Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:47

Als het een inwendige bloeduitstorting zou zijn dan is dat een beeld wat regelmatig terug komt gezien de achtergrond van terugkerende kreupelheden. Dan zou er ergens een 'lek' in een bloedstroom zitten of een dunne plek in een bloedvatwand.

Mij lijkt het logischer dat ze ergens in het bilgebied een ontstoken spier heeft of een spierscheuring óf een peesaanhechting die opspeelt. In dat geval is rust wel heel belangrijk a.i. normaal rustig bewegen en geen gekke dingen doen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:14

DubbelFun schreef:
Als het een inwendige bloeduitstorting zou zijn dan is dat een beeld wat regelmatig terug komt gezien de achtergrond van terugkerende kreupelheden. Dan zou er ergens een 'lek' in een bloedstroom zitten of een dunne plek in een bloedvatwand.

Mij lijkt het logischer dat ze ergens in het bilgebied een ontstoken spier heeft of een spierscheuring óf een peesaanhechting die opspeelt. In dat geval is rust wel heel belangrijk a.i. normaal rustig bewegen en geen gekke dingen doen.

Ja ik moet dr inderdaad rustig houden en denk dat ik over 10 dagen gewoon opnieuw even naar de kliniek rijd en laat bekijken wat er nu zit. Het kan idd ook peesontsteking oid zijn, weet zelf dat die heel pijnlijk kunnen zijn. Maar goed rust is nu toch voor alles het meest handige

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:20

Idd een vaag beeld en zo wisselend ook.. lastig.
Ze zag er verder vrolijk uit vandaag.

Hoe is het bij iedereen met de paarden jacht?

Hier zijn de paarden lekker zenn

Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:27

Echt leuke kipjes <3

Ik had vandaag een fotoshoot met o.a. een hele stoute wakkere pony van 35 jaar oud.
Echt lachen met dat beest.

Na de fotoshoot kregen we 75 balen hooi binnen. Sportschool genoeg hier thuis :D

Als alles volgens verwachting loopt, dan is mijn paardenjacht voorbij.
Ik twijfel wel of ik alleen klinisch laat keuren of ook foto's erbij.
Gaat om een 6 jarige, die nu pas zadelmak gemaakt wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:34

Ik zou wel foto's laten maken. Ook op jonge leeftijd kan er van alles gebeuren wat een slechte groei van de botten tot gevolg kan hebben.

Die kuikens zijn zo leuk :D

Ik heb vanochtend ook meegeholpen met 60 balen verplaatsen. De rug vond rijden daarna niet leuk meer, maar morgen weer een dag.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:51

Hier vanmorgen rondje bio solutions gedaan op de track. Daarna geluncht terwijl ik werkoverleg had…. Was 3 uur werken. Maandag de rekening maar indienen.
Verder een loopse hond hier. Gelukkig laat ze zich zelfs op het meest vruchtbare moment niet dekken.

Morgen buitenritje in Hoenderloo.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:52

boemel schreef:
Echt leuke kipjes <3

Ik had vandaag een fotoshoot met o.a. een hele stoute wakkere pony van 35 jaar oud.

Na de fotoshoot kregen we 75 balen hooi binnen. Sportschool genoeg hier thuis :D

Oh heerlijk een oudje met een karakter!!
Mijn duimen draaien voor je! Indien je het financieel kan missen zou ik ook röntgen doen, dan weet je bijna zeker wat je in huis haalt.

Hier de paardjes weer een Equine Touch behandeling gekregen! Tetje zag er super uit dus die wordt volgende week pas gedaan. Peet zijn zwakkere punten zijn de nek en de rug dus die hebben even extra aandacht gehad. Rug gaat gelukkig wel steeds beter! Kayin had wat in de achterhand maar die heeft laatst met het inladen een flinke smakkerd gemaakt omdat ze meende wel in een keer de vrachtwagen in te kunnen springen... Nu weer een paar daagjes vrij!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:54

Ik zou zeker foto’s maken met een 6 jarige.

Die kuikentjes <3

Lekker allemaal hooi binnen halen, ik heb er zo’n hekel aan :+

Wij zijn vanmorgen naar de dierentuin geweest, hebben de kast meer muis-dicht gemaakt en de bak en paddock weer gesleept. We laten vanavond Chinees bezorgen :+ en nu moet ik nog even gaan voeren

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 17:35

Boemel, als je de kans hebt zou ik ze voor de zekerheid op de foto zetten. Ben wel heel benieuwd nu :j

Horsii, nu wil ik ook kipjes <3
En je paardjes zijn zeker lekker chill!

Marjan, het blijft wel raadselachtig zo he! Hoe gaat het vandaag?

Belker, misschien laat ze zich niet dekken omdat ze de ware nog niet is tegengekomen :')

Maartje, prachtige kast met zoveel dekjes <3 en smakelijk alvast, lekker chinees!

Hier is het vandaag wel zonnig, maar een harde koude oosten wind. Heb de paarden lekker gepoetst op de paddock, het haar waaide gelijk weg :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 17:38

Ik zou ook keuren, vooral gezien hoe duur paarden nu zijn. En bij Friezen dacht ik wel vaker kans op verbening hoefkraakbeen? En verder spannend en leuk!!

Horsii heerlijke foto’s en gezellig dat je er was :D

Het is idd winderig en helemaal nog niet zo lekker.. ben toe aan lente

Verder nog een gek Amy filmpje :')

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 17:56

Hey allemaal, ik was even Boktloos... Beetje druk met verbouwen in huis op het moment. We zijn aan een groot project begonnen: Elektra vernieuwen, WC, bijkeuken, badkamer en vloer van twee kamers (keuken en extra kamer die nog geen nut heeft ( :+ )).

Verder had ik Qupido opnieuw te koop aangeboden en kreeg ik meer dan 50 geinteresseerden voor hem. Ik was er echt een beetje door overrompeld. Ik had vandaag kijkers bij Qupido. Ze laten vanavond weten of het doorgaat. Ik kan niet helemaal inschatten of ze echt doorhebben wat ze eventueel kopen, maar ik heb in elk geval mijn best gedaan om zo eerlijk mogelijk te zijn over zijn verhaal. Ik moet misschien ook een beetje proberen om de verantwoordelijkheid over hem los te laten als iemand anders zich over hem wil ontfermen.
Had hem voor nieuwe foto's even gewassen, hihi:
Afbeelding

Verder van de week de DA over de vloer gehad. Ik dacht dat mijn kleine shet misschien Droes symptomen had. Ze had echt allemaal witte dikke snot in haar neus staan. Maar toen de DA er eindelijk was, was er niets meer te zien... De anderen begonnen ook een beetje te snotteren dus zou denk ik wel een klein virusje zijn dan...

Had ze vorige week ergens even op de wei gelaten, maar kwam erachter dat het eigenlijk veel te nat was. Was dus maar voor korte duur...
Afbeelding

Oudje begint er echt oud uit te zien:
Afbeelding

Moeder en dochter genieten in het zonnetje
Afbeelding

Heb afgelopen 4 pagina's bijgelezen. Ik mis denk ik wel een paar pagina's meer... maar goed jullie gaan hard en ik was er even niet :Y)

Belker schreef:
Als het goed is gaan we naar Belgie, jonkie kijken.

Leuk hoe was het?
Is dat die bruine van een paar posts later? Zit een leuk koppie op.

horsii schreef:
Och ze zijn zo leuk[ [url=m/ZfL9G3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerds! Ze zien er altijd zo fluffy uit die kuikentjes.

gewoonmarie schreef:
Ik was even weinig op bokt, druk met alles. Heb de paarden ondertussen lekker opgepakt. En nu elke week aan het lessen (sinds 3 weken) we hebben madelief haar slaapkamer klaar. En die van Fleur bijna. Heel veel bomen uit de tuin gehaald. Maar nog steeds niet de helft. Er is lekker veel naar de paasbult gegaan.
Starlight de jaarling werd dun, staat nu snachts alleen in een stal, Ipv samen. En overdag lekker met anderen in de wei. Daar is ze mooi van aangekomen en ziet er weer goed uit.
Sinds wij op de boerderij wonen krijgen wij ook veel vragen, wil je geen kippen, neem je dan een ezel, dat vind opa zo leuk, anders een geit. Neem je ook een buitenrit paard voor ons…. :roll: alsof ik een filantropische instelling ben en het onderhoud niks kost.
[ [url=m/QtNIzf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/51RK3Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/00BNC7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C1jLiX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja bomen is een rotklus kan veel tijd in beslag nemen. Vooral als je een paar flinke jongens hebt. Wij hebben een jaar erover gedaan om het grootste deel van de bomen(vooral stronken nog) op ons erf te ruimen (+/-250 stuks). Nu zijn er nog iets van 20-30 over. Elk jaar een paar tegen de vlakte die er het slechtst uit zien om het een beetje te over zien. Het zijn allemaal essen en helaas hebben ze allemaal essentaksterfte -O-

Proest :') :)) :))
Dat herken ik wel.
"Een meer of minder maakt niet uit toch 8)7 "

Leuke foto's!

Maartje_M schreef:
Leuk dier Belker!

Wij zijn aan klussen, kast is bijna klaar. Links nog even de plankjes maken en verven en de deuren er in
[ [url=m/zSWOpA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker ruim zeg. Welke kleur wordt het? -- ah zag een paar posts verder al dat het wit is geworden. Wel Elke week even afnemen :P ??

Vind het altijd zo leuk om te zien hoe anderen de zadelkamer / kasten inrichten. *\o/* Soms doe je daar toch weer leuke inspiratie aan op.

MarjanB schreef:
Kaat is nu echt heel slecht achter. Hij zei ja waarschijnlijk over drie dagen is ze weer slechter, nou zo slecht was ze nog niet :(

:(:)

DubbelFun schreef:
Een grote kast is lekker, maar deze oogt door de kier in de deur niet echt muisdicht.

Ja viel mij ook meteen op! Bij mij zou dat meteen ontdekt worden. Ik heb in de winter altijd wel eens muizen in mijn schuur. Toevallig van de week weer even muizenkeutels geruimd. Die beesten weten altijd overal binnen te komen. Ik had drie jaar geleden een internetkabel getrokken onder de betonvloer naar onze zadelkamer. En toen heeft zo'n rotding de kabel doorgeknaagd. -O-

Dat is echt weer zo'n klusje die er nu bij blijft door motivatie gebrek. Heb alleen nu wel een nieuwe camera die ik bij de paarden wil hangen, dus als de WiFi toch niet sterk genoeg is moet ik er aan geloven en een nieuwe kabel trekken :') :')

Solleke_Noah schreef:
Hier is het ook drama, zo nat, pffff. En er zou vandaag nog de hele dag regen vallen. Ze kunnen wel droog staan in de stal en rechts van de foto zijn nog droge stukken paddock, maar die plassen ;(

[ Afbeelding ]

Gras teveel, die luxe hebben we hier niet :D

Oef, zwemvesten en snorkels kunnen uit de kast -O- . Ze kunnen nog wel lekker met z'n allen op het droge stukkie.

XladyX schreef:
Topotijdrijs website is ook een goede, van heeeel oude beelden tot en met meest recente.

https://topotijdreis.nl/

Sorry dat ik binnenval trouwens, ben al een poosje meelezer ivm tips voor aan huis houden. Wij zijn bezig met de aanleg van een rijbak en hopen eind deze zomer de paarden naar huis te halen, dan zal ik misschien officieel mee komen kletsen als dat mag :o

Spannend, voorbereidingen zijn minstens zo belangrijk als het daadwerkelijk aan huis hebben hoor. Ik had die volgorde niet helemaal begrepen toen ze bij mij aan huis kwamen. Ze stonden bij mij dezelfde week nog aan huis, terwijl er tig dingen moesten gebeuren :') . Als ik nog eens ga verhuizen ga ik dat toch anders doen en wat beter voorbereiden. :+

DubbelFun schreef:
Hoe meer zielen... :D

Net de goot bij de stallen eens schoongemaakt en de loszittende goot weer goed in elkaar geschoven. Hopelijk scheelt dat weer wat met water voor de stallen.

Heerlijk die praktische klussen. Ik kan mij altijd zo dankbaar voelen als het dan weer een tijdje werkt :P

Moska schreef:
Dais_ schreef:
Thnx voor de tip XladyX! En succes met de aanleg van de rijbak +:)+ Als je nog tips wilt hoe het vooral niet moet dan kun je bij mij terecht :+ _O-

Vertel, hoe moet het niet? Ik heb namelijk inmiddels zes offertes liggen en ik durf bijna niet te kiezen, bang dat ik een fout van 16000 euro maak :=

Woudzand op klei -- niet doen :') ... We hebben een paardenbak waarbij de drainage verkeerd is aangelegd (vorige bewoner). Buizen te klein en aangesloten op een hogere plek waardoor het niet goed afloopt. Inmiddels zitten de buizen vol met zand, is de rijbak met nat weer een zwembad... Ik heb toen de poging gedaan om woudzand erop te doen, met het idee dat de klei onderlaag die inmiddels door het bakzand gelopen is niet meer erg nat zou worden. Maar die theorie werkte niet echt. Nu loopt het water niet goed weg omdat het erop blijft liggen en is de grond ook super instabiel door natte klei eronder. Dramaaa. We hebben bedacht dat we de bak volgend jaar oid op een andere plek gaan aanleggen en dan gaan we van de huidige bak wei maken :+

Mijn tip zou zijn... kijk goed naar wat voor grond je hebt en welke drainage daarvoor het beste is... (zit verschil in). Ik heb mijn paddocks laten aanleggen door een loonwerker ipv paardrijbak aanlegger. Zat een enorm prijsverschil in. Ik heb daarvoor wel zelf veel onderzoek gedaan en ervaringen gelezen met betrekking tot de grond die wij hebben.

Zorg ervoor dat je ook iets hebt voor bakonderhoud. Ik hark mijn nieuw aangelegde paddocks 1x per week aan en gaat redelijk... Zit goede drainage in, maar als ik niet ga harken dan blijven er op gegeven moment wel plassen staan... Dus onderhoud is minstens zo belangrijk als de keuze van aanleg.

Mijn paddocks zijn 12x10 en 10x10... Een stuk kleiner dan een bak. Een bak aanharken zou ik niet aan beginnen. Als de nieuwe bak er komt komt er ook een bakvlakker _/-\o_ :+ .

MarjanB schreef:
Dierenarts denk hematoom en ze moet 10 dagen rust en daarna wellicht een drain er in.. nou ja we houden onszelf bezig zo :+

Ze loopt idd beter en mag ook blijven stappen.. nu hopen dat ze dat ook doet en niet als een idioot gaat doen met Amy nu het mooi weer wordt _O-

Iets van vooruitzichten *\o/* . Hopelijk knapt ze een beetje op hiervan... Maar idd het is wel van alles proberen.

boemel schreef:
Echt leuke kipjes <3

Lekker in de benen geweest dus!

Haal je het paard bij de fokker weg? Een 6 jarige onbeleerde ben ik altijd toch een beetje achterdochtig bij :Y) ... Gezien mijn eigen ervaringen met paardenaankopen zou ik wel foto's maken, vooral omdat het een 6 jarige is.

Belker schreef:
Hier vanmorgen rondje bio solutions gedaan op de track. Daarna geluncht terwijl ik werkoverleg had…. Was 3 uur werken. Maandag de rekening maar indienen.
Verder een loopse hond hier. Gelukkig laat ze zich zelfs op het meest vruchtbare moment niet dekken.

Morgen buitenritje in Hoenderloo.

Veel plezier morgen!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:05

Dais die dekjes was nog wel een paar opmerkingen van mijn man waard :+ ik heb maar niet gezegd dat er nog een paar onderweg zijn :=

Hahahaha die Amy!

En dat wit in de kast mag vies worden hoor. Ik wilde geen donkere binnenkant omdat het al een donker hoekje is

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:29

Maartje_M schreef:
Dais die dekjes was nog wel een paar opmerkingen van mijn man waard :+ ik heb maar niet gezegd dat er nog een paar onderweg zijn :=

Hahahaha die Amy!

En dat wit in de kast mag vies worden hoor. Ik wilde geen donkere binnenkant omdat het al een donker hoekje is

Ik zag bij iemand anders dat ze allemaal broek kledinghangers had en een uitschuif mechanisme zodat je makkelijk kon pakken. Zag er wel handig uit.

Hoe ga jij ze opbergen?

Heb ze zelf in een opbergbox zitten. Niet per se handig, maar wel stof vrij. Alleen eigenlijk is die te klein. Heb in huis ook nog flink wat sjabrakken liggen die ik amper/niet gebruik.

Ahh ja dan is wit natuurlijk wel wat fijner. Ben zelf niet zo’n kast poetser hoor. Misschien eens in het kwartaal :+ bepaald deel van de zadelkamer ligt nu ook weer onder een laag stof. Mag nodig eens een lente schoonmaak doen :p

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 19:22

Amy de grapjas <3

Flubberboot, goed bezig dat je de paarden regelmatig laat behandelen. Fijn dat het Tetje zo goed gaat.

Spannend Stephanie! Het is een hele knappe pony. Ik begrijp wel dat er veel animo voor is. Ik vraag me af of ze niet te lichtzinnig denken over het karakter. Maar goed, jij bent er eerlijk over dus een gewaarschuwd mens ....
Leuke paarden heb je!

Ja, ik heb inmiddels al besloten dat ik foto's laat maken.
Nog steeds geen harde garantie op een gezond paard, maar na alle jarenlange ellende met Tess ben ik er eerlijk gezegd aan toe om weer eens zorgeloos van het paardrijden te gaan genieten.
Zo'n complete keuring is een hoop geld, maar geeft me wel meer rust.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 19:24

Ik heb over ophangen zitten denken, maar dat neemt meer ruimte in beslag. Ik wil eigenlijk naar 1 stapel toe (heb er nu 2 maar moet ze eigenlijk nog even uitzoeken). En dan wil ik van de ene stapel gewoon steeds de bovenste pakken en die op een nieuwe stapel leggen zodat ze allemaal aan de beurt komen :+

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:20

Spannend boemel. Hopelijk een positieve uitslag!

Vanmorgen vroeg al gelest met de ruin, beide hard gewerkt.
En daarna de hele dag in de tuin gerommeld/gespeeld/gewerkt met de kinderen.
Koude wind begon pas einde middag bij ons, vanmorgen heerlijk korte mouwen weer.
Ben zelfs verbrand :oo

Nu goed moe en lekker in bad!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:22

Boemel, groot gelijk van het keuren. Met zes jaar heeft het ook wel echt nut.

Super leuke kuikens. <3

Kom ik dan met mijn twee mooie dekjes en twee oudjes als reserve. En dat was dan ook gelijk voor twee paarden. Ik heb groen, groen, groen en zwart. :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:36

Ik heb ook groen :j en nog heel veel andere kleuren :)) ik heb wel enige variatie hahaha
Afbeelding

Morgen les met de dames aan de hand. Even kijken of we het redden ze alle 3 te doen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:41

Ik zou ook volledig keuren idd. Zeker met de prijzen nu.

Haha die Amy, nuchtere draak.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:48

Ik heb er afgelopen 2 jaar 2 volledig laten keuren en 2 "miskopen". Dus ik weet nog niet wat ik met de volgende doe.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 00:31

Heb nog nooit wat laten keuren maar koop of projecten waar de geschiedenis van mee komt en de prijs laag is of ik koop paarden die ik al even ken. Heb nooit meer dan 4K voor een paard betaald. Eigenlijk maar 1 voor 4 en de rest voor onder de 2,5 :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 06:54

Ik ook niet. Maar dat is vooral omdat ik ze jong koop. Ik heb nog nooit een paard ouder dan 2,5 gekocht. En inderdaad ook nog in het lage segment.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 08:10

Maartje_M schreef:
Ik heb ook groen :j en nog heel veel andere kleuren :)) ik heb wel enige variatie hahaha
[ [url=m/escpns.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen les met de dames aan de hand. Even kijken of we het redden ze alle 3 te doen

Haha ik heb ook zo'n probleem :')

Afbeelding

Nog 8 dagen tot de sleutels van het nieuwe huis, dan kan ik ook echt meepraten

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:05

Jij hebt er zelfs nog heel veel met het kaartje eraan :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:15

mooney schreef:
Maartje_M schreef:
[ [url=m/escpns.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ik heb ook zo'n probleem :')

[ [url=m/lr8rps.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog 8 dagen tot de sleutels van het nieuwe huis, dan kan ik ook echt meepraten

Prachtig probleem heb je :')