Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:49

Ambre, ik scheer de benen ook altijd op. Hij is van zichzelf altijd heel schoon en heeft zelden vieze pootjes, maar voor wedstrijd vind ik het net even wat extra's toevoegen :j

MightyJoe, ik heb het nat gebruikt, nog niet droog geprobeerd. Een nacht laten intrekken (zonder bandages) en verder niks meer aan gedaan.

HAHA cleopatra voorplukken, ik zie ze voor me _/-\o_
De 'nietszeggende' foto's van mensen die alleen even hun paard komen showen (en die er helemaal niet getoiletteerd uit zien..) en verder niets te melden hebben vind ik ook wat storend inderdaad. Daar zijn andere (ITP) topics voor :)
Laatst bijgewerkt door Susanne op 23-08-17 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:51

Ik lees de afgelopen weken wel nog mee, maar echt tutten met de paarden lukt mij op dit moment niet. Heb een knieblessure waardoor ik met een brace loop, zelf de paarden doen zit er dus voorlopig niet in. Waardoor het tutten op dit moment ook geen prioriteit heeft.
Ik heb zelf 2 IJslanders met lange manen, die er normaal gesproken netjes bij lopen. Lange manen betekent niet dat je er geen onderhoud aan hebt. Vind het leuk om hier andere vlechten voorbij te zien komen wat ik tzt ook kan toepassen.
Denk dat we allemaal willen dat ons paard er op wat voor een manier ook er netjes bij loopt :)

Josien_

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:56

@Susanne: jij hebt Brighter than white dus op geschoren benen gebruikt? Heb je het helemaal tot onderaan de hoef gebruikt? En heb je vooraf de benen gewassen?
Ik ben benieuwd of het ook zou werken bij de sokjes van mijn pony. Krijg het nog steeds niet perfect wit na het wassen..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:05

Josien_ schreef:
@Susanne: jij hebt Brighter than white dus op geschoren benen gebruikt? Heb je het helemaal tot onderaan de hoef gebruikt? En heb je vooraf de benen gewassen?
Ik ben benieuwd of het ook zou werken bij de sokjes van mijn pony. Krijg het nog steeds niet perfect wit na het wassen..

ik heb weleens stallen gezien die de benen met afwasmiddel wassen, maar of dat een top oplossing is weet ik niet. die paarden stonden daar om keuringsklaar gemaakt te worden, dus die werden regelmatig gewassen.

ik was eens in de zoveel tijd met betadine (vanwege mok/korsten). ik laat het even intrekken en dat werkt ook om de benen gelijk wit te krijgen. ik schrob dan wel flink met een harde borstel.

Afbeelding

dit was afgelopen zaterdag

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:22

Josien_ schreef:

Een weekje eerder geschoren en voor het aanbrengen gewassen. Ik heb het op het hele been gebruikt tot aan het voskleurige gedeelte. En tot aan de hoeven inderdaad, ik had een beetje gekliederd maar met water kon ik het zo weer van de hoeven af sponzen zonder moeite (de dag er na). Dit werkte bij mij goed, maar daarna nog niet weer gebruikt. Wil het zaterdag voor de kampioenschappen weer doen.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:07

Wat een gave set had die palomino zeg, past er echt bij!

Ik ga binnenkort ook maar eens een shampoo van CM proberen denk ik, tot nu toe altijd alleen babyshampoo gebruikt, maar mijn zwartje word toch niet écht zwart meer. :D

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:13

Ik lees hier constant mee, het is zelfs zowat mijn favo topic hier op het forum!
Zelf post ik niet veel omdat ik niet veel bij te dragen heb :') Ik geniet er van om te tutten, op te scheren, knippen vlechten, schrobben... Ik heb twee bonte paarden en 1 vosje. Maar eigenlijk zijn het allemaal varkens :Y) Ik zou graag het derde oor willen afscheren ipv knippen maar mijn paarden vinden echt niets aan dat scheermachine... Hoe doen jullie dat? Gewenning?
Ze worden volledig geschoren (behalve het veulen natuurlijk) maar dat is echt dik tegen hun zin...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:23

HiFive5 schreef:
Ik lees hier constant mee, het is zelfs zowat mijn favo topic hier op het forum!
Zelf post ik niet veel omdat ik niet veel bij te dragen heb :') Ik geniet er van om te tutten, op te scheren, knippen vlechten, schrobben... Ik heb twee bonte paarden en 1 vosje. Maar eigenlijk zijn het allemaal varkens :Y) Ik zou graag het derde oor willen afscheren ipv knippen maar mijn paarden vinden echt niets aan dat scheermachine... Hoe doen jullie dat? Gewenning?
Ze worden volledig geschoren (behalve het veulen natuurlijk) maar dat is echt dik tegen hun zin...

Gewenning. Gewoon vaak aanzetten naast ze tot ze ontspannen en dan evt een aai of lekkers geven (dus niet aaien/voeren voor ze ontspannen anders stimuleer je de verkeerde reactie). En dan steeds dichter richting oren. Als ze rustig blijven kun je stukjes gaan scheren enz. Geduld geduld geduld.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 23-08-17 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:30

Idd. Gewoon veel doen. De ommekeer voor mijn ruin was eigenlijk nadat hij door de tandarts met de hand was gevijld. Sinds die weinig problemen.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:36

Heeft iemand een tip om extreem veel schilfers / roos tegen te gaan? Ik kan er niet meer tegen op poetsen, wassen helpt natuurlijk maar zomenteen in de winter is dat minder prettig om dat regelmatig te doen. Ik heb wel warm water uit de kraan, maar ik moet buiten wassen.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:43

Head and Shoulders shampoo werkt goed tegen roos en schilfertjes :-)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:26

EmptyWords schreef:
ik heb weleens stallen gezien die de benen met afwasmiddel wassen, maar of dat een top oplossing is weet ik niet. die paarden stonden daar om keuringsklaar gemaakt te worden, dus die werden regelmatig gewassen.

[ [url=m/lyqJYo.jpg]Afbeelding[/url] ]

dit was afgelopen zaterdag

Ik ga het niet goedkeuren maar hier worden ook de sokken met afwasmiddel gedaan. Ik heb het 1x gedaan voor de keuring omdat ik (tot vandaag) echt nog niks ben tegengekomen wat de sokken ZO wit maakt als afwasmiddel. Verder zou ik het zeker niet aanraden voor regelmatig gebruik.

Echter heb ik vandaag de tea tree shampoo getest en ik ben aangenaam verrast! En dan zeker over hoe gemakkelijk hij uit te spoelen was. Heel fijn spul, sokken mooi wit en glanzend en ziet er weer gezond uit. Betadine shampoo werkt idd ook goed maar is zo duur hé.. gebruik het ook voor mok
Voetjes schoon:

Afbeelding

En.... de baard is er af :=

Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 14:42

Yesss granoek :') ook blij dat de tea tree tip ook bij jullie goed werkt! Deze week staartje van onze (s)tinker gewassen en ook weer veel witter dan met de cowboy magic!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:49

Heleennn schreef:
Yesss granoek :') ook blij dat de tea tree tip ook bij jullie goed werkt! Deze week staartje van onze (s)tinker gewassen en ook weer veel witter dan met de cowboy magic!

Ja cowboy magic was ik helemaal niet tevreden over :n
Bij Dex is het moeilijk om zo die (dode?) doffe uiteinden ook wit te krijgen, die blijven zo wat gelig. En met die cowboy magic was het 'makkelijke' deel zelfs niet wit..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:56

Granoek schreef:
Heleennn schreef:

Ja cowboy magic was ik helemaal niet tevreden over :n
Bij Dex is het moeilijk om zo die (dode?) doffe uiteinden ook wit te krijgen, die blijven zo wat gelig. En met die cowboy magic was het 'makkelijke' deel zelfs niet wit..

Dat heb ik inderdaad ook! Dat is dan weer het nadeel van sokjes :P .
Was daarom ook benieuwd of dat spul van NAF daarbij hielp.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:56

Cowboy magic yellow out ben ik ook niet tevreden over :n Mijn tea tree shampoo maakt het véél witter zonder moeite.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:59

Ik was alles met groene zeep.Voor echte feesten en partijen zal ik het dan ook eens met afwasmiddel proberen.
Vroeger deed ik het ook wel met betadine shampoo.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:12

Ik vond dat ik met de yellow out ook wel veel moeite moest doen. Veel shampoo lang boenen enzo. Jammer want het is een best duur product.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:15

Ja inderdaad, erg duur voor wat het is.
Ohhh die groene zeep dat vertelde me toen ook iemand maar ben het helemaal vergeten! Schijnt inderdaad erg goed te werken

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:21

Worden witte benen goed wit met tea tree shampoo? Ik gebruik ook de yellow out en moet er wel voor boenen maar uiteindelijk altijd mooie witte benen. Maar vind het ook duur, had toen een grote fles gekocht die is nu bijna op.
Groene zeep hoor ik er meer over, maar ik denk dat ik dat toch te hardnekkig vind.. :=

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:22

Vroeger deden we dat vaak met Groene Driehoek zeep en daarna nog beetje met waspoeder. :+
Daarna zelden nog zulke mooie witte voetjes gezien. Deden het ook alleen voor dat we op wedstrijd gingen.

Zou het nu echter niet meer aandurven :=

Nu gebruik ik Zilvershampoo en dan even minuutje over 5/10 in laten trekken en dan uitspoelen.
Werkt perfect voor mijn schimmel met zijn iets wat gele staart.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:27

Zilvershampoo hielp hier niet.
De tea tree hielp hier ook heel goed op de witte plekken onder zijn buik dus lijkt me ook voor witte voeten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:37

Ik gebruikte altijd Yellow out. Maar ik heb nu 2x de tea tree gebruikt en het werkt zoveel beter! Echt blij mee :D

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:42

Ik wil dan toch eens die tea tree shampoo gaan proberen. Is er nog een specifiek merk die werkt of maakt dat niet uit?
Heb laatst de vloeibare zeep uitgeprobeerd en deze werkt echt heel fijn. Had altijd problemen met tussen zijn manen en staart te soppen, want deze kon je nooit goed nat maken. Met vloeibare zeep dus geen probleem meer. Doe dan nog wel als laatste nog een rondje met de cm yellow out, dan zijn ze wel wit en schoon.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:42

Zonder baard vind ik 'm nog knapper Granoek :D

Ik heb 1x wat gepost en post verder eigenlijk nooit wat, omdat ik zelden foto's maak na of tijdens het toilleteren/wassen. Maar met een schimmeltje zijn de tips in dit topic wel heel handig :) Inmiddels ook de tea tree shampoo aangeschaft, moest toch wat hebben om te wassen en wit makend is altijd welkom. Voor wie trouwens een simpele goedkope shampoo zoekt om te wassen, de perzik shampoo van de Lidl ruikt echt heerlijk (van Jill Huijbregts, haha).

Een paar blz terug vroeg iemand welke tondeuse fijn was, absoluut de moser max 45. Er is ook een draadloze variant (heet anders), maar ik weet niet of die ook goed zijn werk doet. Zal vast wel ;)