Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:36

Oh ja getsie.
Met bevallen ook eem crime!
Alles plakt eraan.
Gebruik dan stro.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:02

Hier heb ik ook vlas geprobeerd. Maar dit ging niet. Eentje at het op zelfs na alles wat ik erover had gekieperd. En de andere schoof uit met haar sliding ijzers als ze wou opstaan. Zelf vond ik het ook niet echt fijn in gebruik plakte volledig tussen de haartjes van de paarden

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:05

James heeft altijd op vlas gestaan. Nooit problemen nee gehad. James was ook heel schoon in de stal. Mest in 1 hoek. Liep daar niet doorheen.
Om de dag haalde ik de mest eruit. En 1 keer in de week de natte plekken. Zo hield ik de stal heel schoon. En dat kwam ook door James. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:10

Ik werd nooit vrolijk van vlas; ik ging al op mijn plaat op vlas, dus laat staan hoe dat Lona het er op gedaan zou hebben. :+
Geef mij maar zaagsel of nog fijner; rubber speeltuin matten.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:44

Ik gebruik ook vlas. Bovenop de speeltuinmatten, daar liggen ze echt niet graag op. Ik heb inloopstallen en stro lopen ze er helemaal zo uit. Plus dat ik dan echt een probleem heb met mijn mesthoop in de winter.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:34

PaulineH, mooi bak zeg! Fijn dat je weer aan het werk kunt. Dan kun je de schade van al je aankopen weer terug verdienen :D Wat een enorme staart zeg! Shire kan er ook wat van maar gelukkig niet zo huge als die van jou!
Balen, Lynn_Nikita kun je die mensen niet vragen op te houden of de tags verwijderen? (facebook noob here)
palousa_boy, balen van je project. Hopelijk kan de DA iets betekenen.

Vlas of stro maakt voor mijn paarden niet veel uit behalve voor de Shire. Hij krijgt standaard mijt in een vlasstal en op stro nergens last van. DA was zelf voorstander van stro omdat dit schoner is en dat zou ook wel de mijt van Shire verklaren. Heb er ook 1 die gerust vlas eet. Moest nieuw vlas dan ook altijd mensen met halfnat. Vlas is inderdaad ook erg glad ja.. je moet echt een bodem opbouwen anders kunnen ze niet meer opstaan na het slapen.

Zaterdag eindelijk weer eens les gehad en meneer deed goed zijn best. Zelf blijf ik af en toe in de knoop komen met mijn lijnen (dubbele lijnen les). Kwestie van meer doen denk ik :)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:37

Beetje druk hier dus weinig tijd om te lezen en reageren. Ik scroll er wel even doorheen zo nu en dan.
Paardjes gaan een beetje beter. Heb het idee dat hij heel langzaam weer wat bijkomt, maar echt hard gaat het niet. Ben op zoek naar een wei voor hem maar kan momenteel niks vinden. -O-

Ook heb ik besloten om toch het huis te verkopen. Ik red het gewoon niet in m'n eentje en de kans dat er binnen nu en een jaar een leuke knul bij komt wonen is nihil. Mijn ex heeft met de makelaar gesproken en die zegt dat we het kunnen vergeten zolang da asbest niet is opgelost. ;( Dus ik zit hier nog wel even vast. Gewoon zwaar poedersuiker want ik red het qua geld net maar qua tijd gewoon niet. Ik kan niet én 36 uur werken, én een deeltijd studie met 20 uur studiebelasting, én 3 honden 2 paarden en 15 schapen verzorgen, met een huishouden en een grote tuin en het onderhoud aan het huis. Dit project was gekocht om met twee man te doen. ;( ;(

Dus, mocht er iemand interesse hebben in een grote bouwput met asbest voor 3 ton...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:42

Is het geen mogelijkheid om de studie tijdelijk stop te zetten? Of een verzorger te zoeken voor de beesten? Waarom kan de asbest niet opgelost worden op korte termijn?
Heftig hoor! Pas maar op dat je jezelf niet voorbij gaat.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:45

Dat is allemaal mooi kloten Abby.
Maar ik neem aan dat je het samen gekocht hebt met je ex en je ex dus gewoon mee dient te betalen aan de hypotheek en ook moet helpen bij de asbest sanering??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:46

AbbyBlues schreef:
Beetje druk hier dus weinig tijd om te lezen en reageren. Ik scroll er wel even doorheen zo nu en dan.
Paardjes gaan een beetje beter. Heb het idee dat hij heel langzaam weer wat bijkomt, maar echt hard gaat het niet. Ben op zoek naar een wei voor hem maar kan momenteel niks vinden. -O-

Ook heb ik besloten om toch het huis te verkopen. Ik red het gewoon niet in m'n eentje en de kans dat er binnen nu en een jaar een leuke knul bij komt wonen is nihil. Mijn ex heeft met de makelaar gesproken en die zegt dat we het kunnen vergeten zolang da asbest niet is opgelost. ;( Dus ik zit hier nog wel even vast. Gewoon zwaar poedersuiker want ik red het qua geld net maar qua tijd gewoon niet. Ik kan niet én 36 uur werken, én een deeltijd studie met 20 uur studiebelasting, én 3 honden 2 paarden en 15 schapen verzorgen, met een huishouden en een grote tuin en het onderhoud aan het huis. Dit project was gekocht om met twee man te doen. ;( ;(

Dus, mocht er iemand interesse hebben in een grote bouwput met asbest voor 3 ton...

Wel interesse maar niet met die asbest en baal dat de loods weg is, dat was onze reden om die woning te willen kopen. op zich nog steeds interesse maar dan voor ander prijskaartje en zonder asbest of zwart op wit dat dat in een bepaalde tijd weggehaald is :o
Zolang een zaak loopt zal niemand dat aankopen. Nu is het ( met alle respect) een oud boerderijtje met relatief weinig grond en flinke asbestproblemen, dan betaal je als koper 360.000 ( schat ik) en voor dat geld heb je ook een huis wat minder werk heeft en meer grond
Jouw ex moet toch gewoon meebetalen nu? Dan ook aan onderhoud

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:16

Rotsituatie abby. Klinkt alsof je ergens iets zal moeten minderen wil je jezelf heel houden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:21

Wat is het meeste werk van alle dieren of studie? Tijdelijk studie stoppen en aantal dieren minderen?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:29

Ex betaalt nog mee zo lang we er aan vast zitten. Maar dat zal op termijn ook frictie gaan veroorzaken want ik zit 'lekker op mezelf' hij woont momenteel bij zijn ouders. Hij kan nu ook niet op zoek naar iets nieuws en dubbele lasten dragen.

Wat nu het meeste drukt qua tijd is de studie. Mijn dieren haal ik ook heel erg veel energie uit, de studie zuigt het alleen maar op. Stoppen met studie is moeilijk aangezien ik het voor mijn werk doe. Mijn werkgever wil dat ik deze studie volg zodat ik over 3 a 4 jaar mijn leidinggevende kan vervangen die met pensioen gaat. De studie duurt 4 jaar dus er zit wel tijdsdruk achter.

Maar zelfs zonder studie denk ik niet dat ik voldoende tijd heb ok het huis en de tuin te onderhouden naast het werk. Ex stelde voor om een tuinman in te huren maar daar heb ik gewoon het geld niet voor nu.

Asbest kan niet sneller opgelost worden omdat we in een juridische procedure met de vorige eigenaar zijn verwikkkeld, die hebben de asbest verzwegen. De advocaat heft aangegeven dat dit nog wel een jaar kan duren.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:30

Ik weet niet hoe groot je huis is Abby maar kan je niet bijvoorbeeld een de van de woning verhuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:33

Is het dan geen idee om er een huurder bij te nemen? Geen idee hoe de indeling van je woning is natuurlijk, maar voor mijn part een chalet neerzetten en verhuren aan een paardenvrouw? Als je de juiste uitzoekt (dus ongeveer gelijk aan hoe dat jij over het houden van paarden denkt) kan je daar heel veel aan hebben denk ik....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:39

maar dan goed uitzoeken hoe het zit met verhuren, mag dat zomaar?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:51

Wat een ontzettend vervelende situatie Abby. :(

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:55

Verhuren van een woning mag niet zomaar, daar heb je vergunning voor nodig. Heb ik al naar gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:08

Je werkt voor de gemeente toch Abby? Dan is het inderdaad niet handig om daar poep aan te hebben...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:14

Nee tis gewoon allemaal even zwaar poedersuiker -O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:06

Abby heel veel sterkte maar ik vind dat je ex best wel wat bij mag dragen in de kosten van het onderhoud dus aan een tuinman, of hij komt zelf maar klussen.
Zolang het jullie huis is, hoef jij niet alleen op te draaien voor al het onderhoud.

En durf te vereenvoudigen.
Tuin is leuk maar dan maar wat minder onderhoud, of een paar x per jaar grof.

Wat betreft dat asbest, daar kun je zelf ook niks aan doen, ook niet aan het niet verkoopbaar zijn dus geniet dat jaar nog van je ruimte en draai niet steeds alleen op voor de kosten en het onderhoud.
Zet daar anders met de advokaat iets over op papier.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:10

Wat een rotsituatie Abby.

Je tuin inderdaad enkele keren "grof" doen. Is voor de natuur nog eens beter ook dus da's al een voordeel ;) Hopelijk geraken jullie eruit met het asbest-verhaal.

Bedankt allemaal nog :D Ben echt heel erg blij dat hij terug thuis is.

Hij is echt helemaal happy dat hij terug is. Is constant aan het rennen, springen, dartelen als een hertje _O- Mijn wei is echt een slagveld := echt, geen raadsel meer waarom mijn wei er altijd omgeploegd uitziet tov andere weilanden in de buurt. Dat doet Noah volledig zelfstandig haha.

Wil misschien deze week proberen een wandelingetje met hem te maken of een stapritje. We zullen zien. Hij heeft overduidelijk heel erg veel zin om wat te gaan doen. Zijn bovenlijn is wel behoorlijk ingevallen, zeker langs zijn schoft heeft hij geen spier meer over.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:40

Hier ook weinig tijd, en eerlijk gezegd ook niet altijd evenveel zin :+ om te reageren. Meelezen lukt aardig, zij het wat gescroll diagonaal over de pagina.
Solleke: superfijn dat je bonte weer thuis is en hij het zo goed doet!!
'Veel' huizenellende lees ik. Veel sterkte met de zoektocht naar een droomplekje, het verkopen van de huidige stek en het opbouwen van een nieuw leven wie dan ook en waar dan ook.
Even een extra hart onder de riem voor Abby: Super klote dat het zo gaat allemaal. Dat was níet het plan toen je samen met je vriend dit allemaal kocht en aanging. Dat asbestverhaal maakt het allemaal ook zo ingewikkeld. Bedenk wel dat eenmaal verkocht, je dit hoogstwaarschijnlijk niet meer zo snel terug krijgt.
Ik teken aanstaande donderdag alle papieren zodat het huis vanaf dan op mijn naam staat. Zaterdag aanstaande gaat ex verhuizen (die is al wel de laatste weken weg, maar dan ivm werk. Straks dus definitief). Ik werk ook fulltime, en soms nog meer (morgen bijv. een dag van zo'n 13 uur...) en dan met 3 paarden, 3 katten en een hond (die zo'n dag wel wordt opgevangen door ouders gelukkig), maar 1,5 ha land in totaal waarvan een stukje siertuin, moestuin en boomgaard. Ik ben druk, ik ervaar het soms ook zo en soms helemaal niet (ligt uiteraard grotendeels aan mijn energieniveau), maar ik heb besloten om het in elk geval 1 a 2 jaar volledig vol te houden en dan te evalueren hoe het gaat en wat ik ervan vind om dit allemaal alleen te doen en altijd maar bezig te zijn. Financieel is het allemaal kantjeboord, maar het kan. En ik ervaar mijn stek met alle beesten als absolute rijkdom, en heb daar voorlopig heel veel voor over. Verkopen kan altijd nog, maar iets gelijkwaardigs terugkopen zie ik in de huidige markt echt niet gebeuren. Ik plan eea gedurende de week in, eet over het algemeen erg gezond en loop een paar x per week hard met de hond, of paard, of allebei, zorg dat ik nog een beetje slaap krijg en drink bijna geen alcohol. Dit alles om het overvolle leven en harde werk goed aan te blijven kunnen. Ik moet wel, anders heb ik nergens puf voor en schiet het allemaal niet op. Gaat misschien ver, maar ik moet zeggen dat ik me fitter en sterker voel dan in de tijd dat het leven één groot feest was.... Of ik dit over een paar jaar nog leuk vindt, weet ik veel. Wie dan leeft, die dan zorgt. En voor nu: kiezen op elkaar en doorknallen. Je krijgt dit misschien nóóóóit weer. Nu je het hebt, moet je er echt ten volste van genieten en er voor gaan!!! Dat is mijn advies ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:56

Balen ab dat het allemaal niet gaat en de asbest de verkoop vast tegenwerkt idd.
Hier een huis op het oog, op de helft van de schuren ligt ook nog asbest dus dat gaat hier idd ook een punt zijn voor prijsverlaging.

Tuin kan idd gewoon minimaal gedaan worden en mochten er ooit wel kijkers komen bij verkoop, kun je altijd nog wat meer doen of een tuinman laten komen.

Hier is het momenteel ook alles bekijken wat echt nodig is en wat later kan of we gewoon laten zitten. Met een mogelijke verhuizing komend jaar, een 2e kind onderweg, waarschijnlijk een opleiding die september begint en een huis dat afgemaakt moet worden is het soms gewoon keuzes maken.

Vlas heb ik ooit 3 weken gebruikt als test project van een producent, dat was oorspronkelijk voor knaagdieren. Was opzich aardig spul maar het absorbeerde zo goed dat het met het aangeraden systeem niet meer te mesten was :+ (dus een basis laag laten liggen en alleen de mest weghalen). Dus dat spul ging weer naar de "tekentafel" }:0

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:52

Vlas heb ik hier ook geprobeerd, maar ik vond strokorrels fijner. Nu alleen matten met wat zaagsel (het enige dat mijn fjord niet eet....)

Abbey balen dat het zo tegenzit sterkte met het maken van keuzes

Lynnnikita, jullie ook heel veel sterkte, hopelijk komt er heel vlug toch nog een huis op jullie pad. Hebben jullie ook al richting duitsland gekeken? (Ik neem aan van wel maar mochten jullie info willen over wonen in dl mag je me altijd een pb sturen)