Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JackieT

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:35

Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar!

Hier de hele dag al wat knallen, en nu helemaal. Vind het altijd wel fijn dat ze alvast kunnen wennen.

Afbeelding

Ze zijn niet onder de indruk :+
Normaal hebben we er 2 op stal staan, die blijven vannacht ook buiten zodat er geen paniek is als de andere wel gaan rennen. Alle draden staan open dan hebben ze 4 hectare om te rennen, dus dat komt wel goed denk ik

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:37

Iets verbieden in Nederland slaat helemaal nergens op. De eerste doden zijn alweer gevallen door het misbruik / gebruik van vuurwerk.

Ik ben vandaag een karretje weidepalen op gaan halen en op de terugreis ging ik nog even naar mijn ouders in 'de stad', werd ik serieus bekogeld door van die kleine mannetjes, waren een jaar of 10 denk ik? Ze bleven midden op de weg staan om rotjes naar de auto en kar te gooien. Zo kansloos.

En dat is dan de toekomst he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:49

Vreselijk Dais.

Misschien als er genoeg doden vallen, men wakker wordt?
Ik begrijp werkelijk niet wat men er leuk aan vindt, dat lawaai.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:36

Hier ging het met de paarden super goed. Ik was blij dat de veulens zo'n mooi voorbeeld kregen. Ze stonden in alle rust buiten en ik heb ze voor het donker op stal gezet.
Helaas gingen de buren net he-le-maal los met vuurwerk... Complete paniek op stal. Ik kon de radio al niet meer harder zetten en ik had er al extra lampen bij gezet om de flitsen wat te maskeren. Helaas blijven ze draven in de box en ze eten geen hap... Hond en kat zitten van ellende te bibberen onder de tafel. Ik kan er zo boos van worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:41

Arme beesten ;(

Hier zijn ze ook al flink bezig. Ik ben echt benieuwd hoe ze hier gaan reageren. Boon is nooit echt paniekerig, als die hooi heeft dan eet ze wel al loopt ze veel van het hooi naar de deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:46

Hier ook 1 van de honden niet onder de tafel vandaan te krijgen. Paarden doen het goed maar het gaat stevig tekeer al de hele dag. Wij doen wel lampen aan straks maar zitten ook nergens aan de weg.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:10

Stal is hier gelukkig achter op het terrein en daarachter een natuurgebied dus het dempt iets. Het huis ligt aan de weg dus de honden hebben meer last maar na bezoek van de politie is het nu stil. En alle honden liggen meteen te slapen.

Sterkte allemaal met vuurwerk(overlast).

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:47

Ik ben voor het eerst weer eens thuis dit jaar, voorheen nachtdiensten.
Hier zijn ze wel druk en onrustig maar dat verbaast mij niet.
Ik zorg dat ze gewoon hooi en de ruimte hebben en dan komen ze er wel doorheen.

Wij hebben vanavond met de kinderen wat sier fonteintjes afgestoken in de bak. Mijn dochter vond het prachtig :D mijn zoon vond het eng :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 22:43

Afbeelding

Gezien we best vaak nu met meerder paarden op stap gaan, wat nieuwe poetsplekken gecreëerd :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 23:26

Hoop geknal maar ze staan tot nu toe chill te eten of zelfs te slapen. Ik heb al mijn 3e redbull op om niet in slaap aan te vallen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 09:06

Hier ging het heel goed. Ik heb lekker veel Luzerne in de bak gedaan en dat stonden ze vrij rustig op te eten. Tussen twee en half drie ben ik gaan slapen. Kom ik net buiten om kwart voor acht , hoor ik het draad tikken. Ik kon dus de onderste draad repareren. Nu nog even met strotouwtjes. Straks met daglicht maar weer netjes maken. Ik ben zo blij dat mijn paarden nog gewoon in de paddock staan. Ze mankeren zo te zien gelukkig niks. Pffff gelukkig nieuwjaar.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 09:19

Relaxte paarden hier!

Gelukkig Nieuwjaar allemaal ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 09:51

Gelukkig nieuwjaar!

Lynn_Nikita schreef:
Hoop geknal maar ze staan tot nu toe chill te eten of zelfs te slapen. Ik heb al mijn 3e redbull op om niet in slaap aan te vallen

Ik zag wat groot vuurwerk uit jullie richting komen om middernacht! Hopelijk allemaal goed gegaan.

Hier niet al te veel problemen gelukkig. Een kwartiertje erbij gebleven om 12 uur, en toen ik binnen was hoorde ik hem wel even wegstuiven na een harde klap :(:) Maar we hebben het weer overleefd.
Ik vond het nog het meest sneu voor de groep ganzen die in paniek over kwam vliegen -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:07

Gelukkig Nieuwjaar allemaal.

Wij waren dit jaar niet thuis dus ik had camera's gehangen. Of ja eigenlijk oude telefoons.
En de zowel de paarden als honden hebben het goed gedaan.
1 keer heb ik wat tegen de honden als paarden gezegd en dat was voldoende.

Maar blij dat december weer voorbij is.
En weer normale dagen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:11

Gelukkig Nieuwjaar allemaal. Ook hier is het goed gegaan, wel wat vuurwerk maar niet belachelijk veel gelukkig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:26

Iedereen de beste wensen !

Hier was het erg rustig, een buur achter en eentje schuin aan de overkant hadden iets vuurwerk, maar om 12 uur was het eigenlijk stil op straat.
Jasmijn was iets terughoudend, maar de wortelstukjes maakten een hoop goed :)

De geluiden die vanaf Lunteren en Ede kwamen waren niet van de lucht; het leek wel oorlog ;( Hoezo een vuurwerkverbod |o

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:37

De beste wensen allemaal.

Ook hier leek het wel oorlog. Veel en zwaar vuurwerk. Fiesta vond het wng. Aaf niet. Ik heb de wei opengegooid en Johnny en Aaf hebben lekker staan grazen. Questa lag onder bed. Jones naast me op de bank.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:46

De beste wensen allemaal!

Hier werd er ook flink geknald maar de paarden bleven relatief relaxed gelukkig.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 10:56

Gelukkig nieuwjaar.

Hier viel het mee. Wij waren niet thuis maar bij thuiskomst geen bijzonderheden.
Waar ik was was genoeg vuurwerk te zien maar echt niet zoveel als voor Corona. En ook snel weer klaar

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:00

Wat mij iig op viel was dat je het 's ochtends niet rook. In voorgaande jaren stonk het gewoon naar kruit en vond ik overal vuurpijlstokjes en van dat rode papier. Nu is de weg gewoon 'schoon'.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:20

Ik ben om 23.30 nog bij ze geweest en vervolgens zijn wij om 23.50 in slaap gevallen :')

Ze zijn nu weer relaxt. Ogen wat moe, met name mijn merrie, dus hopelijk gunt ze zichzelf wat rust vandaag om te liggen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:27

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Hier was het vuurwerk echt opvallend meer en harder dan andere jaren. Net alsof mensen zich wat moesten afreageren tegen de maatregelen, het was nochtans wel verboden :\ de paarden bleven er heel rustig onder, die van de buren waren wel heel de tijd aan het rennen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:53

iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar, dat hard werken beloond mag worden, jullie en de dieren in goede gezondheid mogen blijven en een beetje geluk voor de dingen waarvoor je het nodig hebt.

O iddernacht was er vrij veel vuurwerk, wij zitten ontzettend dicht aan de grens en aar mocht het wel afgestoken worden en wat Annemiek al zei, de achterburen van mijn overburen ( lekker ingewikkeld) had erg veel vuurwerk, die had vorig jaar ook al zoveel, gelukkig wel veel sier en niet alleen geknal. In het bos hoor je alles 4 x zo hard, hele erge echo. P Zodra het vuurwerk begon alle 3 een stresskakje en toen renden ze naar het bos aar bleven daar wel rustig staan samen met de varkens.

Ik heb de dekens maar afgedaan, het is heerlijk weer! Stallen zijn schoon, zo bladblazen op het stuk gras wat nu rijbak gaat worden. Varkens zijn het gras goed aan het slopen en dan kan ik binnenkort alles eraf harken/ blazen en onderfrezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:55

Ik heb ook al een rondje gemest. Het is fijn buiten :D

Onze plannen voor aankomend jaar;
- oprit en plaats asfalteren
- dichte poetsplaats betegelen en overkappen
- voortuin leeghalen en parkeerplaatsen maken
- terras in achtertuin maken
- grote voer / ligplek maken tussen container en carport in
- paddock met poel deels afgraven en keren en zand storten
- voerboom ophogen en heuvels maken en dan betegelen met rubberen matten
- waar mogelijk keren
- stroken doortrekken en verbeteren
- meer aanplant van wilgen etc
- overkappingen maken voor hooi en spullen bij de bak
- picknick tafels naar de bak
- kampvuur plek maken tussen bak en cirkel / wei

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:59

Ik wil ook graag de PP uitbreiden, de zandheuvel is er bijna, zand is geregeld, nu nog vervoer.
Planten komen week 2 binnen en dan is het wachten op de wilgen voor een wilgentunnel

Mijn grootste plan, is nog een stuk bestraten en een dubbele stal erop maar dat is zeker niet haalbaar nu ivm budget ben ik bang. Eert de bijkeuken volledig strippen, uitgraven en nieuw beton erin ( water komt bij elke regenbui nog steeds door de vloer omhoog, 1 a 2 cm beton maar op het zand) gat maken in de buitenmuur voor een raam en deur en afvoer, muren en toilet plaatsen en dan is het hele huis eindelijk klaar.