Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hugolien schreef:Ik vind de wolven prachtig, daar niets over gezegd, maar zou toch ook mijn twijfels hebben bij weidedieren. Niet alleen paarden. Ik snap dat een wolf ook moet eten, weidedieren zijn een makkelijke "prooi", maar hoop dat ze er toch een beetje vanaf gaan blijven
Kymalin schreef:Ik vind het bizar dat Nederland debattereerd over een aanlijngebod voor katten omdat die schade aanrichten en aan de andere kant de komst van wolven toejuichen
Veulen84 schreef:Stuk is van 31 januari 2019... Dat in de eerste plaats. Verder is het nog niet bekend welke wolven er verantwoordelijk waren voor de 14 dode schapen in Emst. DNA profielen kosten tijd.
mysa schreef:Veulen84 schreef:Stuk is van 31 januari 2019... Dat in de eerste plaats. Verder is het nog niet bekend welke wolven er verantwoordelijk waren voor de 14 dode schapen in Emst. DNA profielen kosten tijd.
Emst ligt op de Veluwe
Sussie85 schreef:https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... U4tcPsr7e0
Toch fijn dat zo'n ecoloog niet over de grens kijkt wat voor problemen de wolf geeft in o.a. Zweden en Duitsland. Nee we gooien weer een super positief stuk de wereld in.
nine1987 schreef:Wedervraag.. Waarom je honden buiten laten?
Ik trek nu m'n conclusies puur vanaf 't filmpje..
Het is daar flink koud en er ligt een goed pak sneeuw.. Ik durf dus te gokken dat 't ergens is waar er veel meer plaats is voor de wolf als hier (mede door de loslopende honden)
Daarnaast als je eigenaar bent van honden en je weet dat er wolven in dat gebied zitten en je laat je dieren moedwillig buiten, dan neem je zelf een groot risico..
Een wolf zal een hond altijd zien als concurrentie en deze uitschakelen.. Ik zie in dit filmpje dus gewoon natuurlijk wolven gedrag en de honden zijn nog vrij vlot aan hun eind gekomen..
Let wel.. Ik wil ook geen wolf in NL.. Maar in dit filmje is de eigenaar van de honden het meest te verwijten en niet de wolf..
Popstra schreef:Ehm, hier lopen de honden ook op het erf. Overdag dan wel te verstaan.
Helaas is het soms nodig je erf en je bezittingen te beschermen tegen de boeven van tegenwoordig. Het is voor veel mensen die buiten wonen heel normaal dat honden Buiten leven.