Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:27

Oh ik spoel mee door, graag zelfs :=

Hahaha mijn paard is naast een zeer gevoelige ook wel echt een trauma paard, heeft een litteken van flank naar flank bijvoorbeeld dus daar moet echt iets heel heftigs gebeurd zijn.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:31

Jullie gaan snel! Hier een Westfalia 2-paards met zadelkamer en klep ipv zeil, superfijne trailer :D

Oke, kind 1 is opgelost en komt alleen nog op zaterdag, probleem 2, er waren steeds mensen de paarden 'nt voeren (gras) ondanks dat er 3!!! bordjes met verboden te voederen ophangen, ik was er helemaal klaar mee, pony's waren al aan de dunne, dus gisteren even snel een brief opgehangen. Gelukkig respons terug en nu maar hopen dat die penny kinderen het niet meer doen! -:(-
Afbeelding

Duidelijk genoeg toch?! :')"
Mensen moeten gewoon met hun tengels (sorry) van andermans dieren afblijven!
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 06-01-21 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:32

_Tarzan schreef:
Jullie gaan snel! Hier een Westfalia 2-paards met zadelkamer en klep ipv zeil, superfijne trailer :D

Oke, kind 1 is opgelost en komt alleen nog op zaterdag, probleem 2, er waren steeds mensen de paarden 'nt voeren (gras) ondanks dat er 3!!! bordjes met verboden te voederen ophangen, ik was er helemaal klaar mee, pony's waren al aan de dunne, dus gisteren even snel een brief opgehangen. Gelukkig respons terug en nu maar hopen dat die penny kinderen het niet meer doen!
[ [url=m/hwzez5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Duidelijk genoeg toch?! :')

Als ze snappen wat "individu" is zeker wel :D

_Tarzan

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:33

:') Inderdaad, maar lees ook hun antwoord haha staat eronder :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:33

Die 'sorry' er ook onder :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:37

Whaha ja, ik moest er ook wel een beetje om lachen, maar echt snappen mensen/penny kinderen het echt niet dat als er 3 bordjes hangen dat ze dan die beesten niet moeten gaan staan voeren?! :7

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:45

Ha ha grappig.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:50

Die reacties _O- Maar inderdaad: 'niet voeren' moet toch genoeg zijn.. nu moet jij je nog gaan zitten verantwoorden, wáárom ze dan niet gevoerd mogen worden, en dán pas denken ze: oké, misschien beter niet doen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:18

Ik denk juist dat een uitgebreidere uitleg wáárom er niet gevoerd mag voeren juist meer duidelijk geeft.
De opmerking er onder is op zich wel lief... al hou ik persoonlijk ook niet van 'aaiers' op de dam.

Ik heb net maar weer even stroom op de draad gezet, want de bolle stond weer heerlijk over het draad te snacken... en Peppy met grote ogen op een meter afstand kijken. Die heeft vast al eens een stroomtik gehad :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:24

Ja, tuurlijk geeft het meer duidelijkheid.. maar het is van de zotte dat dat nodig is om mensen van je paarden af te houden. Als er al duidelijk staat: niet voeren! Waarom dan nog uit moeten leggen? Nee is nee toch :') En sowieso: niet van jou, dus blijf af :P

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:58

xXutopiaXx schreef:
Robijntjah schreef:
Jij hebt ook een ifor toch?
Die staat echt nog op mijn lijstje. Zulke fijne trailers!

Weet niet tegen wie je 't had, maar Akshay en ik hebben exact dezelfde trailer :') :D En idd een iFor.. wel echt een hele fijne trailer ja :j Zou nooit meer voor een ander merk kijken..

Wij hebben vanaf dag 1 al Ifor. We zijn nu in 20 jaar met de 3e bezig.
Hele fijne trailers, die goed hufterproof zijn.

Huidige paarden hebben gelukkig geen laadproblemen. Na het verlies van een jonkie op de trailer hebben wij ook echt trailerangst gehouden. Dat is nu, a 8 jaar pas aan het wegslijten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:00

Verlies óp de trailer? Dat was vast een héle rotte ervaring inderdaad...
Heb mijn Fries een keer over de borststang gehad, en via het serviceluikje naar buiten zien glijden... dat heeft me ook wel wat angst gegeven :=

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:09

hier een jaarling gehad die zijn nek heeft gebroken in de vrachtwagen. heb geen nylon halsters meer sindsdien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:26

Bah wat een nare verhalen met trailers ;(
Eén keer een paard gehad wat na een wedstrijd terug zo moe was dat ze in de bochten geen balans meer had hoe langzaam je die ook nam en 1x een paard die aangekomen op het wedstrijdterrein ons vrolijk met het hoofd over de laadklep begroette.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:29

xXutopiaXx schreef:
Ja, tuurlijk geeft het meer duidelijkheid.. maar het is van de zotte dat dat nodig is om mensen van je paarden af te houden. Als er al duidelijk staat: niet voeren! Waarom dan nog uit moeten leggen? Nee is nee toch :') En sowieso: niet van jou, dus blijf af :P

Dit inderdaad, als je graag wilt aaien en voeren koop dan lekker zelf een pony :x

Oei wat een nare ervaringen op de trailer!
De handelaar waar we Rocky haalden gaf wel als advies om hem los erop te zetten omdat hij groen uit het land is geplukt, dus ook maar gedaan, denk dat ik anders ook een opgehangen pony had gehad :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:53

Fjölnir werd ook los in een trailer (ook ifor) gebracht.
Afbeelding
Zie hier het verschil tussen beide onderweg.
Diddle snuffelt uit het raampje, Fjölnir kijkt alsof hij natte scheetjes staat te laten..

De enge ervaringen geven mij hele grote bibbers..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:19

We gingen er met 1 naar de smid. Dier was 3,5, trailer gewend, stond met 3 touwen vast. Veel gestommel onderweg, en bij een parkeerplaats, de weg afgegaan om toen ik uitstapte mijn paard naast de trailer te zien staan............ Het tweede wat ik zag was de witte streep op de knie. Paard binnen 5 minuten op de trailer, omgedraaid, binnen 30 minuten van Wijk bij Duurstede naar Bodegraven en daar binnen 30 minuten paard laten inslapen. Bij het via het deurtje de trailer verlaten is hij in de deuropening gevallen, precies met zijn knie op het onderste randje, alle banden waren stuk . Drie weken later stonden we weer in Bodegraven om ons maatje in te laten slapen. Die was aan alle kanten stuk en werd ook op de wei gevaarlijk door de pijn. Dat was het begin van 3 heftige jaren.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:21

Bah wat een naar bericht ;(
Het zit je ook aan alle kanten niet mee hè ;(

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:30

Belker schreef:
We gingen er met 1 naar de smid. Dier was 3,5, trailer gewend, stond met 3 touwen vast. Veel gestommel onderweg, en bij een parkeerplaats, de weg afgegaan om toen ik uitstapte mijn paard naast de trailer te zien staan............ Het tweede wat ik zag was de witte streep op de knie. Paard binnen 5 minuten op de trailer, omgedraaid, binnen 30 minuten van Wijk bij Duurstede naar Bodegraven en daar binnen 30 minuten paard laten inslapen. Bij het via het deurtje de trailer verlaten is hij in de deuropening gevallen, precies met zijn knie op het onderste randje, alle banden waren stuk . Drie weken later stonden we weer in Bodegraven om ons maatje in te laten slapen. Die was aan alle kanten stuk en werd ook op de wei gevaarlijk door de pijn. Dat was het begin van 3 heftige jaren.....

Vreselijk!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:31

DubbelFun schreef:
Bah wat een naar bericht ;(
Het zit je ook aan alle kanten niet mee hè ;(

Dit was gelukkig in 2012. Lang, lang geleden. Maar na zoiets is trailerladen en rijden geen automatisme meer.

Vandaag hebben we weer zo edn fijn buitenritje gemaakt. Kort en krachtig en gewoon het fijne geboel. Dat is veel waard. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:35

Jeetje wat een nare verhalen zeg.

Ik blijf het ook maar spannend vinden zo'n trailerritje.

Ik heb vandaag met mijn jonkie gedressuurd, voor de 2e keer. Wat een verschil al weer zeg, wat een belachelijk fijn paard. Leuk, een paard wat wel gewoon doet wat logisch is wanneer je correct rijdt en heul lang geleden voor me :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:42

Kanonne Belker, dan heb je het wel even wat warmer bij een trailer ja :(:)

Haha, Robijn blij met een paard met alle stekkertjes op de juiste plaats vast ;) leuk dat ze dat zo fijn oppakt

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:59

Jeetje wat een heftige verhalen allemaal :(:)

Hier was sneeuw voorspeld maar niks gevallen >;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:12

Karin_deB schreef:
Jeetje wat een heftige verhalen allemaal :(:)

Hier was sneeuw voorspeld maar niks gevallen >;)

Zó oostelijk woon je nou ook weer niet hè :Y)
Lijn lag bij Eindhoven dacht ik..

Ik had me al niet verheugd, te dicht bij Zeeland wij :\

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:13

Hier al de hele week sneeuw voorspeld maar er valt niks. Misschien morgen, dan ga ik in de sneeuw tölten