Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:32

Heerlijk kvulden, op naar vele mooie wandelingen :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:41

Zo`n overwinningen zijn zoveel waard!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:54

Ja de foto's zijn gaaf hé. Zij heeft haar taak als fotograaf super gedaan, ook met het nabewerken. Op de foto lijkt het zelfs allemaal nog mee te vallen :+

belle_boef schreef:
Gave foto’s. Hebben ze die meubels achtergelaten? Zitten zo van op de foto mooie dingen tussen.

De meubels stonden er inderdaad allemaal nog in. Best gek om er dan zo doorheen te lopen. We hebben mooie paneeldeuren uit een kast gehaald en bewaard, mooie houten deurknoppen die ik kaal geschuurd heb en we hebben ornamenten bewaard die aan de zijkant van de open haard zaten.

Kvgulden ohh wow dat is super, een hele overwinning!!!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:15

Super kvulden! Daar kun je zo gelukkig van worden :D

Foto spam:
Honden omheining: gaas 120 cm hoog en 2x plank
Afbeelding
Afbeelding
1 van onze walnoten <3
Afbeelding
Paarden omheining: draad op 25; 45; 95 en 135 cm hoog
Afbeelding
Afbeelding

Alles is Robinia en Gallagher behalve de hondjes die hebben voss stroom.

En ja alles is een beetje overwoekerd :=

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:22

Mooi! Dat Gallagher valt inderdaad niet zo op, heel mooi vind ik. Je hoort wel eens dat de paarden dat minder goed zien. Heb jij daar wel eens iets van gemerkt?

En ben jij tevreden over die isolatoren? Ik heb normaal van die kommetjes, maar als je daar wat keren je koord uittrekt en weer indoet, breken die draadjes in het koord zo snel. Bij deze kun je je koord veel makkelijker eruit halen toch?

Die walnotenboom is mooi groot!

En dat gaas is ook mooi. Ik wil dat straks ook. Buitenkant van de PP wordt Heras hekwerk en de binnenkant van de singel wordt gaas. Met dan toegangspoorten naar de wei.

Ik las al iets over shetlanders … één glipt hier ook steeds tussen de draden door. In de winter helemaal. Dus dan is gaas waar geen hoefjes in kunnen een goede optie. En inderdaad ook fijn voor de hond.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:44

Hoi iedereen :wave:

Ik heb een druk weekend achter de rug, maar wel helemaal bijgelezen :j

Ons "gras" is nu ook geel :=
En al het hoge gras zit in die dikke buik hieronder :')

Afbeelding

Delphi wat een super mooi project!

Mooi hekwerk hierboven! :)) mijn jongste zou aan de andere kant van het hek belanden, dus bij mij staat er jammer genoeg overal een hekwerk van 160-170 hoog. Stuk minder mooi.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:15

Djoena schreef:
mijn jongste zou aan de andere kant van het hek belanden, dus bij mij staat er jammer genoeg overal een hekwerk van 160-170 hoog. Stuk minder mooi.

:oo dat wil je niet hebben. Misschien niet zo mooi, maar wat moet dat moet.

Och wat een knap ding <3

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 00:04

Delphi schreef:
Djoena schreef:
mijn jongste zou aan de andere kant van het hek belanden, dus bij mij staat er jammer genoeg overal een hekwerk van 160-170 hoog. Stuk minder mooi.

:oo dat wil je niet hebben. Misschien niet zo mooi, maar wat moet dat moet.

Och wat een knap ding <3

Dank je wel, ze is mijn hartendiefje :D

Die prikpaaltjes op de foto staan er voor mijn Fries zodat ze niet de hele dag op het gras kan, maar ik vind Ilyn regelmatig bij haar op de verharding :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 00:44

Dat ziet er goed uit.
Heb pas ook een Voss stroomapparaat op batterij gekocht.
Mooie ronde buik. Alles wordt geel en droog.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:26

Ik ga zometeen vliegen met een Cessna! Over ons huis en de wei dus ik hoop zo dat ik foto`s en filmpjes kan maken.
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:32

Wat gaaf lynn dat zou ik ook wel eens willen :wow:

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:34

Lynn_Nikita schreef:
Ik ga zometeen vliegen met een Cessna! Over ons huis en de wei dus ik hoop zo dat ik foto`s en filmpjes kan maken.

Heel veel plezier met mijn nachtmerrie +:)+ :')

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:50

Jaren geleden hebben wij in een vliegtuigje over ons huis gevlogen. Ik woon heel dicht bij vliegveld Teuge.

Vandaag staat snoeiwerk op het programma. Jeetje wat gaan die bramen hard. Nog een behoorlijke erfenis van de laatste jaren niks gedaan hebben aan de wei. Ik den wel 3 jaar. Dus aan mij om het weer recht te breien.

En ik ga even kijken of ik de flotterbak aan de ibc tank kan krijgen. Nu vul ik een cub, maar Rosie maakt er geloof ik een spelletje van om hem om te gooien als hij half vol is. Dus dan moet ik de tank veel vaker vullen. Eerst deed ik er bijna 3 weken mee nu een week. Dat is niet handig straks als we met vakantie gaan. Het zou mooi zijn als hij het dan 2,5 week uithoudt. Dan hoeft de oppas hem niet te vullen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:56

Thanks Delphi :) Ze staan er pas vanaf zaterdag dus dan kan ik iets meer vertellen over de zichtbaarheid voor de paarden. Nu hebben ze wel eerder rood met zwarte draad als omheining gehad en dit ging prima maar we zullen zien.

Ik ben superblij met de isolatoren! Je kunt nu ook gewoon het koord per paal strak trekken ipv op het eind een hele bups te moeten doen. Het zit super stevig. Ik heb ook de Gallagher schroeven gebruikt en dat ging als de brandweer. Die hoef je namelijk ook niet voor te boren. Wbt het makkelijk uithalen van koord vind ik mwah. Het zit er echt strak in maar wij hebben geen draadjes gebroken ofzo.

We hebben 4 walnoten waaronder nog een veel grotere. Ben daar zo blij mee. Ik vind het mooie bomen, ze geven goed schaduw en lekkere noten. Wat wil een mens nog meer ;)

Het gaas is inderdaad fijn. Wel een rotklus om te plaatsen. Wij willen nog wel met een tacker de achterkant ook nog vast maken aan de plank. Maar vooralsnog zijn mijn honden super braaf en zit er nu ook stroom aan de achterkant voor de paarden dus dat komt later wel. Heel erg getwijfeld tussen antraciet en groen maar ik ben wel blij met antraciet. Groen vind ik altijd zo plastic ogen.

Wij wilden graag een zo natuurlijk mogelijke look. Dat mijn palen krom zijn en knoesten hebben vind ik juist helemaal top haha. Onze buren hebben strak wit hekwerk. Op zich mooi hoor maar het knalt zo. Bij ons gaat het meer op in de omgeving.

Djoelna, jeetje wat een springkanon. Zo eentje heb ik ook gehad. Draai je je om staat ie aan de verkeerde kant van het hek. Zo irritant. Nu heb ik een dressuurknol die nog over een balk struikelt, een shire die dat gewicht niet in de lucht krijgt, een shet die springen totaal belachelijk vindt en een haflinger die het nog niet uitgevonden heeft. Ideaal :P Wel een knapperd met een ronde buik!

Veel plezier Lynn_Nikita, lijkt mij een hele vreemde gewaarwording. Ik ben benieuwd naar het beeldmateriaal.

Succes met snoeien! Ik wil juist heel graag nog bramen en frambozen. Zo jammer dat planten nu niet echt aan te raden is met dit weer. Sterkte in de hitte.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:30

Hier komt elke 10 jaar iemand met professionele lucht foto's.Een aantal jaren geleden 1 gekocht en erg blij mee.Leuke is dat ongeveer 20 jaar geleden mijn schoonmoeder er ook een van het huis heeft gekocht en dan zie het verschil goed.Een aantal schuren weg.Tuin anders.Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:40

Veel plezier in het vliegtuig!

Wat de vijver betreft reageer ik later via de computer. Moet daar even voor gaan zitten. Al was ik vanmorgen toch lichtelijk positief.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:41

Onze bejaarde buren hadden ook een foto gekocht en op de foto staan ze toevallig allebei op het erf te zwaaien naar het vliegtuig.Zo leuk,ook omdat een paar weken later de buurman onverwachts is overleden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:29

Lynn_Nikita schreef:

Leuk! Heeft mijn man ook een x gedaan. Inderdaad leuke foto’s van.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:08

Jaaaa gelukt
Helaas werd mijn man ziek na 5 minuten al en hebben wij maar niet teveel scherpe bochten meer gedraaid maar de wei staat er duidelijk op. Ons huis wat iets verderop ligt wel op de foto maar ivm het gebrek aan draaien en dalen niet zo kunnen inzoomen.
En de paarden stonden volgens mij in de stallen, ik zag ze niet
Wij vlogen hier meen ik op 1.5 km

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:11

Ow ja, de rijbak en paddock horen zo geel te zijn, de wei hoort groen te zijn maar zo zie je ook goed hoe kurkdroog alles is! Bij de buren is het gras letterlijk groener, die sproeien elke avond

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:51

Hihi je ziet bij de buren zelfs de cirkels van het sproeien :P

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:57

belle_boef schreef:
@MM dat stuklopen vind ik ook een nadeel van strookbegrazing. Plus dat die van mij het ook lekker vinden om aan dat korte gras te peuzelen dus dat wordt dubbel zo hard belast.

Dat korte gras is hier ook favoriet. Dat ziet er dan ook zo uit...

Afbeelding

Inclusief de rol en graaf plek van mijn merrie >;)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:50

Maar het gele gras is voor hb/ir paarden wel perfect, of niet?

Mijn hoefsmid is naar spanje geemigreerd en is juist blij dat alles geel is :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:45

Heb vanmiddag toch mezelf maar even naar de winkel gesleept en een 2e sproeier erbij gekocht :')
Dus nu draaien ze gezellig samen.
Dat gele gras vinden ze hier maar niks verwende sikken.

MM. Ik heb ook van die mooie graaf/rol plekken.
Ik begrijp het niet want zand hebben ze ook op de paddock, waarom dan alsnog in het gras graven _-:(

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:24

Selka ik moet de bramen echt wel snoeien. Ze staan over een stuk van 100 meter en groeien geheel over de draden heen. Ik weet dat paarden bramenstruiken eten. Er zal nog genoeg blijven staan voor ze. En ze zullen ook wel weer zo over de bedrading gaan denk ik. Dus als iemand nog tips heeft?