boemel schreef:Spannend Stephanie! Het is een hele knappe pony. Ik begrijp wel dat er veel animo voor is. Ik vraag me af of ze niet te lichtzinnig denken over het karakter. Maar goed, jij bent er eerlijk over dus een gewaarschuwd mens ....
Leuke paarden heb je!
Ja, ik heb inmiddels al besloten dat ik foto's laat maken.
Nog steeds geen harde garantie op een gezond paard, maar na alle jarenlange ellende met Tess ben ik er eerlijk gezegd aan toe om weer eens zorgeloos van het paardrijden te gaan genieten.
Zo'n complete keuring is een hoop geld, maar geeft me wel meer rust.
Blijkbaar is de persoon tot inzicht gekomen. Kreeg vanochtend een appje dat het haar toch niet zo handig leek met een kunstheup. Ik had vanalles verwacht, maar niet het argument kunstheup, want die had ze ook al toen ze kwam kijken.
Ergens denk ik dat dit weer het gevalletje is waarvan mensen denken dat de situatie meevalt. Maar ik heb ook geen idee hoe ik mensen aan het verstand kan peuteren dat de situatie niet meevalt, zonder dat ik meteen in mijn eigen vingers snijd. Wil het paard bij een verkoper ook niet afkraken natuurlijk...
Maarja, dit is wel al de zoveelste middag die ik kwijt ben aan een potentiele koper die er vanaf ziet. Ze had een aanbetaling gedaan en vraagt die nu terug... denk dat ik dat maar ga doen. Heb geen zin om daarover te gaan discussieren
Nee, foto's geven inderdaad geen garantie, maar je hebt wel een inkijkje in wat je aanschaft. Ik las in de reacties ook @Monzano die twee keer volledig had laten keuren en nog steeds pech had... Ja dat maakt het wel extra zuur, maar dan heb je in elk geval gedaan wat je kon om van te voren eventuele schade in te perken.
De meeste paarden die ik heb gekocht, heb ik gekocht zonder keuring of alleen met klinische keuring, omdat ze vaak onbeleerd uit de wei kwamen. Zie dat MarjanB dat ook zo heeft gedaan
. Budget ook meestal onder < 4.000, maar vaker nog onder < 2.500. Als ik weer een keer een beleerd paard koop laat ik wel volledig keuren. Ik neem dan hals en SI gewricht ook mee, puur vanwege alle (nare) ervaringen die ik inmiddels heb opgedaan.
Bij een prijzig jonkie zou ik SI gewricht alleen doen... Tikkie op SI gewricht kan altijd en overal gebeuren. Zelf door een botsing tussen twee paarden in de wei. En die ellende zou ik graag in de toekomst niet opnieuw door willen.
@Monzano
Wat jammer dat je bij oneerlijke verkopers terecht kwam. Zeker omdat je er een stuk voor moest rijden. Je bent echt al wel een tijdje opzoek he?
Heb hier nog wel een staan met een ècht eerlijk verhaal... Nee, gekkigheid
Verder zag ik nog wat meer discussie over setjes.
@Maartje, je hebt gelijk dat het dan wel meer ruimte in neemt. Misschien ook afhankelijk van hoe je het gebruikt. Twee stapels is wel een goed idee trouwens… Ik had dus altijd maar een stapel in mijn kast, maar in de praktijk pakte ik altijd de bovenste , want dat was makkelijk
… Nu ze in een box zitten is het iets makkelijker kiezen, maar er passen denk ik een maar stuk of 8 in. Nja, anderzijds genoeg om een week mee door te komen. Plus momenteel rijd ik toch niet...
Ik zie trouwens verschillende LeMieux fans hier...
Zelf ben ik totaal niet merk trouw. Heb ook wel wat variatie in kleuren. Wel meerdere bruine en zwarte sjabrakken. Heb een keer een tiktokje gemaakt met een paar sjabrakjes: https://vm.tiktok.com/ZMYnx9FVJ/
Heb er denk ik wel een stuk of 50... maar ook allemaal verschillende maten en voor verschillende type zadels
. Dat komt ook, omdat ik verschillende maten pony's op stal had voor beleren. Valid excuus toch
? Meeste is nu opgeborgen.