Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:38

Fikse plannen :) Ik ben al blij dat ik de boel bij kan houden :)

Net terug van een ritje, 22/11 was de laatste keer dat ik er op gezeten heb. De ingangen naar de hei waren een bloody mess, de de paden zelf waren goed te doen. Boon was 98% braaf, deels door de warmte :). Als de buren de honden nou ook eens van het hek af hielden... ik ben maar weer afgestapt en heb het laatste stukje er maar naast gelopen, want ik ben te oud voor die ongein.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:46

Mooie plannen Robijntjuh.

Hiergeen plannen, rustig aan de paarden gaan oppakken en idd net als DF, de boel netjes bijhouden….. Bij elkaar is dat al genoeg werk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:52

Ik ben in een shirt aan opruimen, alles is uitgemest, bladeren zijn weg, stoepje geveegd paarden dekens af en een heerlijk zonnetje, lijkt wel voorjaar.
Daar krijg je toch een goed humeur van, een beetje zon doet wonderen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 14:11

Leuk hè plannen maken Robijntjah . Ben benieuwd naar de vorderingen.

Na een jaar van een echt enorme verbouwing is er helaas geen budget meer voor grote dingen.

Maar, de stal gaat dus aangepast worden met 2 aparte boxdeuren. Er gaan goede staltegels in komen.

Er komt een meidoornhaag als afscheiding tussen ons perceel en de weg.
Ik wil nog wat wilgen aanpoten en wat extra fruitstruiken.
Verder gazon inzaaien en dergelijke.

We hebben deze maand een paar afspraken staan voor nieuwe kozijnen. Eens zien of dat dit jaar nog lukt.

En verder ben ik blij als het hier wat netter wordt en ik de paarden een beetje slanker kan trainen :D

Ik heb ze net allebei gereden.
In trui en zweet op de rug staan.
De 7 jarige ging fijn. Dat is zo'n fijn meewerkend dier. Stap ik bijna altijd blij vanaf.

De 12 jarige was vooral nogal stug. Behoorlijk moeten rijden voordat ze redelijk op lengte en los was.
Stap ik vooral moe vanaf :D

We gaan zo weer verder klussen in de tuin
Vanavond booster halen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 14:32

Hier ook geen plannen.

Net ook een klein rondje gedaan met de hondjes en Ryan.
Echt net lente!

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 14:51

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Ik ben wel zo vreselijk gesloopt van in een hele week hooguit 2 nachten te hebben geslapen, dat ik niet begrijp waarom als ik mijn ogen dicht doe ik niet in slaap val, net of je over een punt heen bent; Hond 2 nachten mee wakker geweest, want ze was aan de diarree, buren een luidruchtig feestje en toen kwam gister oud en nieuw met voor mij extra spannend met 2 nieuwe paarden die nog drachtig zijn ook, dus weer niet geslapen.

Maar de dames hebben het echt super gedaan en het was hier best de hele dag al goed aan de gang.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 14:51

Ik heb de dekens er even afgehaald, ze gingen gelijk even goed schurken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:18

Ik had Boon haar katoenen zweetdekentje af gedaan en draai me om om die weg te hangen hoor ik 'plof' en een hoop gekreun, dus nu heb ik een gepaneerd varken :)
Verder wat snoeiwerk gedaan aan ongewenste bomen/struiken voor ze gaan uitlopen.

@neetoch: je kunt idd van oververmoeidheid niet in slaap vallen. Neen eens een smelttabletje Melatonine een halfuurtje vóór je naar bed gaat.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:51

De beste wensen allemaal! Hopelijk veel plezier van onze paarden aan huis en weinig zorgen.

Hier ging het gisteren rond 00 uur even goed los met hard knallend (sier)vuurwerk. Omdat ik er eentje heb die gaat rennen en dan de boel op stelten zet had ik hem aan een touwtje vast. Dan vindt hij het nog steeds wel spannend, maar blijft bij me. De ander staat los, maar blijft ook bij me staan. Zo brengen wij steevast de jaarwisseling door. Ben altijd blij als het half 1 is, het ergste vuurwerk klaar is en de paarden weer lekker hooi gaan eten. Wij wonen middenin een woonwijk, dus hebben doorgaans vuurwerk van alle kanten en dat is best even pittig voor ze. Gelukkig zijn we er weer goed doorheen gekomen. :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:59

Herkenbaar, Flew. Hier meestal 1 of 2 van de 4 aan een touwtje en dan stug naast de hooibak blijven staan tot iemand besluit dat hoofd omlaag en eten best wel te doen is.
Tussen 17u en 18u hadden we alvast generale repetitie, toen besloten ze verderop alvast wat af te steken. Uiteraard ging degene die we nooit aan een touwtje doen helemaal uit haar panty. Degene die we juist altijd aan een touwtje doen, deed een paar keer een rondje mee, maar vond het verder niet nodig om mee te rennen. De ruin zat op de wip (moet je nou leuk en gezellig mee gaan rennen of gezellig naast de leider gaan staan?) en de oudste dacht “ik heb eten en heb dit al 26 jaar meegemaakt, jullie kunnen me wat :evaw:
Dit uurtje hielp achteraf wel, want de meest zenuwachtige hebben we toch kunnen leren dat dat mens in het midden je kan helpen gronden (en koekjes heeft :9 ), in de nacht stond ze dus vastgeplakt tegen mens in het midden :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:38

Leuk om alle plannen voor het komende jaar te lezen. Benieuwd naar alle foto's van aanplantingen en verbeterwerken :j

Hier zou ik graag de paddock beter aanpakken. Hij is nu op veel plaatsen echt modderig. Dus een stuk met klinkers (voor de stal) en een stuk draineren. Veel verharden zou ik zoveel mogelijk willen vermijden maar als de winters zo blijven is dat helaas echt niet mogelijk.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:18

Mijn vriend wou vandaag nog beginnen aan verbeteringen .... de zwarte grond die om de rijbak ligt egaliseren.

Ik zei nog dat ie over t gras moest.
Tuurlijk niet. Trekker vast ... en maar gas geven. Er was geen voorwiel meer te zien... en maar door gassen.

Kreeg dr hele slechte zin van.
Dus maar even op andere ideeën gebracht.
De trekker uitgegraven en stro voor de wielen.

Gelukkig kwam de trekker vrij.
En toen waren we te moe om verder te klussen :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:36

Volgens mij vinden mannen dat soort dingen gewoon leuk ;)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:46

Plannen hier:
- stal bouwen, mijn deel wordt 9x10 m! Dus daar kan ik me op uitleven. De vergunning ligt er al
- oprit doortrekken naar de nieuwe stal
- verharding tussen stal en bak
- wilgen en bomen planten
- omheining voor het laatste stuk track
- mestplaat
En dan hoop ik een stuk makkelijkere winter te hebben :):)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:08

DubbelFun schreef:
Volgens mij vinden mannen dat soort dingen gewoon leuk ;)

Ha ha dat lijkt er wel op.
Ik zag al helemaal voor me dat de buurman met een grote trekker moest komen om hem eruit te krijgen en dat dan pas echt alles helemaal kapot gereden zou worden.
Die ellende hadden we dus gelukkig niet :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:09

rensju schreef:
Plannen hier:
- stal bouwen, mijn deel wordt 9x10 m! Dus daar kan ik me op uitleven. De vergunning ligt er al
- mestplaat

Mooie plannen!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:20

Afbeelding

Ik heb een slowfeeder gevonden die ik wel mooi vind :o

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:28

boemel schreef:
rensju schreef:
Plannen hier:
- mestplaat

Mooie plannen!

Haha ja, ben benieuwd hoe ver we komen. Altijd al druk zat met de dagelijkse dingen, vast herkenbaar.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:38

Ja, zeker herkenbaar. Maar ja, zonder plannen kom je ook niet verder hè

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:37

boemel schreef:
[ [url=m/wTQe7p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een slowfeeder gevonden die ik wel mooi vind :o

Mooie! Was ik ook al eens tegengekomen maar vond hem nog best aan de prijs.

Mijn merrie is met deze dagen nog neurotischer dan normaal. Ze is ook ontzettend bezig met de ruin, met wat hij doet en waar hij heen moet.
Reuze sneu voor haar natuurlijk maar ik moet ook wel gniffelen om zijn blik als hij door haar weer eens midden in de paddock gezet is terwijl hij gewoon rustig hooi wilt eten. Echt zo'n blik van "vrouwen" >;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:05

@karin: zolang hij het rustig ondergaat heb je geen probleem :)
@boemel: mooie hooibak, maar idd mij ook te duur. Overigens zie ik hem hier in een stal stal en dan de opmerking dat je hooi nat kunt maken omdat er gaten in de bodem zitten. Dat wordt echt een vies zootje.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:12

Geef mij maar een robuuste houten hooibak waar ik mijn hooinetten in kan vastmaken. Ik blijf dat het mooiste vinden. Het hout leeft misschien niet even lang als het plastic, maar kan wel makkelijker gerepareerd worden met een nieuw plankje dan wanneer er toch scheuren in plastic komen.

Ik ga de paddock aanpakken komend voorjaar. Binnenkort inspiratie gaan opdoen en dan een nieuwe loonwerker bellen voor offerte. En planten komen er altijd wel bij, elk jaar opnieuw :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:17

Ik had ze vannacht buiten gelaten want het zou droog blijven...nou ze zijn dus zeiknat ;(
Wel hebben ze in de tent gelegen, dus dat is wel weer mooi.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:41

Vandaag onverwacht les gehad, dacht dat die niet zou zijn ivm vakantie. Gelukkig waren we rond dezelfde tijd op stal. Lesgeefster gaf aan mij graag eens priveles te willen geven. Ze zag dat het wel moest lukken maar in de les kreeg ze dat niet gedaan. Denk dat ik daar maar eens gebruik van wil maken.

Stal hebben we vandaag klaar gemaakt. Matten liggen erin, voerbak hangt en drinkbak staat er ook in. Alleen een keer de muren soppen, camera erin en dan is het echt klaar.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:59

Beste wensen voor 2022 allemaal :)

Daan en Nick zijn het jaar begonnen met een nieuwjaarsduik.
Afbeelding