Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30577
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:57

Oh wat naar ;(

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:11

Wat naar Marjan. Wat een zorgen. Sterkte.

MarjanB

Berichten: 16639
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:42



Normaal zou ik ook gelijk denken aan een zweer.. maar goed ze is al maanden op en af met dat been -O- ze staat nu in de badedas en ik moet zo weg voor het werk en pas laat thuis. Dus dan maar weer verder zien. Hoop dat er morgen toch een onbenullige zweer in dr voet zit en dat t snel weg is maar ik heb m’n twijfels.

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:50

verdorie Marjan, maar duimen dat het dat is

DuoPenotti

Berichten: 30577
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:51

Ja zou kunnen, dat er nu afvalstoffen in dat been vrij komen of zo?
Ik ga ook voor je hopen dat het dat is en ze snel opknapt

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 18:10

Oef geen fijn beeld inderdaad! Het ziet er wel uit als een zweer.. hopelijk is het dat!

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:36

Dat is idd een heel naar beeld. Sterkte!! Waardeloos als je dan ook nog weg moet.

Charaz

Berichten: 24385
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:56

Oei Marjan wat naar, hopelijk weet je snel wat de oorzaak is zodat je gericht wat kan doen.

horsii

Berichten: 7814
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:29

Oefff dat is wel echt beroerd. Ik duim dat ze vlug beter is.

Hier nier kreupel meer, wel onregelmatig op peesblessure been.
Vrees voor pensioen.
Wel vrolijk, rent vliegt bokt springt.

joyce83

Berichten: 5266
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:11

Marjan hier wilde Guus niet op het been staan en liep ongeveer hetzelfde. Collateraal bandje (geen idee of ik het zo goed schrijf) onder de kogel zou het bij haar zijn. Bij last ervan liep ze ook op de teen. Maar na pijnstilling wel.weer normaal ook als pijnstilling weg was.

Ben erg benieuwd wat eruit gaat komen, hopelijk in elk geval duidelijkheid.

MarjanB

Berichten: 16639
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:46

Ben net thuis, ze leek iets beter te lopen en kwam zelf naar stal. Boel maar weer ingepakt en d’r met een bult hooi binnen gestationeerd. Hopen dat ze daar even blijft staan en ze dr hoefschoen zo lang mogelijk om houd.

Dais_

Berichten: 4054
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:42

Zo sneu om ze met zoveel pijn te zien, hopelijk is het 'maar' een hoefzweer en is ze er snel weer vanaf!

Wie weet er een website waarop je goede recente satellietbeelden kan zien van je woning/perceel? Ik meen me te herinneren dat het meer een website voor agrariërs was, maar ik kan het nergens meer vinden. Op google zijn de satellietbeelden nu 3 jaar oud.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:03

@marjan: fijn dat het iets beter lijkt te gaan. Dat klinkt tegenstrijdig bij een hoefzweer, maar hij kan doorgebroken zijn.

Ik heb ze hier maar op stal laten staan. Tot 10 uur regen en dan kunnen ze net zo goed binnen eten.
Hopelijk droogt het een beetje voor het om 4 uur weer gaat plenzen.

Dais_

Berichten: 4054
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:23

Het heeft hier vannacht al veel geregend. Ik had niks gehoord dus het was wel even een verrassing toen vanochtend de eendjes weer over de paddock konden zwemmen. Gelijk de dompelpomp maar weer aangeslingerd en toen konden ze hier en daar weer droog staan eten.

Ik ben die regen echt zat. En mijn gras groeit zoooo hard, je ziet het groeien. Straks heb ik weer een overkill aan gras. Ik heb buren al aangeboden dat haar paardjes binnenkort ook wel bij mij mogen op een weitje, die van mij krijgen het niet aangegeten.

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:25

Volgens de voorspellingen is vandaag de laatste oliebol-dag, wordt het morgen meh en volgende week 20 graden, dus ik moet van mezelf deze dag maar even laten gebeuren :+

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:27

Ik ben nog wel blij met de regen. Goed voor de wei waar ik net van alles heb uitgereden en volgende week wordt het warmer dus dan zal het gras hopelijk een groeispurt krijgen!
Want echt hoog staat bij ons het gras nog niet op de wei die nog ligt te rusten. De andere wei hebben we het maar helemaal niet over na een winter grazen.

Dais_

Berichten: 4054
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:38

Hier geven ze morgen ook nog slecht af. Met name nog veel wind (vandaag en morgen windkracht 6), maar vanaf zondag zou het dan toch echt beter moeten worden.

Marloes, wat heb je allemaal uitgereden op je weide?

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 09:44

Dais_ schreef:
Zo sneu om ze met zoveel pijn te zien, hopelijk is het 'maar' een hoefzweer en is ze er snel weer vanaf!

Wie weet er een website waarop je goede recente satellietbeelden kan zien van je woning/perceel? Ik meen me te herinneren dat het meer een website voor agrariërs was, maar ik kan het nergens meer vinden. Op google zijn de satellietbeelden nu 3 jaar oud.


In België heb je Geopunt. Maar weet niet zeker of dat ook in Nederland werkt.


Hier is het ook drama, zo nat, pffff. En er zou vandaag nog de hele dag regen vallen. Ze kunnen wel droog staan in de stal en rechts van de foto zijn nog droge stukken paddock, maar die plassen ;(

Afbeelding


Gras teveel, die luxe hebben we hier niet :D

MarjanB

Berichten: 16639
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:52

Dais_ schreef:
Zo sneu om ze met zoveel pijn te zien, hopelijk is het 'maar' een hoefzweer en is ze er snel weer vanaf!

Wie weet er een website waarop je goede recente satellietbeelden kan zien van je woning/perceel? Ik meen me te herinneren dat het meer een website voor agrariërs was, maar ik kan het nergens meer vinden. Op google zijn de satellietbeelden nu 3 jaar oud.


Boerenbunder.nl die is alleen tegenwoordig terug gezet in het aantal jaren. Rest is betaald geworden

MarjanB

Berichten: 16639
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:03

Ik ben wel blij met de regen mocht t toch een zweer zijn. Maar ben dr bang voor.. ze is heel erg strak en stijf als ik haar voet op wil tillen en mepte zelfs naar me :( dat is iets wat ze niet snel doet. Hoop dat ze zo iets meer tijd hebben bij de kliniek om wellicht iets beter te kijken.

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:11

@Dais
Ik heb graszout, kieseriet en vulkamin granulaat uitgereden. Ik heb vorig jaar bodemonderzoek laten doen en daar kwam dit uit.

Dais_

Berichten: 4054
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:14

MarjanB schreef:
Dais_ schreef:
Zo sneu om ze met zoveel pijn te zien, hopelijk is het 'maar' een hoefzweer en is ze er snel weer vanaf!

Wie weet er een website waarop je goede recente satellietbeelden kan zien van je woning/perceel? Ik meen me te herinneren dat het meer een website voor agrariërs was, maar ik kan het nergens meer vinden. Op google zijn de satellietbeelden nu 3 jaar oud.


Boerenbunder.nl die is alleen tegenwoordig terug gezet in het aantal jaren. Rest is betaald geworden



Thnx, hier staan inderdaad recentere beelden op, maar dit zijn dezelfde als op geoloket en kadastralekaart, maar nu heb ik iig al iets. Het is wel grappig om die beelden jaar na jaar te vergelijken. Soms denk ik dat we echt niet vooruit gaan en dan zie ik die beelden en schrik ik me rot :')

@Solleke_Noah, we zitten hier op klei, dat scheelt. Ze kunnen er de hele winter niet op, maar als dan 3 minuten de zon schijnt *poef* en je hebt gras :') Ik heb eens 1 weitje opgeofferd om kapot te laten open want die zou ik opnieuw inzaaien. Was uiteindelijk helemaal niet nodig, dat is nu mijn mooiste weitje :')

@Marjan, zo sneu ;( Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt :knuffel:

XladyX

Berichten: 1410
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:23

Topotijdrijs website is ook een goede, van heeeel oude beelden tot en met meest recente.

https://topotijdreis.nl/

Sorry dat ik binnenval trouwens, ben al een poosje meelezer ivm tips voor aan huis houden. Wij zijn bezig met de aanleg van een rijbak en hopen eind deze zomer de paarden naar huis te halen, dan zal ik misschien officieel mee komen kletsen als dat mag :o

Dais_

Berichten: 4054
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:43

Thnx voor de tip XladyX! En succes met de aanleg van de rijbak +:)+ Als je nog tips wilt hoe het vooral niet moet dan kun je bij mij terecht :+ _O-

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:47

Hoe meer zielen... :D

Net de goot bij de stallen eens schoongemaakt en de loszittende goot weer goed in elkaar geschoven. Hopelijk scheelt dat weer wat met water voor de stallen.