Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:56

Ja daarom! Ik vind dat stuk aan de hand stappen al deprimerend, laat staan hoe zij zich voelt....
Als het wat langer licht is dan kon ik 's avonds nog lekker de weg op, maar aangezien het al vroeg donker is moet ik op het erf blijven... ***laatste loodjes*** *\o/* *\o/* ***

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:02

Training was wel oké. Cuttingmachine hangt bij mijn reiningtrainer. En het zijn toch 2 verschillende disciplines en ik loop tegen heel wat verschillen aan tussen de 2 trainers. Paard ging goed, dat is het belangrijkste natuurlijk.
Ben benieuwd hoe ze weer is tussen de echte koeitjes.
Vroeger zat de cuttingtrainer op een 40minuten rijden. Nu op meer dan 2uur rijden.. Dus vandaar dat ik er niet zo vaak als ik zou willen naartoe kan.
Heb ook helemaal geen cuttingpaard hoor. Ze heeft het echt moeten leren. Maar nu vind ze het super leuk. Alleen heel heet tussen de koeien. Vooral mijn schuld, want bij de trainer is ze een heel stuk rustiger. Maar die verricht met elk paard wonderen dus dat is niet helemaal eerlijk. :+

Foto's zijn jammer genoeg heel moeilijk te maken. Moet je al een redelijk goed toestel voor hebben. Heb wel wat filmpjes. Hoop dat er binnenkort eens een vriendin met fototoestel mee wil. Maar je bent er natuurlijk wel een hele dag aan kwijt.

Spatter, wij hebben ook zo'n stukje bos, ook niet normaal wat daar in zit. Lag een hoop grond, wat daar uit kwam. Bestek, borden, kleren,... Ooit zouden we eens moeten uitzoeken hoever dat stuk van ons is en opruimen.. maar dat staat onderaan het lijstje voorlopig :Y).

Horsies5, leuk opgelost met die kerel van je :D Klinkt als een fijn plekje!

Heb geen kaas gegeten van die regels ivm de grond. Moet ook eerlijk toevoegen dat bij ons elke buur wel iets illegaal heeft staan/gedaan. Er rijzen ook gewoon grote schuren uit de grond zonder enige vergunning. Heb er ook geen problemen mee zolang je iemand anders niet hindert.

Ik heb blijkbaar foto's gemist, ga even terug kijken. :)
Edit: leuke foto's Caily, die laatste foto is inderdaad geweldig :D Heb jij je stukje verharding eigenlijk proper gekregen? Of heb ik daarover heen gelezen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:09

Het klinkt echt leuk om te doen zeg! Mooi dat ze het leuk vind om te doen. :j
Tja sommige mensen kunnen alles makkelijk laten lijken. Toch ook wel weer leuk om te zien welke potentie je paard dus heeft. Ik kan me ook helemaal voorstellen eigenlijk dat ze heet word van zoiets leuk haha. Het klinkt ook echt als iets voor een merrie, mooi de boel regelen waar iedereen naar toe moet en daar lekker opgefokt over raken!
Filmpje vind ik ook leuk, vind 't echt interessant. Veel plezier morgen iig! :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:34

Oe, Horsies5. Dat heb je mooi geregeld. :D

Wij zijn gisteren naar de hypotheker gegaan en hebben de officiële offerte aangevraagd. :list:

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:47

AB spannend!

Ik heb heel kort in een team penning team gezeten.
Was gevraagd omdat ze iemand te kort kwamen, harstikke leuk maar toen raakte de beste ruiter zwanger en viel de boel uiteen.
Blue deed het best goed, werd enorm fanatiek maar bleef prima te rijden en had totaal geen angst voor de koeien.
Enige was dat we het spelletje natuurlijk nog moesten leren en daar kwam het niet meer van.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:50

Hihi verstand van boeren heeft hij helaas niet echt.. maar samen komen we daar redelijk uit.. hij is opzich heel handig alleen ligt zijn interesse daar niet zo dus blijft het snel liggen
We hebben zo'n klein tractortje en dat vind hij wel leuk dus maaien enz doet hij wel..

Verder hier ook aardig wat puin in de grond helaas.. ik blijf steeds alles wat ik tegen kom maar opruimen.. ben benieuwd wat er nog naar boven komt met het bewerken van t land t voorjaar

Ik heb zelf nooit western gereden maar onze haflinger is na zijn dressuur carrière omgeschoold.. Hier in de omgeving is heel veel western en bij ons achter geven ze ook cutting lessen.. geloof dat wodan dat erg leuk vond om te doen
Geloof dat mijn eigen paard een hartverzakking zou krijgen wanneer die machine aan gaat :+ dat is niet zo'n held

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:59

Dan ga ik morgen bij jouw achter de hoek zijn denk ik. Moeten namelijk bij Venlo de grens over naar Duitsland.

Filmpjes staan blijkbaar op mijn fb en kan ze niet linken.. want dan is de inhoud niet beschikbaar. Dus moet nog even kijken hoe ik dat kan oplossen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:03

Voor de cutting? In Straelen toevallig? Dan ben je inderdaad Bij mij 'achter'.. is trouwens wel maar een kleine stal.. een stukje verderop zit een Veel grotere western stal maar weet niet of zij ook cutting doen

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:09

Triple H ranch.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:25

Ow ik zie het.. dat is 10 km bij mij vandaan ;) wel in de buurt dus haha.. die bij mij achter is echt een hele kleine stal ;)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:39

Kirr hoe gaat het nu met je paardje? Is hij weer bijgetrokken?

Peet super dat de scan goed was!

Ik vraag me af of je die archeologische waarde echt zo makkelijk kan afkopen. Wij zijn 2 jaar geleden ook bezig geweest met een stuk grond waar archeologische waarde in zat, ook bij de gemeente geweest daarvoor. Maar die zeiden dat je een archeologisch bureau onderzoek moet laten doen om uit te sluiten of er wel of geen archeologische waarde in de grond zit, en als het er in zit moet je het dus laten verwijderen voordat je wat met de grond mag doen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:19

Druk aan het bijlezen...

Kirrr schreef:
Ja wij gaan het dak weghalen.. zie de meerwaarde niet echt. Plus dan kunnen we de dakplaten ergens anders terug gebruiken. Geen idee wat het dak net is.. zonder isolatie alleszins.

Stal stond er al.. Hoekpalen zijn bielzen en de zijkanten OSBplaten, niet heel duurzaam dus.

meerwaarde van dak is dat je geen wegsijpelend mestvocht hebt... milieuwetgeving wordt steeds strenger.
en mest met water geeft echt een vieze drap bij je ingang van de mestplaat als die niet verhard is.

wij hebben net onze prachtige kar van 2 bij 4 ingeruild op een elektrische kiepkar van 1,70? bij 3 meter voor de mest. Met huif er op van 1,80 hoog. Dat is ideaal. Geen water er bij dus ook geen lekkage van vocht. Alleen wat lastig nu met en groot pak stro halen. Morgen haalt mijn man een zelfde maat open kar als vervanging voor ons kleine karretje en hopelijk kan daar dan wel een pak stro op...

De mest kon niet meer op het maisland omdat die boer ons land dan op papier wilde maar het staat al bij een andere boer op papier en wilde niet om die reden wisselen. Vond ik niet sociaal naar de huidige mestrecht-boer.
Nu dus alles op de aanhanger en elke week legen bij de boer 2km verderop.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:23

Hij is vooral heel rustig. Gisteren was de hoefsmid er, geen pas herzet terwijl hij anders toch wel moet schrikken van het karretje met materiaal bijvoorbeeld.
Ga zo mijn merrie rijden en dan met hem wat grondwerk.

En voor de eerste keer een paard scheren. :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:31

Netjes van je Joyce, dan maar wat meer werk.

Oh succes Kirrr, dat lijkt me lastig! Checken of je messen scherp zijn he. (Meer weet ik er ook niet van dus roep ik dit maar. :') )

Fijn dat hij toch braaf is, hoop dat hij 't grondwerken kan waarderen zo. Plezier met rijden. :D

Ik heb een filmpje van afgelopen woensdag in elkaar gezet. Paard was eigenlijk niet enthousiast, wou niet showen met losgooien en met rijden had ze er ook niet echt zin in. Steigeren had ze wel zin in, dus ach ze ziet er iig nog goed uit. Als je haar maar goed zit of zo. Had van mijn zusje voor mijn verjaardag een hoofdstel uit spanje met decoraties gehad dus was leuk om het eens uit te proberen. :P Alleen vond ze volgens mij het gewapper helemaal zwaar irritant. :=

Staat haar wel knap: (deze is van de zomer al genomen.)

Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:50

Gypsy inderdaad mooi hoofdstel staat haar goed!

Eindelijk weer eens genieten van het zonnetje hè, het waait wel behoorlijk erg hier.
Gisteren heb ik de track voor.de PP half rond gekregen en de paarden vinden het super leuk.
Ook nog een tip in ons huis lag hele oude vloerbedekking kregen we er met moeite uit, ik dacht ik leg de stukken voor de schuilstal en tot nu toe werkt het erg goed geen modder en geen natte voeten!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:29

Afbeelding
Mijn trouwe toeschouwers !

Jullie foto's willen niet openen op gsm :-(

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:32

Ahh dat is leuk Kirr!

Mooi plekje Ieris. Altijd handig een lage sloot naast je weiland.

Gelukt met scheren Kristel?

Hier nog 1.5 uur en dan lekker weekend. Heb mezelf vanmorgen voor het eerst een Boktban gegeven :D . Ideaal! Heb echt een heeeel productief ochtendje gehad. Ik heb gelukkig zo'n baas die het niet uitmaakt wat ik doe, als ik mijn werk maar goed doe en op tijd af heb :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:51

@ieris: Vloerbedekking rules :D
Mooie schuilstal ook.

Ik heb hier alles stormklaar en het wordt buiten al donkerder dus ik ben mooi op tijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:55

Bij ons is de heftige regen al voorbij. Het was kort maar krachtig....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:55

Dat was het eerste buitje... peanuts, de rest komt nog :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:29

Ik heb geen paard geschoren vandaag! :+

Hier is de hel losgebroken qua weer net.. poeh! Ik was uit mijn werk even vlas halen maar waaide zowat van de weg! Paddock was bijna droog.. ik ga zo piepscheppen met hoofdlampje en dan ben ik benieuwd hoe nat het weer is, er kwam zoveel water naar beneden in korte tijd.. stom! Paarden stonden ook heel sneu te mediteren in de regen.. :P Morgenochtend lekker even rijden, wilde longeren/bakwerk doen maar dat zal wel verzuipen worden dus dan maar weer naar het bos. :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:41

Ja wat een weer ineens hier he kristel. Ik heb eigenlijk les vanavond. Maar ik ga met die windstoten niet met de trailer rijden. Wordt ook de eerst keer voor Roos in de nieuwe trailer. En ik wei graag dat dat een positieve ervaring is.
Waar ga je morgenochtend een rondje doen? Ik wil eigenlijk ook graag. Ik zou zondag met Simone gaan maar het weer is zo bagger dan en ze wilde nog een laatste dagje met Mata Hari doorbrengen voordat ze haar maandag laat inslapen.

Oh en welkom horsies!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:47

Oh snap wel dat je niet gaat, het is al afgenomen maar nog steeds niet echt rustig weer... ik ga gewoon vanuit huis, moet om 12u weer fris en fruitig zijn voor de verjaardag van mijn mams. :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:48

Oh en ik wil dus 2 paarden rijden dus 2 turobrondjes, veel dressuur gedaan dus morgen lekker draven en galopperen om het 'ei kwijt te raken'. Beer kan niet zoveel trainingen achter elkaar in het gareel, die moet af en toe lekker even in rengalop en zwierezwaaien in draf. <3 Viool heeft alleen maar standje turbo. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:01

Welkom Horsies.
Is eigenlijk wel een goeie van jullie, als ik naar het weer kijk, kan ik ook maar beter morgenochtend mijn wekelijkse rondje gaan maken...
En dinsdag komt er een nieuwe bijrijdster/verzorgster voor het eerst meelopen, leuke enthousiaste meid, vers van de manege, die voor het eerst dus prive paarden gaat doen, volgens mij gaat dat helemaal goed komen, dus ik heb er zin in en kan alle hulp gebruiken...