet van mijn zijde.

Meestal stuur ik m weg, maar vandaag was ik toch een beetje aan het lanterfanteren, dus vooruit maar. Maar wel eerst iets doen om ze te verdienen natuurlijk. Hij had niks geen tuig om en ik had niks in mijn handen. Maar ik wijs en hij gaat zo voor mij in schouderbinnen en vervolgens in travers (wel op mijn aanwijzing dus). Vind ik dan weet zó tof! Dus koekjes verdiend, maar nu is t mooi geweest.... :D . Anders blijft hij bietsen...

Even tips gevraagd van mensen die fietsen met hun paard. Wil morgen met Caj de moeilijke route met haar eens doen per fiets. Heb al eens met de fieys wat geoefend, gaat echt prima. Alleen weet ik natuurlijk niet hoe het op die moeilijke route gaat. Hoe voorkom ik nou dat ze mij van de fiets springt, als ze ergens van schrikt?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:45

Fabster, ik hou het liefst de neus van het paard net naast me (schouderhoogte) als ik fiets. Als ze dan opzij springen, springen ze achterlangs.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:54

Das een goeie. Ze moet bij mij altijd achter me lopen, dus dat moet lukken. Maar dan neemt ze dus niet mijn achterkantje van de fiets mee?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:10

Lastig zo'n Sjaak, een die heel veel in handen moet dus eigenlijk? Of juist maar af en toe en dan weer tijd rust om te bezinken?

DoubleVv, appelpartjes erin? Ik heb echt geen idee, Lola was nog geen 24 uur oud en stond al wijs uit zo'n ding te lurken. Ik sliep/waakte in de stal daarnaast, werd slaperig wakker en dacht huh? Ik zie het hoofd van mams hier boven me en toch hoor ik het water? Hij zal toch niet vast zitten? Maar nee hoor, gewoon een bijdehand veulen. En dat is ze nu nog :x

Heerlijk gevoel spatter, op naar een zomer vol km's!

Goed bezig Monmaster!
Zie ik daar 3 - 4 pallets met hooibaaltjes? Hoeveel passen daarop?
Wat houdt dat correspondent in?

Fabster, het heeft niet zoveel te maken met of jij op de fiets zit ja of nee of ze je omver walst. Verder hangt het ook een beetje van zijn heldere denkvermogen af op zo'n moment. Lola is tot nu toe nog altijd netjes achter de fiets gegaan, maar Bo knalde een jaar geleden zonder pardon dwars door mn voorwiel heen. Maar die kon ook echt zwart worden voor de ogen in stressvolle situaties. Ik heb hoofd altijd naast mijn arm, ik hou Lola het liefste zo kort mogelijk bij me. Hoe meer vrijheid die krijgt des te gekker ze gaat doen. Dus kort houden, maar wel ontspannen zolang ze braaf is.

Zo, ik ga mijn monsters maar weer eens van de wei plukken. Bakje voer erin en dan op naar t werk. Niet teveel kletsen he dames, ik ben er vannacht rond 02:00 pas weer :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:20

Ik heb een hele lieve Sjaak hoor. Alleen past hij niet in het hokje: even laten inrijden en lekker op pad. Ooit had ik dat wel voor ogen en waren we beiden gefrustreerd. Nu hou ik zijn tempo maar aan. En gaat het best eens heel goed. Kan in de bak op hem stappen en draven (galop sla ik nog maar even over), hij is echt zéér gehoorzaam, heel slim en wil graag voor je werken. Ook als hij helemaal bloot loopt, zonder tuig of wat dan ook. Zo heb ik hem uiteindijk ingereden; zonder hoofdstel. Want dat hoofdstel was een probleem.

Afbeelding

Inmiddels zit er wel een hoofdstel op.

Maar hoj bouwt soms echt veel spanning op. En dat komt er ook een keer uit. En dan wil je er echt niet op zitten. Dus we oefenen net zo lang dat hij dat ook ontspannen kan, voordat we de volgende stap wagen. Hij wordt volgende maand 6. Ik heb t idee dat hij wat rustiger wordt. Mss toch erg last van de pubertijd gehad. Wie zal het zeggen. Over 5 jaar is het hopelijk eens wat en dan wil ik hem ook nog wel. Dus we hebben de tijd.

Ik zal het morgen zien wat het wordt met dat fietsen :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:36

Zo dan, van die vloer kun je eten (als paard helemaal :D )

@karev: ik heb idd nog een Dick, die mag je ook hebben. De fijne kant gebruik ik eigenlijk nooit. De rafeltjes die van de grove kant komen haal ik er meestal met mijn handschoenen af :)
Stuur maar een PB met je adres, ik wil alleen de verzendkosten (4 euro) er uit hebben.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:45

Hier kun je ook van de vloer eten. Onder de stoel van mijn dochter ligt genoeg... :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:48

Bekend verschijnsel bij kinderstoelen :D
Vaak helpt een stofzuiger op 4 pootjes...
Door kinderen ook vaak misbruikt als afvalbak...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:09

Haha ha _O-

Mijn moeder kookte zo smerig dat zelfs de hond het niet wilde en die kreeg zelf alleen maar brokjes :=

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:47

Fabster, voorkomen dat ze op de fiets springen is altijd lastig. Ik heb nog wel eens een klein menzweepje (van 1m en stukje slag) vast. Dan kan ik ze van voren tegenhouden of juist een beetje van de fiets afsturen.
Maar ik heb de quater ook wel eens aan de andere kant van de fiets vandaan gevist. Die schrok, sprong achter de fiets langs en liep vrolijk verder aan de andere kant van de fiets door. Ik was verbaasd dat ik 'm nog vast had. Het blijven beesten die kunnen schrikken en je kunt ze niet overal op voorbereiden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 22:17

Ik ben aan het leren voor mijn tentamen internationaal en europees recht. Als dat niet saai is weet ik het ook niet meer. :') Strafrecht vond ik spannender. :=

Wat een dappere lola! En een dapper baasje!

Wat cool die bonte zonder hoofdstel! Gek he, dat ze dan soms juist rustiger zijn!

Van mijn vloer kun je ook eten. Als je een paard bent. Huis vol hooi. De vloer op de foto hierboven is denk ik schoner dan mijn vloer thuis! :')

Koen of Coen heet die man van spirithorses toch??? Volgens mij hier ook wel eens geweest, prima hoor! Ik kan me voorstellen dat een trekpaard meer kost, ik ben met Modena beduidend langer bezig dan met Heidi. Hoefwand is dikker etc. Heidi is een een vloek en een zucht klaar, dat valt dan altijd zo mee als ik op Modena heb staan zwoegen eerst. En dat terwijl ik alles met een elektrische vijl doe!

Spatter: Arme hond. :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:31

Hallo! Mag ik vast met jullie mee lezen? Wij willen binnenkort ons huis te koop zetten en zijn al aan het rondkijken voor een huisje waar ponylief en zijn toekomstige vriendje ook kunnen wonen. Helaas tot op heden nog vooral erg veel huizen met agrarische bestemming :\

Ik zal vast een hoop vragen hebben de komende tijd, en ik wil graag beginnen met deze: hoeveel grond hebben jullie bij het huis? Het zal dus zijn voor mijn e-pony en een kleintje voor de kinderen. Ik wil wel een rijbak. Het doel is een inloopstal met een stukje waar ze altijd op kunnen en dan een weiland waar ze vanaf het voorjaar op mogen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:35

Ik heb een perceel van in totaal 1,4 hectare. Daarvan is een kleine hectare weide. Daarnaast dus nog een 20 bij 60 rijbak.
De rest is tuin, erf en oprit.
Mijn 2 paarden staan in de winter overdag op de wei en 's nachts op stal. In de zomer 24/7 op de wei.
Jij zult dus met minder grond af kunnen...