Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:27

Klinkt als een winkel waar ik mijn partner bij uit de buurt moet houden :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:48

Het is een topwinkel voor klus/ buitengebeuren, maar ga dr niet voor de lol naar toe.

Ga gemiddeld 1x per 14 maanden.
Daarna ben ik weer een hele tijd genezen :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:00

Prairy schreef:
Robijntjah schreef:
Ik kan me nog een keer herinneren dat Natasja en ik met onze wederhelften gingen, een half uurtje gingen we....
We gingen met 3 volle karren naar buiten _O-
De medewerkers moesten zo om ons lachen :+

_O- Zo herkenbaar _O-

Dat was mooi ja _O- Hahaha, hoe we het allemaal ooit in die auto hebben gekregen, incl. 5 personen is me nog een raadsel _O-

Wij zijn er in coronatijd geweest, toen ie nog wel open was.. en je niet met duizenden tegelijk naar binnen mocht :') Buiten in de rij wachten, maar binnen zóveel aangenamer!!! Toen kon je tenminste gewoon normaal lopen :D Ik heb inderdaad ook standaard hoofdpijn als we naar buiten gaan :') En met een lichte portemonnee hahaha

Ik vind 't buiten nu ook maar niets.... aannemer is de oude staldeuren aan het dichtmetselen, dus ik moet af en toe m'n neus laten zien :') Maar dan kan ik gelijk weer een uur opwarmen onder m'n dekentje tegen de verwarming aan geplakt _O-

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:24

Ik heb net de oprit even onder handen genomen en het ergste is er af. Maar de vingers en vooral de tenen 'doen' het niet meer.
En eigenlijk zou ik als het eens een paar dagen droog blijft ook de grasmaaier over het blad op het gazon moeten laten rijden, want dan is het klein en verteert het sneller zodat het hele blad ook niet de paddock in waait.

Ik heb vandaag het gevoel dat de tijd zo langzaam gaat...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:48

Accu sokken *\o/*

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:49

Akshay schreef:
DubbelFun schreef:
Klinkt als een winkel waar ik wel eens naar toe zou willen (maar te ver weg), dus ik zal het bij de Welkoop moeten houden.

Ik vind het een hel :P
Te.. donker, krap, hysterisch, vol, druk.. mijn vriend was lyrisch dus ik dacht "wil wel eens zien" brrr.

Wél heel fijne baggerstamplaarzen, werkhandschoentjes en bezems! Dus leuk spul. Maar ze moesten je als enige binnen laten ofzo ;)

@Karin; 1 aflevering kijken, dan uitmesten, dan nog een aflevering kijken?

Niet gelukt, zit al aan de 3e aflevering :=
En dadelijk wordt mn zoon wakker en sla ik mijzelf voor mn kop _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:18

Morgen weer een dag :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:49

Cranenbroek, VRESELIJKE winkel :=
Ik ga er alleen heen als ik ECHT iets nodig heb en dan nog zoek je je een ongeluk .. en dan hebben we het maar niet over het personeel wat er werkt :x

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:56

Ik kom er zo vaak dat de vaste mensen van een paar ' straten' me al kennen :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:20

Ik had tot vandaag echt nog nooit van Cranenbroek gehoord :')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:23

Laurie schreef:

Je weet niet wat je mist in je leven :=

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:23

prairie, ik ben nog druk met mijn eigen bescheiden 285 plantjes denk ik :+

laurie, fijn dat het wat beter gaat

ik ben ook niet bekend met cranenbroek, moet steeds aan kranendonk veevoeder handel denken, maar da's iemand anders. Wel prachtig hooi, maar helaas in de verkeerde hoek van het land tegenwoordig.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:08

Laurie schreef:

Ik ook.
Welke plaats moet ik naartoe? :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:10

Belker schreef:
Laurie schreef:

Ik ook.

5 verstigingen meen ik, Budel, nog Zuidelijker in Landgraaf en Belgie en eehmm... zal vast online staan
Zijn maar 2 uurtjes rijden voor jou denk ik :o

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:12

Schijndel, dacht ik.. en 'bij ons': Dongen :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:12

Maakt niet uit welke ik bezoek. Leuk uitje onderweg naar Luxemburg

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:18

Jammer dat ze niet meer deze kant op zitten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:42

Belker schreef:
Laurie schreef:

Ik ook.

Eerst onder je steen uit ;) :+

Net weer wat weidehooi geleverd gekregen *\o/* had nog maar 4 pakjes dus kwam mooi uit

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:40

Hier schiet de voorraad ook al weer op, volgende week eens kijken of hij nog steeds dezelfde partij heeft liggen en anders een paar pakjes mee nemen van de nieuwe partij.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:59

Akshay mogen jullie dan helemaal geen bomen vanwege de agrarische bestemming?

Cranenbroek is hier ook een favoriete winkel. We gaan normaal altijd naar Budel, maar er komt er ook 1 in Venlo. Komen er altijd met teveel spullen uit :') Ik verzoek ze bij de kassa altijd om het bedrag maar heel snel te noemen zodat het niet zoveel lijkt

Vandaag weer even trailerladen getraind. De jongste stond al te popelen voor de draad dus ik liet haar los de bak in, loopt ze zo de trailer in *\o/* daarna nog een paar keer herhaald zowel dat ik mee liep als dat ik naast de trailer stond, zonder halster oid.. Pas de 4e (korte) training. Ik train max 10 minuten en korter als het heel goed gaat. Ze verbaasde me er ook beetje mee :')

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:08

Goed bezig jinte! Ziet er lekker relaxed uit zo!

Wbt bomen, die mogen op het deel met een wonen bestemming (zeg erf, woning en bijgebouwen). Op het agrarische moet worden gecorrespondeerd met gemeente. Een verzoek tot afwijken bestemmingsplan (kassaa) etc. Dat is op dit moment gewoon allemaal niet zo haalbaar. Stunten met een wilgentak kan, want dat kost niks. Maar een meidoorn haag aanschaffen met de kans dat hij eruit moet vind ik zonde van de centen ;)

Net Diddle kort aan de hand gewerkt en gelongeerd. Fjölnir was knettergek en crosste om ons heen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:12

Woah best een beetje jaloers op al die relaxte trailerpaarden hier. Helaas hier een ander verhaal, en na maanden trainen van zowel mn paard als mn hulpjes in het razendsnel-de-stang-dichtdoen ben ik vorige week eindelijk 2 keer op pad gegaan. Resultaat: een reep huid van zn staart af geschaafd door waarschijnlijk een bok en touché met die afdichtstrip helemaal bovenop de laadklep. echt een hele nare wond -O- en slechte ervaring ben ik bang.

Prairy ik ben echt een beetje jaloers op jullie aanplant <3 geweldig . Helaas is budel iets tever om die boompjes op te halen. Ik sprokkel hier en daar nog wat leuks bij elkaar maar overwegend is onze grond juist aan veel onderhoud toe ipv aanplant haha

Akshay wij hebben op de wei idd ook agrarische bestemming maar ik ben wel zo vrij geweest om rondom de wei wilgen te zetten. En wil eigenlijk nog e.e.a. erbij zetten. niemand die het controleert dan wel handhaaft hoor... behalve als er echt klachten van komen. Tis jouw grond hè.
Moet zeggen dat ik die wilgentenen ook gratis heb gefixed een stel dure bomen kopen is een ander verhaal. edit: ik zie dat je er hetzelfde inzit idd

En over de Cranenbroek *\%/* daarheb ik veel profijt van gehad vooral in het begin van ons 'buitenaf' avontuur. uiteindelijk wil je goed gereedschap natuurlijk maar voor een thuisgebruik-houtklover hier, een grondwaterpomp daar, of een extra sproeier is het wel echt geweldig. In het begin heb je echt álles nieuw nodig, heb toen veel goedkoop aangeschaft en dan vervangen we het de komende jaren verspreid voor betere kwaliteit en mss hebben we geluk. Ik kom langs schijndel als ik naar werk rij, ik moet vooral lachen om die blikken als ik op mn hoge hakken effe een zak kippenvoer op mn schouders leg en naar de auto loop haha :')

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:21

Oh Silly dat is naar ;( Heb je er al eens hulp bij gehaald? Weet dat veel leerlingen van de opleiding van Annemarie vd Toorn regelmatig paarden zoeken om te trainen! Vaak zonder kosten of tegen een lage vergoeding.

De jongste hier had ook nog geen positieve ervaringen met de trailer, maar is ontzettend leergierig. Ze verbaasde me vandaag ook echt dat ze zo uit zichzelf de trailer in liep. En onze haflinger gaat ook nog niet altijd 100% maar gaat steeds beter. De andere 2 lopen er zo op. Draver twijfelt af en toe maar met wat aanmoediging loopt ie er zo op.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:32

ja ik heb er jaren geleden hulp bij gehad en uiteindelijk lukt het ook wel elke keer. heb een paar jaar geleden mn ambities in de boom gehangen toen ik moeder werd en dus de trailer verkocht. Bleek dat de nieuwe eigenaren hun paarden daar ook op eens niet in kregen, of er ooit een kadaver in had gelegen. Nóóit over na gedacht maar een plausibele reden waarom mn paard elke keer zo;n drama maakte van dat ding.
Maar nu ik thuis woon is het toch weer een ander verhaal, nieuwe trailer nieuwe kansen. En tot van de week leek het ook echt beter te gaan. hij stormt nog steeds snel naar buiten maar als je een beetje snel bent met de stang staat hij er binnen een paar minuten op. Tot van de week dus :(:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:02

SillyB schreef:
Ik kom langs schijndel als ik naar werk rij, ik moet vooral lachen om die blikken als ik op mn hoge hakken effe een zak kippenvoer op mn schouders leg en naar de auto loop haha :')

Haha dit is echt fantastisch :')
Zo heb ik ook wel 's, ook op hakken :') , met 2 kratten bier rondgelopen.. leverde ook grappige blikken op _O-