ClaudiaHS schreef:Veel werk SP!
Ik ben toch eigenlijk stiekem blij dat ik dat straks niet meer heb.
Ik heb nog een leuke mini en tinker in de aanbieding Ir1ne
Ik zit juist te stressen dat als ons huis straks snel verkocht is, ik geen idee heb waar ik zo gauw met 3 paarden heen moet
haha ik wil geen mini pony, dat is mij teveel werk met de omheining aanpassen.....
Als ik een paard wil voor mezelf, komt er een (sport)paard bij, waar ik zowel op kan rijden als die als opvolger kan functioneren voor mijn huidige paard. Daar mennen we alleen mee, omdat er niet op gereden kan worden
een tinker stond niet echt op mijn verlanglijstje, sorry
Maar misschien kunnen we als tijdelijke oplossing wat regelen Claudia, is het een ruin of een merrie?
superpony schreef:Ik lees mee hoor.
Ben vandaag druk met esdoorn zaailingen uittrekken en heb er stuk afgezet voor de tuin die mijn man zo meeneemt. Ze hebben elkaar 3 mnd niet gezien, dus ff apart.
We genieten van binnen wel, maar moeten nu even vee tegelijk doen. Huis leeg en schoon. En voor paarden alles veilig.
We hebben nog geen afdakje, maar hopen we nog deze dagen te doen. Ze staan wel beschut.
Maar huis moet in Ermelo ook leeg.
Het verbouwen, de pp en alles mooi nemen we straks rustig de tijdvoor
Zeg je nu dat jij en je man elkaar 3 maanden niet hebben gezien?
Of de paarden?
klinkt als veel werk.... succes!
SSDesign schreef:Hmm... De prijzen van een loonwerker zijn mij nog helemaal onbekend. Tot nu toe alles met de hand gedaan. Mest/compost verspreiden doen wij over de 3 weilandjes nadat ze kaal zijn gegeten. Met 3 personen 1.5 uur werk per weiland (ongeveer 1.500 per landje). Zaaien heb ik alleen de kale plekjes gedaan. Kalken nog niet gedaan, ik kon mij er nog niet toe zetten dit jaar door alle andere klussen die we nog in het vizier hebben.
Onze voormalig buren hadden een mooie deal met de plaatselijke koeienboer (mestkalveren). Zij mochten de mest over het weiland doen, 2x per jaar. In ruil daarvoor regelden en betaalden zij het weide onderhoud (spuiten en zaaien).
waar mijn paard nu staat doet ze het idd ook met de hand. wel veel werk, zeker als je er ook nog een babietje bij hebt. heb ik niet hoor, maar zij wel.