Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:17

Bij mij valt t met de KWPN'er mee, die heet Chippendale, wij noemen em Chip. De pony heet Sjoerd (met hun stalnaam ervoor) maar dat vinden wij niet zo leuk om te roepen. Dwz ik, want ik zie mezelf al SJOEHOERD SJOEHOERD roepen en de buren horen dan waarschijnlijk alleen maar prutsmuts, prutsmuts... nee dat vond ik niet echt wat. Die hebben we maar Tim(mie) genoemd, dat was het enige waar we consensus over konden bereiken. Ik had m liever anders genoemd, maar ach he...

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:28

Hahahahaha, ik zie dat voor me _O-

Een van de cowboys had een paardje dat Pumpkin heette. Dat vond ie toch niet zo stoer... “PUMPKIN, come here Pumpkin!”
Dus dat werd Lucy. Oké.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:40

Mijn shet heet officieel Charlotte van stal flowerplace. Maar ze kwam ,enorm verwaarloosd, en het eerste wat we roepen, aaaaaah wat een mooi toetje(Bekkie). En zo was en werd ze Toet.
Later bleek, na uitlezen vd chip(ik zei ze heeft geen vreten gehad dus zal ook wel niet gechipt zijn, wel dus) dat ze zo'n chique naam had. Maar het was al Toet.

Andere shet is op papier Brenna maar die heet bij ons Bamboo( onze dieren, in mijn huidige relatie hebben een drank/cocktail naam, er is nog een kat genaamd baco en een kat Bailey(s) )

Karev de fjord heet officieel Allcum. Fokker gaf al zijn paarden een Latijnse bloem en of planten naam. Alleen Allcum is ws een leesfout, want dat is niks in het Latijn. Had ws Allium moeten zijn en de i is voor een c aangezien.

Ik keek toen graag naar Grey's Anatomy en vond karev(Dr Alex karev) wel leuk, en vond de naam wel bij een Noors paard passen

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:14

Jake heet Capitol Hill, Idaza noem ik vaak Dasi en Lana heet op papier Halakea....

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:18

Capitol Hill vind ik als wedstrijdnaam wel heel leuk!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 21:35

Ik heb het eerste rondje dierenarts weer gehad voor dit jaar.
Hoestend paard, vanmorgen al wat te tam. Vanmiddag dierenarts erbij en toen was ze helemaal tam. Gelukkig was alles goed en enkel wat verhoging en wat lijkt op beginnende luchtweg problemen.
Net weer gekeken en ze is al weer een stuk alerter

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:16

Ik had het vorige week. Toonde alle hoest symptomen, maar hoestte niet. Had ook 38,4 gemeten, dus duimde al dat het met een paar dagen over was. Dat bleef gelukkig bij 3 dagen en toen weer goed.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:18

belle_boef schreef:
Ik heb het eerste rondje dierenarts weer gehad voor dit jaar.
Hoestend paard, vanmorgen al wat te tam. Vanmiddag dierenarts erbij en toen was ze helemaal tam. Gelukkig was alles goed en enkel wat verhoging en wat lijkt op beginnende luchtweg problemen.
Net weer gekeken en ze is al weer een stuk alerter

:(:)

Mijn eerste rondje DA was 2 januari (wel gepland) maar kreeg vandaag de factuur van 175,-
Die blijven toch ook altijd minder leuk :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 23:20

Ben ook benieuwd wat dit gaat kosten. Vanmorgen gebeld maar valt dan wel onder spoed. Voorrijkosten, consult, fles metacam en ventiplum. We gaan het zien

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:22

Aww zo lief! <3
Afbeelding
Bedtijd :)
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:27

Oh oh oh! Ik heb de konijnen naar snoepjes genoemd :') Zo hebben we Choco, Toff, Marsh en Mallow :D Choco is mooi bruin, Toff is blauw, Marsh is madagaskar (bruin/zwart marmerachtig...) en Mallow is wit :')

Wij hebben het eerste rondje ziekenhuis gehad... met de helikopter zelfs.... in Oostenrijk.... vallen op de piste, niet aan te raden. Vriendlief akelig gevallen en knie uit de 'kom', zit nu weer goed, maar kan er niet op staan natuurlijk.. :(:) Tja... dit gebeurt ook op wintersport... hoop dat ie niet teveel pijn gaat krijgen de komende dagen..

Sterkte met je paardje BB... gelukkig was ze al wat alerter!

Heerlijke foto's Libera <3

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 23:41

Xutopia. Heftig. Gelukkig zit het weer in elkaar maar het klinkt alsof hij er nog wel even zoet mee is

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 01:07

Ojee, beterschap!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:52

Alle dieren krijgen hier een eigen naam. Sommigen kwamen met de meest verschrikkelijke naam hier. Soms duurt t een paar weken voordat de juiste naam er is, en soms is t meteen raak.

Ik was gisteren bij een lezing gegeven door de Faculteit Utrecht over insuline resistentie. Fijn om de herhaling te krijgen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:57

Melle = Melle op paspoort
Rocky = Rocky op paspoort
Puck = Bugs Bunny op paspoort.
Dus alleen Puck veranderd haha. Vréselijk.

Wij gaan zo naar de notaris en dan is het nieuwe huis van ons *\o/*

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:02

Claudia spannend!!!!

Hier hebben de paarden gewoon hun stamboek naam, maar bij twee van de paarden hebben we ze dan ook zelf gegeven.
Sowieso doen ze in Frankrijk niet aan wedstrijd namen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:34

Dankjulliewel :+: Ben ook benieuwd wat de nasleep gaat worden belle_boef.. sowieso fysio en voorlopig amper kunnen belasten.. hebben nu krukken gekregen van degene waar we in het appartement zitten, dus hij kan zo wel wat beter zelf vooruit, dat is wel erg fijn! :+:

Spannend inderdaad Claudia! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:37

Nogmaals beterschap voor Kevin Natas!

Veul plezier Claudia :D

Hier even een dipje, veel pijn en weinig (zichtbare) vooruitgang dus ben weer even foto's aan het terugkijken geslagen, dat helpt :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:09

Beterschap aan Kevin, Utopia. Dat is toch wel je grootste angst als je op wintersport gaat... Gelukkig mij nog nooit overkomen. *Klopt heel hard af*

Libera wat een schatje is die pup.. ik wil ook een hond, maar dat kan helaas niet doordat wij allebei fulltime werken.

Claudia heel veel succes bij de notaris! Je plaatst straks toch wel even een foto hè, van je toekomstige stek ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:37

Dankjullie :+: Ja hè.. kom hier al meer dan 20 jaar, zo vaak heb ik de heli op de piste zien staan, mensen in de banaan naar beneden zien gaan, sowieso duizenden valpartijen gezien, maar nu dan van dichtbij... vind het maar niks :') Al was de arts wel grappig; Kevin had teveel drugs in z'n systeem om de vlucht in de heli mee te maken, heeft die arts met Kevin z'n telefoon foto's en filmpjes gemaakt _O- Zie je Kevin breed lachend daar liggen met z'n duimpje omhoog haha _O-

Slim om dat lekker terug te kijken dan Jolijn :D Ik moet ook m'n topic weer 's opnieuw gaan lezen <3 Lijkt me heerlijk om te zien.. zeker nu we niet thuis zijn :')

Judith, je kan altijd een goeie hondenuitlaatservice inschakelen :D Of misschien woont er wel iemand in de buurt die overdag de hond graag bij zich heeft, maar niet de zorgen ervoor wil dragen...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:41

Iew knie uit de kom klinkt wel akelig. Beterschap voor je vriend!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:47

Dankjewel :) Zag er ook akelig uit :') Zelfs door z'n skibroek heen... %)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:21

Ooow knie uit de kom is echt kloten.
Ik ben jaren geleden eens geschopt door een mini, precies tegen mijn knie. Auw auw

Ons huis staat nog op Funda. Engelsstraat 58 in Vriezenveen.
Kun je hem daar bekijken Judith :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:34

Auw Utopia :(:) voor Kevin.
Twee jaar geleden gleed ik op een (bielzen) trapje uit (hoogzwanger) en bij het mezelf opvangen was mijn pink ook uit de kom (maar daar kwam ik pas achter toen ik deze boog om te zien of het niet gebroken was, toen schoot hij terug) dat heeft echt nog een tijdje zeer gedaan, en helemaal buigen bleef echt een paar maanden pijnlijk.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:42

Oei Utopia dat is niet fijn, ligt ie in Sankt Johann? Of hebben ze hem doorgevlogen naar Kitzbuhel?