Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Solleke_Noah schreef:Belker schreef:Hier ook paarden die graag de wei opwillen. Johnny snoept onder het draad door, tot ik net het stroom erop zette. Verder hier van het weekend weer blad weggewerkt. Eigenlijk deze week kalk halen en dan de binnenwei kalken. De andere had ik in december gedaan.
Net hooinetten gevuld en ik had wat regen, helaas. DF, hier schampte het net, een paar minuten.
Solleke, wat balen zeg. Sterkte. Heb je jezelf verwend met wat chocolade?
Boemel ook blije paarden. Lekker.
Heb het meteen wat grootser aangepakt en een tweede ijslander gekocht vandaag![]()
![]()
Deze knappe meid komt binnenkort bij ons wonen. Wat het extra speciaal maakt: ze is de dochter van mijn recent overleden ijslandse dame. Ze had deze merrie als veulentje aan de voet toen ik haar kocht. Binnenkort heb ik dus de twee zusjes samen (ik heb zelf ook een merrie'tje gefokt met Elska). Een mooier kado en herinnering aan Elska zou 'k niet kunnen bedenken![]()
[ Afbeelding ]
@kojack: sorry geen hooinet tips, al hooi ik vaak over een aanhangernet gebruiken?
@DP: ik duim voor je sollicitatie!
@boemel: je hebt lang op je bak moeten wachten, fijn dat je er nu zoveel plezier van hebt!
Niello schreef:Belker schreef:Boemel, waar heb jij je 10 kub container gekocht?
Wij hebben een nieuwe laten maken bij Hoogendoorn containerbouw in Alphen aan de Rijn. Was bijna net zo duur als een 2e hands van Van Leeuwen. Je kan dan helemaal zelf aangeven hoe je hem wil hebben.

Na 2 hapjes lieten ze het allebei links liggen
. Na het verlies van mijn merrie afgelopen mei en behoorlijke tijd in een flinke (paarden)dip gezeten. In de herfst mijn IJslander weer langzaam opgepakt en dat heeft er uiteindelijk toe geleid na de nodige twijfels en overwegingen dat ik mijn Schwarzwalder Fuchs te koop heb gezet. Daar had ik gelukkig vrij snel een heel erg fijn gezin voor gevonden (zo schattig, hij is echt helemaal verliefd op hun dochtertje
) en morgen wordt hij opgehaald. Einde van een tijdperk, beide paarden er niet meer waar ik hier mee kwam wonen.
. En wát scheelt dat enorm in hoeveelheid mest zeg, ten opzichte van een Fuchs
(24 uur 1 Fuchs is 1,5x zoveel mest als twee IJslanders
). 
. Beide "oeps" veulens (merries besloten bij beide fokkers zelf dat ze toch echt graag naar de hengst wilden, eentje over diverse omheining heen, de ander er door heen
). Beide daardoor ook erg laat in het jaar, dus nog even geduld voor ze bij mams weg mogen.