Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
danzzz schreef:Gisteren moest ik invallen op een manege waar ik al in geen jaren meer ben geweest, ik begrijp nu de felle mening van antistallers die dit soort maneges als referentiekader hebben een stuk beter. Ook al ben ik een stalpaardenmens, hier werd ik gewoon verdrietig van. En ik ben geen zeikurt, ik bedoel ik vind dingen niet snel zielig, of naja je begrijpt me wel. Maar ik had er gewoon echt moeite mee. Ineens snap ik de aversie.
danzzz schreef:Ruim in het stro, genoeg buiten, kleine maar relatief lichte stallen, Genoeg beweging, alleen triest, murw, sjaggie, geen lol, doods. Ik weet nog niet hoe ik het moet verwoorden, ik moet het allemaal even laten bezinken voordat ik er een objectieve mening over kan hebben. Ik werd er wel verdrietig van, noem mij maar gek
danzzz schreef:Ruim in het stro, genoeg buiten, kleine maar relatief lichte stallen, Genoeg beweging, alleen triest, murw, sjaggie, geen lol, doods. Ik weet nog niet hoe ik het moet verwoorden, ik moet het allemaal even laten bezinken voordat ik er een objectieve mening over kan hebben. Ik werd er wel verdrietig van, noem mij maar gek
Sees schreef:Maar Elena, ook 's nachts op stal kan er iets gebeuren dat niemand het ziet vóór de volgende ochtend. Bij ons op stal komen en gaan de pensiongasten de hele dag door. Dan is het dus al lang iemand opgevallen als er eentje niet goed loopt oid.
XladyX schreef:Beetje vreemde (geïrriteerde?) toon om te vragen hierboven.. misschien wil ze het ivm privacy liever niet vertellen, haar keus toch?
bruintje123 schreef:Elena, heb jij 50 hectare af te zoeken of zo?
Als ik die van mij 24/7 buiten heb zie ik de schimmen zo staan en dan heb ik 3 ha. Geen postzegeltje.
Roep ik, staan binnen 2 minuten alle paarden vooraan. Daar is gewoon licht. Wil ik volop licht zet ik de baklampen aan. In de schuilstal hangt ook nog eens een dubbele tl lamp. Dat is vaak meer licht dan op veel stallen.
Dus wat is het probleem?
Niet alle 24/7 is op afgelegen gebiedjes in de polder.