Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:38

500 pagina's is veel! Wat handig allemaal Gypsy! Kan ik wat van leren :Y)

Drukte Kirr!!

Ik heb niet zo snel medelijden met mn paarden eigenlijk, maar als ik wat vergelijk met andere rassen kom ik ook wel tot de conclusie dat ik een "stoer" ras heb die zich nagenoeg altijd wel redt.

Wat een illusie dat je het met twee paarden rustiger hebt, haha. Kan ze wel meer 1 op 1 aandacht geven, in plaats van de hele groep en dan hooguit een per dag eruit pikken voor wat extra.

Hier een jaar lang stukjes spons gevonden in de wei, bleven maar komen en komen en komen. Nu al een paar maanden niet meer, zou het dan?

Nattigheid valt hier mee, sommige stukke weiden maar nergens echt diep. Me is happy!

Vandaag met mn baby naar het water gewandeld :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog aan het werk, stom, ik ben al moe :O

palousa_boy

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:59

Haha Hilary, wij komen overal bestek tegen. Hier een vork om de ruimte tussen 2 balken op te vullen, op zolder een lepel, op een muur een lepel, messen liggen ook overal en zelfs in de houtkachel zat een vork..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:02

@palousa: dat zijn wel heel aparte plekken... zeker een klein gezin, die hadden weinig bestek meer nodig :D

@Caily: leuke 'baby'. Leuke foto's ook.

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:07

Leuke foto's! Is het jullie ervaring dat je agrarische grond wel mag keren/frezen etc? We willen graag een simpele bak maken op agrarische grond. (Zand). De gemeente vond dit niet goed maar gewoon de grond keren/frezen/slepen moet toch kunnen hoop ik. Ik wil ook graag tracks maken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:09

Agrarische grond is er toch om bewerkt te worden? Als je soms ziet met hoeveel geweld de boeren de grond te lijf gaan dan zal een frees toch ook wel mogen?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:11

Hahaha Palousa, jullie het bestek, wij de bordjes. We komen ook nog wel eens stukjes aardewerk tegen, van dat witte met een blauw printje.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:20

Molzebeer schreef:
Leuke foto's! Is het jullie ervaring dat je agrarische grond wel mag keren/frezen etc? We willen graag een simpele bak maken op agrarische grond. (Zand). De gemeente vond dit niet goed maar gewoon de grond keren/frezen/slepen moet toch kunnen hoop ik. Ik wil ook graag tracks maken.

Ik zit middenin een natuurgebied waar helemaaal niets mag maar slepen en frezen is geen probleem.
Grond keren mag ik niet.
Slepen en frezen kunnen ze in mijn ogen weinig van zeggen. Dan zou je zelfs je weide niet eens op opnieuw kunnen inzaaien indien dat nodig is..

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:29

Hier moet je een vergunning aanvragen wil je de grond keren. Bij mij hebben ze de helft van mijn bak gebombardeerd tot archeologische grond. Dat maakt ook een vergunning aanvragen erg lastig en duur. Ik ga draineren en ophogen.

Caily leuke foto's hoe oud is jou baby? Ik hoop straks met Rosie ook zo te kunnen wandelen. We hadden het afgelopen weekend een stukje geprobeerd. Het ging heel goed. Ze was lekker aan het grazen en in eens bokte ze en was ze niet meer te houden. Ze ging in één streep terug naar huis. -O-

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:30

Kirr: wat heerlijk dat je paardje weer veilig thuis is! :) Hopelijk knapt hij gauw op.

Haha, discussie over het enten... Toevallig zijn gisterochtend de paarden hier geënt, allemaal tegelijk. Ik ent trouw elk jaar, maar zal ook sowieso wel moeten gezien ik in principe weer endurance wil gaan starten.

kristelhans: Wat fijn dat het rijden zo lekker gaat :D

karev: wat rot dat je paardje de paddock zo saai vindt. Maar inderdaad, een heleboel paarden hebben het veel slechter helaas. En het land is gewoon niet overal in NL goed genoeg om op te blijven in de winter.

Daan_O: Moment van de waarheid komt eraan w.b.t. je bak dus :D

Gosh Yontheke, hopelijk gaat het straks gewoon weer helemaal goed met Andor. Maar hee, voordat ik de paarden aan huis kreeg 1,5 jaar geleden, hebben ze 10 jaar lang op pensionstallen in de Randstad gestaan. En serieus, daar was het echt al heel wat als ie in de winter 8 uur buiten kwam op een paddock van 4mx10m... De ellende van randstadrealiteit. Dus het kan erger :P

Jeetje Gypsy, das nog es bijlezen! :P De Merens is zeker een kroelerd, maar vaak heeft ze wel erg weinig geduld, ze gaat liever snel aan het werk. Haha ja, lusitano's zijn wel van die sprookjespaarden.

Ik tik mijn reacties altijd in kladblok... *typt dit dus ook in kladblok* :')

Gaat inderdaad hard die pagina's! Maarja, wat is er dan ook mooier dan de paardjes aan huis :o

Haha, een vork Hilary :') Van alles wat je terug kan vinden...

Leuke foto's Caily!

Jeetje wat lastig, helemaal niks mogen van de gemeente :\

Hier is het nog steeds niet nat, ondanks de regen tot nu toe. Maar het schijnt de komende dagen steeds erger te gaan worden, met als klapper op de vuurpijl zondag... Precies als m'n zus en ik een buitenrit willen gaan maken. Dat wordt zwemvliezen en snorkels mee :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:35

Liseef schreef:
Hier is het nog steeds niet nat, ondanks de regen tot nu toe. Maar het schijnt de komende dagen steeds erger te gaan worden, met als klapper op de vuurpijl zondag... Precies als m'n zus en ik een buitenrit willen gaan maken. Dat wordt zwemvliezen en snorkels mee :D

Wij doen zondag mee met de speurtocht die door de Shetlandmenrit-mensen wordt georganiseerd. 8)7 Hoewel ik wel heb bedacht dat als het echt zo slecht wordt, we maar niet gaan.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:39

Ik wil me hier ook graag melden en mee kletsen als dat mag :D

Heb vroeger als kind en tiener altijd de pony's en paarden aan huis gehad.. mijn opa verzorgde ze met name en ik ging hoe ouder is werd steeds meer helpen
Echter gingen mijn ouders scheiden en moest de boerderij verkocht worden.. en overleed mijn opa toen ik 18 was.. kosten en zorg voor mijn paard kwam toen bij mij alleen te liggen en ik ging net studeren.. paard verkopen is nooit een optie geweest dus toen heb ik 4 jaar op een pensionstal gestaan waar ik het ook erg naar mijn zin heb gehad..
Inmiddels sinds begin dit jaar een lieve leuke vent ontmoet met een boerderij en paarden aan huis.. we zijn al vrij snel gaan samenwonen en sinds 3 maanden staat mijn paard hier nu ook.. dus weer heerlijk de paarden aan huis!

Op dit moment heb ik mijn eigen paard Licor hier staan
Shetlander pico en haflinger wodan van mijn vriend
En 2 merries (morena, new forest en Roana kwpnXfries) van een vriendin die tot mei hier blijven logeren (vriendin is op reis en komt in mei terug)
Al met al een gezellige boel!

Paarden staan hier 24/7 buiten met praktische onbeperkt hooi en een schuilstal..
Echt weiland hebben we nog niet omdat we dit nog niet hebben ingezaaid enz.. maar ze hebben een super mooie (goed droog en een verhard stuk) paddock en nu dan een stuk land wat nu stuk gelopen is en veel onkruid staat.. zodra het daar echt te drassig wordt gaan de paarden alleen nog in de paddock en het weiland wordt dan in het voorjaar ingezaaid

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:49

Welkom horsies5. Kijk zo moet dat gewoon een vent zoeken met een boerderij *\o/*

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:52

Leuke foto;s Caily <3

Uhm....landbouwgrond mag gewoon bewerkt worden hoor,je mag er niet op bouwen maar wel verbouwen.Of komen de gewassen altijd spontaan op :+

Hier komen de jongens ook uit de randstad maar daar hadden ze wel de ruimte hoor,net zoveel als hier ongeveer.Stonden van 9-4 buiten,helaas 's nachts op stal omdat het anders te gevaarlijk was.

YOU GO HORSIES :D Welkom :o

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:14

Heerlijk horsies! Lekker voor elkaar.

Knappe baby caily. Synchroon stampen? :D

Hier is het bijna weer bij het oude. Huis van mijn ouders is klaar!! Morgen krijgen ze de meubels. Dan kunnen ze na 8 mnd in een unit wonen weer in hun huis!
Afgelopen week veel gesjouwd gepoetst enz.

Fijn dat ik dan ook weerde stal en paddock als uitloop kan gebruiken. Weer 15 m verharde uitloop naar mijn mini pp..eindelijk!

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:18

Bedankt voor de tips! Ophogen zou ik ook wel willen. Uitzoeken of dat mag als keren niet mag. Anders wordt het wel een hele zwarte bak ben ik bang. Hier gedeeltelijk archeologische grond ook. Voor het huis hebben we dat afgekocht. Betaal een paar 100 euro en dan mag er op eens wel van alles.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:20

@molzebeer: ik wist niet dat dat mogelijk was. Klinkt als een leuke bijverdienste ;(
@horsies: welkom :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:27

Molzebeer schreef:
Bedankt voor de tips! Ophogen zou ik ook wel willen. Uitzoeken of dat mag als keren niet mag. Anders wordt het wel een hele zwarte bak ben ik bang. Hier gedeeltelijk archeologische grond ook. Voor het huis hebben we dat afgekocht. Betaal een paar 100 euro en dan mag er op eens wel van alles.

Ja klopt. Ik weet niet hoeveel en er wordt dan eerst onderzoek gedaan. Maar eerlijk gezegd is dit ook een beetje een principe kwestie. In 2013 met het wijzigen van het bestemmingsplan buitengebied hebben ze dat er zomaar op gezet. Er was zoals ik hoorde ergens in omstreken iets gevonden. Als ik kan aantonen dat de grond al open is geweest dan kan het er eventueel al. Er liggen wel leidingen. Maar dan moet er een stuk van max 10*10 overblijven. Bij mij is het waarschijnlijk ongeveer 15*10. En ik vind het gewoon belachelijk omdat iemand met de natte vinger mijn stukje heeft aangewezen. Ik er voor moet betalen om het weg te krijgen. En een aanvraag garandeerde niet dat het eraf gaat en dan ben ik wel mijn geld kwijt. Dat geld stop ik dan liever in ophogen van de grond. ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:27

Horsies welkom!!! Klinkt goed, zo'n vriend :D .

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:38

Snap ik hoor kvulden! Bij ons was het iets anders, wij hebben gewoon 300,- betaald en dan hoefde er geen onderzoek gedaan te worden. Vond het maar gek.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 01:21

horsies dat heb je goed gedaan +:)+ :D en welkom!

caily leuke foto's!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 07:22

Molzebeer schreef:
Snap ik hoor kvulden! Bij ons was het iets anders, wij hebben gewoon 300,- betaald en dan hoefde er geen onderzoek gedaan te worden. Vond het maar gek.

Dat is een mooie "donatie" aan de gemeente :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:54

Horsies welkom! Jij hebt dus wel de juiste vent getroffen :D

Caily leuke foto's!

Molzebeer, de grond bewerken zal wel mogen, mits er geen archeologische waarde in zit. Maar is het niet zo dat de gemeente bedoelt dat er geen rijbak mag komen, omdat dat niet binnen het bestemmingsplan past?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:03

Haha inderdaad, vlak voor er een jaar rond is zitten we eraan. Ik zal ook even vermelden in de op hoelang we er over hebben gedaan, is wel grappig.

Kirrrr da’s mooi om te lezen dat ik niet de enige met dat probleem ben. :’) Fijn dat jij weer een aantal dingen hebt af kunnen strepen! Beter omhoog dan omlaag zullen we maar zeggen.
Hoe ging je training? Lijkt me gaaf om te doen!
Met echte koeien ook, vind Modena vast ook leuk. Die vind koeien lief. Moet ik alleen nog op stoppen oefenen, accelereren wil ze wel en zij vind dat we ook vanuit galop haaks de bocht om kunnen springen maar dat vind ik niet zo tof.
Maak je wel eens foto’s van zoiets? Deel ze want ’t lijkt me leuk om te zien! :D

Pffff spatter, dat is nog eens opruimen. Wat een giller dat er toch een schoon grond verklaring bijzit. :')

Geniaal wat er bij jullie allemaal uit de grond komt! :oo Ik lees dat jullie een huisje met ramen kunnen bouwen en servies en bestek hebben om 't mee in te richten. *\o/* En Spatter heeft plastic voor een waterdicht dak haha. En Caily doet de afwas!

Wat een lieve en stoere baby trouwens, ik krijg de neiging om haar te knuffelen. Doet ze daar nu al een jambette? :oo

Nou liseef maak dan je borst maar niet nat.... Dat gebeurd vanzelf denk ik wel. :=

Hilary niet te flauw he! ~~}>

Horsies5 dat klinkt als een heerlijk plekje, welkom! Zo'n man met boerderij lijkt me handig, zeker als hij ook nog wat van boeren weet?

Fijn Karev dat ze weer gewoon in hun huis mogen. Dat word vast echt genieten de eerste dagen. En voor je paardjes ook fijn, een verharde uitloop is met de nattigheid die gaat komen wel prettig. En een mini PP, ik ben jaloers!

Mijn schoonouders hebben ook zo'n stuk waar ze niks mee mogen voordat er archeologisch onderzoek is gedaan. Bijzonder dat 300 euro dat kan oplossen. Ga ik even onthouden. Sowieso heb ik op school dit blok bestuursrecht, grappig om de praktijk te lezen!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:48

Welkom Horsies!

Ik wist eigenlijk ook niet dat je archeologische grond kan afkopen. Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden. Betaal je om eigen grond te hebben, mag je nog geen eens zelf bepalen welke zandstructuur je erin/erop doet.....

Leuk die foto's Caily! Je zou haar toch zo mee naar bed nemen, wat een knuffelbeertje zeg :+

Ik ben laatst met mijn paard bij de dierenarts geweest voor haar peesscan. De blessure was een stuk beter maar nog niet helemaal over. Op één plekje zat nog een beetje vocht. Advies is stappen aan de hand uitbreiden, en zodra het loont een zadel erop en dan over de weg stappen. Goed in de gaten houden of het vocht zich niet meer vermeerderd. Kan niet wachten om dat zadel er weer op te leggen *\o/* *\o/*

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:50

Da's fijn PPPeet, lekker samen stappen is ook hardstikke leuk om te doen, kun je toch samen op pad!