Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy schreef:Libera schreef:Nu maai ik ze gewoon steeds kort als ik de wei maai, ik maai altijd de weide waar de paarden vanaf komen. Ik doe rotatie begrazing zeg maar, dus kort laten eten, maaien om de hoge stukken weg te halen en mest te verpulveren, en daarna de sleep erover en de sproeier erop. Werkt perfect, en je krijgt ook niet van die woeste stukken lang gras waar ze niet meer willen eten, want alles groeit mooi gelijk weer aan
Grappig zeg, volgens mij was ik in het begin een van de weinigen in dit topic die dit zo deed, maar ondertussen lees je het steeds meer
Bevalt mij ook prima
Libera schreef:Bij mij gaan ze er 1 tot anderhalve week op voordat het "kort" is, zodra het ong 2-3 cm lang is verweid ik ze weer. Ik wil niet dat ze het gras tot op de grond wegeten want dan gaat het dood en krijg je lelijke kale plekken
Libera schreef:Bij mij gaan ze er 1 tot anderhalve week op voordat het "kort" is, zodra het ong 2-3 cm lang is verweid ik ze weer. Ik wil niet dat ze het gras tot op de grond wegeten want dan gaat het dood en krijg je lelijke kale plekken
MizzMontana schreef:Libera schreef:Bij mij gaan ze er 1 tot anderhalve week op voordat het "kort" is, zodra het ong 2-3 cm lang is verweid ik ze weer. Ik wil niet dat ze het gras tot op de grond wegeten want dan gaat het dood en krijg je lelijke kale plekken
Hoe groot zijn jouw weides voor twee paarden?
Ik overweeg ook dit systeem, maar geen idee welke grote van de wei ik dan aan zal houden.
MizzMontana schreef:Libera schreef:Bij mij gaan ze er 1 tot anderhalve week op voordat het "kort" is, zodra het ong 2-3 cm lang is verweid ik ze weer. Ik wil niet dat ze het gras tot op de grond wegeten want dan gaat het dood en krijg je lelijke kale plekken
Hoe groot zijn jouw weides voor twee paarden?
Ik overweeg ook dit systeem, maar geen idee welke grote van de wei ik dan aan zal houden.