Zorgen maken om wolf...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:13

Nee dan word het anders,maar miss. alleen voor bij schapenhouders? ik weet niet of schapen er bang voor zijn? Zo zijn Egels en vogels niet bang voor de hoge toon.

Hugolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:10

Ik vind de wolven prachtig, daar niets over gezegd, maar zou toch ook mijn twijfels hebben bij weidedieren. Niet alleen paarden. Ik snap dat een wolf ook moet eten, weidedieren zijn een makkelijke "prooi", maar hoop dat ze er toch een beetje vanaf gaan blijven :(

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:16

Hugolien schreef:
Ik vind de wolven prachtig, daar niets over gezegd, maar zou toch ook mijn twijfels hebben bij weidedieren. Niet alleen paarden. Ik snap dat een wolf ook moet eten, weidedieren zijn een makkelijke "prooi", maar hoop dat ze er toch een beetje vanaf gaan blijven :(

Mooi dat je dat hoopt. De praktijk wijst uit dat wolven uiteraard niet van gedomesticeerde dier af blijven, niet eens een beetje. Waarom ook, zoals je zelf aangeeft, makkelijke prooi, en die wordt altijd geprefereerd boven moeilijke prooi.

Hugolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:17

Daar heb je natuurlijk wel gelijk, ze hoeven er zo niets voor te doen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:38

Voor veel schapenhouders is het ondoenlijk om zeker in de wintermaanden hun schapen goed te beschermen.

Vaak worden de schapen dan uitgeschaard op percelen die kort de winter uit moeten komen.
Deze percelen zijn meestal in eigendom van andere veehouders en akkerbouwers.

Meestal trekken de schapenhouders een enkele of dubbele draad met fikse klap stroom erop.
Zie links op de foto.

Afbeelding

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:00

Ja dat is natuurlijk sowieso veel te laag. Ik zie hier in de buurt binnen die draden al wel hoge netten verschijnen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:05

Ik vind het bizar dat Nederland debattereerd over een aanlijngebod voor katten omdat die schade aanrichten en aan de andere kant de komst van wolven toejuichen 8)7

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:21

Ja hè? Dat bedacht ik ook net.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:51

Kymalin schreef:
Ik vind het bizar dat Nederland debattereerd over een aanlijngebod voor katten omdat die schade aanrichten en aan de andere kant de komst van wolven toejuichen 8)7

Het is helemaal kolder hier in de polder.

Een stel omhoog gevallen ecologen experimenteren met de natuur en niets of niemand mag hun ook maar een strobreed in de weg leggen. Allemaal gesteund door de Europese Unie. Datzelfde instituut dat in Ierland niet bestaande kaboutertjes beschermd. Het is niet te bevatten hoe Europa soms functioneert.

Maar goed als er een katten losloop verbod komt hoe staat het dan met de muizenpopulatie? Gaat dat in veel gebieden geen problemen geven? Want de ecosystemen hebben zich in de loop der eeuwen ook aangepast. Natuur zoals het ooit honderden jaren geleden heeft bestaan komt nooit meer terug.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:28

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:36

Flauwekulverhaal over die wolven op de Veluwe. Die hebben eind september nog twaalf schapen gepakt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:10

Stuk is van 31 januari 2019... Dat in de eerste plaats. Verder is het nog niet bekend welke wolven er verantwoordelijk waren voor de 14 dode schapen in Emst. DNA profielen kosten tijd.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:16

De Monitor had het vandaag op Facebook gezet vandaar.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:27

Veulen84 schreef:
Stuk is van 31 januari 2019... Dat in de eerste plaats. Verder is het nog niet bekend welke wolven er verantwoordelijk waren voor de 14 dode schapen in Emst. DNA profielen kosten tijd.

Emst ligt op de Veluwe ;)

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:29

Veulen84 schreef:

DNA profielen kosten alleen tijd als er weer schapen zijn gepakt, als ze willen bewijzen dat er een mannetje "aan is komen lopen" uit Brandenburg is het DNA profiel in No time bekend....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:22

mysa schreef:
Veulen84 schreef:

Emst ligt op de Veluwe ;)

Maar dan kan het nog steeds gaan om een andere wolf. Veluwe is behoorlijk aantrekkelijk als gebied voor ze. Eerst feiten dan de rest he.

Windbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:07

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:52

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:55

Wedervraag.. Waarom je honden buiten laten?

Ik trek nu m'n conclusies puur vanaf 't filmpje..

Het is daar flink koud en er ligt een goed pak sneeuw.. Ik durf dus te gokken dat 't ergens is waar er veel meer plaats is voor de wolf als hier (mede door de loslopende honden)

Daarnaast als je eigenaar bent van honden en je weet dat er wolven in dat gebied zitten en je laat je dieren moedwillig buiten, dan neem je zelf een groot risico..

Een wolf zal een hond altijd zien als concurrentie en deze uitschakelen.. Ik zie in dit filmpje dus gewoon natuurlijk wolven gedrag en de honden zijn nog vrij vlot aan hun eind gekomen..

Let wel.. Ik wil ook geen wolf in NL.. Maar in dit filmje is de eigenaar van de honden het meest te verwijten en niet de wolf..

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:08

In Nederland wonen ook mensen met honden in gebieden die een wolf kan bestempelen als zijn territorium. Dan kom je toch uit op een tuin die een soort vesting wordt. En daarnaast kun je in zo'n geval je hond(en) met name 's avonds niet meer uitlaten zonder risico.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:31

Beuh, ik lees net in de krant dat om de hoek van mijn woonst gisterenochtend 3 schapen werden dood gebeten :( . Een poos terug ook al 2 .

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 19:16

nine1987 schreef:
Wedervraag.. Waarom je honden buiten laten?

Ik trek nu m'n conclusies puur vanaf 't filmpje..

Het is daar flink koud en er ligt een goed pak sneeuw.. Ik durf dus te gokken dat 't ergens is waar er veel meer plaats is voor de wolf als hier (mede door de loslopende honden)

Daarnaast als je eigenaar bent van honden en je weet dat er wolven in dat gebied zitten en je laat je dieren moedwillig buiten, dan neem je zelf een groot risico..

Een wolf zal een hond altijd zien als concurrentie en deze uitschakelen.. Ik zie in dit filmpje dus gewoon natuurlijk wolven gedrag en de honden zijn nog vrij vlot aan hun eind gekomen..

Let wel.. Ik wil ook geen wolf in NL.. Maar in dit filmje is de eigenaar van de honden het meest te verwijten en niet de wolf..

Wat als je honden gewoon op eigen afgesloten terrein zijn? Wolven laten zich niet tegen houden door een hekje, ook niet een van anderhalve meter hoog en ook niet door stroom. Dat zijn hele grote fabels.

Slede honden worden hier vrijwel allemaal buiten gehouden, steeds meer gaan over op volledig afgesloten kennels om wolven eruit te houden.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:18

Dat zeg ik toch niet? Ik vind alleen niet dat die honden onbeschermd buiten moesten zitten..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:04

Ehm, hier lopen de honden ook op het erf. Overdag dan wel te verstaan.
Helaas is het soms nodig je erf en je bezittingen te beschermen tegen de boeven van tegenwoordig. Het is voor veel mensen die buiten wonen heel normaal dat honden Buiten leven.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:23

Popstra schreef:
Ehm, hier lopen de honden ook op het erf. Overdag dan wel te verstaan.
Helaas is het soms nodig je erf en je bezittingen te beschermen tegen de boeven van tegenwoordig. Het is voor veel mensen die buiten wonen heel normaal dat honden Buiten leven.

Inderdaad en daarnaast maken wolven geen verschil tussen dag en nacht. :)