Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:21

spatter schreef:
abby wat een geweldig stel toch <3
Heeft de smid geen steuntje bij zijn bok? dat heeft mijn man wel, makkelijk voor paard en smid.
[ [url=m/n9ffNj.jpg]Afbeelding[/url] ]
even een plaatje opgezocht van internet

Ja die heeft hij. Maar Stef wil nog wel eens verkrampen en dan gaat hij trekken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:34

Snap ik, blijft ook moeilijk.
Mijn man heeft een dressuurpaard van ruim 1.80 in zijn bestand met flinke hanentrek.
Paard heeft er Z mee gelopen, al vraag ik me af hoe prettig dat gegaan is.

Zapje

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:38

Wat leuk die 2 samen <3

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:44

Ooit gehoord, van Stal Killaars, maar verder ken ik het niet. Ben niet zo bekend daar, haha

Hij lijkt veel groter! Zal wel door de mini komen haha.

Handig zo'n steuntje, maar lijkt me alleen fijn met grotere paarden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:47

Ik vind zelf zo n steuntje bij alle paarden wel makkelijk. Gebruikte het alleen niet bij de mini. Dan moest ze haar voet zo dubbel vouwen, dat hij bijna tegen haar buik kwam. Was ook niet handig vijlen :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:57

Bij kleintjes gaat mijn man op de knieen zitten, als ze tenminste braaf zijn.
Maar dat worden ze bij hem meestal wel.
Mensen zijn altijd verbaast dat hun paarden aan het eind vaak staan te slapen en hun kop op hem laten rusten.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:21

Jullie gaan toch altijd zo snel.

Ik heb een vraagje, ik ben nu goed op onderzoek uit alles omtrent de paardenstallen.
Ik hoop in oktober de paarden aan huis te kunnen halen.
Er zullen in totaal 10 paardenboxen kopen.
En ik ben opzoek naar een goede hooi en stro leverancier.
Ik heb een 2 extra grote loodsen dus aan opslagruimte geen gebrek.
Gaan jullie altijd naar de lokale boer? Of is er ook iemand van jullie die het laat bezorgen in grotere maten?

Het liefst wil ik kruidenhooi, daar het meeste voedingswaarde inzit, onze type paarden hebben dit nodig.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:37

Wat een leuk stel zo samen Abby Blues

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:14

Ah kijk ze braaf staan wachten zo samen. Leuk!

Ja die steun heeft mijn vriend ook. Ideaal, als hij hem gebruikt.

Mijn vriend wil ook graag over de grens wonen maar ik ben er niet zo happig op. Al wonen we nu in de laatste boerderij voor de grens dus is de stap niet zo heel groot haha. Zijn klantenkring zit veelal in Duitsland dus voor hem is dat ideaal, ik wil alleen niet verder weg dan 3 kwartier van mijn werk. Soms ben ik 23.30 thuis van het werk, daniet check ik de paarden en laat de hond nog even plassen voor de nacht en dan is het al 00.00 voordat ik op bed lig. Dan gaat soms de wekker alweer om 5.45 voor een vroege dienst. Dus verder weg is dan helemaal weinig slaap :z

Met grote pakken bestellen heb ik geen ervaring. Hier 54 verpakte en 25 onverpakte balen van eigen land afgekomen. Als dat optische dan bestellen we kleine pakjes van een boer uit de buurt. Ik voer de onverpakte balen hooi en nog 11 balen ervan over. In november begonnen met voeren dus ze doen het netjes. Ze krijgen hier onbeperkt hooi.

Hier nog steeds op de bank maar geen tijd om me te vervelen. Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd (met kerst 2015 al om eerlijk te zijn) maar nu ik verplicht op de bank moet zitten heb ik ineens wel heel veel tijd om de bruiloftdingen te regelen ^&+

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:22

Ik ben ook van plan om kleine pakjes te bestellen van een boer uit te buurt. Heel misschien dat we van ons eigen land laten hooien, maar misschien gaan we ook wel een deel verhuren..

Vervelend Paulineh dat je helemaal niets mag doen! Wanneer gaan jullie trouwen? Wij gaan dit jaar (voor de verhuizing) ook trouwen :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:28

Wat een leuke foto van Stef en de pony (ben de naam even kwijt :+ ) wachtend op de smid. Een hele tegenstelling van elkaar.

Ik heb een lokale boer (lees 2,5 km verderop, nog geen 5 minuten rijden) die alles heeft, hooi en stro. Hij heeft zowel kleine als grote pakken maar voorlopig gebruik ik nog de kleine pakken van hem. Ik ben bij hem terecht gekomen via een tip van de buurman van een paar boerderijen verder. Ik haal het hooi bij hem op.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:38

Dat is ook nog work in progress haha. 9-6-9 zijn we bij elkaar gekomen en die datum leek ons dan ook leuk om aan te houden maar dat is wel al heel vlot dus nu misschien eerder richting nazomer. Wat leuk dat jullie ook gaan trouwen! Heb je nog tips? Mag ook in pb hoor O:)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:42

Wij halen bij iemand (kennis?) het hooi en voordroog. Enorme balen hooi en pas nog 10 balen voordroog erbij gekregen (mijn jongste moet op voordroog ivm gevoeligheid voor hoesten)
Vlas halen we een straat verder.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:42

PaulineH schreef:
Dat is ook nog work in progress haha. 9-6-9 zijn we bij elkaar gekomen en die datum leek ons dan ook leuk om aan te houden maar dat is wel al heel vlot dus nu misschien eerder richting nazomer. Wat leuk dat jullie ook gaan trouwen! Heb je nog tips? Mag ook in pb hoor O:)

Ach, wat is tijd.

Ik ben in 3 weken getrouwd en ook verhuisd :)

Gefeliciteerd allebei trouwens :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:47

Wij zitten hier ook midden in de trouwperikelen, niet van onszelf (we hebben dit jaar onze blikken bruiloft alweer) maar van mijn zus en Benno's zus. Dus druk met jurken uitzoeken, vrijgezellenfeesten organiseren etc etc. Hartstikke leuk weer :j

Hooi heb ik ook van een boer in de buurt, destijds gevonden via marktplaats :j Prima kwaliteit meestal, behalve de laatste keer door omstandigheden van zijn kant.
Mijn collega heeft laatst wel hooi gehad via Louis Venhorst fourage. Schijnt echt supermooie kwaliteit te zijn, maar wel wat prijzig vergeleken met wat je hier normaal gesproken betaalt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:51

Ik ook binnen 3 wkn getrouwd incl verbouwing. Geen groot feest dat scheelt ook regelwerk (ook geld)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:54

Calvijn hooi heb ik in grote gesealde pakken. Stro ook groot pak. Ik heb geen ruimte voor meer opslag dus haal ik elke 2 weken een pak en kiep het af onder een afdak. Ooit een andere leverancier gehad mettoen bleek het vol jkk te zien. Nu pas ik extra op. Geen natuurhooi voor mij. Vriendin had vorige week herfsttijloos erin. Ook net bloeduitslag van haar drachtige paard binnen een leververgiftiging. Adres van stro ben ik via vriendin aan gekomen en daar kan ik ook mest kwijt hooi is via familie

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:43

PaulineH schreef:

Wij trouwen 7-7-17. Heb niet echt tips, maar een goede ceremoniemeester is wel handig. Die van ons is zelf net getrouwd en het alles piekfijn geregeld, dus geeft steeds tips :Y)

Wij gaan na de bruiloft pas verhuizen omdat ik graag vanuit dit huis wil trouwen :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:59

Hoop trouwerijen hier, wat leuk!
Ik ben al 35 jaar samen met mijn man waarvan 28 jaar getrouwd.
Smorgens met de koets van buitenwijk helemaal naar hartje stad en daar getrouwd in een kasteel in de ridderzaal.
Daarna door met de koets naar een kleiner kasteeltje voor foto's en familie geparkeerd bij een restaurant.
Daarna gezamelijk gegeten .
Vervolgens met auto's terug naar onze wijk en daar hadden we een boederij afgehuurd waar mensen konden verblijven.
Wij even langs huis konden , honden uitlaten en bloemstuk wegbrengen.
Terug naar de boerderij en taart.
Savonds warm en koud buffet en daarna feest.
Hadden zelf nog nooit een trouwerij meegemaakt en waren de eerste van beide families , gewoon op gevoel gepland, alles zelf bekostigd dus niemand die zich er mee kon of mocht bemoeien }:)
Daarna heerlijk op huwelijksreis geweest naar Terschelling en echt een geweldige vakantie gehad met het mooiste weer wat je kon wensen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:37

Veel succes en plezier jullie allemaal met de bruiloften!

Ben ik toch even blij, dat ik hier nog lang niet aan hoef te denken! Wil later ook helemaal niet trouwen, niets voor mij :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:47

Wat leuk pauline dat je gaat trouwen!
En happyjoyce ook :) leuke datum!

Wij zijn 07-08-09 getrouwd. :p

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:07

Wij op 4-8-88 en iedereen wilde blijkbaar op 8-8-88 trouwen maar dat was op een maandag , vond ik niks.
Wij zijn op een donderdag getrouwd en vrijdag op huwelijksreis gegaan :P

Mijn ouders waren op 3-8 getrouwd en toen al gescheiden dus dat was geen geschikte datum en mijn broertje is op 5-8 jarig.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:52

Leuk al die trouwerijen... Wij zijn in Maart alweer 12 jaar getrouwd :oo lijkt echt veel korter!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:56

Wat leuk al die trouwerijen!
Ik ben er gelukkig nog niet aan toe eerst maar eens een leuke lieve vent vinden :)

Mn zus is twee jaar getrouwd was wel bijzonder als eerste van het gezin

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:27

Hm... trouwen. Juist. Na 10 jaar samen getrouwd en na 2 jaar weer gescheiden. Geen succes. :+