Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:21

die van mij is een keer in paniek geraakt op de trailer, ging er rustig in, balkje erachter, komt er net een pony langs lopen. beest helemaal over de zeik, 4 dikke poten en trailer 5cm smaller :7 hebben een jaar getraind en ze gaat er nu soort van in, maar ik durf de klep niet meer dicht te doen :o ze staat op stal ook te steigeren als ze dingen wel hoort maar niet ziet, het is niet puur en alleen de trailer.
achteraf gezien wel te snel doorgeduwd met laden, maar het is echt een enorme binnenvetter die ook zonder hint over haar eigen grens heen gaat tot de limiet is bereikt, en ik had haar net 2 maanden. lang verhaal kort, ik gooi nooit meer ergens 'ff snel' de balk achter :o

wat wel hilarisch was, was dat ze na een keer of 10 trainen opeens omhoog keek en haar kop plat tegen het plafond legde. je zag het kwartje gewoon vallen; 'holy sh*t, dit past helemaal niet', waarna ze achteruit de trailer uit rende :') ze heeft ook pas na een keer of 15 ontdekt dat je door het getinte raampje heen naar buiten kan kijken, is gewoon zo in de stress dat ze stopt met nadenken, want normaal is ze echt niet zó dom :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:16

Hier helaas ook geen makkelijk te laden paard, nu hoef ik ook nergens heen dus dat scheelt.

Ik lig 's ochtends altijd even naar de radio te luisteren (npo1) voor ik er uit ga en werd vanochtend gewoon een beetje 'ziek' van het hele gebeuren rond de eerste prik. Prachtig dat het eindelijk zover is, maar kan het gebeuren er om heen niet een béétje minder |o Wat een media/politiek circus :r

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:19

Mijn Mo is prima te laden zonder toeschouwers en als ik zelf de tijd neem om haar even te laten kijken. Druk die ik vooral voel neemt zij meteen over _O-

Aurelia heeft er vooralsnog geen moeite mee.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:03

Ik had er ooit 1 ... die moesten we met 4 man laden.
Trailer tegen de muur, hindernis aan de andere kant van de laadklep.

Was een redelijk groot paard en net voor hij de trailer in ging, kwam hij hoog en gooide zn benen op de kap van de trailer.

Echt doodeng! Ook dat last minute naar binnen stormen en mij onderste boven lopen was doodeng.

Ik ging er 2x per week mee naar les. Het probleem bleef. Is al een tijd geleden, nu weet ik de mensen wel te vinden die het probleem gedegen kunnen oplossen, toendertijd nog niet.

Ik heb er zelf een beetje laadangst aan overgehouden. Vind het stiekem altijd spannend om een paard te laden.

Desondanks kan ik beide paarden goed laden. Ze hebben dus niet al teveel last van mij :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:19

Nou, ik dan ook maar even :') Hier ook geen een die moeite heeft met laden haha. Alleen Jay wil af en toe gewoon ff vervelend zijn, en stopt met wandelen vlák voordat ie de klep op moet stappen.. als ik dan 5sec. het touwtje strak houd, stapt ie weer verder achter me aan :roll: en dat élke keer :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:42

xXutopiaXx schreef:
Nou, ik dan ook maar even :') Hier ook geen een die moeite heeft met laden haha. Alleen Jay wil af en toe gewoon ff vervelend zijn, en stopt met wandelen vlák voordat ie de klep op moet stappen.. als ik dan 5sec. het touwtje strak houd, stapt ie weer verder achter me aan :roll: en dat élke keer :')

Nou die van jou peert m gewoon t bos in :o :')

Ik vind de trailer zélf ook wel spannend merk ik. Ben al heel blij met mijn voor uitloop want dat controleert toch makkelijker.

Ik heb echt 5 minuten zitten bedenken hoe een paard zijn billen kan bezeren aan de rand van de klep, voor het tot me doordrong dat niet iedereen van die onderdeurtjes aan paarden heeft.. oeps.

Ik vind zelf nu ontspannen laden en reizen belangrijk, omdat ik het ook wil gaan doen. Maar de voorgaande 14 jaar heb ik me er niet echt mee bezig gehouden, want ik had toch geen voorzieningen of gelegenheid om het te doen. Diddle drukt zijn billen onder de stang door als hij eruit wil (klep open gaat) namelijk, en dat is link. Maar toen op te lossen door hem meteen een brul en por te geven :o en dat was goed zat toen :)

Net in het ziekenhuis geweest voor een echo. Lijkt erop dat ik een liesbreuk heb (weer een hernia :') ) over 2 dagen het vonnis

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:44

Die van mij loopt braaf tot ze met de voorvoeten op de plank staat en wordt dan 'ezel'... Geen beweging meer in te krijgen. Als je dan blijft aandringen (lees lijntje strak houden zodat ze niet achteruit kan/mag) komt ze omhoog, stoot de kop en dan is het natuurlijk helemaal over.

@Akshay: liesbreuk klinkt niet best. Sterkte!! Ik dacht altijd dat dat meer een manneniets was... blijkbaar niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:45

Dat is zo fijn aan sommige trailers dat je de klep kan openen tot deuren. Geen gedoe meer met de klep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:46

Ai, dat lijkt me een nare blessure. Sterkte alvast.

Ik vind alles met Mo spannend maar dat komt omdat Mo gewoon zo'n apart paard is dus ik zie bij voorbaat al alles wat mis kan gaan.
Bij Aurelia kan ik dat nu al een stuk meer loslaten gelukkig.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:49

Akshay schreef:
xXutopiaXx schreef:

Nou die van jou peert m gewoon t bos in :o :')

Ik vind de trailer zélf ook wel spannend merk ik. Ben al heel blij met mijn voor uitloop want dat controleert toch makkelijker.

Haha ja, da's diezelfde l*l _O- En je zag ook hoe hij de klep aan de voorkant af kwam :') Ik gebruik die, om die reden, ook echt nooit.. achteruit heb ik het idee ze veel meer te kunnen controleren, en als er wat is.. rennen ze er hard uit, en dus van mij af. Vooruit laden ben ik bang dat ze juist bovenop me springen als ik niet snel genoeg ben :')

Sterkte met je vermoedelijke liesbreuk.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:51

Jij hebt ook een ifor toch?
Die staat echt nog op mijn lijstje. Zulke fijne trailers!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:58

Wat balen zeg Akshay, ik hoop dat het allemaal meevalt :(:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:00

Robijntjah schreef:
Jij hebt ook een ifor toch?
Die staat echt nog op mijn lijstje. Zulke fijne trailers!

Weet niet tegen wie je 't had, maar Akshay en ik hebben exact dezelfde trailer :') :D En idd een iFor.. wel echt een hele fijne trailer ja :j Zou nooit meer voor een ander merk kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:01

Ja wie weet komt die er bij ons ook wel :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:15

DubbelFun schreef:
Die van mij loopt braaf tot ze met de voorvoeten op de plank staat en wordt dan 'ezel'... Geen beweging meer in te krijgen. Als je dan blijft aandringen (lees lijntje strak houden zodat ze niet achteruit kan/mag) komt ze omhoog, stoot de kop en dan is het natuurlijk helemaal over.

@Akshay: liesbreuk klinkt niet best. Sterkte!! Ik dacht altijd dat dat meer een manneniets was... blijkbaar niet.

Ik heb ook een mannelijke kant 8-) ;)
Nee ik heb een rare bingokaart geloof ik. Dus het verbaast me niet. Maar "de dinges" is ruim 9 cm lang dus het irriteert wel.

Inderdaad hier ook ifor trailer. Zó blij mee! Ik viel ervoor door de kleppen ipv zeiltje. Aangezien ijsco al een keer uit de stal sprong leek het me safe hem geen uitgang te laten zien }:0

Én hij rijdt heel smooth achter de auto.
Oké en alles is met een pink te openen, sluiten. Héél vrouwproof :P maar dat komt misschien omdat ik verder alleen oude trailers "ken"

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:34

De dinges :')
Maar idd, nog nooit met een trailer gereden die zó stabiel achter de auto ligt als deze :+: Soms zitten wij in de auto alle kanten op te botsen door hobbels in de weg, dan kijk ik op de camera en zie ik de paarden amper bewegen :')

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:42

ooh akshay balen van die liesbeuk maar dat kunnen ze prima verhelpen toch? hopelijk ben je dan weer snel de oude. En goed om te horen dat ik niet de enige ben met laaduitdagingen ;) (En die met hoge hakken boodschapen doet haha)

de mijne is inderdaad ook heel groot (lang) en had altijd het probleem dat hij niet ver genoeg naar binnen liep om de achterstang vast te maken. En bij dat laatste stapje liep hij dan weer achteruit ^)
Heb nu de truc om zijn voorstang los te maken en dan loopt hij vlotter naar voren. Daarna wel weer vastmaken natuurlijk

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:48

Ifor zijn mooie trailers maar ik vind het leeggewicht vrij hoog. Dan zit ik heel erg aan de max van wat de combi mag qua gewichten, mijn warmbloed zal ook minimaal 600 kg wel zijn en mijn IJslander zal denk toch ook wel rond de 350 kg zijn.
Ik wil graag gaan sparen voor een aluminium trailer om mijn huidige te vervangen maar ondanks dat de Ifor mooie trailer staat hij niet boven aan het lijstje.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:00

Erg licht zijn ze niet nee :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:29

Ik heb totaal geen ervaring met welke trailer dan ook (of het moet de hele oude houten van een kennis zijn :) ) maar ik vind een Fautras wel mooi. Alhoewel het 'schuin' staan in die amerikaanse dingen nog beter is, ook voor het paard (qua balans veel beter).

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:40

onverwoestbare loodzware rammelbak is een ifor vind ik :') (hoewel de nieuwere niet zo rammelen als de oudere). ik heb een bockman gehad, en nu een budget alu xx-trail. fautras ook mooi, maar paste helaas niet in het budget :D
pony loopt zonder issues de trailer in; heb de trailer verbouwd zodat ik hem en het menkarretje mee kan nemen. mijn vorige paard nam ik elke 6 weken in mijn eentje mee naar de smid (2u rijden). grootste 'probleem' was dat hij in galop erin ging als ik geen 'ho braaf' zei :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:49

2 uur rijden naar een smid... dat moet wel een hele bijzondere smid zijn :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:20

Robijntjah schreef:

Ik vind alles met Mo spannend maar dat komt omdat Mo gewoon zo'n apart paard is dus ik zie bij voorbaat al alles wat mis kan gaan.

Ik heb ook zo'n aparte spaanse. Zouden ze familie zijn? :')

Met Indy wilde ik naar de keuring, maar daarvoor moest ze op de trailer en dat was dus echt wel een ding.
Kort samengevat, na 8 weken intensief trainen (gestart bij 0, over een houten plaat lopen...) liep ze zo achter me aan op de trailer.

Nu weet ik ook dat ik haar altijd op de trailer zal krijgen, al lukt het nu niet altijd meer in 1 x. Daarvoor gebruik ik veel te weinig de trailer en zelf heb ik er ook geen om mee te oefenen.

Mijn vorige paard sprong ook de trailer in, moest je rennen voor je leven soms hahaha.

Jullie gaan hard hier joh!! Ik hou het niet bij.

Het gewone leven is weer begonnen. In het donker naar kantoor en in het donker terug thuis komen en s avonds weer ploeteren in de modder om de paarden van hooi te voorzien en uit te mesten (met anti lekband btw haha).

Ik zou graag willen doorspoelen naar begin april. Ik ben die donkere dagen wel zat.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:23

Ik vergeet steeds wat ik voor merk trailer heb ha ha.
Weet wel dat ie volledig aluminium is, extra hoog en niet al te zwaar.

Het is een 1.5 paards.
Eind dit jaar moet de lease auto eruit.
Dan maar eens zien of we voor een tweepaards trailer gaan en een echte trekauto.

Het liefst zou ik de situatie houden zoals t nu is, maar helaas is de auto 4 jaar oud.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:26

Dais_ schreef:
Robijntjah schreef:

Ik heb ook zo'n aparte spaanse. Zouden ze familie zijn? :')

Met Indy wilde ik naar de keuring, maar daarvoor moest ze op de trailer en dat was dus echt wel een ding.
Kort samengevat, na 8 weken intensief trainen (gestart bij 0, over een houten plaat lopen...) liep ze zo achter me aan op de trailer.

Nu weet ik ook dat ik haar altijd op de trailer zal krijgen, al lukt het nu niet altijd meer in 1 x. Daarvoor gebruik ik veel te weinig de trailer en zelf heb ik er ook geen om mee te oefenen.

Mijn vorige paard sprong ook de trailer in, moest je rennen voor je leven soms hahaha.

Jullie gaan hard hier joh!! Ik hou het niet bij.

Het gewone leven is weer begonnen. In het donker naar kantoor en in het donker terug thuis komen en s avonds weer ploeteren in de modder om de paarden van hooi te voorzien en uit te mesten (met anti lekband btw haha).

Ik zou graag willen doorspoelen naar begin april. Ik ben die donkere dagen wel zat.

Ik mag niet naar kantoor. Moet verplicht thuiswerken.

Heb vanmorgen toevallig om akkoord gevraagd om naar kantoor te mogen vanaf 19 januari.

Vanaf dan zitten we maanden in een vakantiewoning.
De lockdown gaat hoogst waarschijnlijk verlengd worden en kids geen school. Ik word stapelgek als we met zn vieren hele dagen aan een kleine tafel in een klein huis zitten.

Dan liever naar kantoor