Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:16

Maartje_M schreef:
Ik heb ook groen :j en nog heel veel andere kleuren :)) ik heb wel enige variatie hahaha
[ [url=m/escpns.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen les met de dames aan de hand. Even kijken of we het redden ze alle 3 te doen

Ook een mooi probleem heb je daar <3

Je hebt toch ook andere merken?

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:25

Ja de linker stapel is Lemieux en de rechter is een verzameling van andere merken. Maar ik heb een hele tijd eigenlijk alleen mijn Lemieux gebruikt dus daar een overzicht van. Ik zal binnenkort eens een keer alles uitleggen voor een foto :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:43

Ik snap dat je met zo'n kleurige hobby wat meer ruimte nodig hebt :) , maar goed dat ik geen engels rijd :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:56

Haha ik vind het wel leuk al die dekjes maar heb zelf echt niks met dure spullen en setjes. Maar goed ook want vriendlief ziet me al aankomen _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:14

Ik zie mezelf met de prijs van westernpads -zeker de betere boomloze- ook geen verzameling aanleggen :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:24

Dekjes zijn ook mij guilty pleasure maar heb er geen foto`s van Laatst een deel opgeruimd maar zal er nu een 20 hebben denk ik, niet 1 specifiek merk

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:28

Ik vind dekjes ook erg leuk.
Maar toch koop ik er niet vaak. Zo hard slijten ze niet. En alleen maar voor de mooi vind ik weer zonde geld.

Heb paar maanden terug wel een 2e handse die als nieuw was gekocht omdat hij zo heerlijk fout was.
Van eskadron. Maar vind hem ook nog eens super fijn in gebruik. Dus nu moet ik wel oppassen die niet meer te willen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:32

Ben niet helemaal bij gelezen.... Gister nog een paard gekeken (weer ver gereden). Super leuk contact, leek heel oprecht en dan kom je daarna er achter dat je bedonderd wordt waar je bij staat. Echt bizar. En zo sneu voor paard ook.
Maar daar gaat weer het vertrouwen in eerlijke verkopers.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:36

Ik vind het mooi hoor, al die fraaie dekjes, maar geen hobby voor mij. Ik heb een stuk of 6 mooie dekjes en dat is prima voor 2 paarden. Lemieux heb ik ook, fijne pasvorm, maar ik vind ze wel wat saai. Ik val stiekem meer op dekjes met een mooi biesje. Ook ik vind zulke verzamelingen zonde van mijn geld. Ik spaar liever of doe er liever iets leuks mee.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:37

manzano schreef:
Ben niet helemaal bij gelezen.... Gister nog een paard gekeken (weer ver gereden). Super leuk contact, leek heel oprecht en dan kom je daarna er achter dat je bedonderd wordt waar je bij staat. Echt bizar. En zo sneu voor paard ook.
Maar daar gaat weer het vertrouwen in eerlijke verkopers.

Ah nee, wat ontzettend balen zeg. Het is toch ook niet normaal. Hoe ben je erachter gekomen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:40

Oei. Dan ben ik stiekem toch benieuwd wat er naar boven is gekomen.

Ja ik vind Le mieux ook te saai.
Hou dan ook wel van een mooie bies oid

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:44

Paardenwereld is verrot, zoveel leugens en alles draait om geld

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:46

Heb nu een lemieux mesh dekje. Heel fijn en wat minder saai. Heb ook dekje van Dressage pro. Lijkt enorm op lemieux (dus net zo fijn qua vorm), maar wel met biesje. Die zijn toch m'n favorieten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:46

Wat balen Manzano.

Hier ook Lemieux dekjes maar het valt mee, ik heb er 9 waarvan 3 gekregen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:06

Ik hoef ook geen hele setjes, ben sowieso niet zo van de beenbeschermers. Gewoon leuk kleur dekje is genoeg, eventueel dan met een match in de rijbroek of shirt.
Ik was als tiener van de dekjesverzameling, daarna eruit gegroeid. En toen kreeg ik een stomme baan waar ik wel genoeg verdiende maar niet genoeg tijd/energie overhield om actieve dingen te gaan doen en zo kwam de dekjesobsessie weer boven :Y) nu gewoon een leuke variatie klaar liggen voor de jonkies, want ze zijn te groot voor mijn huidige kleine rijpony.

Handel is zo rot inderdaad, lastig als je zo bedonderd wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 12:21

@manzano: helaas weer een negatieve ervaring. Dat doet ook geen goed aan je vertrouwen, heel begrijpelijk.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:24

Balen dat je (weer?) bent voorgelogen manzano

DressagePro zag ik ook, en die vind ik ook erg mooi. Maar ik mag echt even niks kopen, eerst die pony maar eens goed inrijden :=
Ik maak overigens alleen setjes met een matchende shirt, ik gebruik geen beenbeschermers en geen oornetjes

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:27

DubbelFun schreef:
@manzano: helaas weer een negatieve ervaring. Dat doet ook geen goed aan je vertrouwen, heel begrijpelijk.

Nou precies dat... Deze gaat ook wel heel ver, maar ben nog bezig met een ander paardje, maar zit me nu wel meteen af te vragen of dat verhaal dan wel klopt. Waardeloos dat mensen gewoon niet te vertrouwen zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:43

Als er geld te verdienen is… gaan mensen ver, heel ver. Helaas zelf ook meegemaakt

Hoop dat die mensen waar je nu mee bezig bent wel te vertrouwen zijn!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:55

boemel schreef:
Spannend Stephanie! Het is een hele knappe pony. Ik begrijp wel dat er veel animo voor is. Ik vraag me af of ze niet te lichtzinnig denken over het karakter. Maar goed, jij bent er eerlijk over dus een gewaarschuwd mens ....
Leuke paarden heb je!

Ja, ik heb inmiddels al besloten dat ik foto's laat maken.
Nog steeds geen harde garantie op een gezond paard, maar na alle jarenlange ellende met Tess ben ik er eerlijk gezegd aan toe om weer eens zorgeloos van het paardrijden te gaan genieten.
Zo'n complete keuring is een hoop geld, maar geeft me wel meer rust.

Blijkbaar is de persoon tot inzicht gekomen. Kreeg vanochtend een appje dat het haar toch niet zo handig leek met een kunstheup. Ik had vanalles verwacht, maar niet het argument kunstheup, want die had ze ook al toen ze kwam kijken.

Ergens denk ik dat dit weer het gevalletje is waarvan mensen denken dat de situatie meevalt. Maar ik heb ook geen idee hoe ik mensen aan het verstand kan peuteren dat de situatie niet meevalt, zonder dat ik meteen in mijn eigen vingers snijd. Wil het paard bij een verkoper ook niet afkraken natuurlijk...

Maarja, dit is wel al de zoveelste middag die ik kwijt ben aan een potentiele koper die er vanaf ziet. Ze had een aanbetaling gedaan en vraagt die nu terug... denk dat ik dat maar ga doen. Heb geen zin om daarover te gaan discussieren }:0

Nee, foto's geven inderdaad geen garantie, maar je hebt wel een inkijkje in wat je aanschaft. Ik las in de reacties ook @Monzano die twee keer volledig had laten keuren en nog steeds pech had... Ja dat maakt het wel extra zuur, maar dan heb je in elk geval gedaan wat je kon om van te voren eventuele schade in te perken.

De meeste paarden die ik heb gekocht, heb ik gekocht zonder keuring of alleen met klinische keuring, omdat ze vaak onbeleerd uit de wei kwamen. Zie dat MarjanB dat ook zo heeft gedaan :Y) . Budget ook meestal onder < 4.000, maar vaker nog onder < 2.500. Als ik weer een keer een beleerd paard koop laat ik wel volledig keuren. Ik neem dan hals en SI gewricht ook mee, puur vanwege alle (nare) ervaringen die ik inmiddels heb opgedaan. :o
Bij een prijzig jonkie zou ik SI gewricht alleen doen... Tikkie op SI gewricht kan altijd en overal gebeuren. Zelf door een botsing tussen twee paarden in de wei. En die ellende zou ik graag in de toekomst niet opnieuw door willen.

@Monzano
Wat jammer dat je bij oneerlijke verkopers terecht kwam. Zeker omdat je er een stuk voor moest rijden. Je bent echt al wel een tijdje opzoek he?

Heb hier nog wel een staan met een ècht eerlijk verhaal... Nee, gekkigheid :+

Verder zag ik nog wat meer discussie over setjes.

@Maartje, je hebt gelijk dat het dan wel meer ruimte in neemt. Misschien ook afhankelijk van hoe je het gebruikt. Twee stapels is wel een goed idee trouwens… Ik had dus altijd maar een stapel in mijn kast, maar in de praktijk pakte ik altijd de bovenste , want dat was makkelijk :+ … Nu ze in een box zitten is het iets makkelijker kiezen, maar er passen denk ik een maar stuk of 8 in. Nja, anderzijds genoeg om een week mee door te komen. Plus momenteel rijd ik toch niet... :')

Ik zie trouwens verschillende LeMieux fans hier...

Zelf ben ik totaal niet merk trouw. Heb ook wel wat variatie in kleuren. Wel meerdere bruine en zwarte sjabrakken. Heb een keer een tiktokje gemaakt met een paar sjabrakjes: https://vm.tiktok.com/ZMYnx9FVJ/

Heb er denk ik wel een stuk of 50... maar ook allemaal verschillende maten en voor verschillende type zadels := . Dat komt ook, omdat ik verschillende maten pony's op stal had voor beleren. Valid excuus toch :)) ? Meeste is nu opgeborgen. :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:27

Ik heb vanmiddag proefgereden op de 6 jarige merrie die net zadelmak is.
Echt een heel lief en braaf dier.

Nu komt de spannendste fase ... de keuring :o

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:54

Spannend Boemel! Zal voor je duimen. Wanneer is de keuring?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:59

@stephanie; ik sla even over denk ik :))
Ik ben nog niet lang op zoek hoor, maar wel vreemde ervaring weer ja.

Super spannend Boemel :):)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:12

Spannend Boemel.

Ik was vandaag in park De Hoge Veluwe.

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:13

Lekker belker!

Spannend boemel!